Gewoon het boekje er weer bij pakken. Ff lezen, zo dik is ie niet . En weer de tips proberen te gebruiken in deze nieuwe situatie?
@evenstar, jij hebt vast meer ervaringen gehoord op dat gebied. Hoe gaat dat dan als jullie een baby erbij zouden krijgen? Zou Renske dan nog bij jullie blijven slapen of kun je dan wel de overstap maken naar een eigen bedje?
@mir: hooooooooooi. Wat een leuke foto's komen er soms voorbij op je fb. een mooi gezinnetje heb je! Hoe is het nu met jou en het gedoe met A. enzo? Liefs, mammamia
Ja, wij hadden ook 1,40. Dat was erg... gezellig Nu 1,80 Wij hebben juist geen Blom methode gedaan, gewoon getroost, op verzoek gevoed, en hebben vanzelf structuur gekregen. Maar ik had ook geen verwachtingen over doorslapen (plus dat ik zelf ook nooit doorslaap, zeker nu niet ).
Bij geen honger? Even knuffel, tegen haar aan babbelen en in de box leggen, en laten kijkn naar de mobiel. Zo werkte het hier en bij de buuf met de 2e ook. hoop dat je iets aan die tip hebt. succes
@evenstar: ben ook heel benieuwd hoe dat dan straks bij jullie gaat met 2 kids... ik zou er persoonlijk niet voor kiezen om het zo te doen. Maar das ieders eigen methode
Wij hebben 220-240 en nog was manlief die nacht aan het klagen dat hij bijna geen plek had toen E. tussen ons in sliep hihihi
Ik had trouwens laatst ergens gelezen dat kindjes rond hun 2e jaar weer tijdelijk kunnen gaan spoken met slapen... zou eens opzoeken wat er precies stond...
Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind het door kunnen slapen. En volgens mij heb ik mijn kind beter leren kennen en begrijpen dmv die methode, die misschien niet voor iedereen is weg gelegd. Maar als ik zie wat jij schrijft Evenstar komt het overeen met de Blom methode je gaat in eerste instantie op je gevoel af, maar voor de mensen met evt. twijfels of ze het wel goed doen, geeft ze houvast en geeft ze tips hoe wat je met die gevoelens/instinkten om te handelen, om moet gaan. Ik was blij met die extra houvast tijdens mijn burnout...
Slaaptips: Een door jou gedragen kledingstuk kan rustgevend zijn voor je baby. Neem bijvoorbeeld een van je gebruikte T-shirts en schuif die over het babymatrasje. De bekende warme melk werkt echt kalmerend en ontspannend voor je kind door de calcium en triptofaan die erin zit. Een warm bad voor het slapen gaan werkt ook heel goed. Een paar druppels lavendel-, marjolein- of kamille-olie toevoegen aan het badwater ontspant nog meer. Een andere manier om een baby te laten ontspannen en in slaap te krijgen kan massage zijn. Daar zijn speciale cursussen voor. Soms helpt het verplaatsen van het bed van je kind. Zet hem eens op een andere plek! De slaapkamertemperatuur moet niet te warm zijn. Het oude vertrouwde speeldoosje werkt nog altijd goed om kleine kinderen in slaap te krijgen. Kinderen mogen tijdens hun slaap niet te warm of te koud zijn. Controleer hun temperatuur door even in hun nek of op hun buik te voelen.
Renske werd de afgelopen weken steeds 's avonds wakker (irritant vond ik dat, de avond is wel van mij he? ). Maar dat ging ook weer over. Geen kiesjes erbij gezien, maar ze was onrustig? Rare dromen, leek wel.
Nee hoor, je kan ook ff praten en spelen en dan in de box. Maar... ik bedacht mij net nog iets... Kan het zijn dat je misschien te snel reageerd op haar huiltje of gilletje? Misschien is ze maar even wakker en valt ze daarna vanzelf weer in slaap. had ik hier meet Y. Toen ik haar huiltjes beter leerde kennen wist ik echt wel of ze weer in slaap zou vallen of dat ze dat niet meer zou doen. Komt waarschijnlijk nog wel bij jou, Noor is nog zo "vers".
Ik heb er in het eerste jaar nog een proefschrift naast gedaan. En het overleefd, zelfs een fijn jaar gehad (ondanks dat het zwaar was qua werk) Nu dat achter me ligt zie ik niet zo waarom er beren op de weg zouden zijn voor een tweede kind? Ik geloof dat jullie een heel ander beeld hebben van hoe het gaat, dan hoe het in werkelijkheid is. Ieder z'n keuze. Ik zou het omgekeerd ook niet kunnen, zo'n Blom methode.
Tja, kijk of het iets voor jullie is. Zo niet dan heb je er altijd wat van geleerd niet? Serieus ik ben er blij mee geweest. En blijkbaar kan je het ook goed toepassen als je 2 lingen hebt. Oh ja, ik heb er nooit ingebakerd. Was hier denk ik niet nodig. hihi Ze had al lang genoeg bij mij klem gezeten... 41+2... hihi
Ze heeft idd ook vermoeidhedshuiltjes, dan ga ik er ook nog nie naar toe, maa zet bijv de slaapliedjes van de babyfoon aan. Alleen gaan die huiltjes aak over in evht huilen en dan wordt ze niet stil. Laat dr wel eens huilen omdat ik met Stijn bezig ben, maar dan wordt ze alleen masr overstuur. Plus als ze niet slaapt overdag, is ze s avonds oververmoeid. Ik vind het dus heel belangrijk dat ze slaapt overdag, dan maar in de draagdoek bijv.