Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0

Ha dames,
    Zo de eerste dag werken na de herfstvakantie zit er weer op. En jeetje wat viel dat opstaan vanochtend tegen! Wel fijn dat de kleine man zich vanochtend al meteen liet voelen :)
    Er is weer veel gekletst vandaag dus ik ga even teruglezen:
    @kolf: geen ervaring mee en ook niet nodig. Ik ga voor fv.
    @nicky, goed dat je toch gebeld hebt en dat je helemaal bent nagekeken. Goed op jezelf en de kleine letten hoor!

@lovelymom, zal je zo even pb’en
    @paloe, fijn dat jullie slaapkamer bijna klaar is! Nog gefeliciteerd met je kleine man en een leuke taart! En leuk feest gehad met genoeg cadeautjes zo te zien! Leuk hoor!
    @ geboortebord: ons bord is geen ooievaar maar stampertje. Daar komt een vlinder bij met de naam van onze uk. Meer komt er niet op.
    @lovelymom, balen zeg!

2. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    gebeld volgens de vk zijn er wel meer antibiotica die mogen
    en ze zegt wacht morgen even af wat voor bacterie het is en dat moet ik sowieso doorgeven aan hun en dan gewoon de kuur afmaken

3. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    @lovelymom: ik hoop voor je dat je de goede AB hebt.

@kelly: wij hebben nu pas herfstvakantie (nou ja ik niet zelf, maar de regio hier. Jullie zijn wel vroeg dit jaar).

@kolf: ik heb de electrische van Avent. Prima ding!

@hier: heerlijk met een kopje thee en pindarotsjes op de bank. Even een momentje voor mezelf; de kleine man slaapt, en mijn grote man is nog op zijn werk.

4. Dobbertje21

Dobbertje21 Actief lid

20 nov 2011
    193
    0
    0
    Ik studeer voor pedagogisch medewerker in de kinde
    Friesland
    Kelly: Wel grappig dat jullie herfstvak er net op zit, die van mij is net begonnen :p niet dat ik er veel van merk want ik ga alleen op vrijdag naar school en de rest van de week pas is soms op en verder ben ik vrij. maar toch leuk te weten dat je vakantie hebt :p haha

5. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ lovingmom: jeetje meid, zit je ff niet mee! Hoop dat ze snel iets hebben wat wel mag en goed aanslaat!

@ dobbertje: heb ook lekker vakantie!

@ geregeld: wij zijn in juni '08 getrouwd en in juni '09 is onze dochter geboren! Was meteen goed geregeld ;)

6. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hier is ook de herfst vak net begonnen hoor

7. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Ja wij hadden als eerste zomervakantie en dus ook als eerste herfstvakantie na 9 of 10 lange week... nu nog 9 te gaan tot de kerstvakantie alleen werk ik er zelf nog maar 4 van 4 dagen.. daarna nog maar elke week een halve dag.. helaas moet ik dan afscheid nemen van mijn klasje :(

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dag dames er is een hoop geschreven
    Heb t met nog beetje scheel kijkend van de hoofdpijn terug gelezen
    Ik ben nog niet zo lang uit bed
    Werd weer met hoofdpijn wakker maar vooralsnog redelijk met Paracetemol en n IJszak kunnen onderhouden maar t blijft klieren en zeuren!
    Bedankt voor de tip over warmte in m'n nek maar voelt bij niet prettig omdat t voor m'n gevoel al in de fik staat
    Een massage van m'n man met olie geeft de meeste verlichting maar helaas ging m'n hoofdpijn er niet helemaal mee weg
    Soms helpt dit wel heel snel! Anders een IJszak dat verdoofd bij mij echt goed!

Bedankt voor alle reacties omtrent kolven!
    Goeie tips! Zo n elektrische lijkt me wel wat maar geen idee hoeveel melk ik produceer idd.
    Ik las dat een aantal van jullie de tip gaven ijsblokzakjes te gebruiken
    Die heb ik nog nooit beet gehad dus vroeg me af hoever moet er in een zakje voor gelijk de juiste dosering? Drinken ze ook niet geleidelijk aan steeds meer?
    In principe ga ik voorlopig niet aan t werk na de bevalling dus is t meer voor bijv overproductie/productie op gang helpen of wanneer we een dagje weg gaan/ik ziek ben familie een flesje kan geven wanneer ik geen borstvoeding kan geven (bijv na t gebruiken van m'n medicatie)
    Ik dacht daarom in mijn situatie ook eigenlijk in eerste instantie aan die handkolf van avent.
    Wat denken jullie

Nicky gelukkig niks aan de hand met de kleine maar als ik t goed las nog geen duidelijkheid waar t vandaan komt?
    Las dat meer dames last van bloedverlies hadden in hun zwangerschap, m'n nicht had t ook en toch een gezond knulletje op de wereld gezet
    Gewoon goed blijven overleggen en de rust pakken die je nodig hebt

Lovelymom; hopelijk heb je de juist kuur en slaat ie goed aan!

