Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Hier gaat het iets beter met Bowie. Hij heeft vannacht wel erg onrustig geslapen en had ook nog vrij hoge koorts. Nu heeft hij net, zeker voor zijn doen, best veel gedronken en de koorts is ook wat gezakt. Hij kijkt nu lekker naar de teletubbies. Maar gisteren had hij ook af en toe een opleving en zakte daarna weer in. Dus is nog even afwachten.

Verder wordt het weer een dagje bankhangen, moet nog wel het een en ander doen voor mn werk, maar dat kan ook vanaf de bank. Vanmiddag even uggs ophalen die ik via marktplaats heb gekocht. Ben benieuwd. Heb ze voor 30 euro en zouden nieuw moeten zijn.... Ben normaal niet zo van de uggs, maar als je zwanger bent zijn die hoge hakken niet altijd zo fijn.

2. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Roosenzo: wij hebben 15 weken zwangerschapsverlof, waarvan we verplicht zijn 1 week te nemen voor de geplande bevallingsdatum.
    Stel dat ik dus vroeger zou bevallen ben ik die week kwijt en heb ik nog 14 weken na de bevalling.
    Mijn man heeft 10dagen vaderschapsverlof, hij mag kiezen hoe hij ze opneemt, hij kan bijvoorbeeld een week nemen en dan 2 weken lang halve dagen gaan werken.
    Daar zijn we nog niet over uit.
    Hij is alleszins al zijn gewone vakantiedagen aan het opsparen zodat hij wat extra heeft als de kleine er is ;)

Hopelijk is Bowie er echt wel bovenop aan het komen, het is toch niet fijn als je kleintje ziek is, en zeker als er koorts enzo mee gemoeid is.
    Alvast wel goed dat hij goed drinkt! Straks is hij weer helemaal de oude :)

3. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    @Noa80, fijn dat de controle helemaal weer goed was en dat je de hartslag van de beeb weer hebt gehoord!

@Bibi, Het kaarte wordt het wel, maar de tekst heb ik zelf helemaal aangepas, dit was gewoon een voorbeeld kaartje, de naam is ook ietsjes anders..........

D83, box en knderwagen zijn helemaal naar wens. De kinderwagen is een musty, 3 in 1 helemaal compleet! Samen hebben we er maar 137,5o euro voor betaald en echt de wagen ziet er uit als nieuw, helemaal happy!!!!

@Elance, wat een leuk beddengoed!
    Wat je schoonmoeder betreft..... niet echt ervaring mee, die van mij is zo vlak (met alles hoor) krijgnooit geen hoogte van haar, ok ze is erg lief, maar peilen kan ik haar niet.......
    Ik zou het dus best eens leuk vinden als ze wat meer betrokken raakte.....
    Wel moet ik zeggen , we wonen onder 1 dak, een verbouwde boerderij en de jongens willen opa en oma elke avond voor het naar bed gaan een kusje geven, nou dat doen we dan maar en dan ontdooit ze helemaal, ken haar soms niet terug....... ze doet dat zo leuk met de jongens!
    Ook zal ze altijd klaar staan om op te passen, kijk ik werk zelf niet en ik moest er niet aan denken dat ze echt elke week 1 of 2 dagen moest oppassen, maar nu ik toch wel eens weg moet (ziekenhuis, haptonoom, boodschappen) dan laat ik de jongens met een gerust hart achter.
    Kijk zij zag het misschien niet zitten om elke week gebonden te zijn, dat is haar goed recht, wat jezelf ook al zei, Jij en je man hebben voor een kindje gekozen........ dus als het dan zo is dat opa's en oma's op willen passen is dat mooi meegenomen, maar zo niet dan is dat jammer.........

@Paloe, mooi foto's!
    Zal ook eens een mooie van mijzelf plaatsen.........(kijken of ik er uberhaupt wel een mooie kan vinden....)

@Roosenzo, ook nu wordt het weer een bijbelse naam.
    Alleen was het een meisje dan niet, vind zelf de bijbelse vrouwennamen, minder mooi........
    Wat naar dat Boaz zo ziek is, gaat het nu al beter?

@Chayennah, heb ik ook wel eens, denk zelf dat het met de verwekking te maken heeft van de bekken.
    Wauw, wat een mooie echo foto!!!!

@Zwangerschapswens, mooie echo!!

@Lovelymom, wat naar dat je banden zo'n pijn doen, hopelijk heb je nu weer minder last!

