Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ mamavan5: geniet van je meisje!

@ paloe: leuk plaatje!

@ collo: fijn dat je al wat spullen kunt uitzoeken met behulp van de alles moet weg hormonen! Lime en blauw is super voor een jochie!

2. Caatje76

Caatje76 Actief lid

24 okt 2011
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu we weten dat we een zoon krijgen zijn we hard bezig een naam te verzinnen. Jeetje wat is dat moeilijk zeg! ;)
    Vandaag aan het werk in de kinderkamer: schilderen en behangen.
    Fijne dag voor uitgekozen met die hitte;):D

3. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    @colloo, lime en blauw hebben wij ook op de kamer voor onze zoon :) zou ook gebleven zijn voor een dochter ;) blauw zit alleen in de gordijnen.

Namen: voor ons al heel lang duidelijk. Maar als het een meisje was geweest was het ook lastig.

4. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeiemorgen allemaal!

@paloe: grappig plaatje.

@lime: onze zoon heeft ook een lime kamer. Is een prima kleur voor zowel een jongen als een meid.

@hier: onze jongen heeft uitgeslapen tot acht uur!Heerlijk! Vandaag niet zo veel in de planning.

5. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Caatje je namen zijn nog niet zo makkelijk he;)

Mamainspe dank je;)

Hier: Gisteravond Liam naar bed gebracht zonder speen en….hij heeft er niet om gevraagd, gemokt of wat dan ook! Hij is vannacht ook helemaal niet wakker geweest en ze zijn al een tijdje wakker maar hij heeft er nog helemaal niet naar gevraagd! Ben trots! Zou hij voor zijn 2e verjaardag van de speen af zijn? Zou fijn zijn!:D

6. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    @Mamaatje, jeeeeee een meisje wat leuk!! Morgen ben ook ik eindelijk aan de beurt :D:D:D:D Wel grappig dat je zoveel voorspellingen goed had en je eigen niet hihi gefeliciteerd meid!!!

@Paloe, leuke afbeelding :D:D:D

@Caatje, lastig he een naam verzinnen maar toch ook wel heel leuk:) veel plezier vandaag met het klaarmaken van de babykamer:D

Hier vandaag ook een rustig dagje:) Het is een vreselijke chaos op mijn werk geweest de afgelopen dagen door de lancering van een nieuw product dus ben blij dat ik even niks kan doen haha!! Gewoon lekker een beetje schoonmaken in huis en morgen een uurtje college en dan eindelijk onze geslachtsbepaling!!! Zo zin in!!!!! Fijne zondag allemaal!!

7. kinderwens1983

kinderwens1983 Actief lid

16 nov 2011
    129
    0
    0
    Elijfay: gefelicteerd!!
    Mv5: geeliciteerd een meid!!
    Paloe: leuk om zo kenbaar te maken op fb!

Hoe is het verder dames?
    Hier eigenlijk prima.

Ik vroeg me af of hier meiden zijn die rookten (of nu nog roken)?
    Ik heb de eerste vier maanden niet gerookt (ziek zwak misselijk) kon de lucht alleen al niet verdragen.
    Maar toen dat eenmaal weg was dacht ik "nou zou er best 1 lusten" had ik dat maar niet gedaan. Ik rook welliswaar geen half pakje per dag. Maar iedere keer denk ik waarom die doe ik dit???????
    Het is slecht voor het kindje, voor mij en de omgeving.

Lieve groetjes.

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Kinderwens
    Wat zonde dat je toch weer begonnen bent... Je had het moeilijkste echt al gehad... Ben zelf gestopt toen ik zwanger was van de eerste en ben gelukkig nooit meer begonnen want ik vond het heel erg zwaar. Raap al je moed bijeen en stop nog een keer. Moet je eens zien hoe trots je dan op jezelf bent.

Namen
    Pffff zo moeilijk een jongensnaam. Leuke meidennamen kan ik er zo 5 van oplepelen, maar jongensnamen. Heb eigenlijk nog geen 1 echt mooie naam gezien. Heb toch maar een lijstje gemaakt alvast met namen die ik niet stom vind..hahah. Ach we hebben gelukkig nog even.

