@gewicht: praat me er niet van... had echt paar maanden geleden de motivatie om te sporten en te stoppen met snoepen. Heb ik 2 weken volgehouden en nog een tijdje gesport. Maar al weken heb ik niet gesport... Heb nu maat 42 en had laatst een ski broek gekocht in L en die paste ik zelfs al niet Maar jah, eigen schuld... ik doe er ook weinig aan... vroeger was ik een magere lat en voor mijn bevalling ging het ook nog wel prima, maar nu... pffff... @pnir: jammer dat je alsnog niet mee kunt... maar snap je wel... volgende keer beter! Dan zijn we nu nog maar met 9 of 10 meiden he als angelsfire meegaat??? Iemand nog wat van haar gehoord?
Jammer prirmal dat je niet meegaat maar wel begrijpelijk @eten sem eet de laaste tijd ook erg slecht hij haalt alles uit zijn mond en gooit het op de grond grrrr Hij eet nu 150 cc fles Fruit 1/2 stuk of potje boterham 1 snee(waarvan de helft dus op de grond ligt) Rijstewafel+diksap 100cc warm eten 4 happen+toetje fles 150 cc Meer krijg ik er niet in heb ook het idee dat ie aan het afvallen is zijn broeken zitten losser @ maten ja 34 heb ik ook nooit gehad haha nu zit ik in 46/48 en daar ben ik al heel blij mee want ik zat vorig jaar nog op 54/56
@ Pnirmal: Heb 2 weken geleden ongeveer hetzelfde meegemaakt met Aidan. Hij weigerde elke vorm van eten/drinken. Achteraf blijkt dat het bij hem lag aan het genoeg hebben van de poedermelk. Nu hij geen fles meer krijgt...gaat het ineens goed. Het heeft ongeveer een week aangehouden. Heb cb en ha er nog over gebeld omdat ik me ernstig zorgen maakte. Hun zeiden: Zolang Aidan plasluiers blijft houden hoef je je geen zorgen te maken. Heeft hij iedere 12 uur geen volle plasluier dan moet je aan de bel trekken ivm uitdrogen. Dus hou de plasluiers in de gaten. Verder niet dwingen en met een lach het eten aanbieden (hoe lastig het ook is, ken het!)....Als Karishma aangeeft niet te willen eten laat je haar zien dat je het weggooit....Zo krijgt zij ook het besef dat het serieus is en zij geen spelletje met jou kan spelen. Aidan heeft het bijna een week volgehouden maar is toen (nadat ik gestopt ben met het aanbieden van de fles) als een bezetene gaan eten.... Nu eet hij alles weer en drinkt hij roosvicee uit een gewone beker. Het tekort aan zuivel hef ik op door margarine op brood, pap gemaakt van melk, kaas op brood, yoghurt als toetje, danoontje tussendoor....Dus daardoor krijgt hij voldoende zuivel binnen.... Hopelijk heb je wat aan de tips....het is ontzettend lastig! Maar herinner: -Blijf met een lach aanbieden -Niet dwingen...niet eten = zichtbaar weggooien -Letten op plasluiers!!! Succes ermee!
@ Mammamia: Lastig he, dat gewicht.... Ik heb een lichte vorm van ano gehad....Had op een gegeven moment de keuze: of eten of aan de sondevoeding in het ziekenhuis. Heb toen voor eten gekozen en toen ontdekte ik dat eten mijn troost gaf en sloeg ik door naar teveel eten.... Met moeite die kilo's eraf gekregen en sindsdien ben ik een jojo Ben een enorme emo-eter.... Was zo trots dat ik na de bevalling alle kilo's kwijt was...maar inmiddels....zucht...zelfde verhaal als jou!....Zit nu op maat 40
Ja, jij bent echt bizar goed afgevallen!!!...misschien niet helemaal op een goede manier (doordat je je zo k*t voelde toch?!)....Maar echt lekker voor je dat je zoveel maten kwijt bent.... Mbt eten Sem: Is idd niet veel, maar hij eet iig nog!!!.....Wat zegt het cb? En als je nou eens niet die rijstewafel geeft....eet hij dan wel zijn warme eten op? (daar zitten tenslotte meer voedingsstoffen in dan in zo'n rijstewafel)....Lastig hoor, die slecht-etende kindjes. Weet er alles van...Klop het ff af...gaat nu echt goed!
