Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Ik heb een avent handkolf. Het kolven is me nooit zo goed gelukt, alleen als de baby aan de andere borst dronk. Dus overdag kolfde ik op mijn werk een beetje de spanning eraf en 's avonds thuis kolfde ik de rest.

Misschien dat het met een electrische beter was gegaan, geen idee. De jongste wilde trouwens geen moedermelk uit de fles. Wij dachten dat hij flesweigeraar was, maar hij bleek alleen poedermelk uit de fles te willen:(

2. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Ok, een elektrische wordt het dus :p

Oh ik heb zo'n slechte nacht gehad.
    Mijn rug begint wat pijn te doen de laatste tijd, als ik op een bepaalde manier in de bank lig, of op bed ofzo, doet het echt zo'n pijn...
    Vannacht om 3u30 ben ik wakker geworden en ik heb de rest van de nacht liggen woelen en dromen...
    Over mijn geboortelijst en toen gingen we trouwen maar ik was de uitnodigingen vergeten versturen, dus er was niemand op ons huwelijk, en ik was helemaal in paniek...
    Poeh, slechte nacht. Volgens mij komt het omdat ik ook gewoon alles moet regelen. Wat wel handig is aan de ene kant want manlief laat me lekker begaan in alles, hij heeft een vetorecht wat hij nooit gebruikt :p maar aan de andere kant is het wel veel voor mij om alles op een rijtje te houden.
    Maar goed, het komt vast en zeker helemaal goed :)

3. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    @Nicky, ik heb ook bloedverlies gehad met week 15 t/m week 22 en dat kwam door een vlies gevuld met bloed. Maar er is mij echt op het hart gedrukt dat als ik nu ook maar 1 druppeltje bloed verlies ik meteen moet bellen! Bij mijn vorige zwangerschap had ik met 32 weken iets bloed/slijm verlies en toen zijn de jongens binnen 12 uur geboren.......... Oorzaak nooit gevonden.

@Elance, hier een elektrische kolf en dan ook nog dubbel ging mooi snel.
    Maar wil je nu al een kolf aanschaffen? Er wordt geadviseerd om te wachten tot je bevallen bent.........
    Ik zelf heb er eerst 1 gehuurd via de thuiszorgwinkel........ en daarna dus toen alles goed op gang was gekomen er zelf 1 aangeschaft.

4. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Gewoon alles opschrijven! Dat scheelt echt veel in je hoofd.

5. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Ik denk niet dat ik al een ga aanschaffen voor de geboorte, zal eerder erna zijn. Maar ik ben wel heel benieuwd naar de meningen erover want ik heb er geen enkele ervaring mee en het is echt nog zoeken.
    Wat ben ik blij dat er hier mama's meeschrijven die al een kindje hebben en het al eens allemaal hebben meegemaakt :D

6. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Biby; gecondoleerd meid. Sterkte de komende tijd. Wat die opmerking betreft, tja, sommigen weten gewoon neit wat te zeggen. Mijn oom is van de zomer ook overleden en toen waren er ook best wat opmerkingen in die trand, dat het dubbel is, leven en dood zo dicht bij elkaar etc. En eigenlijk is dat ook zo, maar aan de andere kant ook het bijzondere van het leven.

BV en kolven: Ik heb met de avent handkolf gekolft. Ging op zich prima alleen heb ik me een RSI-arm gekolfd omdat ik 6 mnd op het werk heb gekolfd en ik te eigenwijs was om een elektrische aan te schaffen. Nu komt er dus een elektrische maar inderdaad pas als ik bevallen ben. Als je op een gegeven moment echt van plan bent om regelmatig en tijdens je werkt te kolven kun je beter voor een elektrische gaan.
    Borstvoeding deed ik in ijsblokjeszakjes in de diepvries. Ging prima

Hier druk weekend gehad, zaterdag nieuwe spullen voor de kamer van ozne dochter gekocht (bed, kast etc) en gister verjaardag. Beetje te veel van het goede allemaal en dan vandaag weer werken. Nou ja, vanavond maar weer op tijd naar bed en ik bed de nieuwe aflevering van Bones kijken!!!

7. Kleinduimpje

Kleinduimpje Actief lid

18 okt 2006
    462
    0
    0
    meiden, ik wil straks gaan kijken voor een voedingskussen, omdat ik nu zo'n last heb met slapen, moet ik nog ergens rekening mee houden voor ik er 1 aanschaf?

8. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Lovely bloeddruk van 45 is idd erg laag! Fijn dat t nu weer in orde is! Leuk zeg, samen met je zus zwanger! Gefeliciteerd! Shit balen van de blaasontsteking zeg! Ehh laat t enkeltje maar een retourtje ziekenhuis worden he;) t is wel de bedoeling dat je er weer uit komt:p

Collo haha ehh die inbreker kan dus ook zo binnenkomen he! En dan kan je problemen krijgen met je verzekering..
    WOW haha jij had echt heeeeeel veel kleren zeg! T is mn schoonzus van mn zwager, dus de vrouw van de broer van mijn man;) Maar idd, hij en zij ook hebben er flink tijd voor nodig gehad om er bovenop te komen maar aan hem kan je merken dat hij het nooit helemaal goed heeft verwerkt. Ff gegoogled en wat een lief eerste pakje!
    Ik kan het me goed voorstellen, dat je nu kiest voor flesvoeding! Succes met je onderkant!;) stoeltje mee naar de rommelmarkt? Ah, lees al van wel;) Ik herken de ongeduldigheid wel. Ik wil ook snel aan de slag met de babykamer:)

Lovely nou duimen dan voor de psychologische test!

Zwangerwens haha jij ook al met de sleutel;) pff wat een vrouw bij je in de cursus! Vervelend zeg! Als je werk te zwaar wordt moeten ze voor andere werkzaamheden zorgen he.. leuk geshopt! Alleen…bij heel veel mensen bevallen de avent flessen slecht (al bevallen ze natuurlijk ook bij veel mensen goed) en het dekbedje mag de eerste periode nog niet he..oh lees dat er een deken in de overtrek gaat, dan mag het wel!;)

Kinderwens met oefeningen kan je er wel voor zorgen dat je spieren sterk blijven en niet je hele bekken aan barrels schuift. Zo kan je het, als het BI is, iig een heel klein beetje beperken. Veel gebruik maken van een bekkenband ontlast niet alleen je bekken, maar ook je spieren, wat ervoor zorgt dat je herstel langer duurt. Het beste is een combinatie van oefeningen en bij veel activiteit de bekkenband. Voor je schaambeenpijn gaat de band zoiezo niet helpen denk ik, die is echt voor de grotere bekkenbotten. Het kussen kan met het slapen de pijn in je schaambeen wel verlichten. Niet teveel op je zij slapen helpt ook, zo staat er minder druk op je bekken. Als plat op je rug liggen onprettig is kan je je matras heel iets omhoog doen met een kussen eronder of zelf met 2 kussens iets omhoog gaan liggen..
    Voor de club kan je ook op ‘clubs ’ klikken in de bovenste balk van zp, net onder de paginatitel, dan krijg je een overzicht van de clubs waarvan je lid bent. Gaaf dat je man de kleine heeft gevoeld! Heerlijk moment is dat he!

Biby ook bij jou klinkt het als BI.. zeker even bespreekbaar maken bij de gyn! Fijn dat de controle goed was! Hier meten ze de buikomvang niet en doe ik zelf ook niet eigenlijk.. lees ff mijn stukje hierboven bij Kinderwens en hieronder bij BI/Bekkenband…
    Heftig voor je vader zeg… en idd, die opmerkingen zijn volledig misplaatst, op welk moment dan ook en zéker op een crematie.. sterkte meid! Lief dat ontbijt van je man!

Elance heerlijk die activiteit van jullie kleine man;) hier wordt mevrouw ook altijd druk als ik ga slapen. Lekker geshopt! En ohjee verbouwen beneden..;) dat is idd niet leuk nee..die opmerking over het huishouden, gelukkig is het weer bijgelegd! Kolftips staan onderaan;) maar als ik jou was zou ik er geen kopen voor je bevalling hoor! Ding is zo gehuurd (of gekocht) na je bevalling

Foeske haha ja heeeeeel vervelend zo’n bijscholing;) Dikke knuffel meid…die pijn is echt niet grappig… Vond je what to expect leuk? Ik zat te wachten tot het leuke deel kwam en toen was de film afgelopen..;) Alleen het stukje van de miskraam vond ik erg, moest bijna huilen.. het niet chronisch verklaren van bechterew is echt een misdaad vind ik. Echt belachelijk. De man van een vriendin van me heeft het ook en zij betalen zich ook blauw nu idd.. leuk dat jullie het kaartje weten!!! Hopelijk vind je de leverancier ervan!

Kelly concert zou ik met die termijn idd ook niet meer doen, leuk dat jullie er wel iets anders voor in de plaats gaan doen! Ben benieuwd naar jullie geboortebord! Wat leuk van dat doosje zeg! Je ziet het idd! Vervelend van de infectie en blaasontsteking zeg! Beterschap! Wel fijn dat je nu weet waar het vandaan komt toch? Hoe is de cars taart geworden? Mooie taarten!

Allmine, gewoon lekker op je eigen tempo meedoen! Alles is vrijwillig hier hoor!;)

Jufjip Nu pas positiebroeken? Wow! Ik heb er bij allebei de vorige zws ook maar 2 gehad, gewoon meer variëren met bovenkleding;) Nu draag ik alleen maar rokjes en jurkjes. Ik deel mn facebook hier niet vanwege mijn beroep;) Wat vervelend voor Y zeg! Volgende keer meteen naar de ha scheelt haar weer een keer frustratie denk ik.. ik neem aan dat je heel zeker weet dat ze niet een of andere vervelende ervaring heeft gehad?:S Fijn dat de verjaardag leuk en gezellig was! Ik snap het wel hoor dat je een huis vol niet ziet zitten in de kraamweek.. misschien wel een idee om ze gewoon langs te laten komen zodat ze de kleine wel meteen de eerste dag kunnen zien?

Kleinduimpje hier nog een fulltimer, vind het ook moeilijk bij te houden!

Nicky Lohs creatief met details? Ik deel mijn facebook hier niet dus ben nu wel heel benieuwd!;) balen van het bloedverlies en de hardebuiken! Vervelend dat je niet weet wat het is maar ook fijn dat er niet meteen een (kwalijke) oorzaak voor is…succes meid!

Manon gaaf zeg, doe maar, leuk! Was het leuk?

Girafje 8 weken/16 dagen..heerlijk zeg! Bij mij zijn 8 weken 40 dagen haha;)

Elijfay zeker leuk om ze zo trots te zien ja!

D83 heerlijk ff lekker spontaan naar de bios, leuke film gezien?:) kolven en bv..dat ligt eraan hoe je productie is.. bewaren kan in van alles. Bakjes, flesjes etc. Als je het wat langer wil bewaren kan je het invriezen, handig is het om dat te doen in ijsblokjeszakjes, dan kan je precies de goede portie en dus de goede hoeveelheid melk ontdooien;) Bij Olaf heb ik alleen maar gekolfd omdat hij teveel zuigkracht had en ik had een mega overproductie, van 7 weken kolven heeft hij tot ruim 4 maanden voeding gehad! Ik kon helaas alleen kolven met de kolf van de thuiszorgwinkel, productie was teveel voor een andere;)

Dobber als je pijn hebt mag je het erover hebben hoor! Ook als het ‘gewoon’ bandenpijn is, want ook die pijn is vervelend! Haha die man van je over het kaartje! Veel plezier vandaag met erkennen!

Mamaatje ik hoop voor je dat je gewoon lekker thuis mag bevallen en aders vanuit het zh snel naar huis mag!

Chayennah leuk vest! Ik ben alleen niet zo’n fan van de linten (middel en mouwen) maar dat is smaak;) Vind hem verder heel leuk! En ziet er lekker warm uit. Welke maat is het?

Mamainspe ik zou echt je zoontje niet een week laten logeren als de kleine er is! Die eerste dagen zijn ontzettend belangrijk voor de hechting en de acceptatie… en echt hoor, je kraamhulp neemt zo ontzettend veel uit handen, ook de verzorging van je andere kindje!

Roosenzo fijn dat het gezellig was! Sterkte de komende tijd met je man die weg is.. wanneer komt hij weer terug? En moet hij daarna weer weg? Antwoord op wieg: nee, ik denk niet dat die wieg geschikt is om zolang in te laten slapen.. wij hebben zoiets (familiewieg) en daarin gaat dat beter, maar ook geen half jaar.. (Marktplaats.nl > Troll schommelwieg Marie wit of antiek - online te bestellen - Kinderen en Baby's - Babywiegjes en Ledikanten)

Woezel jeetje druk geweest meid! Hier ook bones vanavond:D

9. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    kleinduimpje nee volgens mij zijn ze allemaal zon beetje hetzelfde..

10. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    maar voor je er een koopt kan je ook kijken of het helpt om met een gewoon hoofdkussen tussen je benen te slapen...

11. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ennn..... onze slaapkamer is bijna klaar!!!:D:D:D ben zo trots dat we alles zelf hebben kunnen doen! Alleen de sierlijsten moeten nog langs het plafond en de rolgordijnen moeten we nog ophangen:)

12. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Zo Paloe is ook bijgelezen :D

13. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    taart en jarige job!

