Februari Mama's 2010 .... Deel 10

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 22 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Goedemorgen,

Zo de mannen zijn net weg, nu ff lekker met een theetje achter de laptop.

Donder, spannend hoor, ik zit woensdagochtend ook hier op zp hoor.

Gup, hoe gaat het nu met Lydia?

@lachen om driftige kindertjes, doe ik ook hoor.

@misselijkheid, nog ff doorbijten meiden, maar het wordt echt minder. Hier hielp wat eten voordat ik opstond uit bed, kleine beetjes eten en cola drinken.

@kriebels, ik denk dat die nooit helemaal weggaan, het blijft toch altijd heel lief zo’n klein baby’tje.

Plannen voor van vandaag: speelgoed van Stijn uitzoeken (is er weer ruimte voor zn sintkadootjes ;)), tas pakken (wordt wel eens tijd geloof ik), luiers halen voor Stijn en nog wat andere boodschappen die ik was vergeten. Verder vanmiddag naar de gyn en dan neem ik gelijk ook Stijn mee om zn oogjes weer een keer te laten meten, dus ook ff gezellig langs mn collega’s. Lijkt zo lang geleden dat ik heb gewerkt, maar ik heb nog geen eens een week verlof.

2. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Nelta lekker programmatje dus hihiih!! Hier ook nodig het speelgoed uitzoeken en een en ander weghalen... pffff!! Zeker voordat Sint en Kerst komt... hihih!! En naar de gyn... succes! hihih! Krijg je nu elke keer een echo of niet?

Hier tja wat zal ik zeggen, rot geslapen, erg misselijk geweest en daardoor kon ik moeilijk in slaap komen. Lig nu ook op de bank met me lappie, kids zijn met duplo aan t spelen. Nu ook misselijk en buikpijn :(! Rustig ochtendje dus maar. Vanmiddag met J. naar de kno arts, dus ben benieuwd!

Pnirmal hahaha betrapt hihih!! Tja kan gebeuren!

Donder ik had voor mijn eerste zwangerschap nooit last van me borsten voordat ik ongi moest worden, bij D. was dat het signaal dat ik zwanger was en ook nu was het overduidelijk aanwezig, alhoewel ik t wel ligt had voor ongi... Zijn nu ook groter, gevoeliger en soms zelfs behoorlijk pijnlijk...

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Jep elke keer een echo, ff kort kijken. Ze luisteren niet naar het hartje, maar doen dat met de echo, kijken of de maag en blaas gevuld zijn en ze kijken naar de hoeveel vruchtwater, de placenta en de ligging.
    Wel een fijn idee, dat ze het goed in de gaten houden zo.

4. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Ja dat is zeker fijn!! Zo'n geruststelling! want tja hartje kan wel kloppen maar als er iets mis zou zijn, zie je dat t snelst met een echo!!

Wel leuk om weer ff naar je kleintje te kijken ;)

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Ja idd, over de placenta en vruchtwater, kun je toch niks zeggen met handen voelen.

Tja, echo is niet heel duidelijk meer. Sowieso reageert deze erg op de koude gel op mn buik en gaat dan lekker bewegen. :D

Weet jij trouwens of het kwaad kan dat Stijn verkouden is als de baby er straks is. Hij is al een maand verkouden, de ene keer wat minder als de andere keer, dus ik denk dat hij elke keer weer een nieuw virus te pakken heeft. Verder geen koorts en is gewoon vrolijk, dus de dokter kan ook niks voor hem doen denk ik.

6. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Nee volgens mij kan dat geen kwaad. Bijna alle kleintjes zijn verkouden... hihih!! Zie t ook in zorgen hoor, dat broertje of zusje verkouden is. Gewoon hygienisch zijn, ook als baby er is, Stijn vaak handjes laten wassen.