Paloe gefeliciteerd met je zoontje! Wat een schatje en wat een leuke taart/foto's!

9. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    welke regio woon je dan want wij hadden ook als eerste zomervak
    maar de herfstvak mogen de scholen nu zelf bepalen

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Jeetje Paloe en bibi! Heftig zeg! Gelukkig zijn de oorzaken van t huilen ontdekt en verholpen! Vreselijk dat jullie zo'n 3-4 maanden geen duidelijkheid hadden!

Paloe; je slaapkamer is prachtig geworden :)

Ben vast t een en ander vergeten
    Sorry daarvoor maar heb geen puf meer :(

11. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    pff google is nu niet mij grootste vriend
    als ik google op darmbacterie en zwangerschap komt de e-coli bacterie uit en die schijnt dus niet gevoelig te zijn voor ab en dan is opname is het ziekenhuis noodzakelijk om aan het infuus te gaan

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Fijne vakantie voor diegene die juist nu vakantie hebben
    En succes voor diegene die weer moesten beginnen!

13. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Stuit, ikzelf was ook een stuitligger (altijd al dwars geweest) :p

Dobbertje, sow jij bent al flink aan het aftellen haha. Studeerse!

Geregeld, Hier getrouwt… (24-4-2009)

Lovelymom, gelukkig duidelijkheid! Nu weg met die bacterie zou ik zeggen ;) Ik duim mee voor de goede AB… Je moet ook geen medische dingen op google opzoeken, wordt je helemaal kriegel van haha

Kelly, heerlijk wakker worden zo :D

D83, massage is ook niet verkeerd toch ;) Maar die hoofdpijn is idd vervelend!

Ik ga aan de kook (niet over de kook) dames! Smakelijk en tot vanaaf

14. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    @foeske, nu maak je ons wel heel nieuwgierig naar dat kaartje natuurlijk
    @roosenzo, fijn dat je vakantie leuk was. Weet niet of het zo lang past 5-6 mnd hoor dat wiegje???
    @dobbertje, balen van je rugklachten, helaas herken ik het. Gelukt ben erkennen?
    @colloo, ja teksten vind ik ook super! Moet ik alleen nog leuke teksten vinden…. Hihi
    @club, het lukt me niet om er een abbo op te krijgen ! Kan dat niet?
    @d83, wat ben jij nog laat wakker zeg? Goede vraag van kolven en borstvoeding. Denk dat ik idd toch ook maar zelf een kolf koop, heb er eerst over na gedacht om een te huren… maar tis misschien toch handiger om er 1 aan te schaffen?? Heb de flesjes van avent aangeschaft dus denk dat het dan idd ook handig is om de kolf daarvan aan te schaffen!
    @nicky, fijn dat alles goed was meid!! Nu idd rustig aan doen!
    @mamavansylvia, waarom wordt er geadviseerd om te wachten met aanschaffen van kolf? Stond al bijna in de winkel hihihi (nee hoor….)maar vraag me wel af waarom
    @paloe, nee we hebben geen dekbed, mag 1e 2jaren niet geloof ik. Dit zijn 2 denkentje die precies passen in dekbedovertrek. Super handig. En als het warmer wordt doe je 1 dekentje in. Vond het dekentje /laken principe niet zo handig…
    @paloe, nog gefeliciteerd met Liam! Mooi slaapkamer hoor!
    @lovelymom, balen van die darm bacterie. Nu er ook goed bijnadenken hoe je je zelf afveegt van onder….. (van voor naar achter, om te voorkomen dat er wat in je vagina komt….)E-coli bacterie is idd niet prettig! Hopelijk is zkh opname niet noodzakelijk. Niet te veel googlen hoor, wordt je alleen maar gek van!!
    @ getrouwd: wij zijn vorig jaar augustus getrouwd!! Super mooie dag gehad!!!
    Zo ben weer bij, moest meer als 8 pagina’s lezen na 1 dag hahah….
    Drukke dag gehad op het werk! En mijn rug begint dan direct op te spelen. Ga morgen met mijn unithoofd in gesprek!! Dus ben benieuwd!! Verder weinig nieuws.
    Kruimel was vanochtend flink actief, manlief voelt het al heel goed! Zo super gaaf!!
    Tijdens werk ben ik meestal zo druk, dat ik er meestal weinig van merk, tenzij ik even rustig achter de computer rapporteer!! Iedereen fijne avond!!

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hier de flesjes van dr Brown ook gekocht nav goede ervaringen schoonzus, lees dat een aantal van jullie hier ook goede ervaringen mee hebben.
    Evt overgieten of de bijpassende flesjes gebruiken
    Wat de kleine t fijnst vind!

