Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Oh en over facebook: ik wil wel mensen toevoegen op facebook (leuk!) maar wil liever niet hier mijn echte naam neerzetten. Dus misschien via pb?

2. biby

biby Actief lid

12 apr 2012
    307
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil ook wel Facebook vriendjes worden hoor met jullie haha
    Geen probleem! Hoe meer hoe gezelliger toch?
    Hoor het wel wie wil.....

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Fijn Lovelymom dat zoontje lief weer beter is en je weer aan dingetjes toe komt! Super fijn dat je bloeddruk goed is en je je goed voelt!

Nicky; we hadden een voorgevoel! En zag niet 123 van t is n jongen maar wel dat t geen meisje was en toen ik op gegeven moment wat zag uitsteken wist ik t zeker en toen niet veel later zei ze; en dit hier is n piemelke! Hahahahaha
    Geweldig!
    Inmiddels met de 20wk ook overduidelijk t piemelke gezien ;)

Fijne dag allemaal!

4. Chayennah

Chayennah Actief lid

31 mei 2012
    337
    0
    0
    @ JufJip, fijn dat alles goed was bij de VK. Hier derde kindje , ben bij de tweede ook al niet meer naar de gym geweest. Je doet het toch ook een beetje op je eigen manier en anders sleept de verlos je er wel doorheen.

@Biby, vervelend als je bekkeninstabiliteit hebt L Sterkte!

@Paloe, de oudste nog niet terug van kamp. Als het goed is morgen om deze tijd. Ik geloof dat ze helaas al aardig wat regen hebben gehad. Vandaag gingen ze naar het reptielmuseum en daarna zwemmen. In het zwembad waar toen dat kindje is overleden door een box op zijn bolletje. Dat had wel indruk gemaakt op d’r. Maar komt vast goed! Wat een mooie verhaaltjes heb je aan iedereen geschreven. En wat een heftig verhaal over je schoonzusje! Fijn om te horen dat alles goed is gekomen!

@Lovelymom, fijn weer een goed bloeddruk. Knap je lekker van op.

@Foeske, wat een leuk mannetje! Heerlijk even quality time!

Hier alles goed, controle was goed. Harde buiken moet ik goed in de gaten houden, als er regelmaat of meer pijn bij komt. Ik krijg nu capsules voor de hoeveelheid afscheiding. En ze willen een algeheel bloedbeeld, ook om te checken voor het ijzer. BBM is nog mooi 3,5 cm.Mag over 1,5 week weer terug. Kindje zit nu 2 vingers boven mijn navel, voelde ik zelf niet. Dus ze zit hartstikke goed!

Vraagje voor diegene die flesvoeding geven: Bij mijn oudste meiden kreeg ik direct na de bevalling een pilletje om borstvoeding tegen te gaan, heb er nooit last van gehad, nu hoorde ik dat ze dat tegenwoordig niet meer doen. Iemand ervaring?

Fijne dag! XXX

5. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    ik zou salie druppels en thee doen
    want mijn ervaring doen ze het idd niet
    vriendin van mij die haar zoontje na 2 dagen overleden was kreeg het zelf niet

6. Dobbertje21

Dobbertje21 Actief lid

20 nov 2011
    193
    0
    0
    Ik studeer voor pedagogisch medewerker in de kinde
    Friesland
    goeie vraag chayenna. Ik ben ook van plan om flesvoeding te gaan geven en vroeg me al af hoe dat dan komt met de borstvoeding.
    Maar mn vriendin heeft vorig jaar een zoontje gekregen en heeft ook geen bv gegeven dus zal haar wel even vragen.
    en als iemand anders ons in kan lichten... altijd fijn :p

7. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Wooow! Ik loop achter vanaf pagina 213, dus hier komt ie...

@Chayennah: Haha, hier slaapt hij ook zeker geen 20 uur! Dank voor de felicitatie.

@Girafje: Ja leuk lijkt me dat, kunnen ze samen opgroeien!

@D83: Ooohh, ja kan het me voorstellen dat je wat vaker je kindje zou willen voelen. Die filmpjes op youtube zijn inderdaad soms gewoon eng om te zien haha! Mijn moeder zei ook al tegen mij: ‘ Dat is normaal hoor, had ik ook bij je zus’. Soms is het een beetje naar. Bijvoorbeeld tijdens gemeenschap je kleine voelen is niet echt opwindend laat maar zeggen en leidt me ook heel erg af. Daarnaast ook vaak weer heel erg fijn dat hij zovaak wat van zich laat voelen  zo heb ik toch het gevoel dat alles goed zit. Vanacht ging mijn buik ook weer alle kanten op. Soms denk ik echt: Wat ben je toch allemaal aan het doen daarbinnen? Hahahha!! Ook bedankt voor de felicitatie!

@Foeske: OOEEEHHH STOOFPEERTJES!! Lekker hoor!!

@MamavanDaisy: Hahaha ik kan me bijna indenken hoe het gezichtje van je dochter eruit moet hebben gezien na het getrappel tegen haar wang. Mooie momenten zijn dat he!

