Februari mama's 2010 deel 6!!!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door belliebel, 8 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ja, maar straks als hij 1 jaar is heb je speciale vitamines voor kinderen. Zeker omdat hij nu al best vaak verkouden is (weet niet of het ook door eventuele doorkomende tanden kan komenn) wil ik gewoon dat hij wat extra's krijgt.

Nu krijgt hij inderdaad vitamine D extra. Maar denk dat dat straks ook wel in die andere vitamines zit!

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja mijn vriend doet er ook een laag in haha met hem zijn de flessen ook altijd zo leeg:$

3. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Oooh gaaf:D. Jummie, krijg er meteen trek in hihi:p.

4. mammamia

mammamia Niet meer actief

Idd. ten eerste zou het heel fijn zijn als haar 'vriend' minstens elke dag even langs zou komen. Al is het maar een uurtje, dat deed Tom toen ook bij mij(2a3 uur p/d). Dat is heel belangrijk dat het contact blijft tussen moeder en kids. Maar omdat ze er echt zwaar doorheen zit, los je dit in een weekje echt niet op hoor, dan blijf je denk ik maar doorkwakkelen. Als ze verstandig zijn dan laten ze haar daar een paar weken langer zitten en gaan ze vandaar uit kijken wat het beste is. Ze heeft bijna niemand die eens voor haar kan oppassen of wat dan ook. Dat is niet te doen joh. Ze heeft gewoon recht op minstens 1 dag voor haarzelf, dat doet een mens zoveel goed. Ik denk dat ze het dan wat beter trekt. Want zoals ze zegt: 24/7 alleen maar met de kids bezig zijn, dat doet een mens geen goed!

5. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ja hoop het ook voor haar. Niemand die maar 1 vinger uit zal steken. Lijkt me best eenzaam. Terwijl ze juist zo graag alleen maar wat tijd voor haar zelf wilde. Niemand die even kon of wilde oppassen. Dan had ze eindelijk iemand, en dan komt diegene niet opdagen! Fijn zulke vrienden/familie waar je zo op kan bouwen.

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja erg he haha ik ook al z,n lekkere slagroomtaart jammie

7. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ja die tijd gaat ook komen. Dat ze overal een plakje worst krijgen. Dan toch liever een plakje worst dan koekjes en snoepjes!

8. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Whaha, kleine zoetekauwtjes zijn het:p.

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    als ik zeg dat moet je niet doen zegt ie ja maar nu smaakt het toch niet haha.

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    wat gaan jullie allemaal doen met oud en nieuw?

11. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Dat kan ook niet goed zijn. Kijk, wij (de meeste van ons) hebben ons werk nog als afleiding. Maar dat heeft ze ook niet. Ja en ggz zou kijken of karishma voor 1/2 middagen in de week naar de opvang kon. Als je daar op moet gaan wachten is het kind straks 10 en is het niet meer nodig.

Ik weet nog goed dat ik van de 1 op de andere dag instortte in september. Ook ik heb toen over opname na zitten denken omdat ik die ene keer dat ik die gedachte heb gehad zo verschrikkelijk eng vond. Nu is dat hier helemaal niet nodig geweest want ik ben er zelf meteen mee aan de slag gegaan en gaat het nu weer goed met me, maar ik weet dat ik er nog niet ben. Ben nu cognitieve gedragstherapie aan het volgen (cursus over angsten loslaten enzo), en ik hoop dat als ik die heb afgerond, ik straks met volle frisse moed mijn verlof in kan gaan. Maar al met al ben ik er dan zeker (telt even op vingers) een goede 8 maanden zoet mee geweest.

Dit is echt niet iets wat je zo even binnen een week of 2 op kan lossen. Naja, dat weet jij zelf net zogoed als ik dat weet!

12. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Whaha, juist, dat krijg ik hier ook te horen hihihi:p.

13. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Wij blijven thuis, voor het eerst hihi:p. Vrienden van ons komen hier. Vind het wel prettig want Dinand kan gewoon naar bed, en als ik het zat ben ook:p. Nu zal dat sowieso niet voor 12 uur zijn hoor!

