vind ik ook bel! als het kan moet leuke baan boven veel geld gaan! en wat je zegt, als ze naar shcool gaan heb je nog tijd zat!
Gup: Ladytijger: dank je! Gup: nee was dat maar waar: nieuwe maand! en nee dat scheelt niets helaas... Super rustig aan doen deze maand en werk vinden ach heb nu alles in huis dus moet egwoon lukken. kan niet anders. mag je vragen hoor. ja betaal gewoon kost en inwoning. Lage huurpijs zeg maar. maar de laatste drie weken zijn veel extra kosten doro mij alleen betaald he. ladytijger: werkze! Kinderbijslag: jullie hebben beide 2 kinderen he dus krijgen jullie meer. ik krijg echt niet veel vind ik 190 euro voor L alleen. Misschien vind ik het wel gewoon weinig omdat als ik het uitreken ik veel meer kwijt ben voor haar verzorging in het breedste deel van het woord dan wat ik totaal aan alles krijg. Bellie: kunnen we handjes schudden inderdaad! ben hier ook voor het feit dat ik een baan wil die betaald voor wat ik leuk vind hoor maar echt geloof me, je gaat heel snel heel anders denken als je weet dat er zo verschrikkelijk weinig te vinden is op de arbeidsmarkt. Anders dan wat je schoonouders zeggen bedoel ik dan he
Mja, weet je gup...ik heb dit vanmorgen tegen mannetje gezegd dat ik vind dat zijn ouder zich veel te veel bemoeien met dit soort dingen. Hoewel ik snap dat ze het goed bedoelen, fokken ze me daar alleen maar mee op, en dat zorgt er weer voor dat ik rot in m'n vel ga zitten. Ook zeggen ze dit alleen op momenten dat Paul daar niet bij is, en juist omdat hij het z'n ouders nooit hoort zeggen, denk hij al gauw dat ik er een tikkeltje in overdrijf. Maar hij weet niet hoe vaak ik die dingen moet aanhoren! Vind m'n schoonouders lieve mensen hoor, maar ik ben een volwassen vrouw die zichzelf heel goed kan redden en precies weet wat ze wel en niet wil!
Tja, toen schoonmoeders hier net was om Dinand op te halen, begon ze er WEER over...Heb je nog gesolliciteerd? waar heb je op gesolliciteerd? Wat verdien je ermee? enz.enz.enz. Maar je hebt gewoon heel erg veel vacatures die voor fulltime zijn, en dat wil ik gewoon echt niet! Heb geen kindjes gekregen om ze 5 dagen per week op een KDV te stallen. (even ter duidelijkheid: voor de moeders/ouders die dit wel doen vind ik het prima dat ze die keuze gemaakt hebben hoor! Maar ik zou dat nooit doen, carrière verkiezen boven mijn kindjes)
oke, had ik wel verwacht dat je dat deed, lijkt mij niet meer dan normaal op zo'n lange tijd. is nu de eerste keer he dat ik voor 2 kbs krijg. Vorige keer was lydia er nog niet dus was het gewoon 1x. Mijn zwager noemt het "luiervergoeding" omdat je zo ongeveer alleen de luiers en doekjes er van kan halen (zeker de eerste maanden als je zo vaka moet verschonen). Kindgebonden budget krijg je zeker ook? al is dat ook niet veel.
sam moet trouwens waarschijnlijk besneden worden. Hij heeft last van een te kleine voorhuid waardoor hij een ballonnetje krijgt als hij plast. Manlief had hier ook last van toen hij klein was en is daarom toen ook besneden. Ik denk dat dit voor sam ook de beste oplossing is omdat hij anders op den duur ook ontstekingen krijgt. Iemand hier (in de omgeving) ervaring mee?
dat is helemaal vervelend als ze het dan ook nog eens doen als paul er niet bij is! Ja daar twijfel ik niet aan dat je dat wel weet wat je wil je komt tenminste niet als een twijfelaar over
kriebels! dat vind ik helemaal een vraag die ze niet hoeft te stellen! als je er zelf tevreden mee ben is het toch goed? Mijn mening is dat ik dat niet aan iedereen hoef te vertellen wat er binnenkomt (en dat wisselt per maand). De andere vragen kunnen nog belangstellend zijn als worden ze wel irritant als je ze vaak te horen krijg. Mijn mening over kdv is hetzelfde, maar het hoeft niet altijd voor carriere te zijn he! soms is het noodzaak. Nu is kdv hier helemaal niet aan de orde, al zou het soms wel even lekker zijn.
Maar lieve schat, het is ook bijslag hè.. niet de bedoeling dat het alle kosten dekt maar een extraatje om het allemaal dragelijker te maken.
hihi, begon al te denken: huh, zijn hun moslim ofzo dan? (niet dat daar iets mis mee is!) maar het is een medische oorzaak. Heb er geen ervaring mee. Hoe merk je dat dan?
Voor degenen die het prettig vinden; van het Nibud zijn gratis tabbladen te downloaden om de administratie overzichtelijk te houden. Geldzaken Organiser - Nibud - Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting Ik vind het super makkelijk, doe onze privé administratie erin. Het lost je financiële problemen niet op, maar overzicht biedt inzicht! Daarnaast heeft mijn tante een map aangevraagd over subsidies; waar heb je recht op. Blijk dat er veel geld jaarlijks blijft liggen waar mensen recht op hebben maar waarvan ze het gewoonweg niet weten; en dus niet aanvragen. Ik weet niet meer waar, maar er is sowieso ook de site Rechtopgeld.nl - Waarom zou u geld laten liggen?
