Zo ben er deel zeven al weer leukkkk Gelijk al pagina.s gelezen of zo iets haha. leuke foto.s en spannend morgen een paar jarige Ylva Daniel en Lila toch alle drie op de zelfde dag jarig toch Boni leuke fotos van Mirhte nog in deel zes En leuke taart foto.s Donder. Tot zo Oja leuk he Nelta Knor jullie officieel bezig zijn met een tweede spannend En bloem het blijft spannend of je wel of niet zw bent tijd komt raad. He
Stelletje kletskouzen! Maare knor, jij bent niet de enige die het spannend vind hoor, de 1e verjaardag. Heb die dag (eigenlijk 2 dagen, ook de dag ervoor) verschrikkelijk veel terug gedacht aan vorig jaar. Ook wel een beetje met emo's. Wat is dat jaar hard gegaan zeg, ongelofelijk. Heb vooral de bevallingsfoto's en maand 1 foto's terug zitten kijken. Er borrelden zo tranen omhoog!
@ mbt zonnebril: (info via www.toostylish.com) Goede zonnebril voor je kindje. Neem de tijd een zonnebril te vinden en kies niet zomaar het eerste de beste merk. Helaas zijn de meeste babyzonnebrillen eerder decoratief dan functioneel en, tenzij ze een goede UV-filter hebben, zijn ze vaak zelfs gevaarlijker dan zonder bril. De lenzen in de ogen van baby's zijn zeer gevoelig en bevatten nog niet de licht-absorberende chromoforen die uiteindelijk het wit van de ogen zullen kleuren wanneer zij ouder worden. Voortdurende blootstelling aan UVA en UVB straling zorgt zelfs voor een verhoogd risico op cataracten (vertroebelingen van de lens) in een later levensstadium. Zonder deze chromoforen, gaat het licht naar binnen en beschadigt het netvlies. Zonnebrillen van lage kwaliteit en zonder filter zullen de sterkte van het zonlicht in de ogen verminderen, maar zullen ook de pupillen van de baby doen vergroten en daardoor meer schadelijk licht binnenlaten. Let er daarom goed op dat je een zonnebril koopt die geclassificeerd is als UVA-beschermend (bijv Baby-Banz). Klopt dit Nelta???
Ik nog niet officieel hoor. Ben nu net ongi en dan deze ronde nog niet, maar die daarna gaan we ervoor.
Mijn kleine mannetje word volgende week 1 jaar, maar k vind t ook spannend hoor!! Hij is dan gewoon baby af, de tijd is zo ontzettend snel gegaan! Geniet elke dag van hem en natuurlijk van mijn moppie. Maar wat gaat het snel zeg!! Jaylinn praat zoveel, wel gezellig hoor!! Ze komt zelfs met dingen, dat je denkt jeetje en jij bent pas 2?!
Tja, staar krijgt iedereen op ten duur. Lijkt me dat een babyzonnebril niet heel veel uitmaakt. Heeft meer te maken met medicatiegebruik, roken, ras enz. Ik ga trouwens dinsdag Stijn zn oogjes laten meten en dan weten we wanneer hij een bril krijgt. Maar ik heb er een hard hoofd in.
Dat heb ik dus ook...Ben hele tijd de 1e opnames op film aan het terugkijken....En dan...janken maar!!!
Was net ff door manlief achter de laptop vandaan geschopt en zat ff de keuringdienst van waarden te kijken. Ging over babyvoeding, was wel interessant. Dat vrouwtje van de olvarit kon zelf niet de smaken van de potjes herkennen.
Ja, lachen he!!!.... Ik vind dat prachtig!!!.....Kunnen hun eigen producten niet eens herkennen, lekkere reclame... Maar ik moet zeggen. Heb ook eens potjes van de jumbo gehad....En man, wat stonken die!!! Echt goor!!!....Vind die van Olvarit wel echt naar het product ruiken....
