Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sopann

Sopann Niet meer actief

Nou, vertrouw ook vooral op je eigen gevoel hoor! Kleine moeite voor hen om je gerust te stellen. Je belt toch niet voor niets... Tenminste, ik heb vaak eerst al dik een uur twijfel en schroom achter de rug voordat ik echt bel ;)

2. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Nog steeds verlies ik stukken van de slijmprop. Net boodschappen gaan doen, ik kreeg me in de winkel toch ineens heftige krampen. Helaas is het nu alweer iets afgezakt :(. Weet niet echt wat ik ervan moet denken

3. Caatje76

Caatje76 Actief lid

24 okt 2011
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet hoe je je voelt Diass. Hier ook elke keer krampen die daarna weer afzakken. Heel frustrerend. Mijn partner is maar gewoon gaan werken. Kan nog wel even duren. Ik heb geen idee. We zien wel ;)

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Zelf net terug van de vlos omdat k m'n beebje ook minder voelde
    Laatste dagen
    Hij blijkt 180 Gr. te zijn gedraaid en ligt met z'n rug aan de andere kant
    Bewegingen zijn hierdoor anders voelbaar en in deze houding heeft ie ook minder ruimte...
    Hartje gehoord en ben weer opgelucht
    Moet wel z'n bewegingen 24 u in de gaten houden omdat ie dus niet zo actief was
    Nu kan de migraine van afgelopen dagen ook nog invloed hebben gehad maar t is vnml de 180 Gr. draai
    Z'n hoofdje ligt nog gewoon vast in de bekken..

5. Jlover1988

Jlover1988 Actief lid

11 jul 2009
    378
    0
    0
    Hallo dames,

even snel tussendoor!

Hier gaat alles supergoed, Lorena heeft haar armpje tijdens de bevalling gebroken maar dat had ik geloof ik al verteld.

Even kort het verhaal:

Eind van de middag om half 6 de verloskundige gebeld, verteld dat ik wat krampen had en ze kwam om 6 uur langs om te kijken. Had ik al 2-3 centimeter!
    Om half 9 zou ze terugkomen...
    Ik mijn vriendinnen opgetrommeld aangezien mijn man er helaas niet bij kon zijn en ze waren er allemaal heel snel!
    De weeën kwamen ineens heel heftig en werden toch best gevoelig dus om half 8 heeft een vriendin van mij gebeld dat de weeën elke minuut kwamen en wel heel heftig..
    Verloskundige was er om 10 over 8 en ging gelijk voelen hoever het stond : 5 centimeter!
    Toen kreeg ik gelukkig telefoon, mijn man belde! Hij was helemaal zenuwachtig en vroeg hoe het ging en heeft me flink wat moed ingesproken..op het moment dat we ophingen braken spontaan mijn vliezen!
    Toen zagen we gelijk dat ons meisje in het vruchtwater gepoept had, ik moest gaan liggen op bed en weer ging ze voelen en ik had 8 cm! Geloofde mijn oren niet want nog geen 5 minuten eerder had ik 5 cm!
    Toen 2 weeën opgevangen en weer gecheckt, 10 centimeter! Het echte werk kon beginnen!

Het hoofdje kwam maar moeilijk...het bleek dat zen een sterrenkijkertje was op het moment dat ze door het kanaal moest maar bij de geboorte van het hoofdje keek ze netjes naar beneden. Helaas was er vanaf toen geen beweging meer in te krijgen en moest ik gelijk op handen en knieën gaan zitten. Daar ging de verloskundige met 2 HANDEN EN ARMEN helemaal in mij om de weg vrij te maken...KNAK! We wisten toen nog niet wat het was en ik kreeg het sowieso allemaal niet mee. Hierna werd ze snel helemaal geboren, paars en slap en zonder gehuil.
    Ik nog steeds op handen en knieën gelukkig, kon niet zien hoe het met haar was. Ze werd meegenomen naar de overloop en daar blijkt dat ze haar op de grond hebben gelegd en met omgevingszuurstof hebben beademd. Haar apgarscore was eerst 4, toen 6 en toen 8. Ze heeft zichzelf netjes hersteld.
    De knak die we hoorden, was helaas haar bovenarmpje! Dat was duidelijk te zien..
    De ambulance werd voor haar gebeld en kwam met loeiende sirenes aan, dat was het moment dat ikzelf in paniek raakte.
    Toen kreeg ik pas door wat er aan de hand was..

