Scheetjes? Geen idee, Renske laat tijdens het drinken ook weleens scheetjes, maar ik denk ook dat je het extra hoort doordat je haar dichter bij je oren hebt relatief? Bv is de meest natuurlijke voeding voor de darmpjes van de baby, je hoeft niet heel snel bang te zijn dat je iets verkeerd eet. Maar misschien hapt ze lucht binnen. Renske maakte de eerste weken de raarste geluiden na de voeding, achteraf denk ik dat ik haar veel langer de tijd had moeten geven om te boeren
Toen ik eindelijk mocht persen durfde ik steeds niet, ik vond het eng omdat je van hard persen aambeien krijgt. Achteraf onnodig want ik kreeg ze toch.. Vonden jullie het persen niet eng? Misschien moet ik trouwens ergens met iemand mijn bevalling van Lila bespreken, vond het soort van traumatisch. :S Als ik op tv een bevalling zie kof een verhaal lees of hoor erover krimp ik automatisch helemaal in elkaar. Best vervelend gezien ik rond augustus toch echt nog eens moet..
Bij stijn vond ik het idd ook eng. Bij noor heel even en daarna heb ik me er echt aan overgegeven en volle bak meegeperst en toen was ze er ook zo.
Maar heb je misschien ook ehm.. Nachtmerries gehad en huilbuien na je bevalling? Ik schaamde me er toen best wel voor maar ik ben zo'n 4 maanden van slag geweest over m'n bevalling en durf er nog niet in detail aan terug te denken.
De VK heeft me nog aangespoord een klacht in te dienen bij het ZH. Dat heb ik toen gedaan maar da's anoniem, ik weet niet of er iets mee gedaan is..
Nee dat niet. Ik kijk ook verder niet negatief terug op mijn beide bevallingen. Tuurljk was die van Stijn een stuk zwaarder dan die van Noor en als ik mag kiezen voor de volgende keer, dan graag zoals bij Noor en dan het liefst nog zonder rugweeen . Maar ik ben al lang blij dat het bij Stijn niet op een ks is uitgedraaid. Dat hoor je toch regelmatig bij sterrekijkertjes en volgens mij doen ze normaal na 4 tracties met de pomp een ks en Stijn was er met 5.
Ach het zal wel omdat er meer rare dingen gebeurden met m'n bevalling, allemaal tegenslagen. Slaap lekker!
Je kent me verhaal van Arun en zijn bevalling. Moet je zeggen dat Karishma haar bevalling me een stuk verwerking heeft gegeven al zal dat wel nooit helemaal lukken. Ook bij Arun ging er iets goed fout. Waar door ik behoorlijk in de put ben beland. Dacht geen moeder gevoelens te hebben en dat soort dingen. Snap zeker dat het je nog niet lekker zit. In tegen stelling tot jou denk ik heb ik er toen heel veel over gesproken met de psy verpleegkundige en via hun heb ik nog eens een gesprek gehad 10 jaar geleden met de gyn die mijn bevalling deed. Het gaf iets verlichting, Hoop dat je er toch met iemand over kan praten, het is allemaal gewoon niet niks. Sterkte ermee in elk geval en hoop dat zo als in mijn geval de tweede bevalling iets van goed maakt. Al blijft Arun zijn bevalling een pijnlijk onderwerp. Dat ik hem niet geboren heb zien worden wens ik geen ene aanstaande moeder toe, en zo iets is gewoon te moeilijk om uit te leggen. Maar dat het pijn doet ja dat doet het.
