Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufjip

Jufjip Actief lid

14 jun 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2141 Jufjip, 17 okt 2012
    Laatst bewerkt: 17 okt 2012
    @mama in spe hier ook nog buddyloos....dus wat mij betreft zijn we een setje:)

@facebook...heb nu een paar van jullie in mijn lijst maar heb echt geen idee meer wie wie is hahahaha. Is het een idee op op het stukje bevallingslijst ook een lijstje fb namen bij te houden met nickname?? Heb nog lang niet iedereen denk ik...vind ik wel leuk, maar dan moet ik dus oo wel even weten wie wie is hier in combi met daar...

(zo blz 208 gehad inmiddels...ik ben er bijna, ik ben er bijna, maar nog niet helemaaaaaal)

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier vandaag ook weer bezoekje aan de vk gebracht en weer goedgekeurd. Bloeddruk is nog steeds onderdruk 70 dus super! Vind het wel elke keer weer spannend hoor (met mijn geschiedenis).
    Pijn onder mijn rib is ws de aanhechting van mijn buikspieren. Weinig aan te doen, wat tijgerbalsem of een warm kruikje op houden.

Fliertje
    Lenig he? Die kleintjes!

Dobbertje
    Hoezo drama voor een zwarte broek? Nog geen goede kunnen vinden? Hahaha...zie je al door het raam gaan!

Elijfay
    Voel wel beweging maar nog heel beschaafd. Als het voor jou maar geen voorbode is voor hoe druk hij is;) Dat draaien vind ik trouwens echt geen fijn gevoel. Wordt er altijd een beetje naar van. Het trappelen kan ik wel hebben.

Nicky
    Ik zei ook altijd dat ik dat niet hoefde te zien, maar na de bevalling zei ik tot mijn eigen verbazing Ja toen ze vroegen of ik hem wilde zien. Vond het wel belangrijk om te zien in wat voor staat de placenta was ivm de Hellp.
    Hoeveel kindjes heb je al?
    Voel hem trouwens sinds een weekje ofzo pas dagelijks.

Zwangerwens
    Ik zie ook altijd een beetje op tegen die zwangerschapsgym, maar als ik er eenmaal ben is het erg leuk en gezellig!

Kleinduimpje
    Wel altijd gekeken, maar op een gegeven moment met al die herhalingen ben ik afgehaakt. Two and a half man vind ik zonder Charlie S toch anders....

D83
    Fiets niet veel, maar als ik een trap op loop sta ik boven echt te hijgen...zo genant...

3. Jufjip

Jufjip Actief lid

14 jun 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dobbertje en het keukenraam...
    hahaha ik zie je al gaan...
    Vorige week ging ik patat halen bij de ballorig hier....Yara de ballenbak in gekropen stiekem dus ik door zo'n nauwe buis om die kleine boef er uit te vissen grrrrr....ging ik daar met mn dikke lijf zo'n buis door waar je ook nog niet fatsoenlijk kunt draaien of kunt gaan zitten.....hahahaha kan er nu wel om lachen gelukkig was er verder niemand

@voelen hier ook al een tijdje, en mijn lief voelt de kleine ook sinds een dikke week.
    S avonds drukt kleintje steeds op mijn blaas, nniet constant maar wel steeds even kort zo irri hihi plas dan bijna in mijn broek, maar goed hoort erbij....en wordt wel weer beter.
    Verder heerlijk genieten van dat gebobbel in mijn buik. Laatste keer dit voor ons dus fijn!

4. Jufjip

Jufjip Actief lid

14 jun 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo pfffff bijgelezen....

Leuk om alles zo te volgen van iedereen....vanaf nu weer meer persoonlijke reacties, want ik heb VAKANTIE!! Heerlijk!
    Morgenavond nog even een or vergadering, maar verder even niks...fijn! Lekker genieten van ons meisje. En wat klusjes in huis doen.

Morgen naar de vk. Wel zin in!

En nog even cadeautjes kopen voor mijn lief, want die is in de vakantie jarig. Zijn kids kunnen dan niet komen dus dit weekend maar even een verrassingsverjaardag vieren met alleen de kids. Vindt hij vast leuk!

Nu lekker mijn bedje in. Heb erge buikpijn (altijd op woensdag na 3 te drukke werkdagen)

Knuf en vanaf morgen dus weer meer reacties!

oh ja vraagje...gaan de mamas die voor de 2e x of vaker zwanger zijn ook weer naar zwangerschapsgym ofzo?? Ik weet niet zo goed of ik het zinvol vind.

