Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Manon, leukleukleuk! Veel plezier J

Paloe, kun je geen extra account aanmaken?? O en dat thuisbevallen mag niet hoor haha… teveel lichamelijke sores om thuis te bevallen :p Past die kinderwagen wel in je schoen??

Mama in spe, aanmaken die hap haha

Roos, hoop dat het deze keer idd gesmeerder loopt dan vorige keer ;) Gecondoleerd…

Hier gister weer eens flink wat tranen laten vloeien! Vind het zo rot om telkens te moeten benoemen hoe slecht het gaat pfff. Lijkt wel of ik voor alles moet verantwoorden wat ik niet kan… (probleem ligt waarschijnlijk bij mezelf want wil zo veel maar kunnen…) Ben helemaal afgepeigerd wakker geworden dus gooi er misschien wel een noodgedwongen middagdutje tegenaan straks…

2. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Hoi dames!

Vanavond hebben wij weer een afspraak met onze gynaecoloog :D
    Ben zo benieuwd naar ons kleine mannetje.
    Hopelijk krijgen we een mooie 3D echo te zien ;)

Overigens denken we beide dat het kleintje gedraaid is (ja manlief is sinds kort ook overtuigd) en ik denk soms dat het al wat ingedaald is. Hij drukt nogal op mijn blaas en voorheen had ik daar geen last van.
    Je denkt dan 'oh, ik moet zo nodig plassen' en dan ga je naar de toilet en komt er zo'n flutstraaltje uit waarvan je denkt 'nou, was dat het dan?'...
    Het is ook nog zo lang niet dat ik dat gevoel heb.

Maandagochtend heb ik lang een heel strak, gespannen en opgeblazen gevoel gehad in mij onderbuik en de dag erna de hele dag een stekende pijn in mijn liezen.
    Ik dacht: harde buik en bandenpijn.
    Maar nu ik wat opzoekingswerk heb gedaan kan het misschien indalingspijn geweest zijn...

Ben dus heel benieuwd naar wat we vanavond gaan zien bij de gynaecoloog.

Verder ben ik ook al wat bezig geweest met onze doopsuiker. 60 doosjes zijn al gevuld. Ik ga vandaag beginnen met een strikje er rond te doen, en dan als de naamlabels er zijn, ga ik de andere doosjes vullen en alles afwerken.

Ik post nog een foto als alles af is :D

Leuk hé, die laatste periode, alles zo voorbereiden. Vind het helemaal super :D

3. Manonvd

Manonvd Actief lid

13 jun 2012
    309
    0
    0
    Noord-Brabant
    @paloe: joepie: gezellig! haha, ohja idd... maar de kleine is er nog niet, dus mag nu nog klagen he hihi ;). Hopelijk bevalt de wagen!

@roos: heb niet gereageerd op het berichtje over je ouders, maar denk er hetzelfde over als de andere meiden hier. Ik mag mezelf gelukkig prijzen met topouders en ook over mijn schoonouders heb ik gelukkig niks te klagen.. Heb wel respect voor jou hoor, met alles wat je hebt meegemaakt!! knuffel!

Hopelijk wordt het idd wat gezelliger dan de vorige keer als je man thuiskomt, maar dat zal toch wel?

@mama in spe: dat is idd wel een voordeel he, minder blz lezen :). Ik zit ook veel op mn phone en dan is FB idd makkelijker, hoewel ik ook hier wel post via mn tel hoor! Maar ook op werk, open ik sneller mn FB page en dan zie ik dus ook meteen de berichtjes uit de groep.. dus reageer ik ook sneller..

@kelly: leuk morgen je echo! Ben benieuwd! :D

@kleertjes enzo: ik heb alles nog mooi in een doos zitten hoor! Met de verbouwing schiet dat toch niet op en ik heb ook ergens zoiets van: nu wassen en dan weer in de kast voor 3 maanden.. kan ik het straks weer allemaal opnieuw doen. Hoewel ik eigenlijk ook niet kan wachten om die kleine kleertjes aan het wasrek te zien hangen... ;)

4. Manonvd

Manonvd Actief lid

13 jun 2012
    309
    0
    0
    Noord-Brabant
    @foeske: meisje toch! Ik heb echt zooooooveel respect voor jou!! En het is natuurlijk absoluut niet vreemd dat je er soms genoeg van hebt en dat je niet altijd positief kunt blijven. Lekker laten vloeien die tranen, daar heb je all recht toe! Ik ga niet zeggen dat je rustig aan moet doen, want dat zegt iedereen al tegen je en ik kan me voorstellen dat je daar soms ook wel gek van wordt.. ;)

@Elance: veel plezier bij de echo!! Over indalen gesproken, vriendinnetje van mij is nu 33 weken zwanger en haar kindje is al sinds week 30 ingedaald.. maar blijkbaar is dat niet zo'n probleem en kan een ingedaald kleintje zo nog gewoon 10 weken blijven liggen ;). Ben benieuwd wat de gyn zegt!

