Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Hier weinig te melden. Boaz had gisterenochtend zoveel pijn, kind lag echt te kronkelen op de grond van de pijn. Niet normaal toch?! De nacht van zaterdag op zondag heeft hij ook weer heel veel overgegeven. Ik ben de hele nacht wakker geweest. In de loop van de ochtend ging het iets beter. Mijn schoonouders kwamen op visite en dat vond hij toch wel erg gezellig. Lekker veel boekjes gelezen bij opa op schoot. Vannacht heeft hij goed geslapen en net eindelijk een redelijk normale hoeveelheid melk gedronken. Hij eet en drinkt bijna niks namelijk. Hoop dat hij straks nog iets wil eten. Ga ook de huisarts maar weer even bellen, maak me best zorgen. Al lijkt het nu iets beter te gaan... Hij is ook veel afgevallen. Moet morgen toevallig naar het cb met hem. Ben erg benieuwd hoeveel hij nu weegt. Hij is altijd al behoorlijk mager geweest.

Vandaag was eigenlijk de dag dat ik uitgerekend zou zijn van mijn vorige kindje... Heb in maart een miskraam gehad. Voelt toch wel een beetje vreemd.

Ga me nu maar eens een beetje nuttig maken in huis. Moet nog heel veel strijken. Zoveel was gedaan met al dat overgeven van Boaz. Absoluut geen zin in...

2. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lovelymom, veel plezier vandaag!

3. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Goedemorgen meiden!

Roosenzo: is het al wat beter met de zieke man?
    Bedankt trouwens wat de naam betreft :) dat was de enige naam waar manlief en ik het meteen over eens waren.

Sint maarten: dat kennen wij niet in België, wat houdt het precies in?

Suiker prikken: ik ga donderdag bloed prikken voor mijn schildklier en laat gelijk suiker mee prikken. Als er geen aanwijzingen van suiker zijn dan hoef ik verder niets meer te doen, als er wel aanwijzingen zijn dan gaan ze mijn curve meten dmv zo'n suikerdrankje.

Woezel: wat goed dat je dochter dan toch in haar nieuwe kamer heeft willen slapen, hopelijk gaat ze zo door :)

Foeske: gelukkig toch nog kunnen genieten van je shopdagje. Super leuke mobiel zal het worden, ik zie het helemaal goed komen. Voor andere leuke patroontjes moet je eens kijken op de website van Ravelry of Lionbrand:
    https://www.ravelry.com/account/login
    Lion Brand Yarn
    (mocht je het nog niet kennen) ;)

Mama in spe: hé meid, wat fijn dat het een leuke vakantie was. Inderdaad, het is altijd leuk terug thuis te komen maar toch ben je er lekker even tussenuit gekunnen. Super dat het met de kleine man ook goed ging.

D83: verzorg je maar goed meid. Goed uitrusten en jezelf niet overdoen, ziek zijn is nu inderdaad niet bepaald aangenaam

Lovelymom: oh leuk, bruiloft vandaag :D Hopelijk hebben ze wat geluk met het weer. Gefeliciteerd alvast en véééél plezier :)

Hier: gisteren is de nesteldrang toegeslaan waardoor ik het heel moeilijk had met mezelf. We zitten nl. midden in een verbouwing waardoor ons hele huis wat overhoop ligt.
    Dat kan ik nu natuurlijk niet hebben. Ik heb de kinderkamer helemaal schoon gemaakt, onze badkamerkasten eens helemaal opgeruimd (er mocht nl. héél wat weg) en onze 2e kamer, wat eigenlijk dient als berging nu, ook eens een poetsbeurt gegeven.
    Gatver, wat er daar allemaal lag! Manlief gooit alles daar in, en het was één grote puinhoop. Nu heb ik eens alles in dozen en zakken gedaan, netjes aan de kant gezet. De matras en lattenbodem van het logeerbed lag er gewoon op de grond, dus dat heb ik even netjes tegen de muur gezet en al zijn oude stripboeken in een grote doos en in de echte berging.
    Nou, ik voel het best wel aan mijn rug ;)

