Je moet ook niet van die rare standjes doen zoals de brug en de handstand als je aan het oefenen bent hihi. LT: jeeeeej, 34 weken wave voor jou!
Pfff, balen zeg.... Lukt het verzorgen van de kids nu wel dan? Of gaan ze nu extra naar kdv / opa+oma ??? Beterschap!
Gaat vandaag al iets beter. Schoonmoeder zou vanmiddag komen, maar ze belde net op. Ze zit ook met d'r pootje in het verband whahahaha, lach me krom. Zei afgelopen zaterdagavond nog tegen d'r: nou straks is 1 van jullie weer aan de beurt hoor met ergens een verbandje. Schoonmoeder zei al: Nou doe maar even niet! Heeft ze toch iets te hard geroepen. Maar het gaat vandaag alweer iets beter, kan er gelukkig iets op steunen, zolang ik Fabiënne maar op bed kan leggen als ze moe is, vind ik het prima. Vriendin komt vanmiddag wel langs, dus als er wat is kan ze me wel even helpen.
Afgelopen nacht was ook een drama. Helaas weer zo goed als niet geslapen en die noscapine drank hielp ook maar weinig. Maar gelukkig niet zo,n hoestbui gehad dat ik bijna paars aanliep
Hallo meiden, Ik heb besloten het hoe en wat hier te plaatsen, aangezien niet iedereen Facebook heeft. Vanochtend hadden wij de 20 weken echo. De echoscopiste keek eerst naar het hoofdje, dat er goed uit zag. Twee irissen in de oogjes en een mooie schedel. Ook de niertjes kon ze vinden en lagen op hun plek. Ze was nog even aan het zoeken en bleef erg stil. Ineens zei ze; jullie kindje heeft een open buikje. De darmpjes liggen buiten haar buik. Wat een shock.. ik kon alleen nog maar huilen en lag te beven als een rietje, Frank ook dikke tranen.. Ze bleef nog even kijken en het enige dat ik wilde was dat ze ophield. Tienduizend vragen in mijn hoofd! Gelukkig stelde ze voor het onderzoek te staken en stopte ze ook. Ze vertelde dat, wanneer de darmpjes niet in een vlies zitten, het sowieso aflopende zaak is. Darmen worden aangetast door vruchtwater. Ook kon ze vertellen dat zoiets ook goed kan komen wanneer er wel een vlies omheen zit. Ze kon niet zien of de lever wel in de buik zit. Overstuur zijn we weg gegaan en ik heb de VK gebeld. Hij vroeg of we even wilde komen praten en dat hebben we gedaan. Hij lede uit dat het ook goed kan komen en dat een babietje dan na de bevalling meteen geopereerd zal worden. De ingewanden worden terug gestopt en het buikje wordt gesloten. Hij bood aan nog even te kijken met het echo apparaat en ik wilde dat wel. Niet om het open buikje te zien, maar gewoon om nog even naar ons kindje te kijken. Gewoon kijken.. Wat een klein beetje oplucht, is dat met de 3D/4D echokop behoorlijk duidelijk een vlies te zien was om de darmpjes heen. Ook heeft hij nog even naar het hartje gekeken, wat er goed uitzag, en blijkt het kindje geen klompvoetjes te hebben. Morgen hebben we een afspraak in het Rijnstate, Arnhem. De dokter zal kijken hoe erg het is, en of het nodig is een vruchtwaterpunctie te doen om een chromosomale afwijking uti te sluiten. Hij kan meer vertellen, over of ik normaal kan bevallen (in een academisch ziekenhuis) of dat het een keizersnede wordt. En hoe dat dan gaat met de baby en de operatie. Kortom, hele spannende tijden. Ik ben verdrietig, in de war, bang, alles tegelijk.
(Ik ben geen mens van afspraken afzeggen maar het spijt me Knor, morgen kan niet doorgaan.. ik wil graag een andere dag met jullie afspreken!)
pfff wat heftig zeg!! tranen rollen over me wangen dat jullie dit moeten meemaken! Ik hoop dat het morgen positief is het gesprek en dat ze het na de bevalling kunnen opereren(ik heb het wel eens op tv gezien bij een bevallingsprogramma kindje deed het daarna goed!) Maar wat er ook gebeurd het zal een hele heftige tijd zijn en ik vind het zo erg dat je niet kunt genieten van deze zwangerschap!! heel veel sterkte!! Dikke knuffel meid dat verdien je wel
Lieve Miranda, Volkomen terecht........!!! Tuurlijk snap ik dat je morgen niet door wilt laten gaan!!! Ik wil je ongelofelijk veel sterkte wensen met het verwerken van dit nieuws...Ik hoop dat je een positief gesprek in het ziekenhuis hebt!!! Hier gaan vanavond de kaarsjes branden... Denk aan je... Liefs...en een hele dikke knuff!!!
Lilalief wat heftig allemaal Wel goed dat je morgen al terecht kan voor verder onderzoek. Dan hoef je niet nog langer in spanning te blijven. Echt heel veel sterkte voor jouw en frank.
Lila heel veel sterkte meis!! Het is logisch dat je je zo voelt!! Hoop dat de arts je morgen meer duidelijkheid kan geven!! Schrijf desnoods je vragen op, zodat je ze niet kan vergeten!! Verder wil ik jullie een hele dikke knuffel geven, denk aan jullie!! Liefss
@lila: krijg er weer kippenvel van als ik dit allemaal lees! Het is allemaal wat en je wilt dit gewoon niet meemaken, het is niet eerlijk! Ik hoop zo dat er wat aan gedaan kan worden! Ik wens jullie heel veel sterkte/kracht etc. toe in de komende spannende/onzekere periode! Ik weet ff niet zo goed wat ik verder moet zeggen... Dikke knuffel! Liefs, Stephanie
Hartelijk dank voor jullie medeleven, dat doet me goed. Ik ben voor nu al zo blij dat er een vlies om de darmpjes zit, dat geeft een sprankje hoop. Verder is het gewoon vreselijk eng allemaal, er zijn al zoveel dingen door mijn hoofd geschoten. Ik bedoel, stel alles gaat goed, dan moet die arme hummel meteen onder het mes. Da's ook eng! Hoe dan ook zal het vanaf nu niet zorgeloos meer zijn. Ik weet niet zo goed meer wat ik moet voelen. Het ene moment ben ik rustig, het andere moment zit ik te trillen en te huilen. Gelukkig dat we morgen al kunnen komen, de arts had eerst woensdag gezegd maar mijn VK heeft meteen gezegd; dat duurt te lang! Moet er ook niet aan denken om zo lang in onzekerheid te zitten. Ik heb wel wat fotootjes, even kijken of er een paar mooie tussen zitten. Ik heb het snoetje van ons meiske al wel gezien; prachtig! Helaas bewoog het beeld net voordat de VK de foto kon maken.