Februari mama's 2010 deel 6!!!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door belliebel, 8 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    aan boord bevallen doen ze vaak moeilijk over, maar dat mag ik ook niet meer ivm keizersnee. Kraamtijd mag wel aan boord, als je maar fatsoenlijk aan en van boord kan

2. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ Super M, ik zou willen zeggen hou die boosheid vast en blijf bij je standpunt. Luister ik heb het geprobeerd. En na 2 en een half uur platte banden staan heb ik het opgegeven. Ik heb geprobeerde om te bellen zodat er evt iemand anders naar toe zou kunnen worden gestuurd. Maar.... jullie neit te pakken gekregen. Wil je in mijn telefoon geschiedenis kijken? Kan je zien dat ik jullie geprobeerd heb te bellen. Of ik had jullie aan de lijn en ik werd gewoon niet geloofd. Lekkere blijk van vertrouwen... (misschien die laatste niet... *wink*)

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar hoe doen de kraamhulp en de vk dat dan?
    Je bent toch niet elke keer op dezelfde plek.

Ga je nu trouwens eerst proberen normaal te bevallen of krijg je weer een ks?

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    nu ga ik zolang mogelijk naar vk in tholen (vlakbij wim thuis= ons postadres) maar ik zal een ziekenhuis moeten kiezen waar ik de laaste controles wil en waar ik wil bevallen. en ja, dan moet soms ver rijden voor een controle, maar omdat de vk waar ik weer heen ga het ook goed vind op zaterdag en evt savonds is er meestal wel wat te regelen zodat ik niet zo ver hoef te rijden.

Hangt er vanaf wat de gyn gaat zeggen, maar ik wil gewoon. Bij daniel was het probleem dat mn bekken te smal was dus hoop dat dat nu beter is!

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Ok een heel geregel dus.
    Ik wist trouwens niet dat je na een ks bij de gyn moest bevallen, wel dat het in het ziekenhuis moest, maar dus niet met je eigen vk.
    Op zich wel jammer, alhoewel het me toen ook niet meer uitmaakte hoeveel man er aan mn bed stonden. (geloof een stuk of 4-5)

6. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Ehm... mijn bekken ook te smal, bleek NA! de bevalling. En nee, de volgende keer wil ik een kz. Als... je begrijpt het wel...
    Ik ben bang dat je bekken niet breder worden als het de vorige keer al niet zo was...

7. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ Trouwens vraagje. En het is niet om iemand te beledigen. Het is gewoon echt nieuwsgierigheid.
    Waarom wil men op een "natuurlijke wijze" bevallen? Waarom wordt er eigenlijk, dat is het gevoel dat ik er van krijg, "moeilijk" gedaan over keizersnedes? Dat dat "minder zou zijn of zo?
    Let wel! Het kan zijn dat ik het fout heb. Maar zo komt het op mij over.
    Ik zou zelfs liever een kz hebben gehad gezien de ellende die de bevalling was (en als extra resultaat dat manlief nu geen 2e wil... hij heeft letterlijk doodsangsten uitgestaan met dat onze hartslag tot 5 keer toe compleet weg viel...)

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    van te voren maakt het me wel uit maar toen de bevalling was begonnen intresseerde het me ook niet meer, maar nu weer wel;)

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    bij mij tijdens, daniel wilde niet verder zakken.
    Volgens de gyn van de nacontrole zou het wel kunnen dat het nu breder is omdat je tot je 23ste ofzo nog schijnt te kunnen groeien daar.

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Wat ik moeilijk vond aan de ks was dat ik daniel niet gelijk kon vasthouden, er op de uitslaapkamer NIEMAND was die kon helpen met de BV waardoor ik daniel pas 6u later kon aanleggen. Maar toch ben ik blij dat er redelijk snel besloten was om alsnog ks te doen omdat het niet zou passen. Als het nu weer en ks zou worden vind ik dat niet heel erg, maar ik zou graag willen weten hoe het is om je kind eruit te persen en dan op je buik te krijgen ipv pas na weet ik hoeveel tijd NAAST je

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik persoonlijk zou liever de volgende keer weer vaginaal bevallen. (dacht ik tijdens de bevalling wel anders over ;)). Ik had niet gemakkelijke bevalling, was met vacuumpomp, omdat Stijn een sterrenkijkertje was. Maar het herstel is toch veel sneller als ks en ik mocht dezelfde dag weer lekker naar huis. Lijkt me niks om nog een paar dagen in het ziekenhuis.
    Ik hoop wel dat het persen de volgende keer beter lukt, maar meestal gaat het de tweede keer makkelijker.

12. Ik vond thuis bevallen heerlijk! Wil het volgende keer weer.
    Al deed het wel heeeeel veel pijn en klinkt een ruggeprik wel heel aanlokkelijk.

Hier is mannetje trouwens ook nog niet in voor een tweede. Het rommelt de laatste tijd een beetje tussen ons, maar hoor dat het wel vaker zo gaat als je allebei moe bent van de zorg voor zo'n kleintje. Maak me niet zo'n zorgen dus, maar af en toe gaat het er flink aan toe...dus misschien ook eens over therapie nadenken.

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

En ja idd, de kleine wordt gelijk op je buik gelegd. Zo mooi, daarvoor zou ik de hele bevalling zo overdoen.

14. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Ik vind het fijn (ondanks de pijn) om het 'natuurlijk' geboren te laten worden. De oerkracht die vrijkomt tijdens de bevalling, en het feit dat je je kindje direct op je buik krijgt, is gewoon heel erg bijzonder en fijn... :)

@ donder tja... kijk wel ff, ga samen met die collega. Samen staan we sterker! En is echt belachelijk die opmerkingen als: zet de auto aan de kant en pak het ov, of gewoon even doorrijden je moet er toch een keer aankomen

15. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    ehm.... ik kreeg haar ook niet direct op mijn buik.... Ik heb ongeveer een half uur moeten wachten.
    En als het je gaat om er uit persen? Vergelijk het maar met een mega grote kei harde drol die er niet uit wil... hihi.... Oh sorry hoor... ;):):D

Zoals ik al zei... geef mijn portie maar aan Fikkie en mest hem maar vet... ik ben het al... hihi ;):D

Nee, ik wil je niet bang maken of je van gedachte laten veranderen. Als het mogelijk is voor je dan ben ik blij voor je. :)

16. Sam is gisteren trouwens naar het CB geweest, zie onderschrift.

17. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    BELACHELIJK!
    GEWOON BELACHELIJK! Echt oh man! Ik ben ook boos! Wat een mafkezen!:x

18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zou trouwens wel de volgende keer voor het ziekenhuis gaan. Ik was zo blij dat ik er de vorige keer in het ziekenhuis was. Anders had ik tijdens het persen nog gemoeten.
    Ik zag er toen een beetje tegen op in het ziekenhuis, maar we wonen 4 hoog zonder lift, maar achteraf erg blij dat we al in het ziekenhuis waren.

19. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ Bloempje! Woehie! hij is groot!

20. @donder, jouw meisje is lang! (voor een meisje)

Deel Deze Pagina