Heb even op Wikipedia gezocht Sommige (sub)culturen hechten meer waarde aan de placenta en deze kan op rituele wijze begraven of ook wel gegeten worden. Sorry dus echt niet verzonnen hahaha
@zwangerwens, leuk koopje!! Ik wacht nog steeds op iets wat zaterdag verstuurt is via mp.. namelijk een lakentje met lime groen en toevallig dezelfde naam als onze uk krijgt... en donderdag was de bestelling van h&m verzonden maar tot nu toe nog niks gehad :-s ... ook geen briefje dat het aangeboden is. Vanmiddag even naar xenos, kwantum en leenbakker geweest op zoek naar houten kubussen voor op de babykamer. Helaas nog niet gevonden wat we zoeken.
sodeju (sorry ), gister al een ellenlange reactie gestuurd op iedereen en nu loop ik meteen weer bijna 10 pagina's achter hahaha, niet te doen gewoon! Maar wel leuk @zwangerwens: denk dat iedereen het gevoel wel eens heeft idd. Maar het is juist goed om het even van je af te schrijven!! Niks persoonlijks, maar gewoon echt te veel soms om te reageren! Dat ga ik nu dus ook even niet doen als jullie het niet erg vinden. Zit nog op mn werk nu en weet nou al dat als ik straks thuis kom, er nog meer pagina's bij zijn gekomen sinds gisteravond hihi. Ben nu alweer vergeten hoe en wat! Maar heb het wel allemaal gelezen hoor!
Zwangerwens, vervelen dat het zo voelde, niemand bedoelde het kwaad, dat is zeker. Ik reageer ook niet op iedereen, kan het niet bijhouden, zoveel wordt er geschreven, maar dat geeft ook niet denk ik. Ik lees lekker mee en probeer af en toe te reageren. Maar goed dat je het even zegt hoor! Fijn trouwens dat het bij de VK allemaal goed was Ik mag morgen weer. Maar, de kleine is zoooooooooo druk dat ik me niet af hoef te vragen of alles wel goed gaat daar Fliertje: je hebt pb. Geen whatsapp hier trouwens, ik ben heul ouderwets. Jurkje: was inderdaad van Prenatal en helemaal niet duur (29,95 en kreeg toen 20% korting door de mamamazzeldagen) Placenta: dat wist iki wel ja, dat ze die soms eten, maken ze koeken van ofzo, of verwerken het in een gerecht. Vroeger begroeven ze dat hier (in NL) ook volgens mij in de tuin ofzo. Toen ik bevallen was vroeg de vk van het ziekenhuis daar ook of ik dat ding mee naar huis wilde nemen. Nou, nee dank je... Klachten: vandaag weer misselijk... blegh... Dat was niet de bedoeling... :x En ook zo pijn in me bekken en rug, dat had ik bij de eerste helemaal niet. Nu als ik op sta lijkt het net of alles los zit van onderen.... pfff. Gelukkig geen harde buiken... Maar een beetje bankhangen vandaag en rust nemen. Dochterlief speelt heerlijk lief dus dat scheelt vndaag wel even (is ook wel eens anders, dan moet ik overal mee naar toe en mee spelen maar vandaag kan ze het heel goed alleen)
bleeh.. die placenta hoef ik echt niet mee naar huis te nemen! Navelstreng zit daar aan vast toch? Ik hoorde laatst ook ergens (vraag me niet waar) dat het beter was de navelstreng niet door te knippen maar deze dus aan je kindje en placenta te laten zitten tot hij er zelf afvalt... moet je dus dat ding alsnog meenemen.. nou mij niet gezien!! Heb trouwens vandaag al het proefkaartje binnen. kaartje2go is sneller dan dan h&m en mp en hij is echt super! De binnenkant is helemaal goedgekeurd en nu dus nog een aantal weken wachten tot we de juiste foto kunnen maken. Edit: het lakentje van mp is ook binnen! Was bij de buren afgegeven maar wij hadden geen briefje in de brievenbus.
@kelly, hahahah hier ook niet hoor! Ik neem het kindje wel gewoon mee fijn dat het lakentje er toch al is!! Gaan jullie het bedje al opmaken? Lijkt me zo leuk !! Wij moeten nog een matrasje halen binnenkort maar eens achteraan
@Lovelymom, haha dat mag Thanks ben het helemaal met je eens hoor en het is zo'n lieverd!! Heb het echt getroffen
hihi dat is mooi zag de foto van jullie samen en dacht jeetje wat een stuk haha , niet dat ik mag klagen hoor
Zal het doorgeven als hij uit werk komt is zijn ego ook ff gestreeld hihi nu maak je me nieuwsgierig heb je foto's erop staan dan kom ik ff op je fb buurten
Oh echt! Grappig dan hoor ik hem regelmatig langs mijn huisje sjeezen hihi ... (niet grappig dat er brand is maar meer dat de wereld toch zo klein is, ach je snapt me vast wel)
hihi ik snap wat je bedoelt hahah wonen we toch wel erg dicht bij elkaar wij wonen begin krimpenen waarschijnlijk doet hij ook de ondergrondse containers bij jou in de buurt want voor zijn dagelijkse werkzaamheden is die vrachtwagenchauffeur die de ondergrondse containers leeghalen
Pff dames mag ik even klagen. Gaat ineens helemaal niet zo goed. Weer ontzettende buikpijn en lage rugpijn. Zomaar vanuit het niets. Zal wel teveel gedaan hebben.. Tenminste ik hoop dat het dat is.. Terwijl ik naar mijn idee helemaal niet veel gedaan heb. Heb zometeen etentje met vrienden dus hopelijk houd ik het vol. Ik moet zeggen als ik goed zit valt het mee maar met staan en lopen is het hopeloos. Ik vraag me dan ook altijd af wanneer moet ik nou de vk bellen als ik pijn heb?