14. mammamia

Goed bezig meid! Echt petje af dat je het allemaal doet, die cursus, Dinand en nu een 2e op komst. Jij komt er wel! Gelukkig heb je een lieve man en idd afleiding van je werk etc. dat scheelt al een hele hoop.

en helaas weet ik dat het ff kan duren voordat je er weer overheen bent. Bij mij heeft het zo'n 2,5 a 3 maanden geduurd voordat ik kon zeggen: hallo, daar ben ik weer! en dan wel met hulp van medicijnen. Maar jah, dat moet dan maar... nu nog hopen dat ik daar ook weer vanaf kom... en nog heb ik af en toe ff een klein dipje hoor, maar dat is menselijk. Zo erg als 11 maanden terug wordt het hopelijk noooooooooooooooooit meer!

15. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    sem heeft altijd een knuffeldoekje in bed gehad die blauwe beer van neste nu kan ie niet meer zonder slapen haha gelukkig heb ik er 2 want bv bij oma ging ie niet slapen en dan gooit ie de andere doekje steeds weg. Ze worden al zo wijs he haha

16. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    wij gaan zelf naar vrienden maar das een eind rijden. We gaan daar gourmetten en blijven slapen hun hebben ook een kindje van ruim 1 dus stappen zit er niet in haha. Smorgens moet ik weer om 8.00 aanrijden naar me werk maar ja

17. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Whaha, ja alleen een beetje jammer dat die afleiding van me werk niet geheel positief is. Ach cheffie is 3 weken los pleitos op vakantie, dus dat haalt de druk weer wat van mijn schouders. Kreeg wel een positief mailtje van haar vorigeweek. Ik val kennelijk onder het kopje bijzondere gevallen. Omdat ik zwanger ben en mijn contract afloopt in juli en ik dan met verlof ben, krijg ik 1. mijn verlof doorbetaald en 2. daarna nog langer doorbetaald! Ik hou mijn handen wel op hoor! Kom maar op:p. Waarom dat is, geen idee maar daar kreeg ik t.z.t. nog wel een brief over!

En hier zijn ook de wel bekende dip momenten er. Maar welk mens heeft die nou niet. Alleen is het dan bij mij zo dat ik dan meteen terug moet denken aan die tijd dat ik echt k*t in me vel zat en zo angstig was. Dat probeer ik dus met die cursus te bereiken dat ik dat gewoon opzij kan zetten. Zie nog niet echt resultaat want ben er echt net mee begonnen.

Ach, ik kom er wel, en jij trouwens ook:D. Het is ook allemaal niet niks hoor, dat moederschap en alle veranderingen.

18. mammamia

@oud en nieuw: wij blijven in ieder geval thuis (zoals het er nu voorstaat) en vindt dat ook wel zo makkelijk met Etienne. Kan hij gewoon in z'n eigen bedje slapen. Misschien komen mijn schoonouders en schoonzus/zwager nog langs en anders zijn we gewoon lekker met z'n drietjes en zullen we nog wel ff hier voor de deur met de buren kletsen, als die er tenminste zijn haha (al hebben we er weinig contact mee, maar goed)...

Mijn schoonmoeder is vroeger kapster geweest en gaat morgen even een klein stukkie van Etienne's haar proberen te knippen, het wordt nu echt te lang en niet meer mooi als ik er gel in doe haha...

Ben trouwens op vakantieveilingen.nl aan het kijken. Is wel leuk! Misschien kan ik nog iets leuks voor een prikkie krijgen:D

19. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hihi, wil net zeggen, als je er 1 tekort komt, ik heb hier nog 2 ongebruikte liggen. Dinand is niet zo'n knuffelkontje. Ja alleen met mama en papa, maar kan moeilijk bij hem in zijn bedje gaan liggen hihihi:p.

Oh trouwens @ all: gebruiken ze bij jullie nog de speen/duim? Dinand is hier zeker een maandje vanaf. Gebruikt zijn duim niet, niks. Sta er echt van te kijken, aangezien ik echt een duimelotje was. We hebben hem 1 keer aangetroffen in de box dat hij aan het duimen was, maar daarna nooit meer gezien.

20. mammamia

Relax dat cheffie op vakantie is, geen gezeik aan je kop haha...
    en heel erg fijn dat je gewoon doorbetaald krijgt tijdens je verlof en daarna ook nog. Dat is dan wel weer super!

Ik denk ook heel af en toe terug aan de tijd dat ik me zo k*t voelde, maar dan denk ik alleen maar: wat ben ik blij dat ik me nu zoveel beter voel en dat ik kan genieten van die kleine dreumes! Gewoon positief vooruit kijken! Komt idd helemaal goed met ons en met alle dames.

Ik zeg: GROUPHUG!!!

Deel Deze Pagina