Februari Mama's 2010 .... Deel 10

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 22 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    @ yasminaa vervelend dat je kindje nu ineens zo slecht slaapt. Ik heb eigenlijk geen tips hier slaapt ie ook wel eens slecht maar dan pak ik hem effe en dan valt ie daarna zelf weer in slaap.

Misschien dat de andere meiden tips hebben. Sterkte

2. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Welkom:D!

Dinand is altijd al een goede slaper geweest, maar ik merk nu (de laatste 2/3 maanden) dat hij echt de dag aan het verwerken is als hij 's avonds naar bed gaat. 9 van de 10 keer gaat het goed, maar net zoals gisteravond werd hij om half 11 huilend wakker.

Wat ik doe is hem eruit halen en hem troosten. Ik hoor vriendinnen wel eens zeggen dat ze hun kind dan in bed laten liggen terwijl ze helemaal overstuur zijn, maar ik kan dat niet. Dat manneke heeft dan zo'n verdriet dat hij gewoon even heel dicht bij mij (of papa) wilt zijn. Ik blijf wel met hem op de kamer zitten, soms geef ik hem een flesje water, lees ik een verhaaltje voor en voordat ik hem weer in zijn bedje leg leg ik uit dat hij nergens bang voor hoeft te zijn en dat het maar een droom is. 9 van de 10 keer gaat het goed, maar het gaat ook een keer niet goed dat hij blijft huilen.

Ik heb een wekkerradio waar je ook een cd ik kan afspelen. Die staat nu bij hem op de kamer. Heb een cd met kinder slaapliedjes erin gedaan, en als hij dan echt niet wilt slapen zet ik die aan(natuurlijk wel gewoon heel zacht). Meestal is het dan binnen 5 minuten stil en slaapt hij.

3. mammamia

mammamia Niet meer actief

Welkom Yasminaa!

Vervelend is dat he als ze ineens wakker worden snachts en ze ontroostbaar zijn. Hier ook zo'n periode gehad, maar we deden toen erg makkelijk een fles melk erin en dan sliep hij weer verder, meestal werd hij maar 1, soms 2x per nacht wakker. Nu moet hij ook weleens huilen als we hem erin leggen en dan neem ik hem vaak nog weleens ff mee naar beneden of ik blijf een tijdje bij hem om liedjes te zingen.

Als dit alles echt niet meer werkt bij jouw, las ik laatst wel een goeie tip. Koop iets (een muziekdingetje) waarin je je eigen stem kan laten opnemen en zing een rustig slaapliedje. Zet dit op ze kamer en speel het af... wie weet wordt hij daar weer rustig van?

Succes/sterkte ermee!

4. mammamia

Ja, zegt me nog wel iets! Wat leuk en we zien haar wel een keer verschijnen dan:D

5. mammamia

Mee eens!

6. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Net de kids opgehaald en samen met de kids bij MacDonalds gegeten... hihih! Was erg gezellig! De sfeer voelt ook echt gewoon heel fijn aan. De kids zijn rustiger en liever, en ook vriend doet zijn best. Dan zo de kids naar bed brengen en dan heerlijk rustig avondje voor de buis! Super!

Echt een hele verbetering, we hebben ook lange en goede gesprekken gehad. Hij heeft ook het contact met zijn vader verbroken omdat die er ook steeds belemmerd in werkte. Hij is gewoon veel rustiger... en praat nu ook over wat hem dwars zat of zit...

Thnxx Ninja en Mammamia voor jullie bezorgdheid en medeleven...enzo!!

7. mammamia

Ik haak ook af! Zelfde redenen...

8. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Ik kan t uitje ook niet mee!
    Moet extra vrijnemen voor operatie van Devin, dus helaas...
    Miss nieuwe datum?!

9. mammamia

@knor: succes met de drukte op je werk. Las wel op je hyves dat je happy bent. Das fijn om te lezen/horen meid!

@dondersteen: dikke knuf voor jouw. Hoop dat je snel weer fitter/energieker bent!

@sm: jah nieuw uitje lijkt me een slim plan!

@nelta: heb het ff niet zo gevolgd, maar hadden jullie je huis nou al verkocht en zelf een nieuwe gevonden?

Las op hyves dat jodela eindelijk een huis heeft!

@pnir: hoe is het nu met jouw en K. der slaapjes? Al iets veranderd?

@hier: gtst en tvoh tijd!

Fijne avond allemaal!

XxX

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @back: tis een jochie!

@mamamia, kwestie van bijhouden, dan is het niet zoveel per x :D

@yasminaa: bij daniel is het opgelost door een peuterbedje te geven. Hij kwam telkens uit zn ledikant. Nu gaat hij over het algemeen lief slapen en de nacht door

@uitje: misschien wel beter om nieuwe datum te prikken dan want waarschijnlijk zitten wij dan ook weer in DU

@zo, mirena zit, heb er bijna niks van gevoeld! ha vond dat ik goed ontspannen was dus ging makkelijk:) Heb er nu ook geen last van, verlies alleen maar klein beetje bloed. Daarna nog ff bij schoonouders geweest, weer uurtje zitten ergeren! Hoop echt dat schoonzusje snel uit huis is, heb nu al medelijden met dr kleintje...