Zou graag die kamer ook al klaar hebben als logeerkamer, maar dat gaat nu dus even niet vanwege het plaatsgebrek door de verbouwingen. Het maakt me zo kwaad soms. Maar goed, ik was wel blij met mijn werk van gisteren. Hopelijk kan ik volgend weekend verder doen met mijn doopsuiker en heb ik tenminste het gevoel dat ik nuttig bezig ben voor de beeb.
    We gaan zaterdagochtend ook onze geboortelijst leggen :D Had een lijst meegekregen van de winkel met wat je ongeveer nodig hebt voor een beebje, dus dat heb ik maar even overlopen.
    Komt helemaal goed, maar er zijn veel zaken die we al moeten hebben voor de geboorte, dus ik denk dat ik maar weer eens op jacht ga volgende week (do en vrij ben ik thuis :)) zodat we wel het noodzakelijke in huis hebben voor het kleintje.

Ik wilde het nog vragen aan jullie. Wat hebben jullie gekozen en waarom van:
    - matras voor de box
    - matras voor het ledikantje (wij nemen geen wieg)
    - flesjes

Ik hoor zoveel verschillende verhalen en weet absoluut niet wat goed is en wat niet goed is. Poeh, het is toch lastig hoor dan om iets te kiezen :(

4. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Roosenzo; zou zeker ook even de huisarts bellen hoor. Je kan beter te vaak bellen dan te weinig vind ik altijd met die kleintjes!

Sint Maarten: wordt hier eigenlijk niet gevierd. Dus ook geen kindjes aan de deur gehad.

Mama in spe: welkom terug, fijn dat de vakantie lekker was

D83; sterkte en beterschap!

Elance: Wij hebben alleen een boxkleed in de box, ging bij onze dochter ook prima. Je kutn er eventueel een 2e bij doen dan is het wat zachter.
    Matrasje in ledikant; hebben er gewoon 1 van de babydump, geen aerosleep. Dochterlief heeft er altijd prima in geslapen.
    Flesjes: ik had de flesjes van Avent, moet nu wel nieuwe hebben. Wil wel de nieuwe van avent, die hebben nu zo'n 'borst speen' erop en ziet er wel goed uit. Ik ga BV geven maar wil wel snel beginnen met kolven zodat deze spruit aan een flesje gaat wennen (dochterlief heeft 9 mnd fles geweigerd, niet heel handig voor op de opvang:)).

Hier: Onze dochter heeft de hele nacht doorgeslapen in dr nieuwe bed! niet 1 keer wakker geworden en tot 8.00 vanochtend! Ze vond het super stoer. Ze deed vanochtend zelf dr slaapzak uit en kon zelf dr bed uitklimmen, ze vond het helemaal geweldig! Hoop dat het zo door zet maar ben nu in ieder geval heel trots op haar!

Vandaag een kort dagjes, hoef alleen vanmiddag te werken dus nu nog even lekker vrij.

Fijne dag allemaal!

5. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    @roosenzo: lijktme inderdaad vreemd, de uitgerekende datum van je vorige kindje. Gelukkig heb je over drie maanden een nieuwe uitgerekende datum en een mooi kindje in je armen!

@elance: met sintmaarten komen er kinderen aan de deur met een lampion die een liedje zingen. In ruil daarvoor krijgen ze een snoepje of een stukje fruit.

@hier: net nuchter bloed laten prikken, nu thuis ontbeten en over 1.5 uur weer bloed laten prikken voor de glucose waarden. Ben benieuwd naar de uitslagen.

6. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Elance, wij hebben wel een wieg, boaz heb ik meteen in een ledikant gelegd. Boaz heeft al een aerosleep en voor in de wieg moet ik er nog eentje halen. Heb 2 boxkleden, geen matras dus voor in de box. Leg en waarschijnlijk maar 1 tegelijk in hoor. Maar eentje als reserve is wel handig. Vooral als je een spugertje hebt. Ik heb altijd de flessen van avent gebruikt. Lees er soms best slechte dingen over, maar ik heb er nooit problemen mee gehad, dus heb ze nu ook weer gekocht. Hoop dat je niet te veel last krijgt van je rug.

Woezel, wat goed dat je dochter zo blij is met haar kamer!

7. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Mama in spe, hoop dat je waardes goed zijn. Wanneer krijg je de uitslag? Ja, ik vind het ook echt raar deze dag... Heb ook een beetje het gevoel dat ik dat kindje verraden heb door weer zo snel zwanger te worden en er niet lang genoeg bij stil te hebben gestaan.

8. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ik heb de laatste dagen zoiets stoms. Heb de hele tijd het gevoel dat ik niet genoeg liefde in me heb om genoeg van dit nieuwe kindje te gaan houden. Vooral met Boaz heb ik een hele sterke band. Nu hij zo ziek is wordt dat weer extra versterkt. Ben serieus echt bang dat ik van dit kindje nooit zo veel kan houden als van Boaz. Van Lucas hou ik natuurlijk ook heel veel, maar omdat hij al zo veel groter is is de band toch anders. Kan er soms gewoon niet van slapen, heb er echt stress van. Zijn dat ook hormonen?

9. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik demk dat juist het feit dat je je daar zorgen om maakt, je juist een hele goede, lieve en zorgzame moeder bent! Komt wel goed meid!

10. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Godenmorgen allemaal!

@Mamaatjevan5, ik vind het ook echt niet erg dat de jongens ondeugend kunnen zijn....... er moet natuurlijk wel wat inzitten! Als ze alleen maar de hele dag lief aan het spelen waren en niks uitvratten dan was dat volgens mij ook niet goed!

@Paloe, ok, zo heb ik ook die suikertest gehad.
    Soms is het ook zo dat je gewoon even een dagcurve moet bijhouden.......

@Foeske, mooi!! Wat ben jij een creabea zeg!!!

@Woezel wat fijn dat het inslaap vallen goed ging, hopelijk heeft ze vanacht lekker geslapen!
    Wat goed van je dochtertje!

@Mama in spe, welkom terug van weggeweest! Hoe was het op Tenerife? en toen las ik verder en lees dat je het mooi hebt gehad! Wat heerlijk zeg, zo even in het najaar lekker naar de zon.........

@D83, hopelijk gaat het al weer wat beter.

@Roosenzo, hopelijk knapt Boaz snel op! De ab kuur zou nu toch eigenlijk wel aangeslagen moeten zijn! Bij tweijfel gewwon weer ha bellen! Sterkte! en Beterschap!
    Lijkt me ook vreemd om nu eigenlijk uitgerekend te zijn van een kindje wat je nooit zult kennen...........Gelukkig heb je nu ook nog een mooi vooruitzicht, al zul je het verloren kindje nooit vergeten.........
    Ik denk inderdaad dat het hormonen zijn dat je denk dat je van je nieuwe kindje niet zoveel kunt houden...... maar ik denk ook dat veel meer mama's to be dat hebben.
    Hier natuurlijk 4jaar geleden 2 tegelijk dus nu heb ik zoiets van 1 erbij daar heb ik weer net zoveel liefde voor!

@Elance, voor de box gebruik ik ook een boxkleed.
    Matras van ikea.
    En flessen heb ik bij de twin die van avant gebruik beviel erg goed, dus daar gaan we nu ook weer voor, al ga ik eerst bv geven.

@Hier gaat alles goed.
    Gisteren weer heerlijk een boswandeling gemaakt. Was toen ik thuis was wel moe en had toch weer harde buiken..... die na wat rust weer afzakte.
    Verder is Aäron weer erg verkouden en kort ademig, heb ik de ha opgebeld is er vandaag al geen ruimte meer, lag ook wel iets aanmezelf, moet om half 4 bij cb zijn en om 10 over 3 kon ik bij de ha terecht........ dat gaat niet passen, helaas, nu morgen maar heen.
    Nu maar eens weer wat doen in het huishouden......
    Fijne dag allemaal!

11. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    St maarten, wat leuk dat jullie dit doen! Hier zie je dat volgens mij niet…

Mama in spe, welkom terug! Goed gehad daaro? O zie het anwoord al ;) heerlijk zeg 28 graden! Succes met de suikers!

D83, vervelend dat je jezelf niet lekker voelt! Hoop dat je snel opknapt…

Lovelymom, veel plezier!

