Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dankje mamainspe!
    Hoe gaat t met je?

2. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    D83, fijn dat de verhuizing erop zit! Mooie foto’s hoor! O en dat gekronkel ga je idd missen in het begin, maar het gekronkel in je armen is nog veeeeeeel leuker :D

Girafje, tnx ;)

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Aaaaah zo waar foeske geloof t! :D
    Zo n klein wormpje op je buik/aan de borst
    ***Smelt***

J hebt t Zwaar te verduren gehad laatste weken he las k?
    Sterkte ermee hoor! Virtuele Hugg!

4. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Vandaag heeft mijn man de zolder opgeruimd en het ledikantje en de commode in elkaar gezet! Hoera! Nu nog verder inrichten, maar mocht ons meisje nu geboren worden, heeft ze in ieder geval een bedje om in te liggen. Ben er blij mee!

Fijne avond verder en alvast weltrusten!

5. Caatje76

Caatje76 Actief lid

24 okt 2011
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begin nu behoorlijk last te krijgen van zijn gedraai en geschop. Hebben jullie dat ook?
    Dat je echt even stil gaat staan om "oef!" even je buik vast te pakken.

6. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja, heel herkenbaar!

7. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Mamainspe wat betreft het buddynieuws, ik doe alleen maar wat ik heb geleerd in het oktober2010 topic;) Het schijnt traditie te zijn op zp;) fijn dat het bedje en de commode iig staan!

Foeske hoe is het nu..ik duim voor je dat je de zwangerschap uit kan lopen… en nee, jij bent een bikkel! Iig fijn dat ze je niet overtijd zullen laten lopen.. dat is al iets waar je je aan vast kan houden gelukkig… Balen van de suiker meid maar idd, wat moet dat moet.. Dikke knuffel! Ohh thnx dat je hier ook mn buddynieuws hebt geplaatst!:)

Caatje leuk! Lekker kleurig! En ja de bewegingen worden steeds heftiger he;)

Girafje oohhh lekker verlof! Heerlijk!

Mamasylvia fijn dat je weer bent goedgekeurd! En kan het ook zijn dat hij minder hard groeit omdat jouw suiker beter is?

D83 fijn dat het huis goed bevalt! Ben benieuwd naar jullie kamertje! Mooie echofoto zeg!

Hier: Ik werd vrijdagavond opeens heel beroerd en ben in bed gekropen, heb snachts liggen ijlen en kon me van de pijn geen houding geven, ik dacht dat het buikgriep was, want ik moest ook spugen en naar de wc.. toen ik wakker werk had ik zo’n pijn in mijn rug en borst, ik dacht dat het kwam door de griep want de rest van mn spieren deed ook zeer, maar daarna begon ademen ontzettend zeer te doen en kon ik bijna niet meer praten van de pijn. Toen rond de middag maar de huisartsenpost gebeld omdat ik het niet vertrouwde en idd, een fikse dubbele longontsteking.. Die gaan we nu te lijf met een fikse dosis antibiotica en paracetamol tegen de pijn en het gaat gelukkig al iets beter. De koorts is gezakt en het doet iets minder pijn. Nu ben ik bijna weer aan de volgende dosis toe en doet het weer veel meer pijn maar ben blij dat het aanslaat. De kleine meid doet het gelukkig gewoon nog steeds supergoed:)
    Vrijdagmiddag was ik nog even bij de vk geweest , omdat ik druk op mijn hoofd krijg bij de harde buiken, alsof al het bloed naar mijn hoofd stroomde, word dan ook rood en ik hou vocht vast. Alles was in orde, urine ook schoon dus.. Ze kon goed voelen dat de kleine meid in voetligging ligt, boven mijn schaambot voelde ze beentjes en onder mijn ribben het hoofdje:) Draaien kon weleens moeilijk worden, mijn bm zit al vrij hoog en dit heeft als reden dat hij heel smal is gegroeid en die hoogte dus nodig is voor de ruimte. Ze staat echt in mijn bm;) Ben benieuwd, maak me er nog niet druk om, de jongens lagen in stuit en zijn met 36 weken allebei nog gedraaid..:) Wel merk ik dat ze steeds sterker wordt.. ik word steeds harder in mijn doos geschopt ‘AUW’ maar ach, het voordeel is dat mijn ribben nog geen pijn doen van getrappel;)

Kerst: hier hebben Olaf, Liam en mr Paloe hebben vandaag eindelijk de kerstboom gezet..gelukkig!

