Februari mama's 2010....Deel 9 !!!

Discussie in 'De mama's' gestart door 1Dondersteen, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    En wat ik er nog aan toe wil voegen;

Het gaat niet om zij zei dit, zij zei dat, die heeft zus of zo gedaan of wat dan ook, het gaat er om hoe je er uiteindelijk mee omgaat; dat is wat telt!

Denkt erom dat je met een reactie een blijvende indruk achterlaat, dat kan zijn een reactie op iets positiefs wat iemand gezegd heeft of een reactie op een negatief iets.

Wat de ander ook deed of zei, het gaat er niet om wie "fout" is, het gaat erom hoe je er mee omgaat.

2. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Goede middag allemaal.

Ik heb net even terug gelezen. En ik moet eerlijk zijn ik schrok een beetje van de reacties tussen pnir en super m.:$

ik kan het vanuit jullie beiden begrijpen en jullie zitten ook allebei in een moeilijke thuis situaties wat niet te vergelijken is met elkaar naar mijn mening. Ik denk alleen dat niemand kan oordelen over een anders leven of situatie. Maar dat lijkt wel te gebeuren helaas
    Maar juist omdat het toch verschillende situaties zijn hoef het toch niet een ik heb het slechter dan jouw strijd te worden?

Ik mag jullie allebei en ik zou het jammer vinden dat hierdoor de en of de ander zich genoodzaakt voelt om ons groepje te verlaten. Maar natuurlijk is de keus aan jullie zelf.

3. Back

Back Fanatiek lid

14 jul 2011
    1.973
    0
    0
    Werk en vrije tijd
    Gouderak
    lilalief: dikke knuf. mooi geschreven en dank voor je openheid erover ten aanzien van jezelf.

4. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Nelta ik zou persoonlijk het niet zo fijn vinden als mijn man met 37 weken voor een paar dagen naar het buitenland zou gaan.

Mammamia fijn dat jij en Etienne zo lekker genieten van het zwemmen. Ik vind het ook super omdat met Bram te doen.:D
    Heb je trouwens nog wat van je kennis gehoord die depressief is.

Lila Lief wat omzettend goed van lila dat ze nu ook op het potje heeft geplast. Ze gaat echt rap met haar potje. :)

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Bedankt dat je dit met me wilde delen.

Alleen ik heb niet gedreigd weg te blijven dit keer alleen gezegt als dit betekend dat ik door mijn uitval na super m toe ik misschien weg moet gaan.

Daarbij.

Benadruk ik het nog eens.

Voor de geen die het interessert.

Ik weet wel wat het is om een alleen staande moeder te zijn.

Heb al vaker geschreven ik ben gescheiden van mijn partner toen arun drie was en tot Karishma vorig jaar geboren was ik heb ik het dus al die jaren alleen gedaan. Nu niet meer maar daarvoor wel en dat stukje begrijp ik van zo wel super m en back.

Dat de situatie nu niet meer zo is is zo. Maar het is wel anders geweest.

Dat ik in haar berichtje schreef dat iedereen of meer mensen het moelijk hebben mag. En haalde alleen aan van wat ik heb jij hebt bordeline net zo als ik. Ik dacht persoonlijk dat jij er over heen was. Dat schreefje een tijdje terug toen via pb. Misschien heb ik je dan verkeerd begrepen.

En wilde het niet aan halen dat ik het heb maar wilde er wel mee zeggen dat niet elk leven over rozen gaan.

Daarbij viel ik haar aan omdat ze mij ook aanviel en mij al veel langer het gevoel geeft dat ik zeur. Of klaag.

Al tijden terug heb ik gezegt dat dit mijn uit laat klep was en ja het kan klagerig over komen maar heb het aan gegeven. Doe het eerlijk gezegt ook niet bewust.

Ben idd nu met die vers bezig en meis dan kan je ook weten wat voor beerput er open getrokken word. Mijn emotionele leef wereld staat op zijn kop. Omdat ik altijd anders gedacht hebt.

Jij ook succes dan met je nieuwe therapie.

In al mijn berichtjes is het vandaag pas de eerste keer dat ik het over mijn bps heb het er bijna nooit over. Hier niet dacht ik.

Dacht altijd van dat hoeft niet iedereen te weten en niet iedereen snapt het.

en ik denk dat jij de eerste ben die het wel snapt! Of heb ik het mis???

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou meis dat leer ik dus nu pas. Die vers ben ik drie weken mee bezig. zo heb ik nooit gedacht hoe kon ik dat ook weten???

;)

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou niet boos worden maar ik moest het even zeggen ik mag het wel zeggen dat ik jullie begrijp omdat ik jaren in de zelfde situatie gezeten heb en nog zit.

Alleen is het nu anders omdat hij me nu wel helpt maar dat is jaren niet zo geweest zag hem twee keer in de maand als hij Arun een dagje kwam halen de laatste jaren zijn we weer naar elkaar toe gegroeit maar voor de rest deed en doe ik nog steeds alles alleen.

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Moet nu trouwens weg kan dus niet meer reageren.

A als ik te veel klaag zeg het.
    B als ik het me te veel aantek zeg het.

Ect ect.

Tot vnaaf en

allemaal het spijt me dat ik zo ben uit gevallen.

:):(

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Kom op meiden. Laten we er geen wedstrijd van maken van wie het moeilijkst heeft; daar gaat het toch ook helemaal niet om. Situaties zijn niet te vergelijken en ieder huisje heeft wel zn kruisje (ik zeg dit niet om te bagatelliseren).

10. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Nou meiden ik ga onder de douche.
    Ben daar wel aan toe na een dagje hard werken.
    Tot vanavond

11. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Feedback over hoe je overkomt bij een ander is heel waardevol.
    Het geeft je inzicht in hoe je (vaak onbedoeld) overkomt op anderen.

Ik heb me ook aan je geïrriteerd, maar ervoor gekozen het te laten gaan.
    Bij mij waren het kleine irritaties die niet groot genoeg waren om voor je voeten te gooien, iedereen is anders en iedereen maakt andere keuzes, het is een kunst om dat te accepteren. (ook voor mij)

Het is moeilijk te bepalen wanneer je wel of niet iemand aan moet spreken op iets wat irritaties oproept.
    Nu zoiets als dit gebeurd spelen voor mij die kleine irritaties ook mee en is het lastig om onpartijdig te zijn.
    Misschien had ik ook wat uit moeten spreken, en met mij meerdere mensen.
    Dit is echter wel iets dat in deze maatschappij bijna niemand doet, of zelfs die eigenschap beheerst om het te kunnen.

Ondanks dat ze wel aangegeven heeft zich te irriteren aan dingen die je zei, vind ik dat SuperM net zo goed als jij dit bespreekbaar had kunnen maken via welke weg dan ook om de lucht te zuiveren.
    Ieder verhaal kent meerdere kanten.

Ik heb mij typvinger-spieren genoeg getraint nu en ga met mijn kleine meisje puzzelen.
    Ik sta altijd open voor gesprek, als je iets wilt weten of bespreekbaar wilt maken weet je me te bereiken maar; ik ben wel eerlijk en direct! *waarschuwing* ;)

Ben d'r klaar mee. (zal ik een opleiding psychologie gaan doen?) :) bleh

12. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Iemand nog koffie? ;)

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Doe mij maar een bakkie :D

14. Heb je ook wat sterkers?

15. mammamia

mammamia Niet meer actief

Wat een verhalen allemaal.

Ik zeg bij deze: UITGEPRAAT, de rest 'vechten' jullie maar via pb's naar elkaar uit of laat elkaar met rust!

Kunnen we het nu weer over leukere dingen hebben?

16. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    liever cola:D

@ruzie/discussie: ga ik me niet in mengen. Eigen zorgen wegen toch altijd het zwaarst en daar kan geen wedstrijd van gemaakt worden. Daarbij heb ik wel leukere dingen te doen, spuitluier verschonen enzo:D

17. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Hahahahahaha waar is de "I like" button van Facebook???

18. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Ik hoop dat niemand elkaar nu verder aankijkt nu iedereen gezegt heeft wat zij allanger hebben willen zeggen, maar nooit gedaan hebben.

Ik heb gewoon me dag niet en daardoor reageer ik misschien wel feller dan dat ik bedoel. Mijn situatie is met die van niemand te vergelijken en hoe jong ik ook mag zijn, ik heb inmiddels een behoorlijk rugzak die ik keer op keer me mee zeul.
    Normaal zei ik nooit wat, kropte het alleen maar op. Dat werkt voor mij niet meer en ben nu open en eerlijk over de dingen. Sommige kunnen dit niet hebben en is niet perse persoonlijk bedoelt.

Pnirmal ik ga niet me excuses aanbieden want ik heb alleen me mening gegeven, waarna het over en weer ging. Zowel jij als ik vinden ons niet 'schuldig'. Ik hoop dat we ons erbij neer kunnen leggen oid uitspreken via pb desnoods. Ik wil geen gezeik erbij... heb ik al genoeg!!

Mammamia en Back thnx voor jullie berichtjes!!

Lila bedankt meid ;)

Vandaag dus al met al een behoorlijke k*t dag gehad. Misschien was het niet juiste om even weg te gaan, maar in mijn ogen was dat voor mij wel even goed. Ben ff de stad in geweest even een broek, schoenen en sokken voor mezelf, sokken en mallotjes voor me meiske, shirt/trui/sokken voor t ventje gekocht. En nog een nieuwe bakvorm ;) Ik heb me huis gedaan, op de bank gelegen met een boek en kopje thee en lekker veel chocolade gegeten (al heb ik daar nu wel spijt van... t moet er ook weer af)
    Gebeld met me mannetje, en we plannen snel... miss deze week nog iets gezelligs. Hij begreep me wel, maar wilde er ook juist in deze moeilijk tijd voor me zijn... Erg lief dus. Wist al niet meer dat er mannen bestonden die hun hart wel op de juiste plaats hadden.

Heb net de kids opgehaald... Was erg goed gegaan op kdv, Devin wilde alleen niet uit bed na 2 uurtjes slapen, ik zei dat hij bij mij ook langer slaapt, dus nu laten ze hem de volgende keer wat langer liggen. Jaylinn was beetje verdrietig want ze had mama gebeld maar mama kwam niet... gelukkig is t nu weer goed. Heeft hele tijd zonder luier gelopen en vroeg er nu 1. Eten staat in de oven: kipfilet gevuld met kruidenkaas en rauwe ham uit de oven, met aardappelpartjes en een oranje salade (mango, nectarine en rauwe ham).
    Na het eten nog even naar me ouders, bakje koffie drinken.

Dus wie weet nog even tot vanavond...

19. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Doe mij er ook maar 1 ;)

20. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Stukje taart erbij...

Deel Deze Pagina