Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Hoi meiden!

Vooreerst een super 2013 toegewenst, het jaar waarin onze beebje worden geboren :D

Hier de laatste dag vakantie :( maar goed, nog een 4-tal weekjes werken en dan gaat mijn zwangerschapsverlof in.

Vrijdag moeten we weer naar de gyn dus dan hoor ik wel of er al verweking is ofzo, maar het kan inderdaad wel met het indalen te maken hebben dacht ik dan.
    Vannacht heb ik de hele nacht slecht geslapen door brandend maagzuur en een verkoudheid, oh wat haat ik dat!
    Ook heb ik mijn trouwring gisteren dan maar eens af gedaan want mijn vingers zijn enorm aan het opzwellen... Vrijdagochtend maar eens in een potje plassen en dat binnen steken bij de gyn 's avonds.

Oh wat wordt er afgeteld zeg :D

2. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    @elance: verstandig van je om je trouwring af te doen. Ik was bij mijn vorige zwangerschap te laat en kreeg hem niet meer af. Op het eind zat hij zo strak dat ik hem zelfs niet meer rond kon draaien. Best pijnlijk, maar ik wilde hem niet door laten knippen.

3. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    iedereeen de beste wensen !

elance denk eerder dat je boten en spieren daar aan het verweken zijn dan dat het BI is,
    Bi straalt namelijk uit naar je benen
    en vooral met opstaan heb ik er hier last van
    zo moet ik dus geholpen worden om van de bank af te komen
    en draaien in bed is nu echt een kriem
    bij elke beweging heb ik pijn maarja nog 7 weken!

hier begint het dus echt wel zwaarder te worden !
    ben blij dat het nog even vakantie is
    kindjes slapen heel lief tot half 9 uit wat een heerlijkheid
    manlief doet nu bijna alles! enige wat ik nog een beetje doe is de was eten maken en voor de kids zorgen

4. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Allemaal de beste wensen en hopen dat we snel van onze kleintjes mogen genieten :D

5. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Mamainspe kan ik me voorstellen! Ik zou m ook echt niet door willen laten knippen, moet er niet aan denken!

Nieuwjaar: om ongeveer half 2 stortte ik in en zijn we naar huis gegaan;) om kwart voor 3 lagen we erin. Tot 12 uur uitgeslapen en daardoor weer een beetje mens;)(mr paloe was er om 08:15 uit met Liam, Olaf heeft tot 11 uur geslapen) Afgelopen nacht sliepen Olaf en Liam bij mijn ouders, zodat wij even een nacht door konden slapen en uit konden slapen. 22:30 lagen we erin na lekker samen uit eten te zijn geweest en om 10:00 waren we wakker, heerlijk!

Mr paloe is voorstrijk aan het smeren, vanmiddag naar de vk en dan naar de stoffenwinkel:D

6. Dobbertje21

Dobbertje21 Actief lid

20 nov 2011
    193
    0
    0
    Ik studeer voor pedagogisch medewerker in de kinde
    Friesland
    allereerst de beste wensen voor iedereen.
    En dat we maar snel onze kleintjes in onze armen mogen houden.

Zo droom ik de laatste dagen heel vreemd.
    Ik droom dat ik bevallen ben van ons kindje.
    Hoop niet dat het voorspellende dromen zijn want de kleine man mag nog wel even een paar weekjes blijven zitten.... Maar aan de andere kant kan ik ook niet wachten :D:D

Verder gaat het goed hier. Soms wel last van wat kwaaltjes zoals maagzuur, maar ach dat is te verwaarlozen. Wel kan ik nog steeds slapen tot ik een ons weeg.

Daarnaast nog 3x werken en dan heb ik verlof. Deze gaat 14 Jan in. Dus ik ben vanaf de kerst aan het aftellen.
    Vandaag ook de jongen ontmoet die mij komt vervangen op het werk. Het is nog een jong jochie, zo grappig om te zien.

Verder nog wat leuke dingen op de planning staan.
    Ga binnenkort nog een keer met mijn moeder en zus naar IKEA en we gaan met zn 3en naar de nieuwe bioscoopfilm Pitch Perfect.

Nou dames ik zal nog even wat huishoudelijke taken uitvoeren voordat de man weer thuis komt. Die moest vandaag weer beginnen met werken, gelukkig want hij kan zich niet vermaken..... En zo heb ik ook weer een beetje rust :p

Fijne avond allemaal.

7. Manonvd

Manonvd Actief lid

13 jun 2012
    309
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nog een happy new year meiden!