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Fijn dat ik nie de enige ben! Lijk wel 80 soms!

Fijn dat alles weer goed was collo!

Mamavandaisy; zo schattig! :) Zie t helemaal voor me!

Verklaart t drukken op de blaas dat ik juist als ik op bed lig veel moet plassen? Moet altijd wel regelmatig hoor maar zodra ik op bed lig continue en hele plassen..

Goeie tip jufjip; zo worden de belangrijkere zaken niet gemist!

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Jufjip fijne vakantie! Lekker je rust pakken en genieten van alle gezellige momenten!
    Succes bij de vlos morgen!

7. Jufjip

Jufjip Actief lid

14 jun 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanx!!! Komt vast goed...
    Beide hihi

8. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Zwangerschapsgym, nee ik ga niet. Heb dit vorige x wel gedaan maar heb er weinig van opgestoken… En aangezien alles niet loopt zoals ik graag had gewild vind ik het een te grote opgaaf…

9. Jufjip

Jufjip Actief lid

14 jun 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanx voor je antw foeske...
    Ik denk ook meer dat ik niet ga dan dat ik denk dat ik wel ga...

Zoveel geplan met een man die er s avonds meestal niet is. Heb nu wel Yara thuis. En heb er idd vorige keer niets aan gehad. Ging zo anders dan ik verwacht had toen....

10. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Lijkt me gezellig! Zal in een PB mijn nummer sturen, dan kan ik je SMS-en als dat nodig mocht zijn.

@zwangerschapscursus: ik ben alweer begonnen met zwangerschapspilates. Inderdaad niet voor het puffen, maar vooral voor de gezelligheid. Vind het wel leuk om kwaaltjes en bijzonderheden te kunnen uitwisselen met medezwangeren.

11. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Jufjip
    Derde kindje hier, maar ga wel naar zwangerschapsgym. Eigenlijk alleen voor de gezelligheid. Wordt weinig nieuws verteld. Maar vind het ook wel lekker om elke week een uurtje alleen met de beeb in mijn buik te hebben.

12. biby

biby Actief lid

12 apr 2012
    307
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi woezel,

Ik heb vanavond eens gekeken op Google en vond een heel stuk over bekkeninstabiliteit! Ik herken echt een heleboel dingen terug... :( Dus ik ben bang dat dat het ook echt is.... Vrijdag mag ik weer voor controle komen en ga dit zeker allemaal aan haar vertellen! Hopelijk heeft ze een oplossing.... Voor nu nog even volhouden dus pfffff

13. biby

biby Actief lid

12 apr 2012
    307
    1
    0
    NULL
    NULL
    Succes en heel verl plezier trouwens morgen bij de vk!!

14. Dobbertje21

Dobbertje21 Actief lid

20 nov 2011
    193
    0
    0
    Ik studeer voor pedagogisch medewerker in de kinde
    Friesland
    @collo, idd ik kan maar geen leuke zwarte positie broek vinden die ook nog een lekker zit..... maar goed ik pas nog in mn oude zwarte broek...voor zo lang het duurt.

@jufjip, haha, yes ik heb een medestander :p geniet lekker van je vakantie.

Fijn dat ik zowat iedereen een lachstuip heb bezorgd met mn keukenraam verhaal. Haha vertelde het zonet mn vriendin, die woont 3 huizen verderop en heeft een sleutel van de voordeur (dit is niet de eerste keer dat ik mijzelf buitensluit) zij was er niet. maar lag ook dubbel..

Ik heb vanavond weer lekker genoten van mijn yoga les. Heerlijk even een uurtje verplicht met jezelf bezig zijn. had vanmiddag eerst besloten om niet te gaan maar ben blij dat ik wel geweest ben. Knap er zo van op.

Vl komt zo thuis en dan nog even samen op de bank hangen voordat we op bed gaan. Lekker slapen allemaal.

15. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    Goedenavond !
    Hier even lekker filmpje gekeken en was eigenlijk wel in de mood pleur ik in slaap
    Naja dan maar lekker slapen

Yoga of iets weet nog niet of ik het ga doen

Buitensluiten breek me bek er niet over ik heb serieus post its op de deuren hangen met sleutel bij je ?

Trusten dan maar en tot morgen

16. biby

biby Actief lid

12 apr 2012
    307
    1
    0
    NULL
    NULL

Whahahaha zie het al helemaal voor me!
    De één heeft 'gele' briefjes hangen en de ander komt via het raam naar binnen.... Echt lachwekkend zijn jullie!!!