Kamertje: haha iedereen in de stress;) Hier ook een beetje:p manlief is nu behang aan het trekken en heeft vandaag overdag de sierlijsten eraf gehaald.. Dan stucen, voorstrijk, schilderen, kozijnen schuren en schilderen, sierlijsten eraan, deurpost en deur erin, inrichten.. alles dus nog:p Maargoed, op onze slaapkamer is alles klaar, de laatste sierlijst heeft manlief vanmiddag geplakt en het wiegje staat helemaal klaar. De commode staat op Liam zijn kamer naast Liam’s commode en is helemaal ingericht, dus die kan zo naar beneden;) Alles is klaar, behalve het kamertje:p

Ik baal wel dat ik nu echt helemaal niks kan doen, moet van de arts echt zoveel mogelijk in bed blijven en ben zo moe en t doet zo zeer dat ik dat ook echt wel doe..

8. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Mama in spe, leukleukleuk

Caatje, de bewegingen worden steeds grover en de plaats daarbinnen steeds kleiner dus tja hier ook niet altijd comfortabel maar ach! Als dat het maar is ;)

Paloe, ik hoop ook dat ik het lopend doe, al gaat het toch echt achteruit… Heb vrijdag een trippelstoel besteld bij de uitleen omdat steeds zwaarder wordt om mezelf te verplaatsen… Hij komt vandaag binnen dus ben benieuwd of dit makkelijk gaat…
    Slaat je AB al aan?

Kamertje, Hier is ie bijna klaar om in te ruimen :D zo fijn! Alleen het bedje moet nog in elkaar… En er moeten nog wat dingen opgehangen (zoals rolgordijn, schilderij, wandplank, lamp) Als dat allemaal gebeurd is ga ik heerlijk inruimen JJJ Maar dat zal pas na de feestdagen zijn aangezien ik eerst heel hard m’n best moet doen om deze ‘heel’ door te komen!

9. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ paloe: een dubbele longontsteking, das balen! Ik hoop dat je morgen wel een beetje van de kerst kunt genieten!

10. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    iedereen hele fijne kerstdagen toegewenst!!!!

11. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    @Paloe, in het zkh hadden ze het eignlijk helemaal niet over mijn suikers nu. Het enige wat ze zeiden is dat een lijn niet hoort af te buigen naar beneden......... Denk echt dat de vorige keer of nu een verkeerde meting is geweest.
    Ga me er nu nog niet druk om maken. Voel de baby nog steeds heel goed bewegen...........

Beterschap!

@Voor iedereen hele fijn kerstdagen gewenst!

12. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Oeioeioei... gister een gezellige avond gehad met vrienden. Toen ze weg waren gezellig tv gekeken met ml... Na even liggen liep ik naar de keuken en ja hoor... BAM daar ging ik! Ik zakte gewoon door m'n rechter been/bil! Vallen deed ik niet (kon me nog net opvangen) maar er zit een spier in m'n rechter bil die niet wil meewerken! Waarschijnlijk net een spier die enorm helpt om dat bekken van mij bij elkaar te houden... AUCH... Dacht vanmorgen dat het wel ging maar toen ik opstond bleek het net zo slecht als giste... gaat lekker zo! En dat precies bij kerst :( Gelukkig kan ik nu rollend door huis, dus zal daar vandaag extra gebruik van moeten maken denk ik... Nou ja iig fijne feestdagen dames!

13. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    Fijne feestdagen allemaal. Hoop dat we zonder veel klachten de dagen door kunnen brengen ;)

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Thx Paloe! Heel veel beterschap! J hebt flink te pakken! Was wel f schrikken zeg! Hoop dat j j snel beter voelt!

Foeske ook veel sterkte! Klinkt niet fijn!

Hier ook laatste dagen veel beweging in de buik!
    Gekronkel gedraai getrap, sommige bewerkingen echt ongemakkelijk maar fijn dat ie nu niet meer zo snel wegduikt als k m'n hand neerleg op m'n buik..
    Echt een bijzondere kerst zo met een kleintje in m'n buik!

Hier moeten we ook de lamp en t wandrek nog ophangen
    De muurstickers zitten nu alleen t posterbehang nog en dan ga k in januari ook beginnen met de kleertjes wassen.

Succes voor diegene die allemaal met of in de kamertjes bezig zijn en nog hele fijne dagen gewenst!

Tot snel weer dames!

15. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Goedemorgen allemaal!

Rustig hier.
    Ik hoop dat iedereen fijne kerstdagen heeft gehad.
    Hier hebben we het lekker rustig gehouden.

Ik merk wel dat ik de zwangerschap nu echt wel zwaar begin te vinden. vanacht weer veel wakker geweest, volgens mij is de kleine weer gedraaid........... Had weer zo'n onbestemd en weïg gevoel in mijn buik en ik voel de beeb nu ook alleen weer links onderin.......
    Nu maar hopen dat ik het mis heb.
    Volgende week mag ik weer voor een controle en een groeiecho dus maar even afwachten.

16. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Hoi dames!

Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen. Het is hier zo druk geweest en ik heb zo weinig tijd gehad.
    Kerst was heerlijk, ik hoop dat het voor jullie ook zo was.

Nu kunnen we uitkijken naar de jaarwisseling en dan aftellen naar onze beebjes :D

Onze kinderkamer begint ook vorm te krijgen en is dus bijna af. Als hij volledig klaar is post ik wel wat foto'tjes, ik ben er wel heel blij mee :)

Hoe gaat het bij jullie met de laatste loodjes?
    Hier begint het alvast zwaarder te worden, maar ik kan nog steeds alles aan, gelukkig :p

17. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Net terug van de groeiecho. Ondanks mijn dieet is ze weer extreem gegroeid. Weegt nu al 3250 gram! Gaat dus niet goed. De gyn adviseerd me na te denken over een geplande keizersnede. Heb over twee weken weer een groeiecho en dan hakken we de knoop door...
    En maandag heb ik weer een afspraak met de diabetesverpleegkundige. Zal dan wel aan de insuline moeten vrees ik...

Hoewel ik dit allemaal wel zag aankomen, ben ik er toch een beetje ondersteboven van.

Zo, genoeg ego. Hoe is het verder met iedereen? Fijne kerstdagen gehad?

18. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Mama in spe, snap best dat je niet echt zit te wachten op insuline, maar als het beter is en je kindje groeit dan minder snel en heeft straks na de geboorte minder tijd nodig om zijn eigen insuline te regelen lijkt het me alleen maar beter.
    Ik weet nog met de tweeling dat ik ook zo iets had van jeetje moet ik nu echt gaan spuiten, maar ik vond dat best meevalen en nu ben ik al aardig wat weken aan het spuiten en het gaat vanzelf.
    Heb de laatste weken eigenlij geen uitschieters meer, of ik moet het boekje te buiten gaan............

Elance, ik ben benieuwd naar het eindresultaat van de babykamer!

19. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Foeske hoe bevalt de trippelstoel? Oeh jullie zijn al lekker ver met het kamertje!!! Ik weet precies wat je bedoelt met die spier en het erdoor zakken.. daarom heb ik nu de krukken naast mn bed staan;)

Mamasylvia hm gek want als jouw suikers eerst te hoog waren kan dat natuurlijk voor een groter kindje zorgen en ik kan me zo voorstellen dat als de suikers goed zijn de groei dan ook weer afneemt waardoor de lijn verandert.. ben benieuwd en zou me er idd geen zorgen om maken!

Mamainspe wow dat is al een flinke beeb inderdaad.. pff kan me voorstellen dat je geschrokken bent meid! Alvast heel veel succes over 2 weken!

Elance ik ben benieuwd!

Manlief is as we speak behang aan het krabben;) dit weekend stucen..

Mijn longontsteking is nog niet weg helaas, de pijn komt sinds gister ook gewoon door de pcm heen helaas en de kuur ab loopt tm morgen, dus heb morgenochtend weer een afspraak bij de ha om te kijken hoe en wat..
    Ben ook nog steeds flink benauwd en heel erg moe..maar gelukkig kon ik met de kerst wel alle sociale dingen doen, door tussendoor te slapen;)
    [FONT=&quot]zooo, vanmorgen naar de vk geweest en... onze kleine meid is gedraaid! :D Ze ligt netjes met haar hoofdje naar beneden, vast in mijn bekken en al wat ingedaald! Ik heb nog wel veel ruimte in mn bm dus ze zou er nog weer uit kunnen schieten en kunnen draaien, maar voor nu is dit super!:D
    Wel was haar hartslag wat te hoog, dus ik moest even in de wachtkamer een half uurtje wachten, daarna was haar hartslag weer goed gelukkig. Kan samenhangen met mijn benauwdheid en koorts (koorts is nu weg door pcm) dus ik moet bellen als ik benauwd ben of boven de 37,8 heb, dan komen ze thuis luisteren.
    Groei was mooi gemiddeld:)
    Na de vk even met Liam en mr Paloe wat gegeten in de stad en het geboortepakje compleet gemaakt met een veel te duur mutsje van Lief! en ook Lief! sokjes;)
    [/FONT]
    kerst was druk, kerstavond kerstontbijt met mn moeders fam, 1e kerstdag brunch met mn vaders fam en savonds diner bij ons thuis met mn schoonmoeder. 2e kerstdag smiddags naar mn ouders en daar ook gegeten. K heb het gered maar heb tussendoor steeds geslapen en moest wel steeds weer op tijd weg. Pf wat kan lonontsteking zeer doen zeg!

20. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    en hoe dat andere lettertype nou verzeild raakt in mijn post... geen idee!:S

Deel Deze Pagina