Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ben toch maar even met Boaz naar de huisarts gegaan. Hij heeft een oorontsteking....zo zielig. Nu aan de antibiotica. Kom denk ik vanavond nog even sociaal reageren. Nu is het tijd voor een schoonheidsslaapje.

2. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Elance, mooi dat je een proefdruk krijgt!

Lovelymom, was me niet eens opgevallen haha

Ben aan m'n mobiel begonnen voor op de babykamer... Wordt een heel karwei maar vind de siertak alleen al leuk haha (kan alleen maar beter worden dus!)

3. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Roos, beterschap voor Boaz, hopelijk slaat de ab aan!

4. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Jaaaaa ik heb weer even de puf om bij te lezen!

Foeske, balen van je medicijnen! Knap dat je toch door blijft zetten, ik hoop dat het een beetje gaat zo.

Roos, arme Boaz! Oorontsteking is echt niet fijn, hij zag er ook enorm zielig uit. Goed dat je Lucas thuis hebt gehouden, soms is het gewoon niet te doen.

Elance je schoonmoederprobleem vind ik niet zo enorm dramatisch hoor;) Kan me wel voorstellen hoor dat je baalt, zeker omdat er eerder dingen zijn voorgevallen. Maar de gekregen spulletjes hoeven toch niet in plaats van je eigen dingen? Een beetje reserve is altijd handig bij spuug en poeppartijen. En anders inderdaad aan als oma op bezoek komt en daarna snel weer iets anders:) Gewoon netjes dankjewel zeggen en uitroepen dat het toch echt te gek is, dat ze dat niet meer moet doen. Mijn schoonmoeder biedt steeds aan om te helpen, dat wil ik liever niet. Dus zeg ik dat ik het lief vind maar dat het toch echt niet nodig is. Komt beter over dan botweg zeggen dat ik dat niet wil.

Dure koekadekentjes: Ik wilde er ook eentje, grijs met paars. Zelfde probleem, veel te duur. Nu heb ik er zelf 2 gemaakt. De teddy van een dekentje van leen bakker, wafeldoek heb ik wit gekocht en zelf paars geverfd. In plaats van een gehaakt randje hebben die van mij een paspelbandje, staat ook erg mooi. Kosten voor 2 dekentjes waren rond de €20,-. Dan loont een paar uurtjes werk zich wel!

Vanmorgen had ik weer controle in het ziekenhuis. Omdat ik weeeeer bloedverlies had heeft de gyn even met de echo gekeken. Alles zag er weer goed uit, geen oorzaak te vinden dus. Wel het advies gekregen om bepaalde activiteiten te laten. Dat is even puzzelen, boodschappen en was sjouwen is bijvoorbeeld niet zo'n goed idee.

Ik ben wel blij dat de babykamer ver af is. Daar kreeg ik best veel commentaar op, dat het te vroeg zou zijn. Nu blijkt maar weer dat het heel verstandig was, muren schilderen en meubels sjouwen mag nu echt niet meer.

5. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Collo ze hebben bij de H&M nu kabeldekentjes, créme maar misschien wel verfbaar… daar wil ik ff naar kijken en dan zelf aan de binnenkant fleece maken:) Of mijn zusje gaat een kabeldekentje breien:) voor in wieg en ledikant hebben we verder dekens van de prenatal. Heb voor in de wieg een blauwe, groene en roze en voor in het ledikant hetzelfde. Alleen de wiegroze is met bloemen en donkerroze, de ledikantroze is aan de ene kant wit met een roze hart en aan de andere kant roze met een wit hart:) en heb nog een mooi roze fleecedekentje gekocht:)

Elance ja idd een overeenkomend lettertype tussen label en kaartje is wel zo leuk.. fijn dat het zo geregeld kan worden! Duur zeg!..pff

Foeske hij is leuk! (je schilderij) de uitslag moeten ze binnen 6 weken (dus altijd op de laatste dag van die 6 weken) kenbaar maken. De her hebben ze pas eind februari gepland, lekker dus…;)

Roos beterschap voor de kleine, hopelijk slaat de ab snel aan!;)

Nicky waar heb je die wafeldoek voor de zelfgemaakte dekentjes gekocht? Zie mijn post voor Collo, ik wil er ook een zelf maken:)

Ik ben bij de vk geweest, alles was goed maar moet volgende week wel even suikercurve laten prikken omdat ik al veel ben aangekomen, vocht vasthoud en mijn bm iets groter dan gemiddeld voor de termijn is.. hopelijk is t gewoon goed!

6. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    hoi hoi,

Collo; over het zndelijk maken, is misschien nu niet een heel handige tijd, inderdaad maar even wachten tot voorjaar. Alleen als ze echt aangeeft dat ze op de wc wil doe ik dat natuurlijk.

Paloe: Ik laat me ook geen verlof eerder aanpraten hoor, maar ze heeft wel gelijk dat ik het rustiger aan moet doen, anders ga ik het echt niet redden. Vandaag met mijn collega over gehad en die was gelukkig een en al begrip dus dat scheelt. Zij neemt ook mijn werk over en de 2 weken voor mijn verlof is zij nog op vakantie dus wil echt to 36 weken blijven werken.

Mamasylvia: ook een goede tip van de onderbroekjes trouwens.
    Over eerder verlof: Ik kan wel met 34 met verlof gaan maar dat kost me te veel geld. Omdat ik zelfstandig ondernemer ben is het heel simpel: geen werk=geen geld. Natuurlijk heb ik wel een arbeidsongeschiktheidsverzekering en kan ik me dus ziek melden maar ja, heb ook daarin een eigen risico van 30 dagen dus dat schiet niet heel erg op. Heb nu wel mijn dagen zo gepland dat ik vaak óf de middag óf de ochtend vrij ben en dus niet hele lange dagen hoef te maken. Dat is dan wel het voordeel van eigen baas zijn. Gelukkig begrijpt mijn collega (wij hebben met z'n 2-en de onderneming) het volkomen dus dat scheelt.

Paloe: fijn dat het bij de VK weer goed was. Suiker prikken moet ik over 3 weken ook weer, vorige keer, met 24 weken ook gedaan, was gelukkig allemaal goed.

Roosenzo: Sterkte met je zoontje! Zo zielig als ze ziek zijn.

Hier bijna weekend. morgen lekker de kamer van dochterlief afmaken en kijken of ze er al in kan/wil slapen. Best spannend... Wel een gek idee, dat ze straks niet meer in dr ledikantje slaapt...

7. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Heb net dit dekentje nog besteld... bol.com | Cottonbaby - Wieg Lappendeken Patchwork 75x95 cm - Aqua/Bruin | Baby

Ben echt absoluut niet handig, dus er zit niks anders op dan dat ik het gewoon koop ;) Heb nog een donkerblauwe teddy van koeka en een lichtblauw gebreid dekentje van lodger en nog een grijze van de prenetal. Genoeg dus.

Boaz is zo zielig...zit bijna geen beweging in. Maar we gaan straks lekker een filmpje kijken met zn drietjes. Dekentjes (daar zijn ze weer) op de bank en wat lekkers. Hopelijk eet Bowie nog wat straks.

8. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    roos ach arm ventje!! hoop dat ie gauw weer de oude is !
    hoe is het met jou?? kan je nog een beetje rustig houden ??

9. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Met mij gaat het prima hoor. Zit veel op de bank met Boaz, hij ligt meestal bovenop me, dus hij zorgt er wel voor dat ik niet te veel doe. Morgen moet ik wel echt even iets in huis doen, want mn schoonouders komen zondag :)

10. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Roos: Beterschap voor Boaz. Hoop dat de kuur snel aanslaat!

@ Paloe: fijn dat je weer bent goedgekeurd! Hoop dat de suikercurve volgende week ook oke is!

@ Nicky: Fijn dat je ben goedgekeurd door de gyn en dat er niets ernstigs is wat het bloedverlies veroorzaakt. Hoop voor je dat de puzzel met boodschappen en andere zware dingen snel opgelost is!

Begin zelf wat meer last te krijgen van mijn kruis tijdens het lopen. Zullen mijn banden wel zijn.
    Volgende week eindelijk weer een keer naar de vk. Ben erg benieuwd of ze kan voelen hoe de kleine ligt, want mijn gevoel zegt dat hij/zij lekker in de breedte ligt!

11. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    @Nicky, wat naar dat je weer bloedverlies hebt.
    Wel fijn dat alles er weer goed uitzag!

@Paloe, fijn dat de controle weer goed was.
    Hopelijk valt het met de suiker mee.
    Moet je gewoon nuchter, na ontbijt, na lunch en na avondeten prikken?
    Of krijg je echt zo'n suikerdrankje?

@Woezel, ik snap hem helemaal dat je tot week 36 door werkt.
    Wel fijn eigen baas....... zo kun je je dag toch nog een beetje zelf indelen.

@Roos, leuk dekentje!

@Girafje, die steken bij je kruis kan ook zijn dat de boel daar aan het verweken is.
    De kleine moet er straks wel uit..............

12. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Girafje
    Hier ook erg veel pijn in mijn kruis. Alsof iemand er een breekijzer tussen heeft gezet. Bij mij is het echt BI...

13. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ collo en mamasylvia: doe nu gewoon rustig aan en hoop dat het tijdelijk is. Ben woensdag aan zwemmen en toen had ik er ook last van. Mag donderdag weer naar de vk en als ik er dan nog last van heb, ga ik er naar vragen.

14. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Nicky Lohs, dat zal moeten blijken… Hou de moed er gewoon in haha Fijn dat de beeb het goed doet maar bloedingen blijven toch eng lijkt me!

Paloe, niet echt een fijne planning nee… Maar hopen dat de rest het ook slecht heeft gemaakt zodat ze de puntentelling aanpassen :p Wanneer ga je je cocktail halen voor je suikers?

Roos, tis zonde de kleine man…

Nou kon net niet meer lopen… Snap er niets van, ben maar even gaan zitten en heb mezelf toch naar de wc gekregen… Kreeg m’n rechterbeen gewoon niet verzet… Wel ff schrikken maar alles doet het nu weer (nog niet optimaal, maar het werkt haha)

15. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ foeske: doet je rechterbeen weer optimaal zijn werk?

16. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Het werkt weer ja maar nog steeds onverklaarbare pijn... Ach ja straks lekker shoppen :D hopelijk werkt dit pijnverzachtend :p

17. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    gooodmorning meiden
    kom even zwaaien
    even haartjes doen hond uitlaten en dan naar me ouders toe!! fijn weekend

o ik heb gister heerlijk kunnen dansen zonder pijn
    mijn remedie deze zwangerschap is dat ik moet blijven bewegen om geen pijn te hebben
    hoe heerlijk is dat!

18. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Bij www.stoffenstunter.nl. Dat was de goedkoopste, er zijn ook wel webwinkels waar ze gekleurde wafelkatoen verkopen.

19. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @mamasylvia haha ik houd van boefjes kleine ondeugjes kan er niets aan doen maar vind dat geweldig

@woezel je kleine meid laat zelf zien of ze er klaar voor is om zindelijk te worden gewoon rustig aan doen en idd even overleggen met je collega

@elance haha grappig ik gebruik bij wijzigingen dus ook altijd manlief dat hij het zo wilt haha

@foeske jij bent echt creatief ik kan net een boom tekenen en een bloem en een huis ook nog wel maar goed

@roosenzo het zit niet mee met de kleine boaz sterkte meid

@nicky foto's van je dekentjes ben nu toch wel eruugg benieuwd

hier verder alles goed heb geen klachten gaat allemaal zijn gangetje doen jullie ook mee aan sint maarten :):):) ik blijf thuis voor de kindjes die aan de deur komen helemaal leuk

20. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ mamaatjevan5: ga met mijn dochter langs een paar huizen. Het is voor haar de eerste keer en ik denk dat ze er snel genoeg van heeft. Thuis mag ze helpen met snoepjes geven bij de deur.

We gaan zo even op visite bij de opa's en oma's om te zingen voor st maarten.

Nog steeds last van mijn kruis, hoop niet dat het beginnende BI is. Bij mijn dochter kwamen de klachten met 33 weken....

Deel Deze Pagina