Nou, ik ga maar eens werken... ben al op kantoor hoor, maar kom niet helemaal op gang. Tis vrijdag he... vanavond afspraak bij de gemeente om de kleine man te erkennen: weer een stapje echter allemaal!! :)

5. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ roos: fijn dat je man weer thuis komt, ook al is het maar voor een week. Heb je nog een beetje kunnen slapen? Gecondoleerd meid!

@ Foeske: Ook ik heb veel respect voor je!

@ manon: Bij mijn staan alle babykleren ook nog in dozen hoor! Als ik verlof heb begin ik pas met wassen.

6. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    paloe naar wie heb je een uitnodiging gestuurd? ik ben namelijk de beheerder van de fb groep dus moet ik je toevoegen omdat ie helemaal besloten is

7. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Ik heb alle kleertjes van maat 50 (3stuks haha) en 56 al gewassen in de kast liggen. Kan geen stof bij dus denk niet dat ik het nog een keer was... tenzij de nesteldrang begint haha dan kan het zomaar zijn dat het toch nog een keer gewassen wordt.

Maandag ga ik trouwens naar de markt op zoek naar stof voor een wiegdekentje. Mijn schoonmoeder heeft al een ledikantdeken en wikkeldeken gemaakt en omdat we een wieg hebben gekregen gaat ze ook een wiegdekentje maken.

De wikkeldeken:
    Bekijk bijlage 288250

De ledikantdeken is ook van wafelstof maar dan lime groen en aan de achterkant grijs met witte sterren. De lime groene wafelstof willen we ook voor het wiegdekentje.

Mama in spé: ik ga proberen hier vaker te posten. Snap dat het voor de niet FB mensen minder leuk is. Het scheelt inderdaad wel behoorlijk wat lezen haha.

8. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    @kelly: mooie wikkeldeken! Knap gemaakt!

9. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Elance, veel plezier vanaaf!

Manon, zou wel eens druk willen doen hahaha

Jelte heeft gister voor het eerst z’n schoen gezet! Wat een mijlpaal weer :D Hij was enthousiaster over de chocokikker dan z’n cadeautje whahaha geweldig om te zien ;) Net alle cadeaus ingepakt voor het sint gebeuren volgende week… Wordt ik toch wel weer vrolijk van :p

10. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat bewijst maar weer eens dat je niet altijd met supergrote en dure cadeaus hoeft aan te komen!

11. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Mamainspe ja ik vind het ook jammer, was er al bang voor toen het werd voorgesteld..

Lovely ehm ja maar ik werk bijvoorbeeld fulltime, maar reageer op (bijna) alles. Terwijl er ook genoeg zijn die de hele dag thuis zijn en dat niet doen. Wat idd niet erg is maargoed;)

Roosenzo fijn dat je man weer thuis komt! Wel klote (sorry) dat hij zo snel ook weer weg moet. Ik hoop ook van harte voor jou, voor jullie allemaal, dat het gezelliger wordt! Oef dat is schrikken inderdaad..bah, geen fijne berichten..
    Het komt goed met de KOT, het was echt een fout, hebben we nu zwart op wit gelukkig.. en het teveel is naar het gastouderbureau gegaan die ons wel gewoon het normale maandbedrag zijn blijven factureren, dus zij moeten het terugbetalen naar de belastingdienst.. gelukkig!

Kelly alvast heel veel plezier morgen bij de echo! En superfijn dat de ab zijn werk doet!

Hier: ik zit op de bank en manlief is aan het koken. Hopelijk kan ik straks weer lopen want moet nog Olaf zijn taart vullen en bekleden.. 2 appeltaarten zijn al voorbereid en hoeven straks alleen nog maar in de oven. Vandaag de fout gemaakt om de badkamer en daarna de trap te poetsen..
    Oh we kunnen eten, lees straks ff verder als het lukt:)

Facebook: ik zie alleen berichten in clubs enzo niet op mn telefoon, moet een update doen denk ik maar moet eerst een backup maken van mn telefoon:) Mja ik vind het wel jammer hoor, vind kletsen op zp leuker;)

:D:D:D De kinderwagen is er! En we zijn dik tevreden! We nog even een hobbeltest doen;) Het enige jammere vind ik dat de kap niet gevoerd is, maar dat heb je met de nieuwe kinderwagens zoiezo bijna niet meer..
    Hij is lekker stabiel en wendbaar en ook voor mij heel goed te tillen (onderstel+wielen+reiswieg maar 9,3 kg) en dat is wel heel erg fijn! Hij klapt ook lekker plat op:D:D:D

12. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    paloe zeg ook niet dat jij niet reageert!
    maar heb je nu uitgenodigd!
    maargoed ik kijk hier elke dag en lees dus wel alles
    maar kan dus niet reageren via me telefoon en alleen op de momenten dat ik dus achter de pc zit zoals nu :)

13. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Mama in spe, idd wat jij zegt J Was ook maar een 5,- cadeautje hoor… Wil ook niet te gek doen… Denk dat we 60,- kwijt waren voor z’n cadeaus (werkbank, boormachine, puzzel, 5 boekjes en speelfototoestel) is nog te overzien dus!

