Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Elance goed bezig!!! Lijkt me wel genoeg hoor!;)

Was om iets over vijf terug van de HAP, we moesten daar even wachten: Afspraak was om 10 voor 4 maar liep wat uit. Hij heeft geduwd en getrokken en het lijkt erop dat iig de bekkenring (het vaste deel zegmaar) niet gebroken is, anders had daar beweging in gezeten en naast de algehele beweging van de ring door de BI was dat niet het geval. Het zou kunnen dat het schaambeen gebroken is, maar dat denkt hij niet. Foto's kunnen ze nu natuurlijk niet maken en hij zei: als we nu wel foto's maken en er blijkt wat gebroken, dan kunnen we nog niets doen zolang je zwanger bent.
    Het moet komende week wel beter gaan, anders moet ik via de huisarts overleg plegen met chirurg en gyneacoloog.
    Hij was trouwens verbaasd over het feit dat ik thuis ging bevallen, hij zou dat als vk niet aandurven met mijn mate van BI. Dus dat was even hoppa met de neus op de feiten. Als het richting de 37 weken nog zo slecht gaat moeten we ons afvragen of het verstandig is de kleine meid via de natuurlijke weg geboren te laten worden.. maar dat is voor later zorg, dat duurt nog 3 weken en ik ga ervan uit dat het dan wel weer beter gaat.
    Hij heeft trouwens niet naar de beeb geluisterd, hij kon aan mijn buik wel zien dat ze actief was;)

2. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    @paloe: op het eerste oog dus niets ernstigs, maar wel pijnlijk. Hopelijk gaat het de komende dagen beter!

3. Jlover1988

Jlover1988 Actief lid

11 jul 2009
    378
    0
    0
    Dames! Ik was jullie kwijt!

Zijn jullie er ook zo ontzettend klaar mee? En is er al iemand bevallen?

Ik ben 8 februari uitgerekend maar ik denk dat ze eerder komt, zo rond 20 januari.

Verder snurken, alsof ik elke boom afzaag die er hier in de omgeving staat! Maagzuur 24/7 wat echt pijnlijk begint te worden.
    Gekneusde ribben gehad omdat mevrouwtje zo groot en sterk is..Ze loopt 2 weken voor op groei en gewicht als ik de VK moet geloven.
    Vanaf de 18e mag ik officieel thuis bevallen, geen bacterie in mijn urine gelukkig!

Vocht ook ontzettend veel sinds 1 week, moet ik me daar druk om maken? Dat wist ik namelijk niet...
    Krijg mijn ringen met geen mogelijkheid af, zeep olijfolie vaseline niets helpt! Schoenen zijn ook al niet meer te doen dus loop nu op teenslippers en veel met de benen omhoog!

Nou, dat was het eventjes geloof ik...

Xx

4. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Jlover nee ik ben er niet klaar mee:) Ik geniet volop van het gerommel in mijn buik. wel veel last van maagzuur en BI maar denk dat dat genieten ook komt omdat het voor mij (ons) waarschijnlijk de laatste keer is dat we dit mee (mogen) maken. Ik probeer vooral de leuke dingen dus heel bewust mee te maken;)

Je hebt een grote dan idd! succes met de laatste loodjes!

5. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Jlover, ik ben er ook nog niet klaar mee.........
    Wel vind ik het zwaarder worden en zijn de kwaaltjes niet altijd even leuk (denk aan: elk anderhalf uur wakker om te plassen, snurken zo erg dat ik er zelf wakker van word, zuurbranden, vocht in de benen en ga zo nog even door)
    Hier dus al een datum wanneer ik ingeleid ga worden...... 20 jan.

6. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Ik ben het ook nog niet zat. Geniet van het kleine mannetje in mijn buik. Maar aan de andere kant kan het niet snel genoeg gaan, want ik ben ook erg nieuwsgierig naar dat kleine mannetje ;)

Ik merk wel dat ik soms wat ongeruster ben. Komt vooral omdat ik van de week in een tijdschrift artikelen heb gelezen die ik beter niet kon lezen :-s.. maar gelukkig beweegt mijn kleine man veel dus dat stelt me wel gerust ;)

7. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Heb wel bijgelezen, maar reageren met telefoon is niet zo handig… Heb het met de tablet ook geprobeerd, maar ik heb steeds ruzie met het toetsenbord L Dus daar komt ie dan ;)

Dobbertje, geweldig die kleertjes! Kheb dat berenpakje ook gekregen maar dan in het wit J

Jillz, super dat alles zo goed gaat!

Mama in spe, wat goed dat je er uit bent… succes donderdag? Laat je de datum hier weten of houd je het voor jezelf??