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Hij pikt idd alle virussen mee vanaf het kdv denk ik, maar ziek is hij eigenlijk nooit. We zien het wel tzt. Hoop dat ik ook gewoon bv kan geven, dat zal ook wel schelen en ik geef toch ook nog antistoffen mee met de bevalling als ik het goed heb.

8. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Goede morgen,

Donder het klinkt veel belovend ik hoop en duim nog steeds met je mee.

Pnir. Die arun toch hihihi. Dat word idd straks opletten dat het niet een tweede Keer gaat gebeuren. ( ik heb vroeger ook mij ouders betrapt. Wou een glaasje water beneden halen en toen zat mijn vader er ook florissant bij in de huiskamer. Ik wist niet hoe snel ik weer naar boven moest hihi)

Lila lief knap van lila Bram komt nu tot tien ( vind ik ook al knap :) )

Nelta fijn dat je zo goed in de gaten word gehouden dmv echo,s l

Sm bij mij is de misselijkheid pas net een kleine week over. Hopelijk duurd het bij jouw niet zolang.

Bellie veel succes vandaag met je meeloop dag. Hopelijk vind je het leuk en heb je weer een baan.

9. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Ja klopt en miss als je bv kan geven of gekolfde melk geef je ook weer antistoffen daar tegen mee!

10. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

whaaaa net gtst preview gekeken en rikki haald gewoon die baby uit bed en geeft hem beneden de borst... !!

Dacht al dat er iets ging gebeuren, anders was t maar een korte verhaallijn...

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Fijn om van meerdere mensen te horen dat ze zich met 16 weken beter voelden... dat is toch niet zo heel ver weg meer. Dan kan ik tenminste wel genieten van mijn kerstvakantie. Want voor het eerst in 6 jaar gaat er dit keer GEEN werk mee naar huis terwijl de uni haar deuren sluit. Echt. Niet. Ook al heb ik eigenlijk een berg liggen.

Maandag is meteen mijn drukste dag van de week, ben nu al doodop :) :( Dinsdag hoorcollege, dat kost enorm veel tijd qua voorbereiding. Maar de studenten zijn leuk en lijken geinteresseerd, ondanks dat het veel theoretisch gedoe is. Dan moet ik voor de afdeling nog een mailing rondsturen met wat er allemaal voor bijeenkomsten zijn en verdedigingen etc, en mijn baas mailde me gisteren een paper waarover hij morgenvroeg mijn mening wil, argh! :$

Ok, wat doe ik hier? :D

Oh, eh ja, SM, kan jij uitleggen wat het verhaal in GTST is met die baby?? Ik volg het niet, maar zie soms het laatste stukje en ik ben toch wel nieuwsgierig. Waarom is die baby niet bij de moeder maar bij hoe heet ze ook weer die toch ook al twee keer zomaar zwanger was, met die donkere vriend? Ik snap er niks meer van. :D

12. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Echt wel! Lila kwam eerst ook tot 10, maar in CP was een trap met 12 treden.
    Frank ging samen met haar die trap op en telde steeds de treden onder het lopen en sindsdien telt ze tot 12.

13. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Evenstar rikkie en sjoerd kregen een baby, en min of meer toen besloten dat de baby zou opgroeien bij sjors en bing, die zijn nu pleegouders. sjoerd heeft baby bram aangegeven en heet bram bouwhuis. Rikkie wou t niet zien, heeft het nu dus wel gezien en is verkocht, denk ik. Zeker na die beelden van vanochtend. Sjoerd wou er zelf voor zorgen maar Rikki niet.
    Sjors heeft miskraam gehad en kan geen kinderen meer krijgen en omdat Rikki het wou afstaan vonden zij zich de geschikte. Maar bing (die bruine) is echt zo zielig! Denkt alleen maar aan zichzelf! En wil t kind ook ander naam geven enzo.

Misselijkheid: dan heb ik zeker nog ff te gaan ja... tis nu ook al sterk aanwezig, lijkt echt steeds meer te worden bahbahbah!!

14. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

De kids liggen eventjes op bed, om 14.15 afspraak met J in ziekenhuis bij KNO arts dus ben heel benieuwd!

Vanavond ouder gesprekken op kdv, pffff druk druk druk dus! Lig nu ook maar ff op bed met me lappie. Net ff gedoucht maar werd nog misselijker van de shampoo enzo... Gatver wat een naar gevoel zeg!!

15. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

*dat verteld een super trotse mama*!!

Heel goed van Lila!! Hoe is t verdeR?

16. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hm, had al gereageerd vanochtend maar is niet doorgekomen...Nu eindelijk normaal internet, zijn weer in het land. Heb mooi weer meegenomen he?:D

Met lydia gaat het goed, is weer koortsvrij, heeft alleen uitslag op dr buik nu. Daniel heb ik na een uurtje wakker te zijn geweest weer op bed gegooid, manmanman, wat ws die vervelend zeg! hij heeft nog heerlijk ruim 2u geslapen (en vannacht ook al 13,5!)
    Vanavond houden we wim zn verjaardag, maar ga er nu geen taart meer voor bakken hoor. Wim moet toch nog ff naar de winkel dus neemt hij er daar maar 1 van mee. Nu alleen alle familie nog zien te bereiken... Kga maar eens wat te eten klaarmaken.

oja, mag ik even? had hier verteld over schoonzus he, die bij dr man weg was gegaan om de kinderen en nu weer terug was bij hem? nou, nu gaan ze rond kerst/oud en nieuw 3 weken naar oostenrijk, ZONDER kinderen! Aargh! ben er zo boos over he! Maar ze willen ook weleens met zn 2e zijn, maar om dan gelijk 3weken weg te gaan:( En zijn ze "boos" op schoonouders dat ze niet willen oppassen! terwijl schoonzusje daar in huis woont en bijna is uitgerekend! Bah, ben echt zo boos/verdrietig daarom he!

17. Ik had vandaag eindelijk weer de energie om wat dingen in huis te doen, dus vanmorgen mijn kledingkast opgeruimd. Bijna alles kon in dozen (pas toch niets meer).

En dan ga ik binnenkort maar eens wat nieuwe positiekleding aanschaffen.

Evenstar, had jij die positiebroek nog gekocht?

Ik wil ook beginnen met de babykamer op te knappen na de kerstdagen, dan ben ik al op de helft. Tijd gaat snel.

Gup, vreemde actie hoor, 3 weken weg zonder kinderen zonder eerst te overleggen over oppas. Beetje onverantwoordelijk.

Straks nog ff een half uurtje strijken en dan duik ik ff snel m'n bedje in, anders is sam ook al weer wakker. Het huis opruimen doe ik dan wel als hij weer wakker is.

18. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ Ouders zijn hier. Geen tijd om te babbelen. En nee geen ongi. Wel de krampen die eraan vooaf gaan.

@ Gup, belachelijk! Wat onverantwoordelijke. En nog het lef hebben om boos te zijn op schoonouders dat die niet 3 WEKEN opwillen passen? Ze zouden mij ook de boom in kunnen vliegen. 1 week alla. Maar 3!!! helemaal mesjoegen!

19. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ Asso van mij! Ik bedankt alle duimers niet eens! Oh! bedankt lieverds!!

20. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    middag!

donder SPANNEND!

gup 3 weken is erg lang!! Ik kan maar 1 nacht zonder me mannetje.. (durf de stap van 2 nachten niet te nemen)

pratende kindjes,, Wat praten ze al veel...!! Ik wil dat T ook meer gaat praten.. doe er zo me best voor maar nee.. :(

luisteren doet hij ook zo slecht op het moment.. en savonds niet willen eten..

Pnir haha hoebedoel je betrapt! :D

hier doen we weinig met sint.. 2 kadootjes van zo`n 30 euro samen en hij heeft nu 2 keer ze schoen gezet.

tot later!

Deel Deze Pagina