Kan geen kwaad hoor. Je moet er natuurlijk niet 24/7 mee oplopen. Maar in de zon is het goed hoor. In Australie hebben ook de kleine kindjes al een zonnebril ivm hoge uv straling.
Ja die van de jumbo zijn niet echt lekker, en je hebt ook maar een paar smaken. Toch vindt Stijn het lekker Maar tegenwoordig eet hij bijna altijd met de pot mee.
Verjaardag Afstreeplijst! Bram 24 jan 2011 Ladytijger Etienne 27 jan 2011 Mammamia Tygo 27 januari 2011 Angelsfire Stijn 2 febr. 2011 Nelta Dinand 3 febr. 2011 Belliebel Maribel 5 febr. 2011 Troeltje Renske 8 febr. 2011 Evenstar Mirthe 9 febr. 2011 boni001 Lila 11 februari 2011 Lilalief Daniël 11 februari 2011 Gup Ylva 11 februari 2011 Dondersteen Aidan 14 februari 2011 Knorretje Devin 17 februari 2011 Super Mummy Sem 17 februari 2011 Ninja Sam 18 februari 2011 Bloempje83 Karishma 21 feb 2011 Pnirmal En u vraagt, wij draaien
Dat dat nog zo'n impact heeft he. Gewoon dat je alweer een jaar verder bent. Waar blijft die tijd af en toe. Denk dat ik daarom vorigeweek ook wel een terugval had. Nu gaat het weer redelijk gelukkig. Stiekem was ik heel blij dat Dinand zijn verjaardag erop zat. Er werd zoveel over vorig jaar gepraat, met name over zijn opname in het ziekenhuis. Als ik dan mijn bevallingsverhaal terug lees op hyves herbeleef ik het moment echt weer terug.
Hier ook steeds meer met de pot mee.... Vanaaf risotto op!!! Hij vond het heerlijk!!!.... Had ook nog ff nagekeken maar in principe mogen ze nu ook alles....behalve schaaldieren, honing en heel erg gekruid..... Dus dat komt wel goed!!!
Verjaardag Afstreeplijst! Bram 24 jan 2011 Ladytijger Etienne 27 jan 2011 Mammamia Tygo 27 januari 2011 Angelsfire Stijn 2 febr. 2011 Nelta Dinand 3 febr. 2011 Belliebel Maribel 5 febr. 2011 Troeltje Renske 8 febr. 2011 Evenstar Mirthe 9 febr. 2011 boni001 Lila 11 februari 2011 Lilalief Daniël 11 februari 2011 Gup Ylva 11 februari 2011 Dondersteen Aidan 14 februari 2011 Knorretje Devin 17 februari 2011 Super Mummy Sem 17 februari 2011 Ninja Sam 18 februari 2011 Bloempje83 Karishma 21 feb 2011 Pnirmal * = geweest!
Jeej morgen gewoon 3 verjaardagen! Gup, Donder en Lilalief, heel veel plezier! Daniel, Ylva en Lila, van harte gefeliciteerd!
Dat is zo. Maar bijvoorbeeld waar mijn vriend vandaan komt Surinamen daar word helemaal niks gedaan om de zon tegen te houden ook niet bij kinderen. Zit daar toch verschil in qua huidskleur ect. Dat vraag ik me wel eens af. Arun en Karishma bijvoorbeeld zijn licht bruin maar als ze een maal in de zon zitten zijn ze binnen een dag bruin. Hoe zit dat met de ogen bij donkere kindjes ( misschien een domme vraag)
Kan ik me helemaal voorstellen ja, dat je daar ook wel tegenop kan zien. Zeker omdat jullie start natuurlijk ook heftig was.... En nu een jaar later ben je al bijna toe aan de 20-weken echo!!!....
Risotto vindt Stijn ook erg lekker. (ik gebruik nu wel bouillonblokjes met minder zout) Honing mag vanaf 1 jaar, dus dat kan nu ook wel (die paar dagen zullen niet zoveel uitmaken). Verder probeer ik nog wel op te letten met zout. Eet niet te vaak van die Knorr pakjes en zo.