D83, ik had 2 weken terug dezelfde klachten… dacht dat het van het indalen was maar blijkbaar toch niet… Gyn kon ook niet zeggen wat het was, dacht aan toenemend gewicht van de baby… Wat een mooie beeb zeg :D

Elance, verstandig dat je een weekje eerder vrij probeert te nemen! O en gewicht is super netjes!
    Hihi prison break :D Met jouw gesnurk kan je man alvast wennen aan de onderbroken nachten :p (gebruik ik altijd als excuses haha)

Woezel, joepieeeeeee heerlijk thuis!

Paloe, hoe gaat ie vandaag??

Vluchtkoffer, moet ik ook nog doen…. Gelukkig staan er hele mooie lijstjes op het internet ;)

Jlover, nee nog niemand bevallen! Sta ervan te kijken dat er geen vroeggeboortes zijn… Had dit in het april 2011 forum n.l. wel L Maar goed des te beter!!

Hier wat sikkeneurig omdat ik nu eigenlijk net niks meer kan… Kon anders nog wel eens op pad, maar dat wordt nu echt lastig! Ml wil me vanmiddag toch even eruit nemen en dan maar met rolstoel want wil even uit dat isolement J

8. Jillz

Jillz Actief lid

18 feb 2012
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje paloe! Wat heb je eng gedaan! Gelukkig is er niets gebroken!
    Hopelijk gaat het snel beter! Sterkte!
    Zeg ik zie jullie over fb praten...is er daar dan ook zo'n forum ofzo? En hoe kom ik daar..haha.

Tip voor je ringen die niet meer afgaan..ik de meeste goede juweliers hebben ze een soort handig hulpmiddeltjes om je ring af te krijgen. Ook in het ziekenhuis hebben ze zo'n ding is een soort dun draadje op een stokje wat ze er dan onder en omheen doen en je ring is er zo af. Dan is doorzagen bij een gebroken vinger niet nodig en bij de juwelier dus ook niet als het passenn niet goed gaat en je de ring niet meer afkrijgt! Ff daar proberen dus.

9. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Paloe: hoe is het nu met je meid, jeetje zeg, was wel schrikken hoor! Hoop dat het gauw beter gaat!

Ben er ook nog niet klaar mee, met zwanger zijn, vindt de bewegingen nog heerlijk. Wel ben ik het zat dat ik steeds minder kan, minder energie en kracht heb voor mijn dochter etc. Maar verder....

Vind het ook wel leuk dat hier meer gekletst weer wordt, ik doe ook niet aan facebook.

Vocht vasthouden; is heel normaal in de zwangerschap en in deze termijn hoor. Ringen worden hier ook iets lastiger. Bij mijn dochter had ik daar veel eerder en meer last van. Doorknippen is ook geen pretje, hebben ze in het voorjaar bij mij gedaan, sindsdien is ie een maatje groter en zit ie ook veel fijner maar ze hebben hem wel moeten doorknippen. Juewelier kon hem wel weer maken gelukkig.

Hier verder alles goed. Even wat met jullie delen:

Mijn nichtje van 3,5 weet dat ik een baby krijg, en onze dochter een broertje of een zusje. alleen was het nog erg abstract voor haar. Tot we van de week gingen zwemmen en ze mijn blote buik zag. Ze was er blijkbaar enorm van onder de indruk want gister vroeg ze ineens aan oma: 'oma, waar zit bij tante E... de ritssluiting van de buik zodat de baby er uit kan?' Lag in een deuk!!!:D:D

10. Caatje76

Caatje76 Actief lid

24 okt 2011
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben nog niet klaar met zwanger zijn, maar ben wel heueueueueul benieuwd naar ons kindje. Hij is hartstikke druk en altijd aanwezig. Dan kun je bijna niets anders doen dan gewoon naar mijn buik zitten kijken hoe hij voorbij golft ;).

11. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Woezel, heerlijk die kinderlogica :D

Hier net overvallen door 9 vriendinnen met een heleboel lekkers en kado's! Babyshower aan huis dus! Leukleukleuk :D

12. Caatje76

Caatje76 Actief lid

24 okt 2011
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeh leuk Foeske!
    Geniet er van! :D

13. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Thx dames! Ben zo nieuwsgierig hoe hij er in t eggie uit ziet!

Foeske wat gaaf een babyshower! Dat is nog eens n verassing zeg!
    Zal er voor mij niet in zitten :p
    Maar m'n mama geeft ons regelmatig "showers" met al die kadootjes :D
    Miss heeft t idd wel met aankomen/groeien te maken
    Beeb is tussen 13-12 en 04-01 van 1460 naar 2200 gram gegaan

Jeetje Paloe! Wat naar om te lezen allemaal! Knuffel! Dat t maar gauw beter mag gaan!

Leuk dat jullie idd weer meer schrijven hier! Heb nl ook geen fb!

Beste allemaal met de laatste loodjes!

14. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Vluchtkoffer, ik heb de dingetjes al wel vast klaar liggen, maar nog niet in een tas.......

Woezel, heerlijk zo'n kinderuitspraak!

Foeske, wat leuk een babyshower!

Paloe, hoe is het er nu mee? Hopelijk gaat het elke dag een beetje beter!

Hier de laatste dagen bij het minste geringste harde buiken..............
    Hoop dat ik nog even tot week 38 mag lopen.
    Het verbaasd mij eigenlijk ook wel dat er nog niemand bevallen is, alleen maar goed!
    Een vroeggeboorte is niet niks.........

Hoop echt dat het hier weer eens wat drukker wordt, hier ook geen fb en ik heb dit echt wel een beetje gemist!

15. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Mamasylvia ja ik hoop ook dat het weer wat drukker wordt hier!!!
    Ben benieuwd wanneer je gaat bevallen, succes met de harde buiken!

Het gaat weer heel iets beter, kan iets verder schuifelen met de krukken en heb gisteren even lekker gedouched:)
    Pff gisteravond om half elf ofzo naar bed gegaan en om 2 uur weer wakker geworden om niet meer in slaap te vallen, bah! Ben om vier uur ongeveer maar naar beneden gegaan..

16. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Paloe, gelukkig zit er iets verbetering in!
    Wat naar dat je zo slecht slaapt, ik had dat gisternacht, moet er vaak uit om te plassen, maar val gelukkig vaak zo weer in slaap, maar dat was van zat. op zon. wel anders heb denk ik nog geen 3 uur slaap gehad.......... en toen waren de jongens ook nog heeeeeeeel vroeg, gelukkig heb ik afgelopen nacht weer goed bij kunnen tanken.
    Hopelijk kun jij overdag ook nog een beetje rust pakken!

17. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    D83, ook niet verkeerd zo’n moeder ;) wauw je beeb is flink gegroeid :D heerlijk hé het worden nu al echte baby’s :p

Paloe, heb met je te doen hoor!

Heb hier vanmorgen een handje of voetje (denk voetje) in m’n handen gehad… ondanks dat er veel mama aan m’n buik zit voelde ik heel duidelijk een voetje tegen m’n buik :D Best grappig! Heb dit bij Jelte nooit gehad…

18. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Foeske, wat leuk een babyshower zeg!

Paloe, fijn dat het beter lijkt te gaan, hoop dat het zo door zet.

mamasylvia; hier ook snel harde buiken hoor. En de baby is de laatste dagen echt enorm druk! Elke keer als ik ga zitten dat gaat ie toch tekeer!

Hier verder lekker aan het genieten van mijn dagje, eerste dag verlof! heerlijk! Lekker klungelen.

Fijne dag!

19. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    @woezel: heerlijk he, verlof! Geniet ervan.

@foeske: leuk een babyshower! Je zult wel verwend zijn!

@paloe: hopelijk kun je overdag wat slaap inhalen. Gaan jouw kleine mannen naar een kdv ofzo? Of zijn ze de hele dag thuis? Dat lijkt me voor jou nu niet te doen. Vind het zelf al zwaar met 1 kind thuis, zonder alle bekkenproblemen....

@hier: net terug van het CB met Tim. Hij doet het prima! (maar dat wisten we natuurlijk al). Ik vraag me wel altijd af, waarom het altijd zo vreselijk uitloopt. Ben ruim 1,5 uur onderweg geweest...

20. Manonvd

Manonvd Actief lid

13 jun 2012
    309
    0
    0
    Noord-Brabant
    @foeske: leuk een babyshower!! Ben je goed verwend door je vriendinnetjes? Ik werd zaterdag ook verrast, met leuke quizvragen, geblinddoekt voorwerpen raden, een mooie taart met 'boy' erop en veel cadeautjes.. leuk! :)

@woezel: fijn verlof, geniet er maar volop van! Haha, leuk die uitspraken van die kleintjes he!

@paloe: goed om te lezen dat je iig eventjes uit bed bent gekomen.. doe maar voorzichtig hoor!! En idd, hopelijk kun je wat slapen inhalen overdag..

@harde buiken: hier dus ook veel vaker last van de afgelopen dagen! Vooral als ik zit... pff, nu ook weer. Wordt helemaal hard aan de rechterzijde dan.. en mannetje beweegt ook echt meer de laatste tijd. best vermoeiend!

@zwangerschap: ik vind het wel fijn om zwanger te zijn, maar meer omdat ik de kleine man voelen zo leuk vind. Moet zeggen dat ik ook wel blij ben als ik mn oude figuur terug heb en weer meer mobiel ben hoor.. Vind het nu best heavy worden eigenlijk. En ik ben natuurlijk ook heeeeeeeel nieuwsgierig naar ons eerste kindje :D

Deel Deze Pagina