Februari mama's 2010....Deel 8 !!!

Discussie in 'De mama's' gestart door knorretje84, 9 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammamia

mammamia Niet meer actief

Zozo, das wel vlot allemaal... maar is het niet beter als je meissie nog minstens tot week 37 blijft zitten? en wat nou als ze pas na 38 weken geboren wordt? Ik weet dat je bij Dinand snel was, maar met een tweede hoeft het niet altijd eerder te komen he... dat zeggen ze wel, maar is bij iedereen anders... ik zou je er nog niet teveel op vast pinnen dat ze weleens eerder gaat komen, anders zijn die laatste weken nog moeilijker vol te houden...

Heb je trouwens nog gesproken over mogelijk eerder laten halen? Wat vonden ze daarvan?

Maar voor jouw hoop ik natuurlijk dat ze binnen nu en 2 weken er wel is;)

Weltrusten...

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    bellie, dat klinkt wel spannend ja!

@hier: koud en nat:( dus ga vandaag denk maar in de babykamer aan de slag

3. Jodel, het huis van mijn ouders is evt ook te huur. Staat nu te koop.

Huis te koop: Pater M Wolffstraat 38 5683 EK Best [funda]

Heeft 4 slaapkamers en ligt naast een basisschool.

4. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ja tuurlijk is het beter als ze pas na de 37 weken zou komen! Pin mezelf er niet teveel op vast dat ze eerder gaat komen hoor, hoe graag ik dat zelf ook zou willen hihi:p. Ze komt wanneer ze komt, heb er zelf helaas weinig over te zeggen hihi:p.

Heb het vorige week besproken met de gyn hoe hun denken over eventueel inleiden als ik het echt niet meer zou trekken! Ze doen het na een KS liever niet omdat de kans groter is dat je litteken scheurt. Normaal is de kans 1 op 200, en bij inleiding is het 2 tot 3 op 200. Het valt dus allemaal reuze mee. De gyn kon goed snappen dat ik hier al wel over na heb zitten denken, en ze zullen het zeker in de gaten houden! Het is dus niet dat ze nu al zeggen: nee mevrouw, inleiden doen we niet! Dat geeft hoe dan ook wel een gerustgesteld gevoel!

5. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

@ Bel spannend!!

@ Gup koud en nat :( Hier schijnt het zonnetje!! En is het erg lekker buiten!!

@ Hier redelijk geslapen alleen wat kort. Sta beschikbaar voor zorg maar nog niet gebeld dus afwachten maar... :) Net even de woonkamer gezogen en gedweild en even alles aan de kant gehaald. Ruikt heerlijk naar Ajax lentebloemen hier...!! De kids zijn lekker aan t spelen en ik zit nu ff lekker op de bank!!

Jaja de maand juni is alweer aangebroken! Wat vliegt de tijd toch voorbij! Ennn nog maar 25 dagen dan gaan we op vakantie :D:D!! Heb er echt zin in!! Ben er ook erg aan toe!!

6. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Gup, kan je je boot niet hier bij mij achterin de sloot leggen? heb je tenminste een heerlijk zonnetje en een strak blauwe lucht hihi:p. Hoewel ik wel weet dat de sloot dan meteen helemaal vol ligt met boot whaha:p.

7. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Oh, moguh allemaal!

Hier lekker geslapen. Dinand is naar het KDV, en ik ga maar eens beginnen met stofzuigen, dweilen, afwassen, wassen en de wc boenen! Heb ik mijn plichten ook weer gedaan!

Ohja, whaha het pand waar ik werk(te) is onbewoonbaar verklaard! Er is een leiding gesprongen en alle plafonds zijn naar beneden gekomen. Whaaaaaaaaaaahaha, ben ik even blij dat ik lekker thuis zit:p.

8. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Moge!

Hier is het ook prachtig weer. Heerelijk! Thuis aan het werken.... (oeps, zit ik hier? foei!)