@Collo003: Nou inderdaad, ik hou mijn hart vast hoor. Mijn vriend is van zichzelf ook best druk dus het zou goed kunnen. Geen ADHD of dergelijke maar moet gewoon altijd bezig zijn en kletst je de oren van je hoofd. Draaien is inderdaad niet echt een fijn gevoel.
    @Jufjip: Laatste tijd moet ik ook geregeld rennen naar het toilet. Vooral met opstaan als ik een tijdje gezeten heb of als ik uit bed stap haha! Mijn vriend vind dat steeds erg grappig. Fijn dat je vakantie hebt zeg, geniet er lekker van!

@Paloe: Dankje, ja is ook hun eerste kindje dus heel spannend allemaal. Worden mijn schoonouders binnen 4 maanden ineens opa en oma van 2 kleinkinderen! Ze vonden het zo bijzonder, ze zijn er steeds emotioneel over hahah. Echt leuk!

@Placenta: Mijn vader komt uit indonesie wat mijn Oma ook indisch maakt. Zij nemen vanuit cultuur ook de placenta mee en stoppen er dingen in om vervolgens te begraven. Een soort bijgeloof dat de kinderen dan goed gaan leren als je er een pen en potlood in stopt. Ik doe het niet hoor! Bij de geboorte van mijn nichtje zo’n ding gezien maar dat was ook gelijk genoeg voor de rest van mijn leven haha! Getsie!

@Blije doos: Nog geen bericht gehad…

@Paloe: Woow vreselijk verhaal van jou schoonzus! GELUKKIG gaat het hartstikke goed met hen nu. Jeetje!

@Biby: Hahahha sorry ik vind het echt grappig klinken hoor, vooral de opmerking van je zoontje! Geweldig! Wel minder dat je zoveel pijn hebt, je word er zo door beperkt. Hopelijk word het niet erger.

@Positiebroeken: Ik draag ook niet anders! Heerlijk! Heb 3 skinny’s, een legging, een spijker en een stoffen broek. Vind het vreselijk als een broek knelt om mijn buik dus ik draag geen gewone broeken meer. Bovenkleding draag ik wel gewoon mijn eigen kleding. Ik heb veel lange truien/shirtjes ed dus komt goed uit.

@Foeske: Dromen heb ik ook ontzettend veel last van. Ook veel over vroeggeboortes of dat ik ineens allemaal bloed verlies. Allemaal van die horror dromen. Word er soms wel een beetje angstig/onzeker van. Ben zo bang af en toe dat het allemaal niet goed zal verlopen, te vroeg of wat dan ook. Misschien juist door deze zorgen dat de dromen komen omdat je er overdag eigenlijk niet stil bij (wil) staan. Ik ben een echte stresskip dus probeer er zo min mogelijk aan te denken en uit te gaan van het positieve. Gelukkig helpt vriendlief mij er heel erg bij.

@Lovelymom: Fijn dat alles goed is!!!

@Flesvoeding: Ik lees dat even met jullie mee, ga namelijk ook flesvoeding geven dus tips zijn meer dan welkom!

Zo, ben weer bij jeetje! Hahahah. Vandaag lekker rustig aan. Paar filmpjes voor vanavond en denk dat we vandaag maar makkelijk doen met eten.

8. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hier denk ik ook makkelijk met eten lekker patatjes !!
    heb ik zin in hahaha

maar zie mijn vorige post over tips voor de bv !!

9. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Oja! Gisteren afspraak gemaakt voor een pretecho. 16November om 17:00 uur nog even gluren naar ons wondertje!

10. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    @positiebroeken: ik had er al vrij snel een aan.. zit veel lekkerder dan een gewone. En ik ben absoluut geen rokjes/jurkjes mens.

@flesvoeding: ik lees mee.. ik ga ook geen bv geven. Mijn vriendin heeft in augustus haar dochter gekregen en geeft ook fv. Zij moest 1 week (of 2) altijd een bh aan met compressen er in. Daarna was het over.

Ik zal je nog even pb'en lovelymom want wij hebben ook nog een 3D echo gepland staan.

11. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Ja lekker patatjes heb ik ook wel zin in!
    Salie ken ik eigenlijk niet. Waar koop ik dat?
    Is altijd het proberen waard straks

12. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Vergeet ik toch helemaal te zeggen dat manlief de kleine gisteren voor het eerst gevoeld heeft :-D..
    hij twijfelde nog maar toen ik vroeg of hij iets voelde op het moment dat ik hem voelde schoppen en hij zei ja... moest ik hem dus bevestigingen dat het de kleine man was ;)

13. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    natuurwinkel je hebt saliedruppels van dr vogel

14. Manonvd

Manonvd Actief lid

13 jun 2012
    309
    0
    0
    Noord-Brabant
    ladies! Ik reageer vanavond weer uitgebreider!

Maar lees nu over bv of fv en vraag me af waar jullie je keuze voor wel of geen bv op baseren? Ik zei eerst altijd dat ik fv zou gaan geven, maar ga nu toch wel eerst proberen of bv lukt...

ennuh, lekker frietjes! Ik heb voor vanavond gebakken chili aardappelpartjes, kropsla en gegrilde zalmfilet op het menu staan :)

Tot straks!