Ik zelf heb het gelukkig nog niet meegemaakt en ik hoop dat dat ook zo blijft whahaha

17. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Jeetje even bijlezen vanaf pagina 195..

Nicky Lohs Welkom!!! Waarom is de kans op een februarikindje groot? En bijlezen, ben je gek! Dat is niet te doen;) Hier ook veel meer een fan van rokjes en jurkjes nu tijdens de zws! Ik heb serieus al in geen 3 weken een broek aan gehad! (alleen een pyamabroek tijdens het bankhangen;)) Voel me zo opgesloten in een broek opeens;) Haha ritalin;) Hoeveelste kindje is het bij jullie en welk geslacht hebben jullie al?:) Gefeliciteerd met jullie jongetje!

Jufjip fijn dat ze je goed in de gaten houden! Haha ja zo kan het natuurlijk ook, voor een jongetje en een meisje een eerste pakje kopen en dan kijken wat het is! Leuk! Joepie! Super dat je de shoot hebt gewonnen zeg! Dat dikgedrukt is op zich wel een goed idee maar ik denk persoonlijk dat iedereen voor zichzelf moet kijken hoe nauwkeurig ze leest.. lastig idd als je er nog 3 kids bij hebt die niet van jullie samen zijn.. kan me voorstellen dat jullie een broertje of zusje van jullie samen voor Y willen!

Collo haha is je buik al zo groot ja?? Balen van de pijn zeg! Jeetje je bent idd best een tijd weg! Lekker toch;) WOW wat heb je veel kleding weggedaan! Fijn dat de controle weer goed was!

Girafje lekker dat je nog niet zoveel bent aangekomen! Lief pakje! Echt leuk! Hahaha een kabouter..superschattig;)

Lovely kids weer beter? Moeilijk he dat eerste pakje! Bij Olaf hadden we ook unisex en toen hadden ze bij de V&D een hele leuke serie;) Mja dat moet je maar net treffen! Wij hebben hét eerste pakje ook nog niet gevonden.

Chayennah is je oudste alweer terug van kamp? Hoe was het?:) Groei van je buik verschild heel erg..komt hij al ver naar voren? Want dan duurt het langer voor het naar boven komt. Mijn bm zat eerst een hand boven mijn navel maar toen was ik nog redelijk plat, nu komt mijn buik naar voren en is hij nog maar een vinger boven mijn navel;) haha die opmerking over de bevallingsavond en de verlostang haha;) Lastig is dat he als ze weg gaan… als Olaf gaat logeren heb ik er ook altijd wel wat moeite mee;) Balen van de afspraak! Alvast succes morgen!
    Succes bij de gyn morgen! Idd een tijdje niets van mamavandaisy gehoord!

Dobber waar typte je dan dat het inene weg was, onderin bij reactie? Als je een word documentje ernaast houdt gaat het makkelijker en ben je niet ineens alles kwijt;) was de echo goed? Ehh meid doe me een lol en zoek een originelere plek voor een reservesleutel…anders wordt er straks ingebroken met de sleutel en krijg je gedoe met de verzekering. Echt, zoveel inbraken waar ik kom worden op die manier gepleegd;) Succes met je examen! Haha lekker geregeld vandaag, fijn is dat he!

Foeske vervelend dat je verkouden bent en daardoor niet naar je vriendin kan zeg! Balen! Hopelijk ben je snel weer beter! Pff lastig dat je nog moet wachten voor het kamertje! Maar ook wel heel begrijpelijk. Moet er veel gebeuren? Oohhh heeeeeerlijk stoofpeertjes! Ga ik binnenkort ook weer eens maken!

Mamasylvia pas je op met die pijn in je schaambot? Waarom hadden jullie de kleine dingen van de tweeling weg gedaan als ik vragen mag? Dachten jullie eerst dat er geen kindje meer zou komen? Die druk onderaan herken ik ook wel, heel vervelend is dat! Heb je de gyn al gebeld?