Straks ff werken op lokatie en dan een paardagen vrij! JOEPIE!! helemaal zin in!
    Morgen met manlief zijn fam BBQ-en. Dan zien een hoop mensen (ja... niet op kraamvisite geweest... en wij niet bij hun meer) onze kleine voor het eerst. (heb er zo...n zin in... niet echt... hihi)
    Verder andere leuke dingen doen. Zin in!! Wat weet ik nog niet, maar alles beter dan werken! hihi. Thuis, kind man! JA!!
    Joepie!

Knuffel! Ik moet weer verder gaan werken!
    Prettige dag allemaal! GEniet ervan!

9. Even spammen:

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Gm.

Niet veel bij gelezen.

Ga even klagen voel me zo down!!

Waarom ik weet het niet.

Waarom loop ik in me hoofd te klagen terwijl ik eigenlijk niks te klagen hebt???

Is toch raar?

Een voorbeeld kan ik niet geven maar zo voelt het gewoon op het moment!

Weet wel het is al een tijd geleden dat ik met me pys-verpleeg gepraat heb en vorige week ging die afspraak niet door omdat k ziek was. Maar het had wel nodig geweest gewoon eens ventileren.'

Slik nu al 4 maanden die anti dep de eerste maanden ging het lekker maar het lijkt de laatste paar weken gewoon minder te worden die werking.

Daar bij vind ik dat ik te wijnig gespekken heb en de pys-verpleeg te wijnig doet om er toch aandacht aan te besteden al is het maar eens in de week een kwartier aan de telefoon. Hou me steeds groot blabla maar merk dat ik een hoop frustie aan het opkoppen ben weer. Wat niet nodig is.

Vriend doet meer dan hij ooit met Arun gedaan heb en toch klaag ik in me hoofd of sta ik toch te veel toe voor de lieve vreden dat ik me zo gaat voelen de kids zijn lief liever kan niet daar ligt het niet aan.
    '

Vriend helpt best veel maar er blijft bij mij een soort raar gevoel misschien straalt hij het ook wel uit van dat ik meer zelf moet op pakken misschien. Weet niet na mijn weten doen we het samen maar misschien laat ik hem te veel oppassen? Soms als hij er is ben ik soms even weg arun voetbal of even snel een boodschapje doen en ik voel me schuldig.

Me vader belde vandaag ben terug van me vakantie denk leuk leuk gesprek ook maar toch een soort van ongenogen van mijn kant. En denk niet terecht hij is moe. Ik zeg misschien leuk ik met de kids even langs kom hij nee ben te moe en heb he te druk. Kan en moet ook gewoon kunnen. Alleen mijn gevoel zegt dan wat anders van pa heb je 2 weken niet gezien de kids ook niet en had me een mogelijk heid gegeven om met de kids even ergens naar toe te gaan.
    Even weg.

Lastig he. Zo zien jullie ik klaag dus voor niks maar het voelt niet zo raar he..

Ach komt weer goed ben rustig heb het hier even van me afgetikt en we gaan weer door.

:(

11. Pnir, Straks even lekker samen de frisse lucht in. Kun je niet naar de kinderboerderij ofzo. Van thuis binnen zitten en niets doen voel je je alleen maar ellendig. Kop op

12. mammamia

Morgen,

@bel: idd rustig afwachten, het komt wanneer het komt. Maar wel een rustgevende gedachte dat er altijd wat aan gedaan kan worden als je het echt niet meer trekt... komt goed!

@bloempje: leuke spam en mooi huis van je ouders. Zou leuk voor Jodel zijn om te huren en misschien zelfs te kopen;)

@super m: lekker aftellen naar jullie vakantie, heerlijk. Ik hoef ook nog maar in totaal 12 dagen te werken (verspreid over 4 weken) en dan ook lekker 3 weken vakantie!

@pnirmal: wat vervelend dat je je weer een btje down voelt en dat je niet echt met je pscyh. verpl. hebt kunnen praten. Anders bel je haar eens? en zou je het niet gewoon lekker vinden om te werken? Cassiere bij een supermarkt ofzo, geeft een hoop afleiding en is niet al te zwaar werk. Keertje solliciteren kan geen kwaad toch? Dat je op de dagen dat K. naar het kdv is lekker zelf gaat werken? Sterkte!

@donder: have fun bij de BBQ en geniet van jullie paar daagjes samen vrij. Hier is manlief vandaag en morgen ook thuis.

