~~Ninja, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Evy! ~~ Erg mooie naam hoor. Eindelijk is je lange wachten beloond. En ik ben natuurlijk erg benieuwd naar je spam!
Ninja van harte gefeliciteerd met de geboorte van Evy. En wat fijn dat je nu eindelijk kan genieten van haar in real life
Ja ik zag het idd. Stijn op 9. Terwijl ik Stijn minder hoor als Noor, Noor hoor ik nu ineens vaak, voor de bevalling niet. Ik had toch verteld van die mensen bij ons uit de kerk die hun dochter Norah hebben genoemd. Die hadden ook eigenlijk Noor in hun hoofd
Zo hoor je een naam zelden en in eens is het een populaire naam. Maar moet zeggen vind Noor ook een hele mooie naam. Norah vind ik zelf eigenlijk ook leuk. Toch wel leuk die Scandinavische namen. Ik heb het geluk tot nu toe dat hindoeïstische namen niet vaak voor komen. Zag dat er in 2010 maar acht kindjes de naam Karishma gekregen hadden en bij Arun in 2000 ook maar een stuk of 8.. Wel leuk dat je dat tegenwoordig kunt na lezen. Heb zelf ook gekeken bij mijn eigen naam Patricia en die kwam in de jaren 70 tig best wel veel voor nu is het ook zelden dat deze naam gegeven woord. Maar vind het als ouder bijzonder dat je je kind een naam kan en mag geven de zoek tocht van te voren is ook al leuk en als je kindje geboren word past deze naam wel bij dit kind... Het blijft leuk die namen.
Hele leuke namen, staan er ook 2 van op het lijstje, maar zijn het net niet. Isa heet de dochter van m'n collega, zoon van andere collega heet Noah, Lotte heb ik nu echt te vaak gehoord, terwijl ik vroeger altijd een dochter wilde die Lotte heette en Fleur heeft misschien een iets te hoog hockey gehalte.
Ja, niet te lang. 1 a 2 lettergrepen. Hebben al zitten denken aan Juul, Julia, Roos, Esmee, Bibi, Fleur, Lizzy grr ik weet het gewoon niet, maar we hebben nog even. Heb ook voorkeur voor 1 naam (staat hier niet bij maar daar is manlief het nog niet zo mee eens) Hoop dat hij er aan went.
Hihih hockey gehalte haha. Diana. Chantal. Michelle. Demi. Demelza zo heet mijn nichtje is echt een bijzondere naam. Laura. Annabel. Vind ook een hockey naam. En moet ik gelijk denken aan het liedje Annabel het word niets zonder jou Annabel haha.
Noor is geen scandinavische naam. Oorsprong is niet helemaal duidelijk, sommige zeggen europees, sommige arabisch.