@mamavanvijf: ik slik davitamon zwangerschaps multivitamines op aanraden van mijn vk. Omdat mijn twee zwangerschappen nogal kort op elkaar zitten, heb ik volgens haar deze pillen hard nodig, omdat ik geen reserves meer heb. Maar ben nog wel moe hoor, dus of het echt helpt??? @elance: spannend hoor! @hier: om 18.00 uur een afspraak bij de vk. Hartje luisteren is altijd leuk! En nog 11 dagen wachten tot de 20 weken echo.
Hier in België loop je automatisch bij een gyn. En na elke afspraak (telkens met echo en uitleg enzo) maakt hij een nieuwe afspraak voor binnen 4 weken. Vind ik super Kost ook bijna niets hier. Niet alle echo's worden terugbetaald, dus de echo's die terugbetaald worden rekent hij aan (en dan kost hij iets van een 40,00 ofzo) en als hij de echo niet aanrekent (zoals onze eerste echo) was het iets van 30,00. Maar, je krijgt dan een attest die je binnen brengt bij je ziekenfonds en zeker de helft ervan wordt teruggestort. Zo heb ik nu onlangs al mijn attesten weer binnengebracht (ha, endocrinoloog en gynaecoloog, een 5-tal attesten) en kreeg ik iets van 141,00 teruggestort. Wat jammer dat jullie er dan maar 2 krijgen, ik zou gek worden en inderdaad véél pretecho's laten doen Nog 10min en ik mag weer huiswaarts gaan. Ga nog even in de babyspeciaalzaak tegenover ons huis binnenwippen om een positiebroek van queen mum (een rode, hopelijk hebben ze één in mijn maat), dan wat eten, hond naar mijn ouders doen en op naar het ziekenhuis
nou vind het niet jammer, als het niet nodig is is het niet nodig en de vk kan goed bepalen of het nodig is of niet heb je een medisch verleden kan ik het nog snappen en ik krijg sowieso nog een pretecho vergoed bij mijn verzekering omdat ik geen nekplooimeting heb laten doen en bij jullie kan je niet thuis bevallen toch en dat vind ik toch wel weer heel prettig en ik vind de verloskundige persoonlijk leuker dan de gyn bij de gyn ben je echt een nummertje en de verloskundige kan je echt je verhaal kwijt en heb je het gevoel dat er ook echt geluisterd word
Dat je een nummertje bent heb ik gelukkig niet zo ervaren. Maar dat komt ook omdat ik al een tijdje van te voren in het ziekenhuis liep. Dan leer je de lieve zusters wel kennen. Wij gaan 1 pretecho doen. Ik wil het liefste 3D. Duur zat. Maar ach vroeger kreeg je helemaal niets en moest je er gewoon vanuit gaan dat het goed ging. Door vele echo's, onderzoeken, magazines, internet kun je ook bang gemaakt worden. (ikke) Dat ze hier in Nederland het liefste willen dat je thuis bevalt is heel mooi. Maar als je er voor kiest in het ziekenhuis kun je 300 bij leggen.. Vind ik erg jammer. Dus kies ik maar voor thuis.. Anders wel ziekenhuis. Niet voor mezelf maar voor het kindje. In Belgie mag je volgens mij ook thuisbevallen dacht ik?
Tuurlijk mag je dat vragen. Ik heb overgewicht en boven een bepaald bmi moet je naar de gyn ipv de verloskundige. Omdat ik bij de gyn loop krijg ik meer echo's.
Pip dat je zoveel bij moet leggen ligt ook aan je verzekering Zo hoef ik helemaal niks bij te leggen En bij T liep ik ook vaak op de afdeling waar de zusters zijn en dus leer je hun wel kennen Maar de gyn ziet zoveel vrouwen op een dag en kreeg ik het gevoel dat ze even kijken vragen stellen En liepen ze terug naar spreekkamer terwijl ik nog op de. Onderzoekskamer lag En ik heb gewoon 4 hele leuke vks waar ik nu na 2 zwangerschappen een hele leuke band heb opgebouwd
Ja in belgië kun je ook gewoon thuis bevallen. Maar dat wordt niet veel gedaan, als je een verzekering hebt kost het ziekenhuis niets. Wij gaan de luxe kamer vragen Nog een uurtje Heb net trouwens een super leuke rode broek gekocht van queen mum I like!!
Net terug van de verloskundige. Alles was weer goed! Hartje klopt 150/min en mijn bm zit al tot de bovenrand van mijn navel. Ben weer helemaal blij. Volgende afspraak is op 9 oktober.
@kleinduimpje oo dus die vitamines werken dus ook niet helemaal @kinderwens toch fijn dat je in elk geval gehoord word, je hoort ondanks dat het een medische echo is toch een fijn gevoel over te houden @elance hier vind ik het ook niet jammer eigenlijk, ik denk dat als ik elke 3 a 4 weken een echo heb ik meer zenuwen zou hebben als 2 echo's en klaar @mamainspe fijn dat alles weer goed was @elance waar ben je nou hou ons nou niet zo in spanning joh hier alles goed wilde een film kijken hadden 3 dvd's gekocht maar foetsie geen idee waar we ze gelaten hebben
Hoi meiden! Moesten natuurlijk meteen de toekomstige grootouders inlichten beeb lag goed Piemeltje was heel goed te zien Wij krijgen een zoon
Ha dames, mammavan5 het wordt nu toch een beetje eng..... Wij krijgen namelijk een jongen!!! Weer 1 goed!!!