had gister bed verschoont. Heb daar zo'n hekel aan om te doen dus ik zei al tegen wim: dat zou een bak zijn als dan vannacht mn vliezen breken, dan hebik het voor niks gedaan. Maar helaas
Dank jullie wel dames. De reden dat ik even niet mee tik of wat dan ook ligt bij me zelf. Het ligt niet aan jullie oke. Ik lees wel mee en reageer op wat echt belangrijk is. Nelta meis heeeeeel veel sterkte vandaag en ik denk aan je dikke knuffel. Gup jij ook succes vandaag en mag je binnen nu en een paar dagen een blozende baby in je handen houden. Voor de rest groetjes en tot af en toe reageren. Knuff voor iedereen.
mamamia: ik zal je arts informeren of je toch niet terug kan naar de dosis waar je je beter bij voelde. Bloempje: knuf! en goed dat je onder controle kan blijven. leuke spam trouwens!
nelta sterkte vandaag!!! waarschijnlijk weet je nu al meer hopelijk hebben jullie geen slecht nieuws gekregen.... Dikke knuffel ik denk aan je!!
Nelta, wilde nog succes en sterkte wensen, maar je bent nu waarschijnlijk allang klaar! Hoe was het? Gup: succes bij de gyn! Ben zo benieuwd! @ hier: Oops, had vandaag met Dinand en Fabiënne naar het CB gemoeten! Vergeten hihi! NAja volgendeweek woensdag met Fabiënne en 12 september met Dinand!
Ff snel vanaf mn mobiel. echo gehad, op het lipje na zag alles er goed uit. we zijn nu nog in het ziekenhuis, want om half 2 hebben we nog een 3d echo, wordt ook standaard gedaan en er was nu plek. we zijn iig al een heel end gerustgesteld
Oh wat fijn meid! Kan me voorstellen dat het een hele opluchting is dat er op het lipje na niets aan de hand is!
zo, ik ben weer thuis. Had vandaag een super gyn heb nu halfuur binnen gezeten, is beter dan 5minuten. En hij (jaja, een MAN! die ik niet wou en toch de beste blijkt te zijn) heeft heel veel uitgelegt! Bekken is bijna nooit het probleem (is vaak alleen bij ernstige afwijkingen), maar het word meer als "verlegenheidssmoes" gebruikt als er niet goed de vinger gelegt kan worden op waarom het niet wil. Naja, was heel verhaal, maar het is me nu wel duidelijk dat het er bij daniel waarschijnlijk aan gelegen heeft dat de weeën niet goed genoeg waren en zn grootte. Heb er voor gekozen om toch nog even af te wachten nu. Volgens de gyn is de kans heel groot dat het wel gaat lukken als het spontaan begint en hij verwacht dat het niet lang meer duurt gezien de toestand binnen had meer ontsluiting dan vorige week, toen was het bijna niks, en nu goeie 1,5cm. Maandag weer een afspraak staan, dan kijkt hij nog een keer en dan word er afspraak gemaakt om in te leiden. Hij durft, gezien hoe het nu is WEL met gel en weeënopwekkers aan de gang, maar als ze het nu doen word de kans op keizersnee alleen maar vergroot, dus wachten we nog weekje mee. En weer 2 slaappillen meegekregen. Hij begon erover om een nacht in het ziekenhuis te slapen, maar toen ik zei dat ik 1,5 week geleden pillen had gekregen en daar wel goed mee had geslapen kreeg ik die weer mee. Als het nu weer 2 nachten slecht is donderdag bellen en dan nachtje ziekenhuis met spuit, want hij wil wel dat ik er zo fit mogelijk aan begin. Oja, en het is geen falen als het een keizersnee word want je heb er zelf geen controle over. Met eten koken en opvoeden enzo kan je falen, want daar kan je controle over hebben, maar niet over een bevalling. En daarbij moest ik niet vergeten dat ik 9maanden lang een warm, veilig nestje heb gehad voor mn kindje waardoor het heeft kunnen groeien. Dus ja, we gaan maar weer even wachten he! Na al het gepraat met de gyn voel ik me een stuk geruster en durf ik het nog wel paar dagen aan. Hoop dat hij ook dienst heeft als ik ga bevallen!
Gup wat enorm fijn dat je een goede gyn had! En hij heeft inderdaad gelijk. Je hebt geen controle over een bevalling, het loopt zoals het loopt. Ik hoop voor je dat je gewoon een normale bevalling meemaakt, dan weet je ook hoe dat is! Gaat vast goedkomen. Dus kleine gup, kom er nou maar uit zwemmen. Je papa en mama zijn er klaar voor, en ik ben ook wel benieuwd naar je hihi.