Hier voel ik de kleine nu ook meerdere keren per dag
    Vandaag schopte hij me uit t bed onder t mom van zal je niet eens was t gaan eten en drinken. Heb braaf geluisterd!

Ja, kan maar moeilijk in slapen! Ben toch al wel meer een avond/nacht mens maar sinds ik niet meer op m'n buik kan slapen en dus uren wakker lag ben ik echt in zo n ritme gekomen dat k gewoon niet vroeg kan slapen en dan in combinatie met die hoofdpijn afgelopen dagen is t helemaal pet.

Ik lees veel over stuitligging en keizersnede. Wanneer moet de kleine max goed liggen?

Dames met pijnklachten heel veel beterschap! Dat t maar minder mag worden!

En lovely mom zou idd niet te veel googlen wat dit aangaat
    Hopelijk valt t mee en helpt de kuur en/of krijg je snel de juiste kuur..

Dames die al een kindje hebben, wenden jullie snel aan t nieuwe ritme?
    Ik heb best wel wat slaap nodig om te kunnen functioneren, som t idee meer als anderen zeg maar
    Altijd al geweest en vroeg me af hoe dat voor jullie was, niet meer doorslapen n de zorg voor de kleine
    Went t snel? Met uitslapen is t natuurlijk snel voorbij!
    Benieuwd naar jullie ervaringen..

16. Dobbertje21

Dobbertje21 Actief lid

20 nov 2011
    193
    0
    0
    Ik studeer voor pedagogisch medewerker in de kinde
    Friesland
    @Zwangerwens, wat vervelend dat jij de rugklachten herkent, is geen pretje. Heb je er nu nog last van? En het erkennen is gelukt. Is echt een klusje van niks :p haha

@Foeske, Mijn vader zei altijd "ik maak nog eens een rond bed voor je, dan kun je altijd dwars liggen" :) verklaart ook wat misschien..... hihi, en ik lig nog steeds graag dwars, dit kan mijn vriend beamen. Maar ik heb nu een goed excuus :D:D:D:p

Vriendlief is nu druk aan de kook (niet over de kook) En ik kijk masterchef Australië, draag ik toch een beetje mijn steentje bij :p

17. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    je lichaam die gaat zixh zelf instellen op de slapeloze nachten
    tegen het einde van je zw-schap merk je dat je vaker tussendoor even wakker wordt snachts
    mooi he hoe moeder natuur je hierop in gaat stellen:)

18. Jufjip

Jufjip Actief lid

14 jun 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden

heb ff snel bijgelezen...even reactie in vogelvlucht yara ligt mooi op tijd in bed dus mooie tijd om even de inloopkast op te ruimen/ adminstratie in de mappen te doen...

@kolven
    Hier begonnen met de medela kolf van de thuiszorgwinkel toen Yara niet wilde drinken de eerste dagen. Daarna zelf een elektrische medela kolf gekocht die aan 2 kanten tegelijk kan.
    bevalt mij helemaal prima! Heb dus t/m 11 maanden gevoed en dus ook gekolfd en was prima te doen.
    Ik bewaarde het idd in ijsblokjeszakjes. Ik ben idd een melkkoe geweest haha. Had echt nog maanden voorraad in de vriezer. In een diepvrieskist mag je de melk zelfs 6mnd bewaren.
    Ze heeft dus eigenlijk bijna geen kv gehad.

@Nicky goed dat je gebeld hebt en dat er nisk gevonden is!

@collo en paloe je hebt helemaal gelijk hoor! Ze mogen best komen maar niet weer een week volledig. Ach hopelijk beval ik gewoon dit keer niet in de vakantie dan is het probleem er namelijk niet:)

@paloe wat heb je heeeerlijk uitgebreid gereageer hihi...Ja nu pas positiebroeken ik weet ook niet wat me overkomt!
    Y lijkt geholpen te zijn bij de zalf. Ik ga morgen op het kdv het nog wel even aankaarten, maar zijn geen vreemde mensen op de groepen geweest voor zover ik weet en in onze privesfeer ook niet...En idd zou volgende x liever meteen naar ha gaan, maar die zit altijd zo mega vol dus kon ik niet terecht zo snel. En wilde wel weten wat er was. Nu ik was doorgestuurd door cb mocht ik ineens wel meteen voor tw eekend nog komen...
    Fijn he als het klussen in huis zo lekker gaat. Hier staat op zolder het kozijn en het geraamte voor de nieuwe wand. Ben zooo benieuwd hoe het wordt!!! Ook trots dat we met zo onwijs weinig geld wel weer iets leuks weten te doen en dat allemaal zelf!!Onwijs mooi geworden jullie kamer!!!
    gefeli met je mannetje nog! enne nu snap ik waarom mijn maagzuur ook zo goed als weg is, dank je!!
    Ik denk dat jouw zoontje ook de driepack van de trein heeft gehad/ Die staat hier op zolder ook te wachten op Yara! Klinkt als een leuke verjaardag!

