Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    hoi dames,
    hier ben ik ook weer even.
    @foeske, balen dat je steeds meer pijn krijgt. Leuk dat je bezig bent met de babykamer.

@Elance, fijn he zo'n kleine drukte maker in je buik :)
    Balen van je broek!

@mamainspe: flinke dame! Was Tim ook al zo groot bij dit aantal weken? Wij hebben de 24e pretecho en dan wil ook vragen naar een meting. Ben gewoon benieuwd!

Hier gaat het nu weer wat beter. Ik ben een weekend weg geweest en waarschijnlijk is dat toch teveel geweest. Hierdoor maandag niet lekker, dinsdag thuis gebleven, woensdag weer werken maar ontzettende buikpijn gekregen, dus extra controle bij vk. Gelukkig met de kleine man alles goed en alles zat nog potdicht! Wel 24 tot 48uur verplichte rust houden.. dus liggen we vandaag op de bank. Mijn mams is hier aan het poetsen en ik zit mijn tijd uit.. maar goed het is maar voor een paar dagen en daarna mag ik weer rustig aan dingen oppakken. Ik blijf wel rustig aan doen hoor! Want die kleine is veel meer waard dan allemaal leuke dingen doen. Het vriendenweekend van aankomend weekend word dus ook helaas afgezegd.

De kleine man is trouwens wel lekker druk vandaag :)

2. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ kelly: Fijn dat je moeder je huis even lekker schoonmaakt!
    Jammer dat het vriendenweekend niet door kan gaan, maar de kleine is inderdaad veel meer waard!

3. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey dames,

hier weer even berichtje van mij.
    Gister bij de bekken therapeut geweest en het zijn idd mijn bekken en flink ook, dus ben ik wel even zoet mee!! Moet oefeningen doen en daarna is het echt pijnlijk.

Mag geen huishoudelijk werk doen, alleen heel licht.... dus morgen komt mijn moeder ook om de zware dingen te doen!

Straks weer voor controle naar VK, verwacht dat alles goed is want kleine schopt flink!!

Merk wel dat pijn vandaag weer minder is als gisteren. Maar dat betekend dat ik juist nu niet meer mag doen anders nemen klachten juist weer toe.... moeilijk allemaal... maar heb het er voor over!!

4. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Mama in spe, sow idd een flinkerd ;) maar zolang alles maar goed is!

Girafje, gelukkig deins je niet terug van een ks, scheelt een hoop stress ;) Fijn dat alles goed was!

Kelly, gelukkig doet de kleine man het goed. Succes met rusten… (nog ff)

Zwangerwens, veel plezier op controle straks! En welkom bij de bekken-problemen club :p

Jelte is weer helemaal goed gekeurd. De arts vertelde tegen Jelte dat hij zich mocht prijzen met zo’n moeder en kreeg het compliment dat ik het zo goed deed J Altijd leuk om te horen!! Jelte loopt nog niet maar omdat ik me daar niet druk om maak doen hun dan ook niet haha… Ik liep ook pas bij 23 maanden :p

5. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Balen zeg. Maar je instelling is goed. Je moet wat over hebben voor je kleintje. Nog een paar weken volhouden meid!

6. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Foeske, nou hier op het cb zijn ze nooit zo complimenteus hoor. Kom er altijd onzeker en chago vandaan. Moest toevallig afgelopen dinsdag. Boaz weegt te weinig, praat te weinig, wilde niet met een bal gooien...kortom: afgekeurd. Nu moet ik over een maand weer. Het stomme is dat ik me weinig zorgen om hem maak. Hij is hartstikke blij en vrolijk, het is gewoon een tenger mannetje. Met ballen gooien kan hij echt wel en hij stapelt thuis zo 10 blokken op elkaar. Eet ontzettend netjes (meestal) en plast al af en toe op het potje. Hij loopt en rent al vanaf zijn eerste verjaardag. Alleen het praten blijft wat achter. Maar ik heb het nog eens even opgezocht en een kind van zijn leeftijd moet minstens 5 woorden kunnen zeggen en daar komt hij makkelijk aan. Dus ik snap het probleem echt niet. Maar nu maak ik me zorgen over het feit dat ik me geen zorgen maak. Zijn dat ook weer hormonen???

7. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Bij Tim heb ik na de 20-weken echo geen echo's meer gehad. Dus geen idee. Op de hand gevoeld zei de vk telkens dat hij slechts een klein beetje groter was dan gemiddeld. Maar daar zat ze toch flink naast. Vandaar nu de extra groei echo's.
    Ben benieuwd wat ze bij jou zeggen de 24e. Nog 9 dagen wachten....

8. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Wat fijn al die helpende moeders!. Doe mij er ook zo eentje. Ik vraag echt nooit om een gunst aan mijn ouders, maar nu moet ik morgen naar het ziekenhuis en heb daar 2 afspraken. Daar zit ook nog anderhalf uur wachten tussen helaas. Dus het leek mij erg fijn als ik Bowie niet mee zou moeten nemen. Mijn moeder was sowieso van plan zaterdag te komen en dan te blijven slapen. Dus ik vroeg of ze niet een dagje eerder kon komen zodat ik even alleen naar het ziekenhuis zou kunnen. Maar nee, dat was allemaal wel erg lastig. Nou ja, dan niet hoor! Maar dat is echt altijd zo als ik iets vraag en ik vraag zelden iets. Nu komt ze zaterdag samen met mn vader en dat houdt dus in dat ik moet zorgen dat het huis schoon en netjes is (anders krijg ik commentaar), boodschappen moet doen, inclusief bier voor mijn vader, ze in mijn bed gaan slapen en ik dus op de bank. Kortom ik zit er helemaal niet op te wachten. Dit speelt ook al zo lang. Ze hebben me nooit eens ergens mee geholpen. Ik heb jarenlang kanker gehad, ook toen Lucas net geboren was en ze hebben nooit eens op Lucas gepast, zelfs niet toen ik aan de chemo zat. Terwijl ze gewoon in de buurt woonden en mijn moeder maar 2 dagen per week werkte. Het is natuurlijk geen verplichting, maar het zou toch echt wel fijn zijn een klein beetje hulp af en toe. Ben zo vaak teleurgesteld dat ik echt zelden nog iets vraag (1 keer per jaar ofzo). Komt dan extra hard aan dat ze het nu weer af laat weten. Dan lees ik dat bij jullie je moeder zelfs komt poetsen. Misschien zelfs uit eigen initiatief. Ik zit hier al maanden alleen met 2 kinderen, waarvan 1 al een week super ziek, ben zwanger, moet rust houden, maar mijn moeder vindt het maar lastig om een dagje eerder te komen. Zo. Frustratie is er uit..... :)

9. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Joepie!!! 27 weken vandaag!

10. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ roos: dikke knuffel voor jou meid! Jammer dat jouw moeder weinig doet, helemaal op de momenten dat je het echt nodig hebt!
    Jij ziet zelf dat Boaz het super doet en het cb trekt hun conclusies utit hele korte momenten. Geen zorgen over maken meid!

@ foeske:top dat het cb te reden was en complimenten zijn altijd fijn.

@ zwangerwens: blijf goed op jezelf letten, je weet nu dat rustig aan doen echt helpt!

11. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    @Mama in spe, poe jullie meisje is zeker niet klein dan, ben ook wel benieuwd waar dat gaat eindigen. Hier mag ik dinsdag weer voor een groeiecho, ben weer nieuwsgierig!!

@Girafje, ik had met de tweeling ook een behoorlijk startgewicht en in de gehele zwangerschap maar 4kg aangekomen maar toch had ik verhoogde suikerwaarden en moest ik vanaf week 30 insuline spuiten........
    Wel fijn dat de controle weer goed was en dat de kleine het goed doet!

@Kelly1609, verplichte rust..........nog even, gelukkig is alles goed met de beeb!
    Gelukkig is je moeder er om te helpen.
    Groot gelijk dat je dat weekendje met vrienden hebt afgezegd, dat komt vast nog wel weer.

@Zwangerschapswens, balen zeg van je bekken, nu maar echt rustig aan doen zodat de pijn niet meer toeneemt! Wel fijn dat je moeder komt helpen!

@Foeske, fijn dat Jelte weer is goed gekeurd! En altijd leuk om zo'n compliment in ontvangst te nemen! Ik zou me er ook niet druk om maken dat Jelte nog niet loopt, vaak maken anderen zich er drukker om en krijg je daar commentaar van........
    Hier liepen de jongen ook pas met 18/19 maanden.........