9. kinderwens1983

kinderwens1983 Actief lid

16 nov 2011
    129
    0
    0
    Bedankt voor je lieve reactie.
    Het is idd ook erg moeilijk vooral omdat manlief ook rookt.
    Ik wil ook echt graag stoppen voor me beeb en mezelf!

10. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ paloe: Snap dat je trots bent! Zou fijn zijn als de speen zo makkelijk weg kan.
    Wij hebben geluk gehad met onze dochter. Ze duimde en toen wij op vakantie gingen was de huid tussen haar duim en wijsvinger helemaal stuk. Om dat te laten herstellen heb ik een weekje een pleister om haar duim gedaan. Ze heeft sinds dien niet meer geduimd! Ik helemaal blij dat we het bij toeval hadden afgeleerd, want ze was pas net 1 en hoefde het nog niet af te leren.

11. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @chayenna spannend wat gaat het hard he 19 weken alweer, lekker rustig aan doen logisch dat je zo nu en dan in de stress schiet, luister naar je lichaam

@pip he bah blaasontsteking hoop dat het met de kuur snel weer over is

@ceyden welkom terug meis, persoonlijk vind ik ceylan voor een meisje heel leuk maar ook ceyden klinkt hetzelfde en is ook erg leuk

@elijfay vind beide namen mooi waarom niet allebei, wel leuk dat je familie zo meeleeft laat ze maar lekker shoppen scheelt jullie weer hihih

@collo haha leuk he die meiden die vol blijven houden een zusje hahaha, hier geen voorkeur gelukkig dus waren heel blij met alles konden dus ook super genieten van de echo en het gokken want het was nog even onduidelijk

@paloe wat goed van liam zonder speen helemaal een grote broer aan het worden, als hij er niet meer om vraagt zou ik hem ook niet meer laten zien of geven ;)

@fliertje haha ik zei al tegen manlief zul je zien heb ik al die voorspellingen goed behalve die van ons

@kinderwens ik rook ook en bij alle kinderen gedaan, kan nu eenmaal niet stoppen brengt teveel stress, ja ik weet het is niet goed maar stressen ook niet dus ben er iets makkelijker in, let er wel op dat het geen giga pakjes zijn

hier alles goed en op en top aan het genieten dat we een dochter krijgen :D was erg grappig tijdens de echo had ik het al gezien, vertelde dit aan de echoscopiste, alleen toen zei ze ooo denk jij dat nou ik denk toch iets anders gezien te hebben :(:( toen verder gekeken kleine was behoorlijk beweeglijk en eigenwijst (uhm meisje lol) en eenmaal op het einde had ook de echoscopiste het gezien een prachtig meisjee :D:D:D ook heeft zij wel gezien waar de bloeding vandaan komt, heb een kleine hematoom onderaan de placenta, en de placenta ligt voor, de gyn in het ziekenhuis kon niets zien en volgens haar lag de placenta achter ;) echoscopiste heeft het ons heel duidelijk laten zien, ook laten zien dat het bijna weg is en dat we ons geen zorgen hoeven te maken. onze dochter is van top tot teen nagekeken en dus kunnen we met een gerust hart straks te 20 weken echo maken, (ook medisch echoscopiste) alles zat erop en eraan en zit waar het hoort te zitten.

12. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Mv5, leuk zeg! Was je voorgevoel bij jezelf goed??

Paloe, wisten velen het nog niet dan? Je hebt vast al vele leuke reacties gehad :D

Caatje, ik vind de naam ook moeilijk dacht dat het makkelijker zou zijn als je het geslacht wist… ;)

Paloe wat goed van liam! Jelte hecht gelukkig aan niets bij het slapen en duimt niet dus is wel erg makkelijk…

Fliertje, veel plezier morgen :D

Kinderwens, kappen zou ik zeggen ;) zulke gedachten kunnen je stok achter de deur zijn toch?? Ik rookte voor de 1e zwangerschap ook. Ben gestopt zodra ik zwanger was en heb sindsdien geen sigaret meer aangeraakt…

Het is echt geweldig weer zeg! Kon het nog maar een week zo blijven :p Hubby is werken en ik hoop dat ie snel naar huis komt zodat we nog iets kunnen doen als de kleine man wakker is… maar goed das afwachten… Soms baal ik er wel eens van dat hij in de agrarische sector werkt! Hij is bijna nooit thuis wanneer het mooi weer is :(

13. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

@Mamaatjev5 Fijn zeg! heerlijl om jullie weer te ziem! En prettig? dat je weet waar de bloeding vandaag kwam? Heb je nog een mooie foto om te laten zien?