@jufjip, wat super dat je zo snel wat hebt verkocht via mp, soms kan het inderdaad snel gaan, maar soms.............

@Elance, de hormonen spelen volgens mij behoorlijk op, met de tweeling kon ik ook echt om de kleinste dingen janken! Je bent nu gewoon veel emotioneler en meer vatbaar voor opmerkingen, of juist als ze je gaan negeren!

@Foeske, wat naar dat je zo in eens moet stoppen met de medicijnen!
    Probeer het nog even een tijdje vol te houden zo! Weet dat het niet gemakkelijk zal zijn, maar je moet maar denken dat dit het beste is voor de baby!!!
    Sterkte en een mega dikke knuffel!

@Elance, als de baby zoveel eerder komt, moet hij eerst nog in het ziekenhuis blijven.....
    Hier is de tweeling met 32 weken geboren en we hadden nog niet alles klaar, maar daar hadden we toen nog wel tijd voor...... toen de jongens na 5 weken thuis kwamen was alles spik en span....
    Dus ik maak me er niet heel druk om, heb de babykamer nog niet klaar ben altijd zelf wel erg relaxt.

Zo volgens mij heb ik wel op iedereen gereageerd, zo niet..... Sorry!
    Had behoorlijk wat om terug te lezen.

Hier gaat alles goed, ok ik slaap nog steeds niet goed moet er gemiddeld zo'n 3 x per nacht uit, vaak ook nog wel meer.......
    Ook met de suiker lukt het nu beter om de boel onder controle te houden.
    Wel heb ik soms nuchter te hoge waardes, dus heb ook al insuline voor de nacht thuis, maar tot op heden zijn de waardes niet 3x achter elkaar te hoog...... dus hoef nog niet voor de nacht te spuiten.
    Verder gaat het nog steeds super met het zindelijk maken van de jongens, Aäron is echt helemaal zindelijk overdag en Joshua heeft zo af e toe nog wel een ongelukje als hij te druk aan het spellen is........ maar al met al mag deze mama dus niet klagen!

4. Dobbertje21

Dobbertje21 Actief lid

20 nov 2011
    193
    0
    0
    Ik studeer voor pedagogisch medewerker in de kinde
    Friesland
    @Paloe: Heel veel succes met je tentamen vandaag. Zet em op!

Studie: Ik heb mezelf even toegestaan om uit te slapen vandaag maar moet zometeen echt even aan de studie. Ik wilde eigenlijk volgende week donderdag alles af en ingeleverd hebben maar dat gaat dus niet lukken. Nu zal ik allang blij zijn dat alles voor de kerstvakantie ingeleverd is! zien we dan wel weer. Als ik mijn diploma maar heb voordat ik beval...

Verlof: Ik neem 6 weken voor mijn uitgerekende datum met verlof. Dat maakt mijn laatste werkdag op 13 januari, mijn moeders verjaardag :D verder hoop ik dus dat ik mijn opleiding dan afgerond heb, wat zou betekenen dat ik dan al niet meer naar school hoef.
    Mijn vriend heeft van de week op het werk te horen gekregen dat ze vanaf volgend jaar geen vaste bouwvak meer hebben. De 3 weken die daar voor staan mogen ze nu vrij opnemen. Dat kwam ons wel goed uit. Zo kan hij wanneer ik bevallen ben zijn tijd wat makkelijker indelen. Hoe we het dan gaan doen weten we ook nog niet. Ik denk twee dagen thuis en dan werken tot de kraamverzorgster weg is en dan nog wat halfve dagen ofzo. En hij zit eraan te denken om de rest zo nu en dan op te nemen op vrijdag, dan heeft hij een lekker lang weekend.
    Maar Elance, 10 dagen ouderschapsverlof? Wij moeten het doen met 1 of 2 dagen....

3D echo's, Ik zie echt schitterende plaatjes voorbij komen. Ik heb er zelf ook nog over nagedacht om een 3D echo te gaan doen maar we wachten toch liever nog 14 a 16 weken.
    Al zei mijn vriend gisteren tegen mij dat hij echt niet kon wachten tot de kleine er is. Vond ik echt zo lief.

Babykamer: We zijn er nog steeds niet over uit. Ik ben wel druk aan het sneupen op mp, had ik een hele mooie kamer gezien, was die al verkocht.... heb ik weer. Maarja we sneupen eerst nog gewoon door en dan zien we wel. Ik heb er nu eerst wel even vrede mee.