EGO:

Grrrr, pffff, zucht, steun... Etienne sliep van kwart over 7 tot kwart over 5, werd toen huilend wakker en wilde absoluut niet meer gaan slapen... Nog wel weer een flesje melk gegeven en daarna kon ik hem altijd gelijk weer terug leggen, maar nu wilde meneer absoluut niet. Dan maar met hem naar beneden, maar ik wilde graag nog wel slapen hihi... Om 7 uur is manlief eruit gegaan en heb ik nog even wat geslapen/gerust tot kwart voor 9 (had oordopjes ingedaan hihi) maar hoorde Etienne zo nu en dan wel huilen. Hij had echt een humeur van heb ik jouw daar... en wat er nou precies was? geen idee! Nu ligt hij er een halfuurtje in, doodmoe maar hij gaf zichzelf eindelijk over...

Resultaat: mama is moe. Maar ach, we hebben 6 dagen vrij dus wat zeur ik eigelijk. Kga eens op de fiets naar de stad en de supermarkt.

Fijne dag allemaal!

XxX

13. mammamia

Goed idee, frisse lucht doet wonderen. Ik stap nu ook lekker op de fiets:D

14. Sam ligt op bed slaapt 's ochtends meestal een uurtje of 3. Tot aan middageten. Heerlijk mama tijd! Straks even lopend naar de stad cadeautjes halen en dan door naar opa (schoonvader) want die is jarig. Fijne dag allemaal!

15. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Pnir, ik heb deze periode ook gehad 2/3 weken geleden. Kon overal weer om janken (en dat deed ik dus ook lekker) en zag het allemaal even niet meer zitten. Ik heb toen eigenlijk meteen de psych gebeld om te zeggen dat het weer slechter ging met me. En hoe gek het ook klinkt, toen ik dat eenmaal aan haar verteld had, had ik meteen het gevoel van opluchting. Het idee dat ze het wist deed me goed. Ze vroeg meteen of ik voor de bevalling nog een gesprek met haar wilde. Ja graag! Die had ik gister, en merk zelf dat het me echt goed heeft gedaan! Sinds vorige week gaat het eigenlijk weer een stuk beter. Ben weer opgewekt en vrolijk. Ik denk dat dit er ook wel een beetje bij hoort.

Zeg nou zelf, ieder mens heeft wel eens een paar baaldagen en zit dan niet lekker in zijn vel. Als je psychisch niet in orde bent ga je dat meteen op jezelf reflecteren en ga je je down voelen en denk je dat alles aan jou ligt, maar meid echt, je bent toch een hartstikke goede moeder! Arun heeft een leuke hobby, Karishma gaat naar het KDV (hoe moeilijk jij dat in het begin ook vond, je hebt het doorgezet!). Plus daarbij is K. natuurlijk wel behoorlijk wat ziek de laatste tijd, en ik kan me voorstellen dat je dat ook een beetje beu bent! Misschien denk je er niet bewust bij na, maar cijfer je jezelf op dat moment juist weg omdat je er voor K. wilt zijn.

Zoals de andere zeggen, ga lekker de buitenlucht in. Ga niet thuis op de bank zitten piekeren want daar ga je je echt niet vrolijker van voelen. Desnoods ga je lekker met K. een stuk wandelen, neem een kleed mee en wat speelgoed. Zoek een leuk grasveldje op met eventueel een speeltuintje erbij en laat haar lekker haar gang gaan. Fototoestel mee en leuke kiekjes maken van hoe je kleine meid zich vermaakt!

Komt allemaal goed meid! Vergeet niet, achter de wolken schijnt altijd de zon, alleen soms duurt het iets langer voordat deze zich laat zien!

16. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @bel, we zijn 8m breed en jouw sloot?:D

@mamamia, begint lekker dan, jouw dag

@frisse lucht: hier ook in buiten geweest, luiken moesten open (en ja, het regende beetje:( ) maar gelukkig mocht alles in 1x open want het mag nat worden, maar het moest droog vervoerd worden

@zo, als het goed is zijn nu alle gaten en gaatjes dicht op de babykamer. Zo ff schuren en kijken wat er nog keer gedaan moet worden. Dan kan ik als daniel op bed ligt gaan verven. Eindelijk! Of ik zet daniel boven in de box, kan hij kraan en vrachtwagens kijken:D

17. mammamia

Ook voor jouw een dikke knuffel meid!

