Februari mama's 2010, deel 12!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door 1Dondersteen, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Haha,eeeh nee dat klopt dan inderdaad niet! Gelukkig dat jullie verder geen schade blijken te hebben!

2. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Bel niet met wattenstaafjes, dan duw je het alleen maar verder oortje in... doe ik meestal met hydrofiele doek, beetje nat gemaakt met lauw afgekoeld gekookt water.

3. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Aaah thnx, ga ik dat zo eens doen bij hem! Ziet er echt smerig uit hihi:p.

4. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ Pnirmal het is meer hoe jij het opvat. Iedereen zegt hoe zij of hij erover denkt en is daar vrij is. Net zoals jij soms opmerkingen maakt waar wij van denken, jezus heb je haar weer, wat een k*t opmerking. Terwijl jij het miss alleen maar goed bedoeld, snappie... Dus eigenlijk wat bel al zei!

5. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

ja tis echt vies!! blehhh bij devin zit het 's ochtends echt geplakt tot op zijn wang... krijg t niet eens weg met een gewoon doekje.

6. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Aaaah zielig is dat dan als je zo moet gaan zitten boenen. Dinand houdt er al helemaal niet van als ik aan zijn oren zit, maar soms is het gewoon nodig. Als ik het echt niet schoon mocht krijgen, dan gaat hij straks maar eerst lekker onder de douche, kan het een beetje losweken.

7. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Devin vind het ook absoluut niet leuk hoor!! Is altijd blij als gedaan is... soms als het zo erg is zet ik hem in de douche of bad en dan spelender wijs... en weg is het!!

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

je hebt bp.

9. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Kan me vroeger als kind nog wel herinneren dat ik ook altijd last had van me oren! Dan liep ik te gillen van de pijn. Een echte kinderkwaal geloof ik!

En ze onthouden het ook. Gister was ik met Dinand bij de HA. We mochten zo doorlopen. Hij zag dat oorspiegel apparaatje al liggen, en begon nog harder te krijsen. Hij heeft er echt zo'n gruwelijke hekel aan. Dat gaat wat worden met zijn jaarlijkse controle voor zijn hart. Dan wordt er standaard een echo gemaakt.

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Bedankt voor de eerlijke reactie.s

Al hoe wel ik het niet helemaal snap.. In grote lijnen wel.

Zal minder de ervaringen uit me verleden delen zal minder daar over praten, zal me best doen om goed te schrijven. Zo dat het te begrijpen is.

Als iemand iets niet snapt vraag het in het vervolg gewoon.

Want anders krijg je dit. Dat iemand met een gevoel komt te zitten en dan denkt van?? Wat is er aan de hand.? En waar liep het mis.

Perfect zal het nooit worden. Wel hopelijk een verbetering.

11. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

tis helaas erfelijk dat oren gedoe... ik had het vroeger ook heel erg, mijn moeder ook toen zij kind was... ik was er na mijn buisjes vanaf. Jaylinn heeft er nauwelijks last van, terwijl Devin voor de buisjes de ene na de andere oorontsteking had.

12. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ Hoi!

@ bel, voel je je alweer wat beter? Hope so, siellug van het loop oortje van Dinand.

@ Ik heb iets gemist ivm opmerkingen over en weer? joh, je ziet elkaars gezicht er niet bij en je kan tekst heel makkelijk dan fout intrepeteren. Gewoon vragen, hoe bedoel je het? Meestal is het niet zo rot bedoeld als het "over komt".

@ eh...

@ Voel me hier alweer iets beter. Ff pauze tussen de nakijk ellende door... man oh man. Hooooopjes nakijk werk! Bleegh!

13. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ Oortjes, zowel mijn echtelijkemedegenieter als ik hebben er vroeger veel last van gehad. En ons meisje probeert ons in te halen. *rolt ogen omhoog*

Maar wat een arts mij uithad gelegd na de zooooo veelste keer oorontsteking. Het is de bouw en de groei van het hoofdje.
    Als het hoofdje nog klein is lopen de buisjes van de oren naar beneden gekanteld toe. En hoe ouder (en groter) het hoofdje wordt hoe minder last de kindjes krijgen van de oortjes.
    Als de buisjes namelijk nog schuin naar beneden lopen blijven de bacteriën makelijk zitten en gaan ontstekingen vormen.
    Snap?
    En je kan een ontstoken oor ook al aan de oorschelp voelen. Normaal zijn deze koel/ lauw. Maar ontstoken dan zijn ze rood en WARM!

Snap? Ik vond het wel geruststellend om dit te weten.
    Allemaal succes met de oortjes!

Oh ja! En zoutwater (neusspray) gebruiken! Veel (5 x op een dag)! Ontsmet de boel van binnen. En kan geen kwaat

14. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    prrrrt hihi:D

Ja ik voel me wel iets beter dan gisteren. Zweet echt als een otter, voel me er echt vies door! mja, dan zweet je de koorts eruit zeggen ze! Keelpijn is gelukkig weg nu, alleen nog die koppijn en die koorts weg, en ik voel me weer prima:p

15. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Spam!:D
    Nog 2 weken en 2 dagen en dan word ik 2! :D:D:D

16. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Aaah ik snap!

Zal straks eens aan Dinand zijn oorschelp voelen hihi:p.

Wat betreft neusspray: ik mocht hier van de dokter al de neusspray gebruiken voor kinderen van 2 tot 6 jaar. 3 keer op een dag. Zorgt er ook voor dat de buis van eugstagsidinges open blijft hihi:p.

17. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Arm ottertje,
    gelukkig voel je je weer stukken beter. ;)

18. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Oh, das mooi. :D
    Hoop dat het helpt.

19. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hihi, wat een heerlijk eigenwijsje!:D

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Gup, wow die twee foto’s naast elkaar. Echt broer en zus.

Donder, leuke spam

@oortjes, hier gelukkig beiden weinig last van gehad vroeger. Stijn heeft tot nu toe een keer oorontsteking gehad (wel gelijk heel heftig), maar dat is ook alweer 8 maanden geleden. Wel gebruik ik bij zowel Stijn en Noor zoutoplossing om de boel open te houden daarbinnen en de kans kleiner is om oorontsteking te krijgen en bij Stijn gebruik ik ook regelmatig die neusspray vanaf 2 jaar.
    En idd Stijn had toen ook een rode, warme oorschelp.

@schoonmaken, Stijn heeft de laatste weken vaak vieze oogjes, maar dat schoonmaken is idd drama. Neus is tegenwoordig geen probleem, hij snuit zelfs mee, maar die ogen, dat moeten we echt met zn tweeen doen. Noor vindt het trouwens ook niks als ik haar oogjes schoonmaak.

Hier zijn de boodschappen weer binnen. Heen was het droog, maar terug regende het toch wel aardig door. Dus lekker nat, maar ach ik heb mn portie beweging en frisse lucht ook weer binnen.

Deel Deze Pagina