Zo eindelijk thuis na een dag ziekenhuis. (ben maar niet meer gaan werken voor de twee uurtjes) Vanmorgen om half 9 dus de eerste echo. Was echt super nerveus, maar alles zag er gelukkig goed uit en ruim een uur gekeken naar de kleine. Daarna nog wat uitleg gekregen over een onderzoek waar we aan mee doen. (studie om te kijken of naast erfelijke factoren ook omgevingsfactoren een rol spelen bij aangeboren afwijkingen) en allebei bloedprikken, bloeddruk meten enz. Om half 2 de 3 echo gehad en ook daar leek alleen de linker lip open te zijn tot aan het neusgat. De spleet was nu 2-3 mm groot (met de groei wordt dat wel wat breder) en dat is vrij smal gelukkig. Het neusje aan de kant van de spleet is ook wat afgeplat. Van deze echo kon ik ook meer genieten. Het is echt een schatje, lekker aan het bewegen, lief gezichtje. . Vrijdagochtend nog een afspraak met een verpleegkundige van het schisisteam om wat meer uitleg te krijgen over de consequenties en het behandelplan. Wel moet ik nu over naar de gyn; het liefst ook al voor de controles nu. Morgen nog wel een afspraak met de vk en dat kan ik dat gelijk bespreken. Al met al is het ons dus alles meegevallen en zijn we aardig gerustgesteld. Er is wel een schisis, maar het lijkt de minst erge vorm.
Thx meiden voor alle knuffels. Gup, klinkt allemaal positief bij de gyn en 1,5 cm is al best goed. Maar moet je maandag pas weer terug? Lijkt me nog zo lang duren. (vanaf wanneer ben jij eigenlijk bij de gyn onder controle? Is dat heel veel anders als bij de vk?)
Hoi dames, @nelta: wat een mooie foto zeg, zo dichtbij. Fijn dat jullie weer wat gerust gesteld zijn en het komt vast allemaal goed. Ze kunnen tegenwoordig veel op dat gebied. Nu lekker genieten van die dikker wordende buik van je @gup: fijn dat er eindelijk eens goed naar je geluisterd werd en dan dat je duidelijke uitleg hebt gekregen en ook weer wat gerust gesteld bent. Nu afwachten dus en dan heb je over een paar daagjes vast jullie kleine hijtje of zijtje in handen Doe rustig aan! @super m: nog lekker genoten van je taartje? Moest je vandaag nog werken bij dat lieve gezinnetje van je? Je hebt toch ook goed contact met je ouders? Hoe reageren hun dan op je ex en de relatie die jullie hadden? @angelsfire: leuk om jouw hier ook weer eens te zien. Gaat alles goed met je? @back: ik wil niet meer terug naar een hogere dosis, ben juist blij dat het afbouwen me goed afgaat, oke ik voel me wel weer ff wat minder happy misschien, maar dat zal wel bij het afbouwen horen. Verder voel ik me niet super slecht, dus komt wel goed! Zal misschien ook te maken hebben met men werk dat dat nu ff niet zo lekker loopt en ik de afgelopen 2 dagen niet zo lekker was... In oktober heb ik weer een afspraak met mijn arts en kijken we wel verder hoe en wat... @hier: nou, het gaat vandaag alweer wat beter met me, al heb ik nog weinig tot geen eetlust. Heb uitgeslapen tot 11 uur, toen nog een boek gelezen van 125 blz. niet teveel, heerlijk! en heb zowaar ook net maar ff het huis gestofzuigt, krijg morgen een vriendin op de thee hihi... stap zo ff onder de douche en haal tegen 5 uur Etienne op van het kdv. Eens kijken of hij zich gedragen heeft Fijne avond allemaal! XxX
Netla fijn dat jullie gerustgesteld zijn en het een milde schisis is. Wat op de foto te zien is, valt het idd mee!! Wel jammer dat de gyn de controles nu doet... maar ja wordt je iig goed in de gaten gehouden! Fijn dat de rest allemaal goed was en t alleen een lipspeelt is! Gup fijn dat het goed gegaan was en je al 1,5 cm hebt!! Miss nu je zelf wat rustiger bent en je je er een beetje bij neerlegt, komt de kleine ukkepuk miss wel snelelr ! Hier vandaag controle gehad van me begeleider. Erg tevreden en t gezinnetje ook!! Daarna ff snel slofjes en speentjes voor kdv gekocht en nu lekker thuis. Vanavond even kaartje voor dolfinarium ophalen, via mp gekocht voor 17 euro, terwijl anders 25 euro is... kijk scheeld toch weer 8 euro! Volgende week ff met me meissie naar dolfinarium.