Hoeveel jongens/meisjes heb je al?

14. Manonvd

Manonvd Actief lid

13 jun 2012
    309
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hi dames!

Even weer een berichtje vanuit Italy :)! Mamaatje, gefeliciteerd met je dochter!! Was erg benieuwd, dus vandaar dat ik ff kom spieken!

Ik lees alles mee hoor, maar het is too much om vanuit hier op alles te reageren... Dat komt wel weer als ik thuis ben volgende week! Morgen gaan we door naar het gardameer en daar zal ik minder online kunnen zijn (hier hebben we wifi nl en daar maar beperkt), dus ik bereid me nu al voor op straks tig pagina's terug lezen als ik thuiskom haha!

@ego: alles nog altijd top hier in Toscane! Geniet met volle teugen. Merk wel dat ik zwanger ben hoor hihi... We zijn naar Pisa en Lucca gegaan op 1 dag en gisteren door Florence geslenterd, en dan ben ik savonds toch echt kapot hoor! Heb dan ook last van m'n buik.... En vanochtend zijn we gaan mountainbiken, maar poeh dat was ff te veel hoor... Het was gruwelijk warm en toch wel flink klimmen... Dus heb het snel opgegeven en toen zijn we omgedraaid. Gelukkig heft vriendlief er alle begrip voor!

Ik lees al jullie verhalen over het voelen van de beeb... Ik voel dus nog steeds helemaal niks... Nu begin ik me net als Pip eerder, toch wel zorgen t maken... Maar het hoeft nog niet al met 17 weken (morgen) toch??!!

Ciao dames! ;)

15. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Hoi dames!

Mv5, wauw een dochter! Super meid! Geniet er maar lekker van :D

Manon: ik ben vandaag 18 weken, mijn placenta ligt achter en eigenlijk voel de beeb ook nog niet zo super vaak... Het heeft zo zijn momenten, dus je moet je helemaal geen zorgen maken hoor... Straks op 20 weken denk ik dat iedereen wel al iets kan voelen. En misschien voel je de beeb wel al maar weet je het gewoon nog niet. Had ik ook, steeds denken dat het mijn darmen waren, terwijl het eigenlijk echt de beeb was. ;)

16. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Hoi Dames!

Van hier ook maar weer even een berichtje! Lees wel steeds mee maar nog hele week zo min beroerd etc geweest dat het er niet van is gekomen om hier te reageren.

Mv5 Van harte gefeliciteerd, Een Meid! Leuk! Lekker op die roze wolk blijven ;)

@Kinderwens: Ik rook ook nog gewoon, ook bij de eerste blijven roken... (toen was de stress wel heel wat meer ivm ongeplande zwangerschap en hebben arts en verloskundigen me aangeraden om gewoon te blijven roken) Nu Ben ik wel flink geminderd maar stoppen zit er niet in!... We weten allemaal dat roken niet gezond is en dat hoeft men mij ook niet nog eens te zeggen. En ook ik heb me af en toe wel schuldig gevoeld en me druk gemaakt. Maar ik denk dat als je echt niet te veel rookt je je niet al te druk moet maken. Ik heb serieus nog nooit van de ervaring gehoord dat er dusdanig door roken wat is misgegaan. En dat de kleine een lager geboortegewicht zou hebben met roken is ook niet altijd van waar... Mijn zus heeft bij de ene niet gerookt en bij de jongste wel.. De jongste kwam 4weken te vroeg met flink wat meer geboorte gewicht als bij de ander!.. Ik wil het niet goed praten en ik zal ook nooit weten wat er nu precies gebeurd daarbinnen doordat je wel rookt!
    het is aan jezelf de keuze!
    Voel je je er erg slecht onder dan zou ik zeggen stop ermee... want dat is ook een soort stress?...toch? ;) iidg Succes

17. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

h@Manon, Lekker op vakantie dus nog. Je bent idd best actief! Goed zeg!
    Je leest veel blije verhalen van baby voelen, maar ik lees ook wel van vrouwen die pas voelen met 22weken.