Lilalief: ik krijg ook alles wat erop staat! Maar inderdaad wel handig voor de mensen die dat niet weten!
dat word de telefoonrekening nakijken. Van augustus een rekening van bijna 230euro! En dat alleen van wim zn telefoon! En aangezien we zo ongeveer de hele maand niet hebben gevaren weet ik niet waar dat allemaal heen is gebeld! Maar als ik zie dat het meeste "onzintelefoontjes" zijn (naar broers etc), nou dan zaltie er van lusten! en dan nog 10euro van de mijne, dat valt dan nog wel mee. E230,- hoe komtie dr bij! als we nou in duitsland enzo waren geweest, oke, daar ishet duurder maar zijn die maand het land niet uitgeweest!
Hoi allemaal! Jeej we hebben een nieuwe modem! Woensdag avond plots geen internet meer! Ik ga vanavond even terug lezen en reageren T is zo aan het mopperen! Tot straks!
haai dames, ff vraagje, was me van de week aan het oriënteren naar een zwangerschapscursus...maar er is zo veel dat ik geen idee heb wat ik kan gaan doen... wat voor cursus hebben jullie gedaan? en is dat een beetje goed bevallen? ik weet ook niet of ik er wel een type voor ben om zoiets te gaan doen...wil wel graag gaan zwemmen als ik wat verder ben, lijkt me erg lekker... dus als er iemand een tip heeft? kom maar op....
Hoihoi, Supermummy, leuk jasje. Beterschap met Devin. Vervelend dat het zon gedoe is. Kan het niet via de kaakchirurg? Dat wordt gewoon vergoed. Gup, ik heb voor de baby een vestje gekocht; een echte jas lijkt me veel te warm. Stijn had vaak ook alleen een vestje aan. Ze liggen toch nog onder een dekentje of in de doek. Vervelend dat Wim zo weinig doet. Heeft hij het inmiddels al door? Leuke spam trouwens Back, leuk dat jullie gaan samenwonen. Gefeliciteerd Stijn vond de autos op Schiphol interessanter als de vliegtuigen . Gave armband Bloempje, leuke vakantiespam. Sam is ook al een hele jongen zeg. En geen ervaring met besnijden, maar volgens mij komt het wel vaker voor. Lila, gave zonnige spam. Mammamia, ook al van die zonnige spam. Lekker nog zo een paar van die zonnige dagen. Ninja, gave kleuren. Ik wil voor Stijn zn nieuwe kamer ook grijs, weet alleen nog niet met wat voor kleuren en dan bij Ladytijger, mn buik heeft idd een aardig groeispurt gemaakt. Zal morgen wel ff spammen. @huidsmeer, ik zelf ben met bijna 43 weken geboren en zat ook nog onder het huidsmeer. @kinderbijslag, tja veel is het niet, maar ja het is ook maar een bijdrage in de kosten. Rest zo ff lezen. Nu eerst eten. Boerenkoolstamppot voor het eerst weer.
laura, ik heb niks gedaan dus kan je niet helpen. Maar zwemmen lijkt me wel heerlijk! nelta, toen ik zei dat ik niks deed vandaag was het alleen: goed hoor meid, neem je vakantie? nee ik staak. Is ook goed. En toen was meneer weer naar buiten nu staat hij buiten te kletsen, ben benieuwd watie nou gaat zeggen, want heb dus echt geen eten gekookt. Krijgen we niks van om een dag alleen brood te eten. Maar ik verwacht dat wim naar de frietboer gaat... maar ik blijf op de bank hangen vanavond. Hij mag/moet daniel maar verschonen en op bed leggen als het tijd is, lydia wil ik dan nog wel zelf doen. Voor de rest is het hier inmiddels takkezooi, want daniel is in de dekenkist gekropen om alles eruit te gooien maar wim kan niet goed tegen rommel dus daar zal ik ook nog wel wat over te horen krijgen straks Ik heb voor lydia heel leuk vestje van de hema. Buitenkant met bloemetjes, binnenkant roze met stippen en kan je ook binnenstebuiten dragen (moet je alleen labeltje eruit knippen) Is nog wel beetje groot maar dan kan ze er even mee vooruit. Gaat toch al snel zat. Eerste kleertjes kunnen alweer de doos in omdat het te strak word
Bellie, vervelend je schoonouders telkens over werk zeuren. En ik zou ook niet fulltime willen werken. 3 dagen is meer dan genoeg. Little dreamer, hier ook pas een kapotte modem gehad. Echt vervelend als je niet kan bellen/mail checken enz. Laura, ik heb de gewone pufcursus gedaan zeg maar. Vond vooral de sociale contacten erg leuk, maar heb er verder niet echt wat geleerd. Gup, groot gelijk hoor dat je voet bij stuk houdt. @toeslagen, wij zitten net op een inkomen dat we nergens meer recht op hebben jammergenoeg. Hier vandaag weer gewerkt. Straks naar naailes; eerst nog ff een overhemdje voor Stijn afmaken en daarna ga ik beginnen met de nieuwe bekleding voor de fietskar. Verder vandaag mn eerst staalpillen op; ik hoop dat ik snel effect ga merken.