@Rossenzo, dat praten komt vanzelf!
    Maar het is wel goed dat het cb het in de gaten houdt.
    Weet je het is ook maar een momentopname....... als een kind geen zin heeft om de bal te gooien of de blokjes op elkaar te stappelen nou dan doen ze dat echt nog niet op die leeftijd! Maar daar wordt inderdaad niet altijd rekening mee gehouden.
    Jeetje roos schrik even van dat je kanker hebt gehad.......... ben even stil dat zelfs dan je moeder niet voor je klaar heeft gestaan!
    Mijn moeder woont hier een uur vandaan en heeft het zelf niet gemakkelijk, maar als ze kan zou ze voor me klaar staan.
    Gelukkig heb ik mijn schoonmoeder naast me wonen, alleen zou ik die niet om hulp vragen..... vind het al heel wat dat ik de auto mag gebruiken........
    Maak je maar niet te druk om het feit dat ze zaterdag komen (je ouders dan) waarom moet het huis spik en span zijn??? daar moeten ze maar doorheen kijken!! en dat slapen je jouw bed, ok het is gastvrij, maar jij bent je rust nu harder nodig!!!
    Ik hoop voor je dat je een beetje fijn het weekend zult hebben!

12. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje Roosenzo, schrik er ook van dat je kanker hebt gehad meid, en dat je ouders dan niet voor je klaar staan, echt dat lijkt me vreselijk. Ook dat je ouders je nu niet helpen nu je zo zwanger bent, niet veel kunt, man niet om je heen hebt én een ziek kind hebt. Ik kan daar niet bij....

Al helemaal niet omdat mijn ouders zo veel doen en zo lief zijn. Mijn vader heeft er ook wel een handje van om er wat van te zeggen als het niet schoon in huis is, maar ik heb het altijd spik en span, alleen nu niet. Waren ze laatst hier en ik zeg 'sorry voor de bende hoor' zegt ie 'lieverd, je bent toch zwanger, want maakt het uit'. Ik bedoel, zo zouden je ouders toch beter moeten reageren. Ook mijn moeder is een schat. Heeft vanochtend hier uit zichzelf de ramen gezeemd en komt 1 keer per week de bovenverdieping poetsen.

Nee, natuurlijk is het geen verplichting om te helpen maar het zou fijn zijn als ze wat meer voor je zouden doen. Sorry, vind het gewoon echt erg voor je, zeker nu je het al zo zwaar heb meid. Stort je hart hier maar lekker uit hoor!

Wat CB betreft, mijn dochter praat ook niet bijster veel hoor. KOmt vanzelf, ik maak me er ook niet druk om.

Hier: Ik heb wel bijgelezen maar heel druk geweest de laatste dagen, met mijn werk. Dus nu 2 dagen even goed rust genomen en dan gaat het wel weer.

Dames met bekkenklachten en die rust moeten houden: succes en het beste voor je kindje he... maar balen is het soms wel...

Mamainspe; las dat je kindje al erg groot is, goed dat ze het in de gaten houden zeg... Ben benieuwd waar dat heen gaat idd.

D83; beterschap, voel je je al iets beter?

Nou, ga mijn kleine meid maar eens uit bed halen. Heeft eerst een uur liggen keten in bed voordat ze in slaap viel en nu is ze natuurlijk niet wakker te krijgen....;)

13. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Poeh roosenzo, heftig joh!

Kan me best wel voorstellen dat het verschrikkelijk moet kwetsen, het zijn je eigen ouders en je kunt er niet op bouwen.
    Zo weet je gelijk ook welk soort ouder je niet moet zijn voor je eigen kinderen.

Balen meid! Gooi je frustratie er hier maar goed uit!
    Enorm dikke knuffel hoor!

14. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ mamavansylvia: mijn startgewicht was net op de grens en door het weinige gewicht wat ik ben aangekomen en omdat mijn dochter ook niet zwaar was vond mijn vk het niet nodig.

15. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    @roosenzo: jeetje wat balen dat je ouders niet even willen helpen. Ik ken dat zelf niet, ik hoef mijn moeder niet te vragen. Die bied het zelf aan.. en zelfs het weekend heeft ze voorgesteld dat ik bij hen kom. Manlief gaat wel op vriendenweekend en ik vind het niet zo fijn om 's avonds alleen thuis te zijn..dus ze zei meteen: dan slaap je toch hier.

