Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Oh moet het toch even van me afschrijven. Ben zoooooo booosssss!!!!

Misschien even een korte geschiedenis update: 2,5 jaar geleden ben ik afgestudeerd als accountant, en ik werk nu 2,5 jaar in een accountantskantoor. Waarvan 1 jaar bij mijn vorige werkgever, en dus nu 1,5 jaar bij mijn huidige werkgever.

Toen ik hier net begon moest ik mezelf nog wat bewijzen en toen werd mijn papa zo ziek (palliatieve kanker) waardoor ik dus héél wat fouten heb gemaakt en men dus volledig het vertrouwen kwijt was in mij.
    Daarna is het beter beginnen gaan en heb ik echt héél hard gewerkt om het vertrouwen terug te winnen.
    Begin dit jaar heb ik er een nieuwe collega bij, die boven mij is komen te staan (heb ik geen problemen mee). Ondertussen had ik al wat eigen klanten en kreeg ik er steeds wat bij, en door het plotse overlijden van één van mijn collega's deze zomer zijn er dus een hoop bijgekomen. Het ging dus eindelijk de goede richting uit.

Nu is er dus een nieuwe collega bijgekomen om die vrouw haar plaats wat in te nemen en onze teamleiders moesten een lijst opmaken met klanten die naar hem zouden gaan. Mijn teamleider (die er dus begin dit jaar is bijgekomen) heeft dan maar beslist om al mijn klanten af te nemen, en ook enkel die van mij en hij heeft me letterlijk gezegd dat hij me liever als 'hulpje' (ja, zo verwoorde hij het) zou hebben.

Ik dus al in alle staten (dat was een maand geleden).

Nu heb ik een maand geleden wat werk gedaan voor hem omdat hij 2 weken thuis was om te studeren voor tentamens bij het beroepsinstituut. En ik heb dat enkel gedaan omdat ik het zonde vond dat hij zoveel werk had (ik en mijn goed hart weer ;)). Nu is hij gisteren dat werk aan het nakijken voordat het naar de klant gaat en hij voegt nog wat zaken toe (tja, het zijn zijn klanten, niet die van mij dus onze prioriteiten liggen gewoon anders) en gaat hij even gaan verkondigen tegen het hele kantoor en achter mijn rug om dat hij het beu is om al mijn stomme fouten recht te zetten!

Mijn mentor (gelukkig heb ik dat ook nog) kwam net vragen aan me wat er gebeurd was gisteren en ik heb haar alles op mail gezet met bewijs in dat hij helemaal niets heeft moeten rechtzetten en dat hij zaken heeft toegevoegd die ik onmogelijk kon weten. Dus als straks de bazen terug zijn van vakantie zal er zeker een woordje over vallen maar ik ben gewapend!

Ik ben zooooo boos. Zo een achterbakse man! Sinds wanneer zijn mannen zo? Ik dacht dat enkel vrouwen zo'n kantje konden hebben.
    (no offence, ik spreek tegen mijn eigen geslacht ;))

Maar ik ga het laten rusten tot na mijn zwangerschapsverlof, in juni zou ik dan graag eens samenzitten met mijn bazin en het er eens over hebben dat ik absoluut geen hulpje wil zijn.
    Ondertussen maar eens uitkijken of er nog leuke vacatures openstaan in de buurt... Dit vind ik echt zoooo verschrikkelijk KUT (ja het mag gezegd worden!)

2. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Elance jeses wat klote zeg! Wat een nare man! Goed dat je je sterk maakt! Bewaar alles en ga inderdaad in gesprek met je bazen!

3. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Soms denk ik echt dat ik het verkeerde beroep heb gekozen en twijfel ik om het over een totaal andere boeg te gooien.
    Maar ik heb 3 jaar hogeschool gestudeerd, ben nu straks klaar met mijn avondopleiding die erboven komt.
    Dan heb ik 5 jaar gestudeerd en heb ik 2 diploma's in de fiscaliteit... het is toch zonde mocht ik nu dan plots iets anders gaan doen...

Manlief zei me gisteren dat ik beter gewoon de rit uitzit, zoveel mogelijk leer en als de tijd rijp is kan ik me zelf gaan aansluiten bij het beroepsinstituut, zelfstandig worden en lekker thuis werken.
    Oh wat lijkt me dat heerlijk zeg...

4. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    idd, volhouden nu!;)

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @roosenzo gelukkig heb je nog een paar weken de tijd voor een naam

@paloe die februari meisjes zijn maar druk he hahaha

@caatje fijn dat je leuke en bruikbare spullen heb gekregen mooie foto's gemaakt en over een aantal weken kun je eindelijk alles gaan gebruiken

@paloe wat een leuke taart en die knuffel is goed gelukt gaaf

@jillz wat een mooie echofoto leuk he om nu al te zien op wie hij lijkt en die foto vergelijking wooowwww papa kan echt nu al niet ontkennen dat het zijn kind is :O

@elance fijn te horen dat je zwangerschap zo lekker verloopt en grote kans dat je bevalling ook zo verloopt hoor omdat je nu goed kunt uitrusten ook

@noorus jaaaaaaaaaaa dat is het beste nieuws in tijden gefeliciteerd meid het is je zooo gegunt

@paloe het was even spannend gelukkig is alles weer rustig en kan me voorstellen dat je man zich rotschrikt lekker rustig aan blijven doen

@woezel succes bij de vlos vandaag

@elance wow en hoe oud is die collega 6 jaar ofzo mijn hemel maar je zult zien uiteindelijk heeft hij alleen zichzelf ermee

nou meiden hier gaat het iets minder heb vandaag extra controlle omdat ik wazig zie en last van tintelingen heb soms het gevoel van dikke toch en vaak hoofdpijn hoop dat het allemaal meevalt kan pas vanmiddag terecht

6. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Groepsbevalling, ik doe niet mee hoor dames whahaha heb genoeg aan m’n eigen op z’n moment :p

Elance, wat een vervelende situatie zeg!

Ben vanmorgen bij de gyn geweest. Ondanks een uitschieter in de suikers (zonder duidelijke oorzaak) was hij tevreden en moet gewoon op deze wijze doorgaan! Ben ik ergens wel trots op want tijdens de vorige zw.schap begon ik al met insuline op 29 weken… De harde buiken kan ik weinig aan doen, rust al voldoende, kan ook veroorzaakt worden doordat de baby groter wordt en toch wel een drukte schopper is ;) Wanneer de harde buiken omslaan in weeën moet ik aan de bel trekken! Onze kleine weegt nu 1600gram en loopt ietsje voor op de groei (behalve de beentjes dan, maar das genetisch :p)
    Ik lig nu wederom met een bikkelharde buik op de bank maar het is al lang niet zo vervelend meer als gister! Hoop wel dat de kleine man nog gaat slapen want hij ligt nu al ruim een half uur te zingen in bed... ;)

7. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    @Paloe, da's schrikken zeg, hopelijk gaat het nu beter.

@Foeske, hopelijk zijn ook bij jou de harde buiken afgenomen!
    Fijn dat de controle goed was. Hopelijk kun je je suikerwaarden zo onder controle houden.
    Ik helaas niet, ik spuit nu s'morgens en met de lunch 8 eenheden en dan de langwerkende ook 8.......... dat had ik de vorige zwangerschap niet toen hoeft ik maar steeds 2 eenheden en geen langwerkende..........
    Sterkte nog weer met je harde buiken.

@Elance, jeetje zeg wat een achterbakse man! Goed dat je alles op hebt geschreven.
    Zo kun je makkelijk een gesprek aan gaan met je bazen!

@Hier weinig te melden, heb ook regelmatig harde buiken zeker als ik me net even iets te druk maak. De nachten zijn een ramp, slaap echt maar zo'n anderhalf uur achter elkaar en dan ben ik weer klaar wakker.
    Vanmorgen heb ik weer eens wat meegemaakt met mijn schoonoeder....
    Vanmorgen mochten de jongens weer naar de psz en dan kan ik de auto gebruiken van mijn schoonouders, mijn schoonmoeder doet dan tussendoor haar wekelijkse boodschappen, geen probleem, als ze maar om 11 uur weer thuis is dan kan ik de jongens weer ophalen, zo daon we dat nu al een paar maanden.
    Maar mijn schoonmoeder was om 11.15 nog niet thuis het werd 11.30 nog niks ik de psz gebeld, nee de jongens waren nog niet opgehaald. Ik was echt in alle staten. Heb uiteindelijk met een buurman kunnen regelen dat ik zijn auto mee kon om de jongens op te halen, ben ik net in de stad, kom ik mijn schoonmoeder tegen en zie ik de jongens zitten...........
    Pfffffffffff, ik heb zitten janken...............
    Kom ik thuis, zeg mijn schoonmoeder dat ze dacht dat de jongens pas om 12.00 op gehaald moesten worden en dat ze ze daarom maar had opgehaald anders moesten we zo heen en weer rijden............
    Ik neem nu al vanaf week 15 elke donderdag de auto mee en nu in eens wist ze de tijd niet meer goed????????? Kan ik niet helemaal bij, maar ach het is gelukkig goed gekomen!

8. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Mamaatje oei dat is niet fijn! Succes!

Foeske fijn dat de controle verder goed was!

Hier: ging net even naar de stad om broeken te kopen voor Olaf, kom ik erachter dat ik mijn pinpas op mn werk heb laten liggen gisteren..

9. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    mamasylvia vreemd maarja ook wel lief dat ze ze op heeft gehaald;) en lief dat je de auto mag gebruiken;) Maar ik snap je frustratie, zeker als je zit te wachten!

10. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Mamasylvia:
    Poeh, ik zou ook in alle staten zijn. Vooral omdat jij ze anders gaat halen, ze kon toch op zen minst iets laten weten hé.
    Mijn moeder mag mijn ventje ook altijd gaan halen op de crèche als ze dat wil, maar dan moet dat wel langs mij gaan, uiteindelijk zijn het wel wij die ervoor betalen en ik wil toch wel op de hoogte zijn van hoe of wat met onze kleine man.

Wel lief dat je haar auto mag gebruiken en dat jullie het zo kunnen regelen, maar het is wel een stuk aangenamer als ze zich aan de regeling kan houden.

Ach meid, je jongens zijn thuis geraakt, los laten en lekker genieten van je mannetjes :)

11. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @foeske wat fijn dat de suikers goed waren lekker zo door blijven gaan hopenlijk

@mamasyl oo klinkt wel echt als een misverstand misschien in het vervolg nog even van te voren de tijd doorgeven

nou hier de extra controlle gehad alles was goed ze blijft het wel vreemd vinden en word nu goed in de gaten gehouden moet nu elke week al komen, wel moet ik direct bellen als het erger word dus weer afwachten ook als het aanhoud moet ik dat aangeven, was ook bijna 2 kilo afgevallen vreemd want ik eet en drink volgens mij voldoende :(

12. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Goedenmorgen!

Goh ben ik nou echt de 1e vandaag???
    Nou hier niet veel te melden........
    Doe het lekker rustig aan vandaag.
    Gisteren naar de haptonoom geweest, beeb is nu al eigenwijs, papa kon geen contact maken, terwijl hij anders s'avonds behoorlijk druk is als ik tot rust kom......... nou ja de volgende keer beter!

13. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Suikers, weet niet wat er aan de hand is.. maar prikte nuchter 6.2 en nogmaals in andere vinger 5.7 dus lijkt wel of m’n apparaat van slag is?!

Nachten, hier ook een ramp. Ben overdag erg moe maar verdom het om te slapen omdat ik ’s nachts anders helemaal niet meer slaap!

Mamasyl, lekker handig…

Mamav5, wel goed dat je zo onder controle gehouden wordt hoor! Doet de beeb het ook goed?

Hier dus nog rustiger aan… Volgens mij kan dat echt niet hoor! Haha mogen ze me wel vastketenen ;) Harde buiken zijn hier nog volop aanwezig en met vlagen pijnlijk, maar zolang het geen weeën zijn vind ik het prima!

14. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Hoi meiden

Ik heb weer een dagje vakantie vandaag en maandag ook nog. Lekker lang weekend ;)

Vanmorgen opgestaan met manlief (6u30) dan heb je een heerlijke lange vakantiedag :D
    Ben samen met mijn vader de hondjes gaan wandelen vanmorgen en nu lag het wat gladder wegens de vorst en het mos enzo en ik gleed uit. Maar kon me wel meteen stabiliseren maar door de reflex om mezelf recht te trekken heb ik denk ik een spier verrokken in mijn buik. Of een pees ofzo, deed wel pijn de hele weg dat we gewandeld hebben.
    Daarna dan om boodschappen, even alle zware spullen in die auto getild (je moet niet denken dat mensen even komen helpen, ze gaan nog niet eens opzij voor me in de winkel zelf). Ach ja.
    Dan lekkere koekjes met chocolade gemaakt en spaghetti voor manlief die naar huis komt eten over de middag.
    Nu zit ik klaar om wat schoolwerk te doen en binnen 2u komt mijn schoonmoeder, want we krijgen onze box van haar.
    Dus we gaan die gaan kopen :) Hij zal er nog wel niet zijn, maar dan is kan hij alvast besteld worden.