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ah wat leuk Kelly! Bijzonder moment he! Zat met tranen in m'n ogen! Emotionele tut hola he haha

@elijfay; wat leuk voor je schoonouders! Mijne zijn ook door t dolle! Dit is hun tweede maar ze genieten zo van de eerste, rond mijn uitrekendatum is ie een jaar) dat ze niet kunnen wachten!
    Voor m'n moeder wordt t de eerste! Die kan ook niet wachten en heeft t over niets anders hihi!

Leuk vooruit zicht een pretecho
    Ik ga de 29e en ergens met 30 wk nog een x

Dromen; verschrikkelijk k droom ook vaak heel naar en zo levendig dat ik t overdag nog met me mee draag. Zo heb ik gedroomd dat ik m'n partner op korte termijn zou kwijt raken aan een ongeneeslijke ziekte, de dag erna droomde ik weer dat hij al een jaar met iemand anders was en bij me weg wou.. Laatst voor ik in slaap viel hoorde ik een kat mauwen/vechten buiten, droom ik vervolgens over een afgeknipte staart van die kat, droom ik over m'n voorspoedige bevallig dan verandert t gezichtje in een kat, of ik verlaat t ziekenhuis om te stappen en kom snachts toch nog maar f kijken, m'n bed daar is dan van boven normaal en van onder een ligfiets
    Heb ik t met m'n vriend over dat k wel eens door m'n buik heen zou willen kijken omdat ik benieuwd ben hoe die eruit ziet droom k over een doorzichtige geschenkverpakking waar normaal Axe ofzo in zit, en daar draag ik dan de baby in mee zodat ik m goed kan zien elke dag..
    Je zou toch bijna zeggen dat ik toe ben aan een opname in een instelling haha
    Ook daar droom ik regelmatig over ;)
    Dus ja dromen kan er wel uren over schrijven
    Bid snachts gewoon dat ik m'n dromen maar mag vergeten want ze zijn vaker naar dan leuk en gaan maar door en door door

@gemeenschap; kan k me zomaar voorstellen. M'n man houdt t nu al beetje af omdat ie t maar raar en ongepast vind te seksen met de kleine tussen ons in. Je kan er gewoon niet om heen met m'n buik
    Kwamen we snel genoeg achter..
    Heel vervelend want helpt me niet me aantrekkelijk te voelen Zeg maar
    Probeer t wel spannend te houden maar dat betreft vnml eenrichtingsverkeer op t moment.. :( wordt ik niet blij van
    Dat k zwanger ben betekent niet dat die gevoelens er niet meer zijn
    Maak t wel bespreekbaar maar een oplossing is er nog niet echt..
    Tips? Anyone!
    Anders ga ik Dalijk nog dromen over seks met allerlei gewillige mannen hahahaha

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Lekker eten Zie ik voorbij komen! Weet nog niet wat te eten! Miss ook wel friet! Altijd lekker :)

17. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    grrrrr ik kan opzoek naar een nieuw positie jas want die bij de H&m is nu pas half nov leverbaar en zolang kan ik niet wachten aangezien mijn buik de pan uitgroeit

18. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ lovelymom: fijn dat je bloeddruk goed is en dat de kleine goed groeit!

@ gym: ga ik ook niet meer doen. Probeer zolang mogelijk te blijven zwemmen.

@ borstvoeding of flesvoeding: ik ga weer bv proberen, maar als het in de kraamtijd niet goed loopt, dan ga ik kolven tot ik dat weer zat ben en dan over op flesvoeding. Mijn dochter dronk de eerste week niet goed en de borstvoeding kwam bij mij later op gang.
    Vriendinnen van mij hebben bij de tweede bewust geen borstvoeding gegeven ivm stress tijdens het voeding bij de eerste.

19. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    @D83... Ik heb ook rare dromen maar in de een word ik vermoord en in de ander heb ik alleen maar zin in seks.. Terwijl ik daar voorheen al niet zo'n fan van was en nu al helemaal niet haha! Heb dus geen tips voor je. Manlief heeft voorlopig gewoon even pech want het voelt echt niet prettig.

20. Chayennah

Chayennah Actief lid

31 mei 2012
    337
    0
    0
    @Flesvoeding , ik wil graag flesvoeding geven omdat ik duidelijkheid wil in de hoeveelheid voeding die mijn beebje binnen krijgt, ik wil ook op gezette tijden voeden, niet op vraag wat ze nu leren. Dan kan ik gewoon om de 3 uur een flesje geven, die laatste fles iets meer en dan laten slapen.
    Ik kreeg bij de meiden een medicijn/pil, die ik al in ziekenhuistas moest hebben. Direct na de bevalling,als de placenta eruit was, kreeg ik die pil en heb bij beide geen last of stuwing of lekkende borsten gehad. Maar had inmiddels vernomen dat het afgeschaft is. Fijn dat jullie navraag willen doen, binnenkort ook maar even met de gyn overleggen!

XXX

Deel Deze Pagina