Ben je mijn tweelingzus??? Here the same story!....Al zit ik nog op 40...maar laatst een rok 42 moeten kopen!....pffff
Mbt eten kindjes: Je kan het beste ff een tijdje bijhouden wat hij/zij nu eet op een dag!...En misschien daarin wat wisselen als je merkt dat een bepaald soort fruit/groente erg in trek is en welke absoluut niet... Vervolgens goed onthouden dat kinderen ongeveer 700 vocht per dag nodig hebben waarvan 300 zuivel....Zolang hij/zij dat binnenkrijgt is er niks aan de hand.... En als je merkt dat hij/zij bijv yoghurt heel erg lekker vind en brood ff niet, geef je toch lekker extra veel yoghurt! Zo heb ik het ook met Aidan gedaan. Goed bijgehouden wat hij lekker vindt en wat niet, en hoeveel hij at per dag....Nu heb ik eindelijk een schema (voor hoelang hahahaha?) waarbij hij voldoende binnenkrijgt. Bij hem was het een kwestie van stoppen met fles/melk. Dat zat hem dwars...Nu hij dit niet meer krijgt gaat het eten/drinken 100x beter!.... Dus misschien een tip!
Pnir, jammer dat je niet mee gaat. Wat Ninja zegt: hou luiers in de gaten en vooral niet dwingen iets te eten. Dinand laat nu ook duidelijk merken als hij iets niet wilt. Doet zijn mond open, steekt zijn tongetje eruit en laat het zo uit zijn mond vallen, of hij haalt het eruit met zijn vingertjes met zo'n geluidje erbij: jakkie das vies! hihi Over kledingmaten: ik heb altijd 36/38 gehad. Na mijn bevalling was dit 40, maar zakte heeel erg langzaam terug naar 38. Tot ik in die depressie terecht kwam, toen vlogen de kilo's er vanaf. Zit nu aan 36. Heb 1 positiebroek van Dinand die ik pas, de rest is allemaal te groot geworden, maar ik troost me maar met de gedachte dat hier de kilo's er nog wel bijkomen!
weet je wat het is ik weet dat ie gewoon wel goed kan eten maar ja hij heeft last van ze tanden(krijgt al een kies en nog 2 tanden) dus het is gewoon een fase. Het is z,n kleine rijstewafel daar kan die niet vol van zitten haha.
He Meiden, Ik ga ervandoor!.... Heb beloofd heel romantisch met manlief het 10-uur journaal te gaan kijken in bed!....De vonken vliegen er vanaf....hahahaha! Nou doegie, Tot morgen!
Spannend hihih. wel echo plaatse he als het kan dan Knor bedankt voor je advies. We hebben ook al een paar dagen zo iets van misschien moet ze die fles nier meer. Morgen dus alsvolgd de ochtend fles wil ze nog dan fruit dan brood aanbieden dan warm dan toetje aan bieden en tussen door wat drinken.. Dus het minimalen even. Kijken of ze binnen een paar dagen meer trek gaat krijgen in ontbijt lunche en avond eten. En dan maar een extra toetje idd ect. We gaan er voor. En dan dacht ik nog wel dat ik het nog wel wist. Ben een hoop kwijt van Arun baby tijd haha. Gelukkig maar.
Bijna bijna! Spannend weer een echo. Ik neem nog maar een lolly op en goede echo.. (ben echt verslaafd aan lolly's met kauwgom erin)
Whahaahha, joh, errug romantisch hoor hihi. Die van mij kwam net met zijn stinkadem van gore borrelnootjes naast me zitten, bleh wat stinken die borrelnootjes zeg! Heb hem weer terug gejaagd naar boven, stinkerd hihi.