Bij je vulling of in algemeen? Vaak als te warm is, of als uit diepvries komt gebeurt dat.. Als je een vloeibare vulling gebruikt, zonder dijkje van bc kan je marsepein/fondant gaan smelten. Ook als je afsmeert met slagroom.
op de onderste laag had ik eerst een dijkje gespoten met botercreme en dan pas de vulling erin omdat ik ergens gelezen heb dat marsepein door de vulling kan verkleuren. Had hem ook afgesmeerd met botercreme. heel de buitenkant, is niet in de vriezer geweest en stond ook niet echt warm want krijg de keuken niet warm, 15graden denk overdag,vannacht was het er kouder
vind het trouwens wel spannend dat je nu niet wil weten wat het is. Lijkt me moeilijk bij de echo's om dat vol te houden!
Hmmm dan zou ik het niet echt weten... veel kleurstof gebruikt in marsepein kan ook oorzaak zijn... Marsepein kan smelten als de 'natte vulling' het marsepein/fondant raakt...
Tja is ook spannend, maar ja heb van beide 1... en toen wist ik wat het zou zijn... Nu lijkt het ons ook heel bijzonder om het een verassing te laten