Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ stuit: draaien lukte bij mij helaas niet. Nu weer een stuit betekent ks en geen poging om te draaien. Zou het niet eens erg vinden als het weer een ks wordt.

@ bones: ik zit om half 10 ook voor de buis!

2. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Mamainspe haha;)

3. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    foeske haha thnx;)

4. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    girafje ik wilde ook geen draaipoging, met 36 weken zijn de beiden zelf gedraaid:)

5. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Gefeliciteerd! Wat een mooie taart en een heerlijk snoetje:)

6. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Hier 2 stuitliggers gehad. Ik heb geen draaipogingen gehad omdat ze daar allebei te vroeg voor kwamen. Deze baby ligt steevast met z'n hoofdje naar beneden bij de echo's, daar ben ik wel blij om. De eerste keer ben ik vaginaal bevallen (toen deden ze dat nog), de tweede keer keizersnede vanwege navelstrengverzakking. Als deze toch in stuit zou liggen mag ik wel weer vaginaal bevallen, dat wil ik dan ook zeker proberen.

De stuitligging wordt bij mij trouwens veroorzaakt door de vorm van m'n baarmoeder. Ik heb een tussenschot waardoor stuitligging schijnbaar prettiger voor de baby is.

7. biby

biby Actief lid

12 apr 2012
    307
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mmmmm zal best een stukje lusten! ;)
    En wat een heerlijk mannetje,dat koppie... Zo lief!

8. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Nicky thnx;) mijn schoonzusje heeft ook een gewone bevalling gehad van een stuitkindje en is helemaal goed gegaan gelukkig!

Biby haha er is nog genoeg over, kom maar halen!;) en thnx!;)

9. biby

biby Actief lid

12 apr 2012
    307
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen tussenschot maar wel een hartvormige baarmoeder ;)
    Ik mocht toen niet op de natuurlijke manier bevallen,helaas werd het bij ook een keizersnede....
    De kleine zat ook maar aan één kant en kon ook niet helemaal rond in mijn buik! Bij jou wel? Daardoor heeft hij in het nauw gezeten en had hij een knoopje in zijn nek bij de geboorte... (wisten we pas na 4 mnd) we werden telkens van het kastje naar de muur geschoven met die kleine,en maar huilen! Echt vrezelijk hoor een huilbaby 24/7 in huis pffff maar naar een paar keer Fysio had ik een heel nieuw (rustig) kind terug en toen konden toen pas genieten van alles!!!

10. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    biby het nieuwe kind fenomeen herken ik wel. Bij ons was Liam een huilbaby door de verstopping.. met 3,5 maand kwam er een steen uit (versteend meconium) inclusief zijn endeldarm.. het was een hel maar daarna hadden we een ander kind!

11. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ nicky: volgens mijn vk mag je met een stuit en een eerdere ks net meer gewoon bevallen.

12. Dobbertje21

Dobbertje21 Actief lid

20 nov 2011
    193
    0
    0
    Ik studeer voor pedagogisch medewerker in de kinde
    Friesland
    Ik lees net van alles over stuitkindjes.
    Die hebben volgens mij nog tijd zat om te draaien.
    Ik was zelf een stuitkindje. Toen mijn moeder zwanger was van mij bleek ik bij de vk in stuit te liggen toen werd mijn moeder doorgestuurd naar de gyn. Eenmaal bij de gyn lag ik weer goed :p haha en zo ging dat nog een keer of twee, drie heen en weer. Uiteindelijk ben ik in stuit geboren. Eerst mijn voetjes, die blauw waren, en daarna de rest. Vind het wel grappig :D

Ach ik maak me er niet zo druk om hoe hij ligt. Ik heb er zelf niet zoveel over te zeggen. Ik heb nu eerst wel andere dingen om me druk om te maken.