Ik heb (nog) geen ervaringen met cb's maar ik denk dat je moedergevoel het meestal wel bij het rechte eind heeft hoor. Boaz doet het volgens mij hartstikke goed!

Ik schrik er ook van dat je kanker hebt gehad. Wat ben jij een sterkte vrouw! Ik vind dat je het goed doet alleen en dan met 2 kids om je heen en ook nog zwanger! Knuffel voor jou.

16. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Volgens mij heeft Roos al eerder gezegd dat ze zo ziek is geweest... Tenminste, als ik je niet verward met een ander... Maar maakt het natuurlijk niet minder erg! Lijkt me wel frustrerend om hier dan te lezen dat de meesten zo gesteund worden en dit bij jou toch een tikje anders gaat...

Hier weer heerlijk rebels geweest hihihi.... Ik heb een bad-verbod vanwege het stappen over de rand... Maar ja ik zou ik niet zijn als ik toch in bad zou gaan! Dus vanavond heerlijk met Jelte in bad gezeten, heerlijk om waterpret te hebben met z'n tweeën! Als ik het over de baby had stopte hij steeds z'n vinger in m'n navel hahaha Wel lief! ml moet maar weer us werken dus zit met onze heerlijk tv te kijken... Ook helemaal niet erg!

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dank jullie wel dames. Het gaat wel wat beter. Vanacht nog een erg verstopte neus, nu voornamelijk snuiten en open dus dat geeft meer lucht. Lekker dagje weg geweest ook met mn mama en dat was erg gezellig.
    Ik weet nie of iemand in de buurt van zwijndrecht woont of daar morgen miss nog komt maar heb een tip;
    in t winkelcentrum is er deze dagen een outlet waar je een hema zak mag vullen met hema artikelen voor 7.50
    Geloof me daar past veel in! Ben los gegaan op de babykleertjes en heb allemaal rompers, shirtjes met korte en lange mouw, broekjes en sokjes met de kaartjes er nog aan.. We hadden 5 tassen vol! Ik dacht moet t er maar van nemen hoor. Was allemaal zo leuk en sommige maatjes wat groter maar ze krijgen van zelf ook 62/68
    Ook heb ik nog een huisbroek die bijv normaal 18 eu kost gescoord en strapless bh's, basic shirtjes in diverse kleuren en mooie witte en zwarte grote bekers. Ze hadden ook sokken, kleding, sjaals/sokken, kaarsen, kantoorartikelen.. Nou je kun je wel voortstellen hoe druk iedereen aan t graaien was. Normaal mijdt ik dat echt vanwege de drukte ed maar kon me nu niet inhouden met al die leuke kleertjes..

Nu uitgeput gedouched en wel op de bank en f bijgelezen..

Hoop dat de rust je goed Kelly, fijn dat je moeder je komt helpen!

Roosenzo; ik wist ook niet dat je zo ziek bent geweest. Ik hoop dat je t een plek heb kunnen geven. Naar om te horen dat je er zo alleen voor heb gestaan.. Ik wou dat de situatie met je ouders anders was.. Hulp van je ouders had wel heel fijn geweest, ook nu..

Foeske; fijn dat alles goed was met Jelte. En heerlijk zo een compliment! Steek die maar in je zak! Genoten van t badderen?

Elance wat een situatie zeg! Jeetje! Gelukkig stond je niet in een string nee haha!

Zwangerschapswens; sterkte met de bekkenklachten. Vervelend :(

Zag ook weer goede controles voorbij komen, superfijn!

En lekker (nog) geen suikertest!

Ik ga bankhangen dames, beentje gestrekt!

Tot gauw!

18. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Het kan toch niet zijn dat ik de eerste ben vanmorgen… Nou ja haha GOEDESMORGENS!

Net voor Jelte een sinterklaas getekend dus die is nu druk bezig deze in te kleuren. Ik ben aan het proberen te wassen maar wegens een waterstoring in de buurt hebben nauwelijks druk… niet handig dus!

19. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Goedenmorgen!

Erg rustig hier!

20. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Goede morgen,
    net bloed geprikt om te kijken of ik door mijn negatieve rhesus c factor antistoffen aan maak naar de baby. Dit hoor ik de 26e als ik weer controle heb.

Verder zometeen m;n spullen pakken en lekker met hondjelief naar mijn ouders

Deel Deze Pagina