Hier klaarwakker! Overal pijn, weet niet meer hoe ik moet liggen! Alles is zo verweekt dat het allemaal kraakt enzo! Einde geklaag, hoort bij het einde! @ bevallen: Vond bevallen heerlijk! Maar heb het dan ook erg "makkelijk" gehad! In 4uur tijd was aidan er waarvan er een uur persen was. Uiteindelijk knip gehad, omdat ik vermoeid was! Want het was kort de bevalling maar daardoor geen rust gehad tussen de weeen door, het ging maar door! Ook ernstige naweeen gehad, moest ze wegpuffen, zo heftig! Hoop dat de komende bevalling niet nog sneller gaat, maar de vk houdt er wel rekening mee.........daardoor zie ik er een klein beetje tegenop.....maar komt goed! @ nelta: Leuke foto van stijn! Idd geinspireerd door aidan! Hihi! @ back: En? Wat was de verrassing? Ben benieuwd! @ uhhhhhhh.........
heerlijk! hoef volgende week sowiso 1dag niet te koken, dan word de lasagne voor me klaargemaakt Ze is net ook mee wezen boodschappen doen met wim en nu zijn ze weer, kan ik bij de kindjes blijven en morgen gaan wim en ik samen naar de kerk en blijft zij oppassen. Vanochtend had ik de kindjes in bad gezet en toen ik klaar was, had ze de vaat al klaar, kamer opgeruimd en gezogen. Van mij mag ze nog ff blijven ff nog een vraagje aan de orendeskundigen hier als kindjes oorontsteking hebben, doet het dan zeer als er water in komt? Daniel ligt graag in bad, maar vanochtend hield hij of zn hoofd zo dat er niks in zn oor kwam, of hij duwde zn oor dicht... (nog steeds koorts, 38.5 vanochtend, gisteravond 39.9 Kan vanavond auto van zus lenen om naar de hap te gaan mocht het nodig zijn)
Bij mij was die knop zo om. Ik heb me er van te voren wel zorgen over gemaakt, zeker over al die poepverhalen die je soms hoort. Dat was denk wel het geen waar ik het meest tegenop zat. Maar hier is er bij Fabiënne geen drol uit gekomen, wel een kind whaha. Maar persen, nee, ik was zo blij dat ik iets mocht doen! En dan te bedenken dat ik maar een klein uur echt goede weeën gehad heb. Ook ik zou het zo nog eens over doen.
Net als gup was Fabiënne voor mij ook de "eerste" vaginale bevalling. Persen heb ik bij Dinand nooit gedaan, evenals weeën hebben, ik baalde er bij Dinand zo van dat ik die weeën niet gevoeld heb...Voor mijn gevoel miste ik echt een stuk bevalling. Heb er geen moeite voor hoeven doen, eigenlijk helemaal niets. Ja 37 weken veilig bij me gedragen, maar toen wastie er opeens... Daarom hoopte ik ook zo dat Fabiënne wel normaal zou komen. Ze heeft dan ook wel alles goed gemaakt hoor. Tuurlijk, die laatste cm zijn niet fijn, hoewel het bij mij in 3 min. van 5 naar 10 ging, dus mag eigenlijk niet klagen, maar dat was echt wel 3 minuten afzien en creperen van de pijn. Toen ik mocht persen waren de gyn en verpleegster aan het rennen en het vliegen om alles klaar te zetten en lieten mij gewoon mijn gang gaan. De eerste keer persen moest ik even zoeken hoe en wat, maar toen ik voelde dat de pijn minder werd als je door de pijn heen perst, men, dat vond ik echt zo'n genot! Ik heb er bij Fabiënne trouwens 22 minuten over gedaan!
Goedemiddag meiden, Sorry weinig tijd om vandaag echt te komen kleppen. Morgen dus doop/belijdenis dienst en ben nog ff wat gaan shoppen in de stad en straks nog ff huisje schoonmaken en boodschappen doen. Hier een betere nacht gehad gelukkig en E. lijkt ook alweer wat opgeknapt te zijn, gistermiddag had ie nog 39.3 en na een zetpil is de koorts niet meer teruggekomen. Hij is ook goed te spreken. Hopelijk gaat hij nu slapen, lag nog wat te kletsen... Fijne dag allemaal en jullie horen zondagavond/maandag wel hoe het geweest is Liefs, mij! XxX