Paloe, klapt ie ook makkelijk uit?? Vind dat bij die ons tegenvallen (maar ligt misschien wel aan mijn handigheid :p)

We blijven gewoon met z’n allen op ZP hoor! Op fb wordt er ook veel over koetjes en kalfjes gekletst haha

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hello Ladies! Dankjulliewel! We zijn zo blij met ons huisje :)

Ik ga zodra we gesetteld zijn ook beginnen met t wassen van de kleertjes wassen ed. T staat nu allemaal opgeslagen in van die boxen.. Er staan er al wat op de kast hoor! Worden nog wel wat wasjes haha.. Maar zoals Paloe t omschrijft zal t ook wel zijn, genieten van al die te schattige kleertjes!
    Gaaf dat je wagen er is trouwens! Leuk!

Foeske wat leuk je reactie van je zoontje! Heb je leuke foto's gemaakt?
    Dikke knuffel voor jou!

Kelly wat n mooi wikkeldekentje!
    Super leuk!
    Veel plz met de echo! Ben benieuwd!
    Wij gaan 13 dec weer! Zouden de 15e gaan maar dan worden de spullen verhuisd!
    Fijn dat t beter met je gaat!
    Leuk vooruitzicht manon! Ben benieuwd naar de plaatjes!

Elkaar, hoe was t bij de gyn! Heb je mooie 3D plaatjes?

Fijn dat je man er weer is roosenzo!
    Hoop dat t gezelliger is als laatst!
    Gaat t beter met je rug?
    Wat een droevig bericht van t overlijden van diegene waar je vaak mee heb gesport :(

Lovelymom wat leuk dat je Fliertje hebt ontmoet!

Ik schrijft vnml vanaf m'n iPhone..
    Hierdoor vind ik t ook lastig om op alles te reageren want ti's lastig om notities te Maken, gaat op de laptop makkelijker maar zit ik niet zo vaak op!

Girafje hoop dat je kleintje gauw weer opknapt!

Wens jullie allemaal een goed weekend!
    Ik zal van t weekend vnml aan t pakken zijn, VNV al aardig wat gedaan.. Doe t lekker op m'n gemakje en verdelen want na 1.5 u voelde ik t wel in m'n buik. Dus VNV lekker onderuit naar de Voice en vandervorst zit sterren

Slaap lekker!

15. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Iemand schreef laatst dat een pretecho om 9.00 uur vroeg was (volgens mij Kelly). Nou, op zaterdag om 6.30 uur je bed uit omdat je zoon vindt dat het daar tijd voor is, dat is pas vroeg. Hahaha:).

Ach, zo heb je tenminste wat aan je dag!

16. Dobbertje21

Dobbertje21 Actief lid

20 nov 2011
    193
    0
    0
    Ik studeer voor pedagogisch medewerker in de kinde
    Friesland
    Sluit ik mij bij aan Mama in spe, Dat zijn geen fijne tijden. Mijn wekker gaat elke zaterdag rond 5.30/6.00u en daar word ik tot nu toe ook niet vrolijk van. Al helemaal niet om dat vl lekker kan blijven liggen. Maargoed ik kan bijna de rest van de week wat langer tot veel langer blijven liggen terwijl hij er om die tijd uit moet :p dus we staan quit geloof ik :p

Morgen lekker vrij, dus even uitslapen en dan eindelijk de babykamer ophalen. :D:D:D:D:D Zoals je wel kunt zien heb ik daar best wel veel zin in :p

Maargoed vandaag eerst even werken. Was niet zo blij met mijn wekker vanmorgen. Lag gisteren pas 1u op bed. Was naar een optreden van mijn moeders koor geweest en liep al bijna een uur uit, nog even na zitten en toen naar huis. Heb over een ritje wat ik normaal in 20 min rijd, zowat het dubbele gedaan. Kon op sommige plekken niet sneller dan 40/50 km/p.u was echt niet fijn. Ik moet dan over van die smalle binnen door weggetjes.... nou moet ik zeggen dat ik ze zo vaak rijd dat ik ze op mijn duimpje ken maar toch maar even het gas los gelaten. Maarja als dan na 5 uurtjes slaap de wekker gaat ben je niet zo vrolijk. Al moet ik zeggen dat het scheelde dat vl er ook uit moest en die was verbazend wakker en vrolijjk. Maakt een hoop goed. :p

Nou ik zal mijn tijd even uitzitten tot 2uur en dan lekker naar huis. Daar ben ik wat aan het freubelen voor een kerstboom. Ik wil dat plastic groene ding niet in huis dit jaar. Dus ga proberen van hout iets te maken wat dan tussen de twee ramen voor past op de vensterbank. heb op de Margriet fair allemaal leuke kerst freubels gehaald dus ik heb er zin in.