Je hebt het mooi omschreven en idd achter de wolken schijnt altijd de zon... :)

Ik merk ook gelijk dat als ik echt moe ben, ik een heel ander mens ben. Ik zei net nog tegen manlief dat ik het best spannend vindt mochten we weer voor een 2e gaan en ik weer van die slapeloze nachten heb dat ik dan weer anders ga doen omdat ik moe ben. Heb ik een nacht goed geslapen dan ziet de wereld er gelijk een stuk vrolijker uit! Ik kan vandaag minder hebben, maar ik blijf lachen hoor, komt zeker goed!

Etienne slaapt al vanaf 10 uur, hopelijk is hij vanmiddag weer een stuk vrolijker en dan kan ik het ook wat beter hebben:cool: Lekker naar buiten, groot grasveld voor de deur, kleedje mee en speelgoedjes mee. Goed idee!!!

Ik zeg: GROUPSHUG

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dankje meis denk ook dat het mee speelt idd k ziek van af haar verjaardag elke keer wel in de maand. Kan zij niks aan doen maar ouders raken vermoeid daar bij ook zelf die verkoudheid te pakken met oorontsteking dus een en een is twee.

En ik geef het nu even toe ik was net k zo zat even. Eten ik wil eten oke geef eten fruit maar wilden ze weer niet wilden ze weer wat anders ik voelde een giga :x boze bui aan komen ik denk jij moet nu naar bed anders sta ik niet voor me zelf in:(

Heb haar slaapzak aangetrokken haar in bedje gegooit( niet letterlijk) en heb gezegt houd je bek:( oeps beter dan gooien;)

En keek haar strak aan van ga huilen grr dan grrr ;) ben er naast gaan liggen en ze legde haar handje voor haar gezicht ziet mama met niet.:( en ze is in slaap gevallen en ik hoop met heel me hart dat ze slaapt tot een uur of 22222222222222:p;) daarna moet ik met arun en me zelf naar de tandarts dus ons uitje staat wel geplant.

Ty meiden voor het luisteren.

Trouwens k is ook aan het veranderen hoor haar nee is nee jajaa dat gaat mooi niet door meisje..;):D:x:$ Normaal is ze gek op een badje met water lekker poedelen vandaag was het NEeeeeee:$ normaal springt ze met kleren en al onder de douche. Snappen jullie haha..;)

19. mammamia

@pnir: oops, kijk uit met wat je zegt. Nu kan het nog niet zoveel kwaad, maar straks gaat ze het als een papegaai nazeggen. Maar snap je frustratie wel hoor. Ik heb vanochtend Etienne een pedagogische tik op z'n hand/vingers gegeven en die ging ook iets harder dan dat ik normaal wel es doe... voelde me gelijk schuldig... wat kan een mens doen he als ze ff vermoeid of wat ook zijn. Best heftig!

Ik heb trouwens net een turkse pizza op samen met manlief en er zaten stukjes komkommer op. Hopelijk worden we niet ziek:(

Kga eens in de tuin zitten bij manlief, ff genieten van de zon. Doet ook wonderen!

XxX

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja dat is het ook als je moe bent zelf niet lekker in je vel zit moet ik juist uit kijken dat ik niet ontplof tel gelukkig meestal tot 20000. Maar vandaag lukte het me niet.

En met die tik ja meis herkenbaar met k nog niet gehad maar arun heeft in het verleden echt wel eens een pets onder zijn kont gehad....

Ze worden eigenwijzer he proberen steeds meer uit ect ect slapen gaan s avond is hier ook al een strijdje aan het worden ze duikt al weg als ze het woord bedtijd hoord en begint dan alvast te huilen;)

Ze snappen meer dan wij denken.

En begin nu een beetje bij te komen van mijn ochtend dip wat een slapende dochter al niet doet met mij haha:p
    Rusttt;)

Deel Deze Pagina