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hoihoi,

Mammamia, nee hoor ons huis staat nog te koop. We gaan begin volgend jaar met de prijs zakken. Eerst die kleine maar laten komen en dan zien we wel verder.
    En succes met het afbouwen van je medicatie.

Yasmina, welkom en wat slapen betreft heb ik geen tips hier. We hebben een prima slaper hier.

Gup, mooi dat de mirena er zo in zit. Het lijkt me wel erg makkelijk. Pil vond ik niks en ik ben sowieso slecht in elke dag daaraan denken, dus dat is niet handig. Condooms vind ik ook geen langere termijnoplossing.

@tvoh, oh ja, zet snel de tv aan.

@klusser 1980, leuk.

@uitje, jammer.

Hier weer een lekkere zwangere actie. We zouden vanaaf naar de stad gaan saampjes, oppas geregeld, om een draagdoek te kopen. Komen we bij de winkel, is tie dicht. Toen wilde ik ff langs de Noppies winkel, ook dicht. Zat te kijken Babypark in Gouda (op internet) gelukkig niet heengereden, maar die was ook dicht. Nog wel ff langs de burgerhout geweest en een paar kleine dingetjes gekocht en ff ergens wat gedronken. Maar wat baalde ik zeg. Nu ga ik er denk toch maar een via internet bestellen.

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    nelta, zo ben ik dus ook, iets waar ik dagelijks aan moet denken werkt niet en vind condooms erg belemmerend...
    Is het geen koopavond dan?

13. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Oh my..

Ik wil niet zeuren maar, toen ik vanmiddag las dat klusser ook al in mei uitgerekend is deed het toch zeer.
    Doorgaans denk ik er niet echt meer aan maar kennelijk zit het er ongemerkt nog wel.

Er zijn best veel meiden nu in mei uitgerekend en daar hoorde ik eerst ook bij.
    Sinds ik vanmiddag dat gelezen heb ben ik dus qua humeur in eens niet meer te genieten.

(Sorry Klusser, mocht je dit lezen, oprecht van harte gefeliciteerd!)

Ik heb dus ook weinig zin op het moment in intimiteit en tegelijkertijd wil ik toch wel graag opnieuw zwanger worden.
    Ik voel een heleboel tranen zitten maar ze komen er niet meer uit.

Waar zal ik eens tegenaan schoppen?

:( ik baal zo..

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Jawel en het was gewoon in Rotterdam.....

15. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Hallo allemaal!

@ Super M, ik ben blij dat jullie een goed gesprek hebben gehad. En dat hij lief is voor je schatje. ik sluit mij aan bij het antw van Ninja, ik hoop niet dat hij je weer pijn doet. Jij verdient het beste!

@ Klusser! Ja!! kom ook terug! En de 2e! Leuk!!

@ Gup, fijn dat het zetten niet pijnlijk was. nu hopen dat het ook geen verdere problemen op gaat leveren.

@ Yasminnaa, slaap problemen. Eh...
    Hier had ze door dat ik nog al een zwak voor haar had als ze begon te huilen... Dus ik weer terug naar haar kamertje en uitbed halen, knuffelen evt naar beneden etc.
    Het werd steeds erger. tot ik mij herinnerde dat ik ooit op de tv de nanny had gezien en dat een moeder op de kamer erbij ging zitten met het hoofd naar beneden zittend.
    Steeds als kindje ging staan weer neerleggen maar niet meer optillen.
    Elke avond ging die mevr ietsjes verder van het bed vandaan zitten. En na 4 avonden ging het kindje na 5 min slapen! Ipv 3 uur lang de boel te terroriseren....
    ik weet niet of ik het helder uitleg. maar ik heb het dus ook geprobeerd.
    Ik ben op de grond naast haar bedje gaan zitten met mijn hoofd naar beneden en heb niet gereageerd op haar geroep en gehuil. en heb haar neer gelegd als het nodig was. en ik heb het maar 2 avonden hoeven te doen. En ze slaapt weer.
    gisteravond wel met paniek om 4 uur wakker. schone luier gegeven en weer in bed gelegd. Was ze het niet mee eens. maar ze viel eigenlijk ook weer snel in slaap.
    In het verleden zou ik rond zijn gaan lopen en boekje en noem maar op. Maar dat bleek nu niet eens nodig te zijn. (jammer genoeg kwam ik alleen niet meer in slaap. hihi)

16. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ Lila, muppeke toch. Knuffel!

17. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ Meisje?, groeit als kool, hoektanden zijn nu allemaal door. ik vind het zo prachtig als ze liedjes aan het zingen is. oh man oh man. heerlijk. Of weer rondspringt als een kikkertje. Geweldig!

@ Hoe is het met moi? Nou eh...
    ik hoest mij een complete breuk. Mijn hemel! Ik wist niet dat ik het in mij had. Maar als we het positief willen bekijken.... ik krijg buikspieren van het hoesten. hihi...
    En ik voel spieren waarvan ik het bestaan niet eens afwist. hihi
    morgen dierentuin met extra kindje. vriendin vroeg op kleine hummel van hun te passen. Dus we gaan eens met z'n 4e op stap. Hoop dat het lekker weer zal zijn.

18. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik wil dat dat gevoel weggaat. :(

19. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1