Nou dames ik zal zo even aan de studie. morgen weer school, dus zal me even van mijn beste kant laten zien.

5. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    @paloe, suc6 met je examen, wie weet ken je het beter dan je denkt!
    @colloo, je kan ook op marktplaats kijken voor de koeka dekens!! Ja die ORS zal niet lekker zijn, maar op de kinderafd (tijdens mijn stage) gaven wij dat die kinderen wel.
    @D83, hoe was de massage! Ik krijg vanavond een massage van manlief J
    @elance, slim om je nu al goed voor te bereiden op je toetsen. waarschijnlijk heb je dan ook helemaal geen puf meer! IK herken het gevoel, maar het is toch beter dat onze kleintjes nog even blijven zitten
    @chayennah, ookal zo’n mooi 3/4d echo!!
    @roosenzo, fijn dat het iets beter lijkt te gaan met bowie!
    @mamasylvia, fijn dat het zo goed gaat met het zindelijk maken van de tweeling!! Toppers
    @dobbertje, balen dat het kamertje al verkocht was! Er komen vast nog meer leuke kamertjes… even geduld

6. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Dobbertje, succes met de studie. Respect hoor! Toen ik zwanger was van Boaz ging mijn verlof ik op 12 januari (de verjaardag van mijn moeder). Nu kan ik het zelf bepalen. Het is sowieso leuk om op marktplaats te zoeken naar spulletjes. Of je het nou uiteindelijk gaat kopen of niet....

Mamasylvia, ben erg benieuwd wat jullie naamkeuze is geworden. Ik had het juist makkelijker gevonden qua naam als het nu een meisje was. Vind dat er toch wel een paar mooie namen zijn voor meisjes. Nu voor een jongen vind ik het echt heel lastig.

Elance, wij hebben in totaal 16 weken zwangerschapsverlof waarvan minimaal 4 voor de bevalling opgenomen moeten worden. Ik heb bij Boaz 6 weken van te voren verlof genomen en er nog een paar weken vakantie achteraan geplakt na de geboorte. Ik vond het wel erg prettig al wat eerder te stoppen met werken zodat je je helemaal los kunt maken van je werk en je kunt richten op de bevalling. Boaz kwam uiteindelijk nog eens 2 weken later. Dus had geluk, want dan wordt je verlof ook verlengt met 2 weken. Maar ik wilde helemaal niet meer aan het werk toen hij eenmaal geboren was. Ow, wat heb ik veel gejankt die eerste dag op mijn werk. Vreselijk vond ik het.

7. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    De kleine man en ik zijn weer helemaal goedgekeurd :)

Verlof: mijn zwangerschapsverlof gaat 4 januari in. 6 weken voor de uitgerekende datum Maar vanaf 20 november werk ik nog maar een ochtend in de week en de rest zit ik in de WW..tenzij er nog iets vrij komt voor 2/3 dagen in één groep op één school.. maar dat zal wel niet.

8. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    nou had ik dat zit ik helemaal in de stress of ik me kraampakket wel had aangevraagd haha
    maar ja dus heb net even gebeld en word vanaf volgende week geleverd !

9. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Kelly, fijn dat jij en de beeb weer goed zijn gekeurd!

Kraampakket, is afgelopen maandag hier bezorgd. (Menzis)

10. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    CIMG6094.jpg

CIMG5791.jpg

Hier even 2 foto's van mij.............

11. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier even een baal baal moment.....

Vandaag dagje vrij, dus dacht moet ik even gebruik van maken. Vanochtend lekker rustig aan gedaan dus dacht ik nu effe stofzuigen en de koelkast poetsen!!

Heb nu echt flink last van mij linker bil.... :( Baal hier echt van want dacht vanochtend eerst van misschien is het nu wel wat afgezakt want had eerst geen klachten....

Zo dat was even echo berichtje van mij :(

12. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    sylvia, wat een leuke foto's! Wat een leuke mannetjes heb je!

zwangerwens, balen! Bah!

13. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Wat aangenaam dat jullie wat langer verlof moeten nemen voor de vermoedelijke bevallingsdatum.
    Het is bij mij sowieso wat moeilijker om vroeger in verlof te gaan, ten eerste met mijn examen (maar goed, dat kan ik tijdens verlof ook doen) maar vooral omdat mijn collega in januari gaat bevallen en januari traditioneel een immens drukke maand is op het werk.
    Mocht ik er dan ook nog eens niet zijn dan zitten we even in de rats om het zo te zeggen.