Roosenzo, verschrikkelijk om te zien dat je kind pijn heeft! Sterkte met deze dubbele dag! O en dat gevoel herken ik wel hoor! Ben zo verkikkerd op Jelte dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat ik dit nogmaals kan worden haha

Elance, tnx voor de links! Kende ze nog niet :) Ik heb voor de box toen een matres met zeil gekocht bij de euroshop, is makkelijk afneembaar dus wel handig als je een spuugertje hebt ;) Ik deed er nog wel een boxkleed bovenop leggen

Mamasyl, beterschap met de kleine!

Net 1,5 uur gepoetst :D Wel op slakkentempo uiteraard, maar de woonkamer is nu toch weer eens echt goed gebeurd! Heb wel een harde buik nu en zakt nog niet echt dus dat wordt weer rust de rest van de dag…
    Jelte is zo zot als een deur, kom niet meer bij… Tussen het zot doen door krijg ik dikke knuffels en grote pakkerds dus das gezellig!

Gister is ml met vrienden en de honden naar het bos geweest, ik ben thuis gebleven want jelte sliep en heb chocoladecake gebakken. Had dus eind de middag 8 pers. op visite die hier wat kwamen drinken en de cake kwamen proeven :p Gezellig hoor! Tegen etenstijd besloten we om uit eten te gaan met z’n allen en omdat ik er ook zin in had heb ik gewoon besloten mee te gaan! Ik heb er erg van genoten! We konden lekker bijkletsen en de Jelte was zoo lief en bleef maar eten! Gewoon een genot om naar te kijken! Mijn weekend kon dus echt niet meer stuk!

12. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Mamainspe welkom terug, je vakantie klinkt heerlijk!!!

lovelymom veel plezier vandaag met de bruiloft, krijgen we straks foto's te zien van je mooie kindertjes?

Roos wat een rare dag dan voor jou. Ik denk dat je schuldgevoel onterecht is hoor, de een komt niet in plaats van de ander. Dat geldt ook voor je gevoelens voor Boaz. Reken maar dat je straks genoeg liefde hebt voor alledrie je mannetjes!

Foeske wat een fijn weekend heb je gehad! Heerlijk toch, zo'n spontaan etentje. En wat fijn dat Jelte zo goed eet. Hier ook allemaal goede eters, al hebben ze allemaal een periode gehad dat ze bijna niets wilden.Gelukkig bij allemaal weer over gegaan.

Sylvia wat vervelend voor Aäron! Hier wil luuf nog wel eens helpen, en een bad met speciale verkoudheidsbadschuim ook. Vooral die van etos vind ik fijn, die is ook wat sterker dan bijv. zwitsal.

Hier weer even een baaldagje. Zaterdag zijn we heerlijk gaan shoppen, leuk pakje voor de kleine man gekocht van imps&elfs. 's avonds verloor ik weer meer bloed, dus gisteren heel rustig aan gedaan. Ben ook niet meegelopen met de st.Maarten optocht, wel jammer. Ga ik vanmorgen naar de wc, één grote plas bloed:( Sindsdien niet echt veel meer hoor, maar toch schrikken.

Nu lig ik maar braaf op de bank. De monteur voor de vaatwasser komt vandaag tussen 12.00 en 18.00 dus ik kan sowieso nergens heen. Moet nog even bedenken hoe mijn jongste straks thuis moet komen uit school, mocht de monteur nog niet zijn geweest.

13. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    He thanks, nu MOET ik dus ook chocoladecake:cool:. En de eieren zijn op, terwijl ik de deur niet uit kan. Hoe moet dat nou.....snif.. ;)

14. Manonvd

Manonvd Actief lid

13 jun 2012
    309
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ha lieverds!

Net terug van een heerlijk weekendje CenterParcs! Ik ga vanavond proberen alles terug te lezen en zo goed als het kan te reageren. Als ik nog puf heb tenminste na de 2e les yoga :)

Vandaag 26 weken alweer! Joepie!

15. Kleinduimpje

Kleinduimpje Actief lid

18 okt 2006
    462
    0
    0
    Hallo dames, kom even kijken welke vrucht grote ons kindje nu heeft haha.

16. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Wilde ik ook nog vragen aan jullie, hebben jullie ook nog zo dikwijls last van ongesteldheidspijn?
    Ik heb er echt regelmatig nog last van dus denk dat het beebje even een groeispurt neemt, maar soms begin ik me toch zorgen te maken. (toekomstig moederhart hé :p)

17. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @girafje kleine meid vond het dus toch nog harstikke leuk sint maarten
    @foeske action is helemaal mijn winkel maar gek genoeg kom ik daar ook altijd centjes te kort lijkt het wel met al die leuke gezellige hebbedingetjes hihih

@woezel fijn dat de kleine meid in haar grote bedje in slaap is gevallen en dan opeens zijn ze gewoon groot

@foeske ben benieuwd naar het eindresultaat van je mobiel

@D83 beterschap meis doe maar rustig aan

@lovelymom fijne bruiloft vandaag hoop op een mooie zonnige dag voor je schoonzusje en zwager

@roosenzo belangrijkste is dat boaz wel blijft drinken eten is niet zo een pre, heb je al orisel in huis tegen uitdroging, sterkte vandaag blijft toch moeilijk

@elance voor de box hebben wij geen matrasje maar een dik speelkleed, en voor de ledikant een gewoon matras van 12 cm dikte dat is meer dan voldoende, ik ga borstvoeding geven maar heb voor het geval dat wel de DR brown flessen in huis vind ze ideaal tegen darmkrampjes en lucht ze zijn wel iets duurder als de normale flessen maar dat heb ik er wel voor over

@woezel wat ontzettend stoer zeg van jou grote meid ze bewijst zich al een echte grote zus te worden lief he

@roosenzo jaa hoor zijn hele normale gevoelens en emoties, maar je zult zien dat je ook van dit kindje net zoveel houd omdat er nu eenmaal voor al je kindjes genoeg liefde in je hart is dit word niet gedeeld namelijk maar 1 geheel

@mamasylvia hahaha gelukkig maar ik houd ook van kleine boefjes

@nicky rustig aan meis kan me voorstellen dat je je rot geschrokken ben hopenlijk is het nu klaar met dat bloedverlies

@kleinduimpje jou kleintje is een aubergine hahaha

hier alles goed echt een rustige sint maarten gehad wel jammer had veeel meer kindjes verwacht en nu moet ik al die snoep wat over is dus ook helemaal zelf opeten :x:):) :):D vandaag lekker dagje niets gedaan alleen de visjes even verschoont

18. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Vanochtend weer de huisarts gebeld voor Bowie, maar de buikpijn hoort erbij zeggen ze...de antibiotica kan de buikpijn nog veel erger maken. Maar het is toch niet normaal dat dat kind over de grond rolt van de pijn??? Vanochtend ging het wel goed, maar nu is het weer een groot drama. Ga morgen gewoon weer bellen, maak ze helemaal gek daar!

Ik heb vanochtend lekker opgeruimd en schoongemaakt en vanmiddag nog wat gewerkt. Heb weer leuke nieuwe opdrachten, dus dat is wel heel fijn. Moet ik vanavond nog wel echt even mee verder. Maar het was een nuttig dagje.

Lucas is zelf naar school gegaan vandaag en is daarna bij een vriendje gaan spelen en blijft daar ook eten en komt zo zelf weer naar huis. Best handig zo'n groot kind. Ga dus niet koken, Boaz eet toch niks en ik maak lekker een tosti. Scheelt weer. Mn man belde net dat hij als hij terug is uit Koeweit vrijwel meteen weer weg moet of misschien zelfs wel vanuit Koeweit doorgaat naar de volgende bestemming. Je kan het ook overdrijven... Hij is nu al meer dan een week weg en moet nog 2 weken in Koeweit blijven en nu moet hij daarna weer een paar weken weg. Vind het ook wel een beetje sneu voor Boaz. Hij mist zijn papa wel echt volgens mij.

19. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Kom later nog even sociaal reageren.

20. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Herkenbaar hoor! Is volgens mij niet erg, alleen maar vervelend.

Deel Deze Pagina