Ik voel sinds paar dagen volgens mij wel de baby hoor. word er steeds zekerder van een duwtje te krijgen.

Helaas nog wel last van harde buiken. Maar word minder. Volgens mij dus de blaasonsteking ook.

Over Moeders voor moeders, Ik heb de volle 10weken mee gedaan en kreeg deze week toch nog een bedankje met de badcape. Leuk!
    Hebben jullie al wat gehoord?

Nog een week en dan al op de helft!!

18. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Over roken, Ik rook niet hoor, maar drinken is pas echt slecht!
    Ik ben wel blij dat ik niet rook, vind zwangere vrouwen die roken echt niet mooi om te zien. ( sorry rokers)

Maar beter wat rook dan stress sowieso

19. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Hoi dames, ben er ook weer. Hebben vandaag een flinke boswandeling gemaakt van 16km.. Was erg lekker maar nu ook wel erg moe!

We hebben dan ook besloten dat er een pizza de oven in gaat.

Vanochtend wel iets grappigs. We hadden spellingstrijd aanstaan en een van die kinderen moest ukkepuk spellen. Dat deed hij niet goed en manlief zegt heel droog.. nee dat spel je zo... en toen spelde hij de naam van onze kleine uk ;) wij noemen de kleine namelijk vaak uk of ukkepuk :p ik lag helemaal in een deuk!

Verder nog een vraagje aan diegene die al mama zijn. Waar hebben jullie de lakentjes gekocht voor onder het dekentje? Ik krijg een dekentje voor mijn verjaardag en wil daar een limegroen lakentje onder.. of in ieder geval de omslag rand lime.. maar kom alleen maar tegen van 25 euro en duurder.

20. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Girafje dank je! En idd mooi dat de het duimen zo makkelijk afleerde!

Flier jaaa morgen weten jullie het ook!!

Kinderwens als je de eerste 4 maanden niet rookte zou ik er nu ook weer mee stoppen….zoveel stress kan het dan niet opleveren toch..

Mamaatje fijn dat de echo verder ook helemaal goed was!

Foeske de meesten wisten het al wel hoor;) Maar toch ook nog een aantal niet;) Veel vind ik leuks gehad en ook een aantal leuke reacties!;) Liam heeft wel een knuffel die overal mee naartoe gaat, maar dat had Olaf ook en ik vind het niet erg;)

Kelly zo! Flink gelopen zeg! Lakentjes: hema, v&d, Ikea, Wibra, Prenatal.. En op internet kan je ze vast in allerlei kleuren krijgen?

Moeders voor moeders: morgen ben ik 17 weken en als het goed is zet ik dan de flessen voor het laatst aan de weg…

Roken: zoals iedereen ben ik ermee tegen maar ik kan me voorstellen dat het soms teveel stress geeft om te stoppen. Iemand die ik ken rookte keihard door en dronk ook gewoon door. Haar placenta was volledig verkalkt en functioneerde niet meer en haar dochtertje werd met 42 weken met 2200 gram geboren… en ze bleef maar volhouden dat het door de artsen kwam (???) en niet door haar leefgewoonten…
    Een beetje stress is trouwens helemaal niet erg hoor, het gaat om de heftige stress, die is niet goed.

Speen: Liam heeft er vandaag niet naar getaald en ligt nu weer zonder in bed, super! We geven hem ook zeker niet meer als hij er niet meer om vraagt;)

Vanmiddag gezellige verjaardag gehad en onverwacht meegebbqd:) Daarna de kinderen met zn allen in bad en toen naar huis en Olaf en Liam naar bed:)

Deel Deze Pagina