@dobbertje hier ook erkent bij Yara en daarna heeft J. het ouderlijk gezag gekregen door 1 formuliertje in te vullen. Je krijgt dan een brief van de rechter dat het oke is. en klaar is kees! We zijn afgelopen mei getrouwd dus voor deze gup hoeven we niets te doen.

@lovelymom bah ook nog een bacterie...het zit niet mee zeg!

@mama in spe mmmm pindarotsjes. Hier zo gevulde speculaas denk ik met een kopje thee of cappucino nu al zin in!

@kelly ga je eerder met verlofd? Ik werk nog tot de kerstvakantie en das 8 weken voor mn datum...
    Of werk je niet in een eigen groep??

@d83 wat ellendig die hoofdpijn hopelijk is het snel over!
    Ik deed de melk ook in diepvrieszakjes. Dan zette ik een bakje op de weegschaal en drukte ik zoveel melk uit de zakjes als ik nodig had voor een fles, dat ontdooide ik dan...snap je t? Anders probeer ik anders uit te leggen haha

@herfstvakantie nu ook heeeerlijk!!

@zwangerwens kolf kopen zou ik ook echt pas doen na de bevalling. Je moet eerst zien of het op gang komt en of jij je goed voelt bij bv. De huurkolf is een stuk krachtiger dan de koopkolf (om het zo maar te noemen) en daarmee op gang helpen is erg fijn vond ik.

@inslapen hier ook een probleem. Gister al vroeg in slaap gevallen, na een uur wakker en toen dus wakker tot 2 uur grr

@ritme vinden is bij iedereen anders denk ik. Hier was Yara erg makkelijk. Alleen de eerste week was het even zoeken qua slapen en voeden enzo maar daarna kwam ze al keurig om 11 uur, 3 uur en 7 uur. Was prima te doen. Doordat ik kolfde omdat het voeden niet lukte ging ik voeden en J. voedde Y dan. Waren dan binnen het half uur klaar en ze sliep dan meteen weer in. Ideaal dus, maar weet uit mijn omgeving dat wij verwend zijn en ben wel es bang voor hoe het nu zal gaan. Kan vast niet weer zo makkelijk gaan.
    Y is een enorme uitslaper. met 3 maanden sliep ze van 7-7 en ongeveer een maandje later van 7 tot 9 uur/half 10. Als ze nu voor 8 uur wakker is zuchten we eens diep zo van pfff nu al haha. Maar we weten dat dit abosluut een uitzondering is hoor! Dus voelen ons erg verwend hihi

19. Jufjip

Jufjip Actief lid

14 jun 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha even snel reageren ze ik geloof ik he? Nou ja toch mijn best weer gedaan...

Vandaag lekker uit mogen slapen van ons dametje tot na 9 uur. Daarna boodschapjes gedaan, nog es boodschapjes gedaan want ik vergeet nogal es wat pfff
    en vanmiddag bij mn vriendin thee gedronken die een burn out heeft. Was fijn haar even te zien.
    Y was bij thuiskomst zo moe dat eten weer een drama was. Dan maar niet...
    nu ligt ze al 45 minuten in bed en net hoorde ik ineens haar pop kletsen oeps...Ze kletste nog even vrolijk terug maar volgens mij is ze nu stil
    Ik wil eigenlijk nog wat doen in huis maar heb ook eigenlijk geen puf. Misschien na gtst maar, want greys neem ik toch op....

Aan de andere kant kan ik misschien beter op tijd mijn bed in aangezien het vannacht ook zo laat was voor ik echt sliep en ik vandaag overdag ook niet heb geslapen.

Morgen een vrije dag. Ga het huis poetsen en hopelijk vast wat schilderen aan de meubeltjes die ik ga opknappen voor Yara haar nieuwe kamer. Als ik dan nog zin heb nog even een wandje behang krabben en van alles op mp zetten.
    Verder is Y de hele week gewoon thuis dus morgen even flinke slag slaan...

Ik kom vast zo nog wel ff lezen!!!

20. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Goedenavond dames!!

Ik haak even in heb niks terug gelezen waren drukke dagen met veel deadlines voor school en werk.. Gisteren en vandaag gelukkig vrij geweest dus heb eindelijk goed uit kunnen rusten:) Beeb is lekker druk dus het is elke dag genieten gisterochtend reageerde hij zelfs op aanrakingen op mijn buik dus we waren heel de tijd met hem aan het spelen echt super!!!

Voor de rest weinig last van kwaaltjes of ongemakkelijkheden dus mag niet klagen!!

Ga het weer proberen bij te houden allemaal

Fijne avond mamaatjes!!!!

Deel Deze Pagina