Maar stel dat ik, zoals mijn moeder tijdens haar zwangerschap van mij, thuis moet blijven van de gyn met een zwangerschapsvergiftiging of iets dergelijks, dan moeten ze maar een oplossing vinden. Maar ik ga wel proberen blijven zo lang ik kan ;)

Mamasylvia: leuke foto's meis! Straks loopt er een derde bij :D

Zwangerwens: balen joh! Hopelijk trekt het wel snel weer weg.
    Toen ik je berichtje las dacht ik meteen aan 'jouw bil is een krokodil, hap hap met die krokobil'
    (voor diegene die het niet kennen: Yellow claw - Krokobil ft. Sjaak & Mr.Polska LYRICS - YouTube)

:D:D

14. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha grapjas... ik kende dat liedje niet...
    Wou dat ik er ook iets grappigs van kon maken, maar heb er echt last van:(:(:x:x En baal ook enorm!!

15. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    nou meiden heb weer bijgelezen duurde me maar een uurtje maar goed heb me best weer gedaan :)

@elance ik denk dat je het beste een beetje kunt proberen het nare gevoel naar sm los te laten, weliswaar is ze wel geen goeie sm maar wie weet leer je haar anders kennen als oma straks dat schept ook een band en opeens kun je dan dingen zien van sm waarvan je kan denken goh misschien is ze niet helemaal zo een heks geef het een kans zo niet voor jouzelf maar voor jullie kleintje zodat die misschien wel een hele leuke oma kan hebben (dat zou ik doen)

@zwangerwens oooo wat een prachtig kindje hebben jullie zeg lief neusjes en die lipjes superrrrrrrr echt wat een plaatje en ik denk ook een knul hihih spannend

@lovelymom vervelend he die banden hier ook vooral de banden onderin doen soms flink zeer

@paloe wat straal je op die foto zeg en wat ben je een leuke volgens mij gezellige vrouw om te zien

@roosenzo schrikken meis blijf komende weken gewoon rustig aan doen makkelijker gezegd dan gedaan weet ik maar jij voelt je kleintje heel goed aan dus komt allemaal goed

@chayennah zijn idd je banden vervelend maar kan gelukkig geen kwaad neem een lekkere warme douche of kruik als de pijn erger word of met weeen geassocieerd kan worden even je vlos bellen

@foeske jeetje meid sterkte het zit je ook echt niet mee deze zwangerschap "gelukkig" ben je al 27 weken maar ja dat maakt de komende tijd niet makkelijker

@chayennah wooow wat een mooie dochter hebben jullie ook al zo een lief neusje ben gek op baby neusjes kan er niets aan doen dat is het schattigste aan een baby en de teentjes hihih

@mamasylvia wat super dat je die 2 al zo snel zindelijk heb gekregen je geduld word beloont heerlijk he

@kelly fijn dat alles goed was met de kleine man

@mamasylvia ooo die 2 van jou lijken me echt boefjes te zijn hahaha mooie mannetjes

hier alles goed kleine meid is behoorlijk beweeglijk ze heeft echt haar tijden dat we haar voelen ook manlief voelt haar behoorlijk goed, hier nergens last van soms van mijn banden maar ik mag echt niet klagen fluit de zwangerschap een beetje door en houd me duimpjes maar gekruist dat het zo mag blijven doorgaan

16. Chayennah

Chayennah Actief lid

31 mei 2012
    337
    0
    0
    I Love The KrokoBil!!!!!Van de zomer heerlijk op gedanst... Ik wil wéér!!

Dank jullie wel voor de lieve reakties op ons lieve kleine meisje. Ik was gisteren even al mijn zin om zwanger te zijn kwijt, maar sta nu weer voor 100% achter mijn bank-hang-verplichting!

Big kisses for all of you!

17. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    dank jullie wel voor de complimenten over mijn mannetjes!
    Mamaatjevan5 het zijn ook echte boeven......... en ze versterken elkaar in hun doen en laten, de 1 denk dingen uit en samen voeren ze het uit!
    Ze hebben hier dan ook geregeld op hun time-out plek gezetten.
    Nu is er weer een periode dat het beter gaat..........

18. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Daar ben ik weer, inmiddels weer met opgeheven hoofd want heb mezelf een dikke schop onder m’n gat gegeven en vind dat ik nu de pijn nog niet erger wordt, maar zoveel mogelijk moet genieten van alles! Zo heb ik vanmiddag ook besloten niet de poetsdoek te pakken maar het schildersdoek waar ik al zo lang eens aan verder moest. Hij wordt steeds mooier! (is nog maar de 2e keer dat ik eraan werk)
    Wel na 2 uur gestopt zodat ik nog een uurtje op de bank kan voordat Jelte wakker is! Gister was even heftig, maar ben blij dat ik de emoties even toegelaten heb zodat ik nu vol goede moed verder kan…

Girafje, zou idd fijn als het genot factor wat opgeschroefd wordt ipv van het pijnfactor ;)

Zwangerwens, heb al eerder proberen stoppen maar heb dit nog geen 2 weken kunnen volhouden…

Chayennah, wat een plaatje!

Paloe, hoe ging je examen??

Elance, Zou er niet vanuit gaan dat die examens gaan lukken als je hoogzwanger bent haha Ik had vorige zwangerschap erg veel moeite met m’n concentratie haha (maar wil natuurlijk niet zeggen dat jij dit ook hebt ;)) haha ik kende het liedje ook niet :)

Verlof, heb ook 6 weken voor en 10 achter maar ga er maar vanuit dat m’n herstel langer dan 10 weken zal duren (ben hier ook al voor gewaarschuwd door fysio, reumatoloog en gyn)

Zorgverzekering, ik ga per 1 januari overstappen wegens buitenlandse zorg en kosten per maand… vind het wel een beetje spannend nu ik voor 3 februari uitgerekend ben… Zodra ik wordt aangenomen ga ik maar bellen om door te geven dat ik zwanger ben…

Mamasyl, mooie foto’s!

19. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Mooie foto's van jullie kindjes zeg!

Hier vanavond weer naar de vk.

Gister avond een drukke avond gehad, en laat naar bed, jeej wat merk ik dat zeg. Echt zo moe vandaag... MOest vanochtend boodschapjes doen en mijn auto ff laten maken (buitenspiegel was kapot) en nu vanmiddag de 2 uur geslapen... GElukkig is mijn dochter ook een slaapkop dus dat scheelt. Maar merk ook meteen pijn in mijn bekken. Dus maar rustig aan doen. Morgen nog een dagje werken en dan weer lekker weekend.

Verlof, hier 4 weken van te voren. 7 januari dus... MEt dochter ook gedaan. Moet lukken.....:)

Foeske: Goed dat je even wat voor jezelf doet hoor! Laat die poetsdoek maar ff liggen.

Kraampakket is ook binnen hier. Van FBTO, leuke eraan is wel dat er weer een bokej bij zit, baby's eerste jaar. Das dan wel weer leuk.

Zindelijkheid: Hier is dochterlief er ook mee bezig. Vaak als ik haar op de wc zet, voor het douchen en voor het slapen gaan enzo, dan plast ze ook echt. Heb alleen nog niet de moed om het helemaal door te zetten, en haar zonder luier te laten lopen maar zal binnenkort daar wel mee gaan beginnen. Eerst haar nieuwe kamer maar. Die gaan we zaterdag af maken (meubels erin) dus kan ze erin slapen. Vandaag een schattig dekbedovertrek gekocht dus ze kan lekker in dr nieuwe bed... Kan de babykamer weer omgetoverd worden tot echt babykamer en de babywasjes gedaan worden...

Merk dat wij echt heel traag zijn met alles voor de neiuwe baby, hebben nog geen geboortekaartje gezocht, en zelfs nog geen naam bedacht... pff echt eens mee beginnen hahaha;)

20. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Woezel, de med ontbrak mij ook om door te zetten, in de zomer, als het warm weer wasliepen de mannen in de blote kont, en dan was het constant ik moet plassen, ik moet poepen en dan gingen ze ook echt op het potje, maar zo gauw de luier er weer omzat, werd alles wer in de luier gedaan..........
    Moedeloos werd ik er wel eens van.
    Maar nu ook omdat ze over 3 maanden naar de basisschool gaan, zal ik er echt aan moeten geloven en de mannen zijn er zelf ook aan toe...... volgens mij is dat ook wel belangrijk!

Deel Deze Pagina