Hier: gaat het alweer een stuk beter met mijn rug. Ik kon met mijn vriendin mee boodschappen doen dus kon zij mijn tassen en kratten tillen. Wel grappig ik deed dit een jaar geleden voor haar tijdens haar zwangerschap. Toen zeiden we al dit mag je mij nog eens terug betalen op dezelfde manier :p
    Verder vanmorgen onze kleine man erkend. Dat stelt echt niks voor. haha
    Je zit in een kamertje, levert je ID in en dan komt ze terug met een papiertje waar je je handtekening op moet zetten en that's it!
    Daarna nog even wat info opgevraagd over trouwen, gerg. partnerschap enzo. En nu hebben we ook nog de optie om ouderlijk gezag aan te vragen na de geboorte. Wat een geregeld allemaal. Maar nu hebben we tenminste nog wat tijd om over alle na te denken en te beslissen wat we gaan doen.

Hoe zit het hier eigenlijk met jullie? Hoe hebben jullie alles geregeld?
    Getrouwd, gereg. partnerschap, of helemaal niks? Ben we l benieuwd naar.

Flessen: wij gaan in eerste instantie voor de S fles van Difrax maar dan neem ik een grote en een kleine. Daarnaast zat er een avent fles in de blije doos, de nieuwe versie. Dus daar hebben we ook een van. En nu maar afwachten wat het kleine monster zelf het fijnst vindt.., haha

En even opgezocht maar voor mij is het nog 22 dagen werken, hopelijk nog 8 dagen school, nog 7 yoga lessen en nog 8 keer oppassen.

Ja, nu weer druk aan de studie!
    Fijne dag ladies

13. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Geregeld: wij zijn 1 september 2011 getrouwd. Olaf en Liam hebben we toen wel moeten erkennen en we hebben direct na de geboorte het gezamenlijk gezag geregeld. Nu gaat het vanzelf omdat we getrouwd zijn.

14. Chayennah

Chayennah Actief lid

31 mei 2012
    337
    0
    0
    Geregeld: Bij ons heeft de papa het kindje erkend en we vragen na de geboorte ouderlijk gezag aan. Is tegenwoordig niet meer zoveel geregel als 'vroeger' , toen moest je echt zelf naar de rechtbank, nu kan je de papieren er naar toe sturen met de erkenningspapieren en is het geregeld.

En wat een mooie Herbie taart...love Herbie! Gefeliciteerd met Liam!

15. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    thnx chayennah!

16. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Heftig zeg, zo'n huilbaby. Hier allemaal zonder problemen, alleen had er eentje wat vreemde voetjes de eerste dagen. Is gelukkig helemaal bijgetrokken.

17. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Mijn gyn vind het geen probleem. Zal ook te maken hebben met mijn makkelijke, snelle bevallingen. Met uitzondering van de laatste dan maar dat was pure pech. Ik denk dat een gyn ook wel naar de situatie kijkt, gelukkig maar. Normaal gesproken zal een gewone bevalling bij stuitligging geen voorkeur hebben.

18. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    nou hier de assistente van de HA gesproken
    mijn blaasontsteking wordt veroorzaakt door een darmbacterie moet morgen weer even bellen of deze antibiotica wel goed is voor deze darm bacterie

19. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Lovelymom, poeh komt dat er nog eens bij. Gelukkig weet je nu wel wat de oorzaak is. Hopelijk kunnen ze er nu wel iets aan doen en ben je snel weer beter.

Over het partnerschap, wij zijn in mei dit jaar getrouwd, we wilden sowieso getrouwd zijn voor we aan kinderen begonnen. Gewoon omdat het gemakkelijker is naar erfenis enzo toe ook.
    Nu hebben wij wel een keuzebeding in ons huwelijkscontract laten opnemen dus stel dat er iets met mij of mijn man gebeurt gaat er voorlopig nog niets naar de kleine, en dat is best wel aangenaam.
    Stel dat ik er niet meer ben en mijn man wil het huis verkopen moet hij altijd toestemming hebben van onze zoon dan, dusja daarom dat we dus voor die uitweg hebben gekozen (kan bij jullie anders zijn, is bij ons volgens het Belgische rechtssysteem geregeld natuurlijk).

20. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    nou in zoverre als deze antobiotica niet werkt
    kan ik geen andere slikken omdat alleen deze mag in een zwangerschap
    dusja
    in hoeverre ik blij moet zijn
    mijn enige logica is als er geen andere is dat ik deze nog 18 weken moet slikken om de klachten van een blaasontsteking te onderdrukken
    en na me zw-schap een andere kuur moet nemen maar ik ga de vk wel even bellen

Deel Deze Pagina