Kleinduimpje wow met 25 weken…heftig… wat supergoed dat ze zelf ademt! Had ze van tevoren longrijpers gehad? Hopelijk blijft de kleine het zo goed doen!!!
    Die pijn klinkt wel een beetje als een verschijnsel wat bij BI kan horen..die pijn in je heup..heb je er nog steeds last van? Ah je bent al bij de vk geweest lees ik..succes met de fysio! Je vraag over het geboortekaartje kan ik gaan antwoord op geven..heb je t al gegoogled? Wahahah dat over die navelstreng opsturen;) Oh heerlijk saucijzenbroodjes! Gisteren nog gegeten bij de Ikea;) Leuk die musicalgroep zeg! Hopelijk kan je dansen!
    Hihi stampertje, hier vanavond met de kids toevallig de film van pluk van de petteflet gekeken, dus ook stampertjes;) Nee die programma’s kijk ik niet.. ik volg eigenlijk niks, behalve Bones als het zo uitkomt;)
    Hihi ik hou jouw banner ook altijd in de gaten;)

18. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Woezel jeetje wat vervelend van dat prikken zeg! Bij mij hoeven ze dat wrikken echt niet te flikken! Hopelijk was de uitslag goed! Die pijn klinkt echt wel als bi hoor meid, even langs de vk, ha of fysio! Balen ook dat je weer misselijk was zeg! Hopelijk gaat het in één keer goed met de uitkering;)

Foeske die tekst kan inderdaad prima! Al is het is en niet zijn;)

Kelly mooie teksten voor op het kaartje!!! En zucht wat een onwijs mooie foto zeg! Cool dat het kamertje bijna klaar is! Ben benieuwd naar de muurschildering en het geboortebord! Hm vervelend dat je zendingen nog niet binnen zijn. Super zeg een lakentje met de naam erop! Ah lees dat hij al binnen is;) Leuk idee! Wat voor kubussen zoeken jullie?Van die open kubussen waar je wat in kan zetten? Gadver, kind aan de placenta laten zitten.. en dat is trouwens ook echt onzin want als de placenta afsterft kunnen er dan via de navelstreng schadelijke stoffen bij je kindje komen.. En als de placenta beschadigd..brr nee moet er niet aan denken zeg! Super dat het kaartje helemaal goed is! Kaartjetogo is superfijn;) Hm die pijn…ik zou bellen hoor! Oeh een gasbuik kan idd enorm veel zeer doen…beterschap! Fijn dat de vk zo zorgzaam is! Fijn dat het in orde was bij de vk! Hopelijk heb je idd geen blaasontsteking!

D83 superleuk dat je man de kleine goed kon voelen! Superspeciaal vin dik dat altijd! Haha hier ook altijd emo met oud en nieuw:) Ik hoop dat bij jou die pijnklachten gewoon niet komen! Ze komen gelukkig lang niet bij iedereen;) Beterschap meid! Hopelijk voel je je al wat beter ondertussen..

Zwangerwens fijn dat de controle bij de vk goed was! En wat super van de drukker dat hij die aanpassingen wil doen! Hm vervelend dat je het gevoel hebt dat er weinig gereageerd wordt.. ik denk niet dat dat van iemand de bedoeling is hoor!:) Soms heb ik dat ook weleens, dat er weinig gereageerd wordt mja dat komt dan wel weer. Ik probeer altijd wel op iedereen te reageren, maar wel alleen als ik een reactie weet;) Hopelijk lees ik verderop dat je door anderen ook gerustgesteld wordt! Het gevoel hebben dat je voor Jan met de korte achternaam kletst is inderdaad niet leuk! Ik vind het wel heel goed dat je het gewoon zegt!!! En om die dingen voor je verjaardag te vragen lijkt me leuk! Alleen zou ik persoonlijk wel zorgen dat alles wat je écht nodig hebt al in huis hebt;) Stel dat je eerder bevalt en de kleine al mee naar huis mag;) En wat ook al gezegd werd..je weet zelf het beste wat je leuk vindt. Of je moet heel gericht aangeven wat je wil hebben, of bonnen vragen! Idd mooie mp deal zeg! Hoe was de cursus?

Mamainspe haha jullie zijn dan misschien niet van de zoete gedichtjes maar de regels die jullie erop zetten zijn wel heel erg leuk! Arme kleine trouwens! Voelt hij zich weer wat beter! Enne ook een stoere mama kan dingen zielig vinden hoor!