Vanavond ga ik lekker met mijn mamsie naar de laatste Twilight gaan kijken (het boek heb ik al 3-4 keer gelezen, dus ken hem wel al vanbuiten, maar toch ;))

Eerst wat schoolwerk doen dus :)

Fijn weekend meiden!

15. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @mamasylvia die kleine van mij moet maar even met die kleine van jou praten want die van mij is een echte feestganger geloof ik

@foeske ja de kleine meid doet het goed alleen was ze niet echt gegroeit maar dat weet de vlos maandag pas zeker bij de groeiecho gaan er wel vanuit dat het weer een kleintje word vraag is alleen hoe klein

@elance zo gelukkig ben je niet gevallen voorzichtig hoor en idd geen hulp verwachten van mensen tegenwoordig jammer he, maar jij heb een leuke en gezellige dag voor de boeg zo te horen

meiden hier alles goed doe maar rustig aan ben moe moe moe maar verder gaat het wel geen veranderingen dus word niet erger en daar ben ik alleen maar blij om

16. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Foeske, wat raar dat je zo'n verschil hebt.
    Wel je handen gewassen voor de prik, kan ook de uitslag nadeling beinvloeden.........
    Hier de nachten ook een ramp, vanacht heb ik elk uur voorbij zien komen, we lagen er om 10uur in en wel geslapen hoor, maar ik heb 11.00, 12.00, 1.00, 2.00 gezien en toen even wel 2 uur achter elkaar geslapen en na die tijd niet veel meer.........
    Rustig aan doen met die harde buiken!! Hopelijk worden ze niet te pijnlijk!

Ooooo Elance, de laatste Twilight, ben ik ook helemaal gek van..... heb net de reeks weer eens gelezen, denk ook wel 3 of 4 keer nu. Maar hij blijft mooi!!
    Poe bijna uitglijden, is nu niet zo'n goed idee! dan komen de banden wel in 1x er onder spanning te staan, hopelijk heb je nu geen pijn meer!
    Veel plezier vanavond bij de film!

17. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Echt hé :D
    Ik heb de reeks gekocht toen ik nog studeerde en ik vond de eerste film zo'n stomme tienerfilm. Maar om de verveling 's avonds wat tegen te gaan (ben niet echt iemand om te gaan stappen) toch maar de reeks gekocht. Nou helemaal in de ban van hoor toen. Tussen mijn colleges en het vele studeren door heb ik de reeks in 2weken uitgelezen, het laatste boek geloof ik in 3 dagen :D
    Daarna nog eens de hele reeks en toen ik bijna afgestudeerd was nog een ;)

Mama ook al helemaal verknocht aan de boeken en de films kijken we altijd samen :p

Ik vond het eerste boek en het laatste de beste die er tussen zaten. Boek 2 en 3 waren ook goed maar lang niet zo spannend en meeslepend als die eerste en de laatste.
    Oh kijk er al naar uit :D:D

18. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Elance, veel plezier vanaaf!

Mamav5, gelukkig doet ze het goed! Je hebt vaker kleine beebs gehad toch? Waarschijnlijk iets wat bij jouw hoort…

Mamasyl, had ik ook gedaan snap er niets van! Vanmiddag was ie na de lunch ook 6,6… is echt hoger dan ik gewend ben ondanks ik gewoon hetzelfde eet… Nu vanaaf was ie wel goed (5,2). Maar even afwachten dus! Met de feestdagen op komst zal ik er toch wel aan koud zijn om meds of insuline te gebruiken denk ik...

19. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Jeetje meiden niet te geloven wat een rust hier!!!

mamaatje fijn dat het goed was! Pff nu al elke week..hoop dat het snel weer beter gaat! hoefde je geen bloed te prikken?

Elane gelukkig maar dat je niet bent gevallen!

Hier: gisteren van de fiets gedonderd... gelukkig kon ik me net staande houden en lag alleen mn fiets plat. Was wel flink geschrokken!
    Verder hier niet zoveel te vertellen, heb gewerkt vandaag en de vk belde nog heel netjes om te vragen hoe het nu ging! Vanavond met een oud klasgenoot uit eten geweest en nu weer thuis. Manlief is helemaal op aan het gaan in een studieproject dus ik ga zo maar naar bed denk ik.

20. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Meiden, wilde dit even delen. Ik kneep net op mijn tepels om te zien of er al iets uit zou komen en ja hoor, daar was de eerste melk :D
    Was doorzichtig maar droogt geel op. Ben even heel trots op mijn lichaam :D

Deel Deze Pagina