Oh ik heb eindelijk een winterjas. Of tenminste voorlopig :D
    Ik heb het ski jack van mijn vriendin gekregen. Zij is net een maatje groter dan ik dus hij zit lekker ruim maar sluit op alle punten juist lekker aan zodat je geen tochterij hebt zegmaar. Het is een jack van brunotti van twee jaar oud ofoz, heeft ze een keer op ski vakantie aan gehad en daarna nog een tijdje met het koude weer. Zo goed als nieuw dus. Ze zou em weggooien, nu istie van mij :D:D En lekker warm dat ie is :D heb het in tijden niet zo lekker warm gehad in een jas. Zo blij, en dat voor nop! En nu maar hopen dat ik het red de komende 3 maanden :)

Ja ik zal even eten, heb ik nog geen tijd voor gehad.
    Fijn weekend allemaal en ik zal snel foto's plaatsten van onze mooie babykamer! :):) kan niet wachten

17. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Ik kan me niet herinneren dat ik 9uur vroeg vind.. Het dus vast iemand anders was maar dat maakt niet uit ;) jij was in ieder geval erg vroeg vandaag mama in spe ;).

Ik typ nu ook met de iPhone en weet dus ook niet meer wie wat gezegd heeft.

D83, rustig aan doen met inpakken hoor!

Paloe, fijn dat de wagen bevalt! Ben benieuwd naar de taart voor olaf. Mijn taart van deze week is iets te gênant om hier neer te zetten ;)

Ik ga zo maar eens op staan. Om 11.00 mogen we naar ons mannetje kijken en vraag meteen of hij hem even wil meten/wegen. Ben benieuwd wat hij nu ongeveer weegt.

Fijne dag allemaal!

18. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    goedemorgen meiden!

Gisteravond even op verjaardag geweest en eindelijk weer de vrienden gesproken die in de zomer hun tweeling zijn verloren toen ze 12 weken zwanger was. Ze hebben de uitslag gekregen van het onderzoek wat ze hebben laten doen en nu blijkt de vijfde ziekte de oorzaak geweest te zijn. Ze had daar geen antistoffen voor en werkt met kleine kinderen. Wat ben ik toch blij dat ze op mijn werk destijds zo streng waren dat ik niet meer mocht werken totdat ik de uitslag had van het bloedonderzoek. De arts had ook aangegeven dat de tweeling alles moest delen met elkaar (placenta en vruchtzak) en dat het een zware zwangerschap zou zijn met mogelijk veel complicaties. Gelukkig hebben ze het zelf een plekje kunnen geven. Dan sta je weer even stil bij het wonder in je buik!

19. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    D83, nee heb gefilmd ;)

Winterjas, raar maar waar, ik pas de mijne nog steeds haha! Moet je nagaan hoe dik is was :p of misschien was m’n jas gewoon veels te groot :p

Girafje, wat er erg zeg!

Ik ben m’n administratie weer us aan het bijwerken en houd dan m’n gemak want wil vanmiddag met Jelte naar de sint optocht in het dorp van m’n ouders… Maar ga nu eerst eens z’n broek verschonen phoeh er komt me toch een lucht voorbij haha

20. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Hoi dames!

Gisterenavond 2u wachten bij de gyn :(
    Maar goed, hij is een hele goede dus je neemt het erbij.

Kleintje is gedraaid :D ik had het juist :)
    Gyn denkt dat de pijn die ik maandag had in mijn buik, het draaien van de beeb was. Dat heb ik dus ook nog zitten denken.

Hij was wel véél te veel aan het bewegen om een mooie 3D foto te hebben maar hij heeft zijn best gedaan. Er is wel wat uitgekomen maar goed, het kan beter ;)
    Verder is het nog steeds een mannetje :) geen twijfel mogelijk...

Hij heeft ons ook (mij toch) heel hard op mijn gemak gesteld wat betreft de bevalling. Hij knipt pas als het moet (veel gyns in België knippen altijd), hij laat alles zo natuurlijk mogelijk verlopen met zo weinig mogelijk risico voor moeder en kind.

Ik heb een heel groot vertrouwen in hem, komt helemaal goed dus.
    Baarmoederhals is ook nog steeds stevig en dicht, dus alles nog tip top in orde :D

Hier even een foto van ons mannetje:

Deel Deze Pagina