All mine de pannekoeken waren zeker lekker! Enne dat aftellen is wel heeeeel herkenbaar;) Heb in mijn agenda staan hoeveel weken het nog is tot mijn verlof en daaronder hoeveel weken werken het nog is;) Dus exl vakanties:p

Manon wat je beschrijft klinkt als bewegingen hoor! En nee niet zo veel voelen is helemaal niet raar! Wat je beschrijft van je billen en onderrug klinkt wel een beetje als BI of Isschias, wel ff in de gaten houden dus! Oeh ik ben benieuwd naar jullie kaartje! Woooooow zoveel kleding als jij hebt weggedaan heb ik niet eens! Haha;) Wel lekker dat jullie nu begonnen zijn! Wat onwijs leuk die mand!!! Echt super! En leuke cadeautjes ook zo te horen! Ik koop ook nooit kleding via mp.. wil het altijd in de winkel passen;) Wel lekker dat jullie zo veel verkopen op mp! Ik verkoop eigenlijk nooit, misschien maar gaan doen als er iets weg moet! Haha dat is schrikken als iets zomaar middenin de nacht instort!

Lovely wel twee gezellige uurtjes lijkt me voor je dochter!;) man bij de vrijwillige? Balen dat je kleine man nog steeds ziek is zeg! Hopelijk hebben jullie vannacht een betere nacht!

Fliertje succes met leren!!! Hihi die placentaverhalen zijn dus een goed middel tegen zwangerschapskilo’s voor jou;) whaha door die opmerking van lovely ben ik erg benieuwd naar je man!;) Fijn dat alles goed was bij de vk!

Elijfay leuke verjaardagscadeau’s! En wat superleuk dat je schoonzus ook zwanger is, is het hun eerste kindje?

Elance haha ja op je werk reageren is niet handig;) Bij mij op mn werk kan dat echt niet, lopen veel te veel mensen rond;)

19. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Biby welkom terug!;) klinkt als BI, hop naar de fysio jij!;) haha wat schattig dat je zoontje ook niet meer kan wachten! Mja hopelijk moeten jullie nog een behoorlijk aantal weken wachten!;) Helemaal niks doen is ook niet goed…wel iets blijven doen al doet het zeer;) Maar…bezoekje fysio zou ik wel doen!

Mamaatje lekker kijken met de groeiecho’s dus!;)

Mamavandaisy fijn dat het goed gaat en balen van je hoofdpijnen!

20. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Voelen: ik voel onze kleine meid heel erg goed, ben er ook al weleens wakker van geworden en soms moet ik spontaan naar de wc omdat ze een flinke schop in mijn blaas geeft;) Je kan het aan de buitenkant ook al goed zien bewegen!

Placenta: wisten jullie dat niet? Sommige culturen bewaren ook een stukje van de navelstreng als talisman.. het opeten van de placenta stamt uit de oudheid, er zitten onwijs veel voedingsstoffen in die een verzwakte net bevallen vrouw een goede oppepper kunnen geven;) Maar mij niet gezien hoor!
    Whaha stelletje viezerikken met al die verhalen erover….

Nesteldrang: praat me er niet van… baal op die momenten echt van mijn bekken en harde buiken..

Sint: hier met mijn kant van de fam: mijn ouders en broertje en zusje met aanhang en kleine:) Lekker klein en rustig maar supergezellig:DVolwassenen doen met lootjes en iedereen doet wat voor de kleintjes:)

Kleding: TIP!!!! Jurkje met bloemen van de Sting, stretch, superleuk en zit heeeeeeeerlijk!;) Die van de prenatal is ook superleuk!

Blije doos: een afhaalbericht gehad!:D

Vroeg bevallen: mijn schoonzus beviel met 27 weken..t kleintje heeft het net gered en mn schoonzus kreeg een hartstilstand van de weeenremmers in de ambulance.. mijn zwager dacht echt dat hij ze allebei in een keer kwijt zou zijn en was in één klap helemaal grijs.. verschrikkelijk! Gelukkig gaat het nu weer helemaal goed met allemaal, de kleine meid is nu 3 en supergezond gelukkig..

Wibra/zeeman: idd nu voor de kleine is het heel leuk maar daarna kom ik er niet meer eigenlijk..

Meiden/jongens: haha leuk die race!

Gewicht: hier al 10 kg erbij…mja gaat er wel weer af;)

Positiekleding: ik draag ook mijn gewone bovenkleding nog hoor! Heb alleen gisteren een positiejas gekocht, ik kwam aan het eind van de dag een beetje krap te zitten in mijn north face jas;)

Strijken: hier alleen het hoognodige hoor! Zoals manlief zijn overhemden;) En vaak doet hij die ook nog zelf:p

Cursus oid doe ik niet.. bij de andere twee ook niet gedaan en nu weet ik wel hoe het moet;) T lijkt me wel gezellig maar heb er geen tijd voor en heb ook niet zoveel zin om tijd te maken;)

Deel Deze Pagina