Bijgevoegde bestanden:

14. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Elance ja haha, man, wat kletsen jullie veel in een paar dagen, niet normaal mee!

15. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    en hier t volgende deel..

hier gaat t goed , bekken is aan barrels en de harde buiken zijn aanwezig, maar geen weeën meer gehad en verder gaat t ook goed! Buik is naar voren gekomen en daardoor is mijn bm gezakt, wat ervoor zorgt dat ik niet meer de hele dag door last van maagzuur heb:) heb ook redelijk veel energie dus ja, t gaat lekker! En de kleine meid is zo heerlijk druk, geniet er echt van:D Ze reageert ook echt op geluid, vrijdagavond was ik op een verjaardag van een vriendin en er werd natuurlijk druk gekletst, ze ging helemaal los daarbinnen! En ze reageert ook heel erg op mnalief zijn hand, ze schopt waar hij hem legt;)

We hebben een druk weekend gehad!Vrijdag was Liam jarig, sochtends lekker gezongen en hem laten genieten van de balonnen en slingers. Van ons heeft hij een loopfiets en sloffen gekregen en hij was superblij. Na het ontbijt zijn we naar kids playground gegaan waar ze (en wij ook) zich kostelijk hebben vermaakt. Daar als lunch patatjes gegeten en na uren spelen weer naar huis gegaan. Thuis nog wat geklust en gespeeld en toen pannekoeken gebakken. Daarna kids naar bed, ze hadden een heerlijke dag gehad! Vrijdagavond verjaardag van een vriendin (was 01:00 thuis, oeps;)) zaterdag booschappen, huis aan kant maken, taarten gebakken (2 appel en een marsepijn) naar de stad voor hemataart (bleek t 50% korting te zijn, dus MEGAdruk;) savonds de aankleding vor de taart gemaakt en tussendoor nog geklust in onze slaapkamer.. om 23:30 vond ik het wel goed.. za ochtend snel de taart bekleed en laatste dingen klaargezet en om 10:00 was t eerste bezoek er! Toen was het nog lekker rustig en ze zijn tot 14:00 gebleven, Liam sliep tussen 12:00 en 14:00 en daarna liep het vol, pfoe! Om 20:30 gingen de jongens naar bed en om 21:00 was iedereen de deur uit:) ongeveer 15 man bleef eten, erg gezellig en hij is superverwend! Hij heeft van mijn broertje, zusje en ouders een duplotrein met baan gekregen, met extra bochten en 2 wissels erbij, super!:D
    Ik lag zaterdagavond wel helemaal uit elkaar, mijn bekken was volledig aan barrels en stond gewoon zichtbaar scheef en gedraaid gelukkig kon ik m weer in elkaar krijgen..

Stuit: meiden maak je niet druk, bij mij zijn ze allebei na een stuitzwangerschap met 36 weken gedraaid;)

Bloeddruk: bij mij altijd 100/60, 100/50 of 90/50, of ik nou zwanger ben of niet:) Alleen toen ik ziek was was hij veel lager maar dat is niet normaal;)

BI enBekkenband: vorige zws een te leen gehad maar al snel weer terug gebracht, vond het niks.. kreeg er alleen maar meer pijn van door de constante druk.. Bij mij helpen de oefeningen wel om het een klein beetje onder controle te houden. Bij mij is de BI zo erg dat ik echt uit elkaar schuif.. de hele boel staat dan schots en scheef en naast elkaar.. met behulp van oefeningen kan ik de boel zelf weer in elkaar zetten..
    De vorige zws had ik wel fysio maar nu weet ik de oefeningen dus ga ik niet naar de fysio.

Dikgedrukt typen: het wordt er wel heel druk van denk ik.. ik ga het niet doen;)

Geboortebord: hier is de ooievaar meer een traditie, maar een geboortebord vind ik ook heel erg leuk. Wat zetten jullie erop, alleen de naam?