Gelukkig doet ons lieve meisje het supergoed en mocht ze nog geen 12 uur na de ziekenhuisopname al lekker mee naar huis! Haar armpje zit in een soort sokje gebonden en 14 februari moeten we naar de fracturenpoli om een fototje te maken en dan horen we wat er gebeuren gaat.

Nou, dit was het wel zo'n beetje...
    De borstvoeding loopt als een tierelier en zij slaapt lekker tussen de voedingen! Heerlijk!

Liefs,
    Bernadette Gabryéla en Lorena! CIMG3825.jpg

6. Sopann

Sopann Niet meer actief

Jeetje wat heftig, Jlover. Fijn dat het nu weer beter gaat.

D83, fijn dat alles goed was :) Is toch altijd schrikken. Zo zaten wij twee weken terug op zondag ook ineens in het ziekenhuis. Je zal misschien nog wel merken dat de baby ineens veel meer tegen je buikwand aan drukt. Dat heb ik iig nadat hij de 180 graden draai heeft uitgevonden.

Caatje en Diass, ik mag me bij jullie aansluiten! Ook af en toe krampen waar ik even heel naar van word. Het lijkt nog het meest op darmkrampen. Er zit duidelijk een piek in, maar goed... Vaker dan "af en toe" is het nog niet. Hopelijk zet het nu snel door! Ik vind 10/02 wel een mooie datum ;) :D

7. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje Jlover, wat een verhaal. Hoop dat de kleine ook snel hersteld.

Hier heb ik inderdaad niet veel vertrouwen meer in mijn eigen lichaam dat ie het zelf gaat doen. Nu moet de beeb ook maar even wachten, morgen is mijn moeder jarig dus morgen is geen goede dag voor ons;).

8. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Jlover: Wat een verhaal meid! Gelukkig is de kleine meid lekker thuis en gaat het drinken goed.

9. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Ik ben het helemaal met je eens. 10-02 daar gaan we voor!!!

@jlover, heftig zeg! Maar gelukkig dat alles nu goed is

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ik had onlangs n droom waarin ik over 5 dg zou bevallen
    Dat is morgen of maandag afhankelijk van wanneer k nou moet gaan tellen ;)

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Prachtige foto jlover! Wat n rijkdom!
    Dat haar armpje maar gauw mag herstellen
    T ging zo voorspoedig en dan ineens zo n heftige wending
    Gelukkig zit t erop!
    Sterkte met je herstel en geniet van je meisje!

12. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    Heey meiden
    gister ochtend om 09.12 zijn wij bevallen van een kerngezonde zoon L.ucas! alles is goed en super snel gegaan en we zijn alweer lekker thuis!!

13. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Van harte gefeliciteerd meid!

14. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Gefeliciteerd! En een mooie naam Lucas!

15. Sopann

Sopann Niet meer actief

Gefeliciteerd!! :D

16. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Geboortelijst februarimama's 2013!

Meisje (8)

Chayenna----14/01----rest onbekend
    Biby----22/01----termijn----laat ik even open----3460 gram----50 cm
    Melkos----22/01----38+3----C.aithlynn----2645 gram----49 cm
    Mamainspe----24/01----38+5----S.anne----4282 gram----54 cm
    CindyW----24/01----38+0----V.ayenn----? gram----?cm
    Pip1986----27/01----39+0----Geheim----2685 gram----46 cm
    MamavanDaisy----31/01----39+5----L.una-----3220 gram----49 cm
    Jlover1988----06/02----????----L.orena----???? gram----?? cm

Jongetje (9)

MamavanSimone ----08/01-----34+2----J.asper----2405 gram----44cm

Kinderwens1983----
    MamaSylvia----20/01----????----S.amuël Hendrikus Willem----3700 gram----onbekend

Foeske----23/01----38+0----T.ymo----3766 gram----50 cm
    Elijfay----24/01----37+1----K.ai----2235 gram----44 cm
    Noa80----24/01----38+5----C.ollin----3230 gram----52 cm
    Bubi----05/02----38+2----G.ideon----3000 gram----48 cm
    IngeM----07/02----40+2----A.rvid----3655 gram----52 cm
    Lovelymom----08/02----????----L.ucas----???? gram----?? cm

Ik heb de gegevens van Lovelymom toegevoegd.

17. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Met al die geboorteberichtjes kan ik ook niet wachten tot de onze komt!

18. Caatje76

Caatje76 Actief lid

24 okt 2011
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met Lucas! :)

19. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010