Oh dat is schrikken.. Is dat niet wat Evenstar ook heeft, opgekrulde placenta? Wordt je extra in de gaten gehouden nu?
Meissie en Anneke jullie ook heel hartelijk dank voor jullie medeleven en berichtje! Het doet me goed dat er naar ik zie zo ontzettend veel meiden met me meeleven! Tegelijkertijd wil ik niemand de rust in de zwangerschap en bij de echo's afnemen. Geniet van de zwangerschap! Zorgen maken kan altijd nog.. Liefs..
Ik lees het verhaal net voor vertrek - ik heb er geen woorden voor, ben zo verdrietig voor je Lila. Ik hoop dat je niet teveel last van stuwing krijgt. Ik kan me voorstellen dat je die pillen niet wilt. Je lichaam kan die stuwing ook zelf aan, het kan wel pijnlijk zijn. Misschien dat je wat extra advies kan inwinnen van iemand die er meer van weet (heb je bv. nog een handkolfje voor de ergste druk? Je wil natuurlijk geen borstontsteking in de hand werken...). Heelveel sterkte lieverd.
Ik denk dat wat ze bij LD gezien hebben dat de placenta niet meer voor de baarmoedermond lag, maar hoger is gaan zitten in de baarmoeder. Dat is bij mijn moeder ook gebeurd, en die heeft de hele zwschap van mijn zusje veel bloedverlies gehad. Wat ik heb gaat (in mijn geval) niet gepaard met bloedverlies. Een placenta praevia (wat LD heeft/had?) is niet hetzelfde als een placenta die niet goed aansluit - dat is wat ik heb, een flapje van de placenta die niet verweven zit met de baarmoederwand zeg maar. Maar volgens mij moet je voor allebei wel onder extra controle staan! Zeker als je bloed verliest...
Oh, en ik ben er pas zondag weer, hoop wel internet in het hotel te hebben maar zo niet: heel veel sterkte met het afscheid Lila. Vreselijk om je mooie kleine engel weer te moeten laten gaan.
Lieve Lilalief, meis toch, op vakantie had ik nog even contact met je en ik wilde weten hoe dat verder gegaan was dus ik kwam even gluren. Je bent niet uit mn gedachten gegaan maar dit had ik niet verwacht. Wat ontzettend verdrietig. Ik zit hier met een dikke brok in mijn keel en brandende ogen. Wat vreselijk verdrietig zeg! Ik wil jullie allemaal heel veel sterkte en kracht wensen, ook je ouders en verdere mensen om je heen. Je bent een lieve en sterkte mama, ook voor je kleine Juli! Kikker
Lieve lila lief wat heb je alles mooi beschreven. De liefde voor juli straalt eraf. Heb je nu eigenlijk nog een kraamverzorgende de je helpt en steunt thuis je bent immers toch bevallen? Ik gun je nog zoveel dagen met juli en vind het ook vreselijk dat je zaterdag definitief moet afscheid nemen van haar. Ook al zal zij ongetwijfeld over jullie allen waken. En de liefde die jullie voor haar voelen zal ze gerust mee hebben gekregen / krijgen. Heel veel sterkte en een dikke knuf
Goedemorgen, Even bijlezen. Mamamia: ja dat is ook nog eens waar ja. Succes in elk geval! Mir: knuf! Over Mir: ze heeft het druk zat meiden, geloof me Knorretje: succes bij het cb Lialief: ik zit je prachtig geschreven verhaal t lezen en tranen stromen over mijn wangen. Wat heb je dat mooi geschreven en natuurlijk ben je trots op je prachtige dochter. Ik vind het mooi en moedig dat je zo tegen jullie dochter heb gepraat. Jij bent trots op haar maar ik ben trots op jullie!
De VK belt me iedere dag even dus ik zal het hem eens vragen. Ik heb er nu op zich niet veel last van, ze zijn gespannen en gevoelig maar zo wanneer ik een strakke BH aan heb niet heel pijnlijk..
Dankjewel voor je berichtje, ik wist niet dat je op vakantie was.. Lief dat je aan me gedacht hebt en met mee meeleeft. Het is ook hartstikke zwaar allemaal! Liefs..