Inderdaad, het aftellen is begonnen.. hier nog 11 daagjes werken na vandaag: kan niet wachten ;). Vandaag weer begonnen na 1,5 week vakantie en merk toch dat lang zitten nu best heavy wordt met die buik.. gaat de hele tijd gespannen staan en kleine man gooit dan letterlijk z'n kont tegen de krib (in dit geval mn ribben). Maar goed, over 20 minuutjes zit de eerste dag er alweer op :)

Hier qua rugklachten juist wat beter de laatste week. Misschien ligt het toch aan het feit dat vriendlief en ik hebben gewisseld van kant in bed.. zijn lattenbodem staat misschien net iets beter afgesteld ofzo, don't know! Vind het allang prima, ik lig nu dichter bij de wc nl :p

had vrijdag wel iets raars: mijn buik zat ineens helemaal onder de jeukende rode uitslag! begon later ook wat te verspreiden naar mijn voeten en onderbenen, allemaal rode puntjes. Dacht eraan om de vk te bellen, maar eigenlijk is het toch weer weggetrokken. Mijn buik ziet er nu weer normaal uit en sinds gisteren zijn ook mijn voeten weer vrijwel helemaal terug in de normale look... wel vreemd! had brandnetelthee gekocht tegen het vocht en dat vanaf donderdag gedronken. Vanaf zaterdag toch maar mee gestopt omdat ik dacht dat het misschien daarmee te maken had..??
    Ben allang blij dat het weer is weggetrokken, want was al bang dat het PUPPP zou zijn... dan had ik echt gebaald, want dat ziet er niet echt charmant uit!

Ander irritant kwaaltje is dat ik enorm snurk de laatste tijd!! Echt zooo niet charming!! Ik word er gewoon zelf wakker van en vriendlief dus ook... beetje jammer!

Verder iig alles goed hier. Kamertje is nu echt bijna klaar, kwestie van inrichten en aankleden met accessoires: love it!!! :D

8. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    @manon: dat snurken hoort erbij helaas. Had ik vorige keer ook en ook nu schijn ik weer te snurken:). Alles wordt weker en slapper, vandaar. Gelukkig snurkt mijn man ook elke nacht, dus hij mag geen commentaar leveren.

9. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Dobber leuke plannen!

Manon heerlijk dat het kamertje bijna klaar is zeg!!!:D Gek idd die uitslag! Gelukkig is het weer weg… Haha dat snurken, lekker charmant:p hier gelukkig geen last van;)

:D manlief heeft de overige muren vanmorgen van voorstrijk voorzien en nu de witte muren wit geschilderd:D Morgen de grijze verf kopen, het plafond wit schilderen en de grijze muur grijs:D En miss de witte muren voor de 2e keer. Ik heb de stof voor het boxkleed gekocht en de vulling en de lijstjes voor aan de muur gevuld:D

[FONT=&quot]Hier weer goedgekeurd door de vk! Bloeddruk was voor mijn doen wat hoog, 115/75. Normaal is het 100/60 ongeveer. Maargoed, nog steeds wel goed:) Meisje ligt nog steeds (of weer) goed en groei is ook goed:) Ze vroeg nog hoe het ging met de vermoeidheid en of we al actie moesten plannen, maar heb gezegd dat ik dat helemaal aan het begin vooral had aangegeven omdat het bij Liam zo ontzettend slopend was met 17 (!!!) WEKEN weeen en dat dat nu niet het geval is, dus dat er ook niets hoeft te gebeuren:)
    Het voelde wel heel fijn dat ze er zelf naar vroeg:) Voel me bij deze vk zo veel beter gehoord en begrepen als bij de vorige praktijk! Al is het nu niet echt nodig:) Heerlijk!
    [/FONT]

10. Dobbertje21

Dobbertje21 Actief lid

20 nov 2011
    193
    0
    0
    Friesland
    Morning ladies,

Vanmorgen weer goed gekeurd bij de vk.
    Bloeddruk 120/65 dus weer prima. Beeb ligt nog steeds met zijn hoofd naar beneden :D:D en was zelfs al een klein beetje ingedaald. Dat verklaart dan ook weer dat ik de laatste dagen last had bij/van mijn schaambot....
    Verder ben ik veel en snel vermoeid en benauwd. Als ik even van de bank naar de keuken loop ben ik al uitgeput. Maar even zien hoelang ik dit volhoud.

Zo eerst de stad even in, kijken of ik nog wat leuke spulletjes kan shoppen.

fijne dag allemaal.

11. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook weer goedgekeurd door de VK. Bloeddruk 120/60, keurig dus. Baby was flink gegroeid, hoofdje nog steeds naar beneden en kleine is ook al aan het indalen. Dacht ik al te voelen. Alles weer prima dus. Heerlijk weer.
    Morgen laatste werkdag en dan verlof!! Whoehoe!

Fijne dag!

12. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Fijn dat de meiden die weer een controle hebben gehad allemaal weer goed zijn gekeurd.

Hier vanmorgen ook weer een controle gehad en een groeiecho.
    Beeb wordt nu op zo'n 3100gr. geschat.
    Mijn bloeddruk was ook weer goed 125/80.
    Ik heb trouwens de datum al dat ik zal worden ingeleid......... 20 januari!!!!!
    Over 2 weken nog een laatste controle en dan gaan ze kijken of de boel aan aan het verweken is en als dat dus is dan kan het snel gaan want dan hoeven alleen de vliezen de 20e gebroken te worden en anders zal ik eerst nog tabletjes ingebracht krijgen om de boel weker te maken.
    Dus hier is het aftellen nu echt wel begonnen.
    Manlief was er even stil van, die vindt het wel erg snel gaan nu!!!!

13. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Fijn al die goede controles!!!

Mamasylvia wauw al een datum!!! Spannend en snel!!! Jeetje zeg over 17 of 18 dagen al de eerste feb-beeb!;) hoever ben je dan precies?

14. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Fijn al die goede berichten van de babykeuringen :). En mamasylvia, voor jou gaat het aftellen nu echt hard! Stiekem ben ik wel een beetje jaloers ;).. kan niet wachten tot ik mijn kleine uk mag verwelkomen ;)

Hier gaat het op zich goed. Alleen wat last van een te lage bloeddruk zo af en toe. Dus nu tips gekregen van de vk om altijd drop bij me te hebben en af te koelen als ik er weer last van heb. Want als mijn bloeddruk daalt heb ik het ook bloedheet! Loop vandaag al de hele dag in een t-shirt met korte mouwen en geen sokken aan. En dat is echt niks voor mij haha, was altijd een kou kleum. Maar de kleine man schopt er goed op los dus dat zit wel goed :)

15. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    33+3:) ene duwt ze naar boven, andere naar beneden:)

Bijgevoegde bestanden:

16. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Paloe, mooie buik!
    Ik ben dan precies 38 weken, had eigenlijk niet verwacht dat dat op zondag zou gebeuren (het inleiden/priemen) maar in Zwolle gaan ze 24/7 door.......

17. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Manon, hier ook al gesnurk ontdekt bij mezelf… heel charmant haha

Fijn dat alle baby’s hier weer goedgekeurd zijn!
    Hier is de beeb, bloeddruk en suiker ook weer goedgekeurd… Gyn zag de ernst van mijn situatie nu toch echt in… Ben in rolstoel naar de controle gemoeten omdat lopen echt niet meer kan! (Ja 3 meter kan net)… eindelijk de verlossende woorden gekregen dat ik met 38 weken ingeleid zal worden… 17 jan. Weer controle en dan hoor ik de datum van inleiden! (wat een ontzettende opluchting!!)

Mamasyl, gaan we in dezelfde week bevallen :D Wel apart dat je op een zondag binnen moet… doen ze hier volgens mij niet…

18. Dobbertje21

Dobbertje21 Actief lid

20 nov 2011
    193
    0
    0
    Friesland
    MamaSylvia, wat spannend dat je nu weet wanneer je ingeleid zal worden. Lijkt me wel heel bijzonder om nu al af te kunnen tellen. Voor de rest is het toch maar afwachten.

Foeske, En jij ook al. Wat leuk meiden.

En ben net als Kelly ook wel een beetje jaloers.... wil mijn kleintje ook zo graag in mijn armen.

Hier weer flink ingeslagen vandaag. Zag allemaal leuke kleertjes en kon me gewoon niet inhouden. Zal zo even wat foototjes plaatsen :D:D

19. Dobbertje21

Dobbertje21 Actief lid

20 nov 2011
    193
    0
    0
    Friesland
    Foto 1: Zijn twee stoere rompers van de Baby Dump
    Foto 2: Setje van de Hema, vond vooral het broekje schattig.

Bijgevoegde bestanden:

20. Dobbertje21

Dobbertje21 Actief lid

20 nov 2011
    193
    0
    0
    Friesland
    En nog twee setjes

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina