Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    is je kleine misschien aan het indalen? dat kan voor die menstruatiepijn zorgen! bijna verlof, succes met de laatste dag!

2. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Paloe; dat zou kunnen ja, weet niet meer dat dat zo voelt:)...

3. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Goedenmorgen allemaal!

Vannacht een beroerde nacht gehad.
    Om het uur moest ik eruit om te plassen en een pijn in mijn buik dat ik dan had....... kon er gewoon niet lekker van liggen.
    Nu is het gelukkig weer minder.

4. Dobbertje21

Dobbertje21 Actief lid

20 nov 2011
    193
    0
    0
    Ik studeer voor pedagogisch medewerker in de kinde
    Friesland
    @Foeske, Goed idee om de club te sluiten. Veel van ons zitten al op fb en komen al haast niet meer hier op het forum... Scheelt jou ook weer werk :p

@Kelly, En hoe is de intake met kraamzorg gegaan. Alles naar je zin?

@MamaSylvia, Wat vervelend van die beroerde nacht. Dan merk je pas hoe kostbaar je slaap is... ik ben soms ook wel snachts wakker, en dat word steeds vaker. Lekker vervelend. Ik heb dan de mazzel dat ik eigenlijk elke dag wel kan blijven liggen tot ik de slaap uit heb, ik weet niet of jij die luxe ook hebt..??

Harde buiken, hier eigenljk niet. En als ik afga op wat jullie er over vertellen weet ik het eigenlijk wel zeker van niet. Ik heb eigenlijk nooit pijn aan mn buik. heb tot nu toe miss 2 of 3 keer gehad dat na een bepaalde beweging mn buik samentrok, beetje pijnlijk en wat harder dan normaal. Maar was ook zo weer over.

Vocht vasthouden, begint hier al wel wat geloof ik. Mijn ring gaat moeilijker af, knelt wat en laat een afdruk achter. En als ik 's avonds mijn sokken uittrek zit er een afdruk op mijn been. Dus mijn enkels/kuiten zijn ook wat dikker dan normaal.

Qua gewicht doe ik het nog niet eens zo raar. Ben nu zo'n 11 a 12 kilo aangekomen. Had even gegoogled en kwam een leuk lijstje tegen met wat alles wat erbij komt ongeveer weegt. Zoals plecenta, extra bloed, vocht en vet. Wel grappig.

Baby: 3200-3500 gram
    Extra vocht: 2000 gram
    Extra vet: 2000 gram
    Extra bloed: 1500 gram
    Baarmoeder: 1000 gram
    Vruchtwater: 800 gram
    Placenta en vliezen: 750 gram
    Borsten: 400 gram zwaarder dan voor de zwschap
    Totaal kom je dan op ongeveer 11/12 kilo.

Verder gaat het hier prima.
    Afgelopen vrijdag nog even in e babykamer bezig geweest.
    (en bedenk mij net dat ik nog even foto's zou plaatsten op fb, sorry dames)
    maar het plankje bovend e commode hangt, de lampjes hangen en ik heb nog een badje en aankleedkussen geshopt :D:D dus het is eigenlijk af zo. Er staan nog wel wat losse spulletjes, mijn bugel staat er nog, ook het kraampakket staat daar, nog een kist met wat doelloze spullen en nog twee dozen met knuffels (die we niet meer kwijt kunnen) Dus dat moet nog even opgeruimd worden.

Daarnaast nog goed nieuws. Met vandaag erbij nog 5 dagen werken.
    Ik moet 1 januari werken, dan de zaterdag en het weekend erop is al mijn laatste weekend. 13 januari is mijn laatste werkdag.
    Ik ben nog wel met school bezig, maar daarvoor kan ik gewoon thuis blijven.

Vandaag nog even 4 uurtjes werken en dan vanmiddag om 4u naar de fam van mijn vriend om nog even kerst te "vieren". En dan hebben wij de kerstdagen ook weer overleefd.

Het begint hier inmiddels alweer wat drukker te worden, dus ik brei er een eind aan.
    Fijne dag allemal en morgen een heel goed uiteinde.

5. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Hoi meiden!

Harde buiken heb ik ook niet echt veel last van, meer de beeb die zich dicht tegen mijn buikwand aannestelt en dat kan soms wel lastig zijn.
    Ik begin donderdag weer te werken en moet dan nog 4 weken gaan vooraleer mijn zwangerschapsverlof in gaat.

Mijn moeder is al bezig dat ik misschien toch beter wat vroeger zou stoppen enzo maar als het lukt dan blijft ik door gaan tot 1 week voor de bevallingsdatum (die is verplicht hier in België).
    Nou ja, we zien wel wat er komt.

Vandaag alweer 34 weken zwanger dus mocht het nu opeens in gang schieten dan houden ze het hier alvast niet meer tegen.

Papa wordt volgende week vrijdag 50, we zijn al snode plannetjes aan het smeden ;)
    Ze komen die avond ook terug van een city trip dus kunnen we er wel voor zorgen dat het huis versierd is enzo, dat gaat hij super vinden!
    Nu hebben mijn broertje en ik wel wat ruzie maar goed zelfs al zou dat niet zo zijn mag ik ook heel de boel regelen dus dat verandert niet veel aan de zaak.
    Het moeilijke is de rijmpjes vinden, papa heeft immers palliatieve kanker dus moet je niet over nog eens 50 jaar gaan spreken ofzo, dus dat is wat delicaat maar ik heb wel wat leuke gevonden.
    Hij gaat het helemaal super vinden denk ik :D

6. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Dobbertje, ik heb helaas niet vaak de luxe om s'morgen uit te slpen, nu dat mijn man vrij is ga ik vaak s'middags heel even liggen ook weer niet te lang want anders worden de nachten denk ik nog meer een drama........
    De jongens zijn vaak rond half 7/7 uur wakker, vandaag was het trouwens 8 uur! Dus mocht niet klagen..........

7. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Mamasylvia niet weer een blaasontsteking?

Dobber fijn allemaal! Fijne jaarwisseling!

Oud en nieuw: met de hele fam van mijn vaders kant, altijd erg gezellig!!!
    Allemaal een fijne jaarwisseling!

8. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Paloe zat ik ook al aan te denken, zal morgen voor de zekerheid even wat urine naar de ha brengen.

9. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    @dobbertje, we hebben zeker een goed gevoel over gehouden aan de intake met de kraamzorg. Kregen ook goede tips om de kleine en de hond samen kennis te laten maken. Erg fijn!

@elance, petje af hoor dat je zolang door gaat met werken. Ik zelf moet er niet aan denken en dan mag ik nog niet eens klagen wat betreft zwangerschapskwaaltjes. Veel plezier met het feest van je vader.

Fijne jaarwisseling alvast meiden!! Het jaar waarin wij onze kleintjes mogen verwelkomen :)..en dat schiet al best wel op!

10. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Oh oh!
    Ik denk dat ik wat met BI begin te kampen als ik zo wat rond google...

Maar dus even hier nog navragen,
    Ik heb het al eventjes hoor maar het wordt steeds erger. Ik kan soms enorme pijnscheuten krijgen ter hoogte van mijn schaambeen en liezen.
    Heel lastig want dan kan ik eventjes niet stappen, doet immens veel pijn en dan is het weer over en kan ik weer.

Net maakten we ons klaar om met de hond te gaan wandelen en mijn mannetje was me aan het pesten dus ik ren de trap af naar de keuken en toen ik de keuken wilde inrennen schoot het er weer in en moest ik even zitten. Toen we dan aan het wandelen waren had ik ook een keer of 4 zo'n immense pijnscheut dat we even moesten stoppen...
    Pff, dit is niet leuk zeg... Maar goed, nog maar 6 weken te gaan :D

11. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Goedemorgen.

@Elance weet niet of het echt BI is waar je last van hebt, maar de boel daar onder is natuurlijk behoorlijk aan het verweken en als je dan eens onverwachte bewegingen maakt kan dat behoorlijk veel pijn doen.........

@Hier vanmorgen maar weer eens urine naar de ha gebracht, maar is niks uitgekomen, wordt wel voor de zekerheid weer op kweek gezet. Ha belde me zelf terug, dat ik ook even moest overleggen met de gyn, want ik hou best veel vocht vast, heb zeg maar kussentjes op mijn voeten, als ik mijn steunkousen niet draag heb ik helemaal geen enkels meer, nu hou ik dat nog enigzinds binnen de beperke...... en volgens mij is mijn gezicht ook meer opgezet.......... (maar manlief zegt dat dat wel mee valt)Ook heb ik echt het gevoel dat ik niet meer goed uit kan plassen en dat er dus urine achter blijft...... Als ik het kindje veel minder vaak voel moet ik weer aan de bel trekken, ik heb voor donderdag een afspraak staan en dat laten we eerst zo, mocht er vandaag het 1 of ander veranderen moet ik zeker weer bellen.

Volgens mij zijn dit wel een beetje de zware loodjes waar iedereen het altijd over heeft........
    Ik heb dit termijn met de tweeling niet gehaald en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik die zwangerschap als minder zwaar heb ervaren........

Ik wens iedereen hier alvast een hele goede jaarwisseling en dat 2013 maar het jaar mag worden wat iedereen er van verwacht!!!!!

12. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Heb bijgelezen, maar eerlijk gezegd weinig zin om te reageren...

Gister na veel pijn aan de bel getrokken en blijkt dat ik na alles ook nog zwangerschapsischias erbij heb! Enige remedie is warmte op onderrug/bil en volledige bedrust... Weer flink balen dus maar weer inbinden en dealen met alles....

Voor iedereen een fijne jaarwisseling gewenst!

13. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Allemaal een fijne jaarwisseling!!!

Elance ik vind het niet klinken als BI, meer als de ‘gewone’ verwekingsklachten. Bij BI (tenminste bij mij) voel je de botdelen tegen en langs elkaar schuren, zakt je bekken uit elkaar, de boel lijkt uit de kom te schieten etc.. maar dat neemt niet weg dat die steken onwijs pijnlijk kunnen zijn meid!

14. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    foeske ook hier een hele dikke knuffel!!!

15. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    foeske, heel veel sterkte!!

16. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    De laatste uurtjes van 2012. Fijne jaarwisseling allemaal!

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wens jullie allemaal een gelukkig en gezond 2013
    T jaar van onze kleintjes!
    Dat al jullie dromen mogen uitkomen!

18. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Meiden de allerbeste wensen, veel geluk, liefde en gezondheid voor 2013!! De laatste lootjes zijn nu echt begonnen :)

19. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gelukkig nieuw jaar allemaal!

Inderdaad de laatste loodjes...:D

20. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    2013 is begonnen! De beste wensen allemaal!

Deel Deze Pagina