Nee helaas, de kraamzorg krijg je niet. Gek hè? Wel bevallen, geen zorg. Maar kraamzorg is er natuurlijk ook voor een baby.. Ik heb over 3 weken en over 6 weken een afspraak bij de gyn. En over een week wordt ik gebeld door de verpleegster van dinsdag voor een nagesprekje. Ook belt de VK iedere dag hoe het met me/ons gaat.
Lieve Lilalief, wat heb je het mooi omschreven, heb tranen moeten wegvegen!! Het is logisch dat je voor Juli wil zorgen, het is jullie kindje!! Je bent een hele goede mama zowel voor Lila als voor Juli! Het is ook goed dat je hardop tegen haar praat, in jullie hart en beleving zal je voortaan altijd bij jullie zijn. Zo lief van Lila, hoe ze erop reageert en op jou!! Dat is fijn!! Ook wat ze gemaakt heeft op kdv, zo mooi en lief!! T moet 'fijn' (miss niet goede woord), zijn dat Lila ook bij Juli wilt kijken en dit zelf aangeeft, en dan haar zusje aanraakt!! Vind het zo knap hoe je je hier door heen slaat, je bent een hele sterke vrouw!! Met met zoveel steun om je heen gaat dat ook helemaal goed komen!! Neem de komende dagen de tijd, om bij Juli te zijn en hoe moeilijk en pijnlijk ook om dan zaterdag toch afscheid van haar te nemen!! Dikke knuffel en denk aan jullie!!
Hier moet ik toch even op inhaken. Want toen ik bevallen ben van Tristan en Kyra heb ik wel kraamhulp gekregen, mocht zelf aangeven hoeveel uur enzo. Stond je wel al ingeschreven bij een kraamburo? Wij wel en hebben een hele fijne kraamhulp gehad die ook ervaring had met doodgeboorte en zwangerschapsafbreking. JIJ bent tenslotte wel net bevallen meis, en je hebt je controles ook nodig.
Ik was al heel vroeg ingeschreven daar maar volgens ziekenhuis en VK heb ik er toch echt geen recht op..
Heb jezelf met het kraamburo gebeld? Bij mij belde het ziekenhuis naar het kraamburo en 2 dagen later had ik kraamhulp. Misschien zelf even een belletje doen naar het kraamburo? Je hebt er zeker wel recht op meis!
Dit staat bijvoorbeeld op de site van het LUMC (Leids ziekenhuis): De verzorging in het kraambed In principe heeft u ook als u vroeg in de zwangerschap bevalt, recht op kraamzorg, ook al is er geen kind om voor te zorgen. De officiële regel is dat het gaat om een bevalling waarbij kind en moederkoek apart worden geboren. Vanaf een zwangerschapsduur van 15-16 weken is dat het geval. Als u al kraamzorg had geregeld, zijn er over het algemeen geen problemen te verwachten. Zo niet, dan neemt het ziekenhuis meestal contact met het kraamcentrum op. Vooral als u nog andere kinderen thuis heeft, is kraamzorg aan te bevelen. De kraamverzorgster kan veel praktisch werk voor u doen. Ook als u alleen met uw partner bent, kan zij steun en hulp bieden. Zo mogelijk kiest het kraamcentrum iemand uit met ervaring met het verlies van een ongeboren of pasgeboren kind. Sommige ouderparen willen de eerste dagen liever samen zijn en geen vreemden om zich heen hebben. Als een verloskundige uw zwangerschap controleerde, bezoekt zij u ook aan het kraambed. In andere gevallen kan het ziekenhuis een verloskundige vragen om de medische controles in het kraambed te doen. Vaak komt ook de huisarts langs.
ppffff tranen met tuiten bij je bevalingsverhaal. Ik vind het zo erg dat kleine Juli niet bij jullie mag blijven! zo gewenst was ze... Heel veel sterkte meid! Ik vind je echt een sterke vrouw! Dikke knuffel
Ik zal morgen eens peilen daarvoor, dank je! Vind het nu al zwaar worden, ons bedrijf draait door, personeel kan het niet alleen en Frank kan niet hier helpen en werken en offertes maken en personeel inplannen en mail beantwoorden en telefoontjes plegen. Stopt hij ermee stopt ons inkomen, gaat hij door draait thuis alles in de soep. Maak me zorgen om na het weekend want dan is m'n moeder ook werken en moet ik 't alleen doen.