Club: goed idee! Daar kunnen ook foto’s in van andere kids en mannen;) Ging er toch laatst over dat we daar benieuwd naar waren?;) ik ben er wel voor om alleen dat soort dingen erin te doen, want voor kletsen vind ik het niet handig, ja kan bijv niet naar het laatst gelezen bericht enzo..Lid geworden!;)

Ouderschapsverlof: wij werken beiden bij de overheid dus hebben voor elk kind 75% doorbetaald ouderschapsverlof. Mr paloe heeft dat van Olaf al op (1 dag in de week vrij, ongeveer 1,5 jaar lang) en zit nu in de periode van Liam. Hierna dus van de kleine meid;) Je mag het gebruiken tot het kind waarvan je het verlof gebruikt 8 is en ik heb het straks van alle 3 nog staan. Houdt dus in dat ik ongeveer 4,5 jaar nog fulltime onder contract kan blijven, terwijl ik 4 dagen werk:) Denk dat ik het na het zws verlof van deze kleine meid in laat gaan:) Heerlijk, een dag minder werken!

Huishouden en verzorging kids: hier ook alles samen! Hij doet nu iets meer, hij is vrijdag vrij (ouderschapsverlof) en meestal is er dan al wel wat gedaan als ik thuis kom van mijn werk:) en vaak zijn de boodschappen voor die week dan al in huis! Heerlijk!

Letters Xenos: ik wil ze ook! Haha;) Maar dan moet eerst de naam vast staan en dat is nog niet helemaal het geval;)
    Klok terug haha ik dacht al! ;) maar volgende week dus;) klopt ook wel, is altijd rond mijn verjaardag (28e)

Fles: hier avent gehad en verbannen, wij zweren bij de S fles van difrax;) dr brown en nog een merk ook geprobeerd maar ook dat werkte niet. Hier ook (verborgen) reflux maar met de S fles ging dat goed! Wij hadden trouwens altijd maar 2 flessen. Een in gebruik en een in de schoonmaak.

kolven en bv..dat ligt eraan hoe je productie is.. bewaren kan in van alles. Bakjes, flesjes etc. Als je het wat langer wil bewaren kan je het invriezen, handig is het om dat te doen in ijsblokjeszakjes, dan kan je precies de goede portie en dus de goede hoeveelheid melk ontdooien;) Bij Olaf heb ik alleen maar gekolfd omdat hij teveel zuigkracht had en ik had een mega overproductie, van 7 weken kolven heeft hij tot ruim 4 maanden voeding gehad! Ik kon helaas alleen kolven met de kolf van de thuiszorgwinkel (2 borsten tegelijk, verschillende standen, goede opbouw, ideaal, productie was teveel voor een andere;) als ik een handkolf had gebruikt was ik na die 7 weken echt een bodybuilder geweest.. gelukkig werd de huur vergoed en met mijn huidige verzekering ook. Die van de thuiszorg is trouwens wel de allerbeste om het goed op gang te krijgen!

16. Kleinduimpje

Kleinduimpje Actief lid

18 okt 2006
    462
    0
    0
    @Paloe, dat doe ik al :) maar merk dat ik dan nog ondersteuning onder m'n buik mis ;)

17. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ohja en het linkergordijn moet ik nog inkorten;)

18. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ah zo;)

19. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    @paloe: goed bezig!

20. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    #2440 foeske, 22 okt 2012
    Laatst bewerkt: 22 okt 2012
    Jufjip, balen zeg! Hoe gaat het nu?

Kinderwens, als je naar gebruikerinstellingen gaat en je op club’s klikt zie je de clubs waar jij lid van bent :p

Dobbertje, had hier geen ‘lotgenoten’ verwacht hoor… Hoop dat het rusten wat heeft geholpen!

D83, kun je geen warmte op je nek/schouders leggen? Helpt bij mij altijd redelijk… Met bv vragen kan ik je niet helpen haha

Nicky lohs, gelukkig alles weer tiptop in orde! Krijg je ijzer bij of nog niet?

Elance, vannacht mag je wel wat leuker dromen hoor!

Woezel, ik kijk met je mee vanaaf :p

Voedingskussen, nee hoor wel kijken voor een hoes die erover past…

Paloe is back hahahaha Wat een reactie zeg :D what to expect vond ik meer een jankfilm dan komisch maar weet nu niet of dit aan de hormonen ligt of aan de film :p Wat super dat de slaapkamer bijna af is! Heerlijk! Wat een schatje heb je, nog gefeliciteerd :D

Kaartje, heb nog steeds niet gevonden waar we deze kunnen halen :( Denk dat we ermee naar de drukkerij moeten om te vragen of we zoiets kunnen maken…

Verder weinig nieuws hier… beeb is lekker druk, ik heb veel pijn en lig natuurlijk weer us op de bank…
    Ben trouwens wel bang dat we na de bevalling een nieuwe bank nodig hebben hoor haha Heb hem dan helemaal afgelegen :p

Deel Deze Pagina