Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Ohhhh mooie echo trouwens!!! Leuk he die pakjes van noppies! Ik ben er ook gek op!

2. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Manon, geniet er maar van hoor :D

MvM, hier nog niets gezien heb ook 10 weken mee gedaan. Had een paar weken terug nog gemaild of ik misschien nog iets moest doen nu ik klaar ben maar hoor maar niets terug… Vind dit maar vreemd maar goed… Alles voor het goede doel ;)

Paloe, zolang je de knuffels niet verliest is er niets aan het handje ;) ik had er vroeger zelf ook één hoor :D Moest overal mee naartoe!!

Mama in spe, hoe was het?

Fliertje, Zie dat je om 13 uur mag… spannend Jullie zijn nu waarschijnlijk al aan het glunderen ;) :p

Kinderwens, gelukkig weer de voeten aan de vloer! Veel plezier :D

Elijfay, leuk dubbel feest gehad dan ;)

Chayennah, mooie echo!

Hier een hele waslijst opgeschreven met dingen die ik nog wil doen deze week. Aangezien het weer wat verminderd is… Ben benieuwd of me dit allemaal gaat lukken haha!

3. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Elijfay, gefeliciteerd !!!!

Nou de echo ging super !! Alles ziet er goed uit en alles groeit helemaal volgens schema!! Ennnnn

We krijgen een zoon !!!!! Mijn gevoel zat dus vanaf het begin af aan goed :D en mamaatje ook jij had het goed !!!!

4. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    GEFELICITEERD!!!! Nog een jochie erbij :D
    Ook fijn natuurlijk dat alles in orde was!
    Nu lekker genieten :)

5. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Hoera, weer een mannetje erbij :D

Wij doen eindelijk weer een beetje verder met de kinderkamer. Als het goed is wordt vrijdag het sanitair verplaatst en kan ik eindelijk schilderen. Deze week zou ik misschien al een primer zetten zodat ik in het weekend aan de klus kan met de echte kleuren.
    Eens manlief zijn ecocheques heeft gekregen gaan we de meubeltjes kopen en kunnen we beginnen inrichten :D

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @foeske hahaa nee neigde meer naar een jongen maar wist het eigenlijk niet

@pip ga zo proberen de foto te verkleinen, we hebben nu 8 meisjes en 1 jongen (samen dan) dus straks 9 meisjes en 1 jongen die de boel in de gaten houd hahaha

@manonvd eerste voel je meestal rond de 18-20 weken geen zorgen maken dus

@mamavandaisy hier dus ook het advies te blijven roken maar zal dat maar niet vertellen want dat vind menig een onzin, terwijl mijn vlos dit toch echt bij alle zwangerschappen heeft gezegd en ook nu weer, idd opletten niet teveel en gezond eten en drinken

@kelly lakentjes heel soms hebben ze ook bij de wibra en zeeman lakentjes maar of ze nu ook lime groen hebben weet ik niet

@paloe alcohol gebruik ik niet, ik krijg wel kleine kindjes en ben me er degelijk van bewust dat dat komt door het roken, (alhoewel volgens moeders niet want wij waren allemaal klein) maar de stress die ik krijg van stoppen heeft eerder geresulteerd in een miskraam en ik ervoer die stress niet eens zo erg echter mijn lichaam wel en nu de afspraak +- 5 sigaretten per dag

@kinderwens fijne vakantie in turkije ik heb er gewoont heerlijk land

@elijfay gefeliciteerd en een verjaardags genootje erbij leukk

@chayennah mooie echo meis en helemaal leuk in je nopjes met noppies haha

@fliertje jaaa gefeliciteerd meid lekker genieten van jullie zoon

hier alles goed ff kijken hoe ik de foto's moet verkleinen :D

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    even kijken of het gelukt is :)

ons meissie

8. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Moooooi!!!!

Alleen je volledige naam ed staat erbij op, weet niet of je dat erg vind?

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @elifay ooo nou jaa maakt niet uit :) ben geen crimineel hahaha

oo meiden heb in echo's een echo foto van het geslacht gezet die we hebben meegekregen zag ik net pas :):) maar uhm twijfel is toegeslagen hoor helaas :(:( willen jullie even kijken en stemmen heb een polletje aangemaakt

10. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    fliertje!! gefeliciteerd een zoon!!

11. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    @Lovelymom, slapen, ik ben ook steeds wakker, manlief wordt gek van me......

@Mamaatje, gefeliciteerd! Wat leuk een dochter!

@Fliertje, gefeliciteerd met de zoon!

@Lovelymom, slapen, ik ben ook steeds wakker, manlief wordt gek van me......
    @Mamaatje, gefeliciteerd! Wat leuk een dochter!
    @Fliertje, gefeliciteerd met de zoon!andaag 20 weken echo gehad, maar we moeten vrijdag weer komen....... niet schrikken hoor! maar er was niet een goede beeld te vormen. Dus vrijdag met een nog betere echoapparaat. Ik heb en wat buikvet, en de placenta ligt ervoor en dan ook nog dat vlies met bloed........ dus een te dikke laag om doorheen te gaan, dus we weten ook nog niet wat het wordt. Hopelijk weten we het vrijdag!
    Wel balen hoor, manlief speciaal vrij genomen...... hele ochtend in het ziekenhuis......... en dan nog niet veel wijzer.

@roken, heb heel slecht met de tweeling wel gerookt, denk soms wel een dat daarom de vroeggeboorte is ontstaan, maar ja dat is niet bewezen, nu gelukkig bijna een jaar van het roken af. Wel hadden de jongens goede gewichten voor de duur van de zwangerschap toen...... 2040gr en 2060gr..... en dat voor 32 weken!!
    En dan ook nog dat ze een tweeling waren............
    Wel had ik bij elke sigaret die ik toen opstak een schuldgevoel. Rookte daarom ook veel minder dan voor de zwangerschap maar helemaal stoppen, het is zo moeilijk!

12. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
  13. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Over het roken (was nog vergeten posten).
    Ik ben zelf lang een verstokt roker geweest. Een week voor ik zwanger werd ben ik gestopt met behulp van pleisters maar eens ik wist dat ik zwanger was ben ik daar ook mee gestopt.
    Ik heb dikwijls nog zin in een sigaret maar ik geef er niet aan toen, we zijn nu al zover :)
    En soms zegt men inderdaad dat je beter doorrookt vanwege de stress die het stoppen kan veroorzaken maar dat is helemaal niet waar.
    Telkens je inhaleert zit je baby zonder zuurstof (had onlangs een filmpje gezien maar vind het niet meer terug).
    Dat kleintje maar spartelen omdat het geen zuurstof had, zo zielig.

Sinds ik dat gezien had heb ik gezworen nooit te roken tijdens een zwangerschap (terwijl ik er eerst niet echt graten in zag om af en toe eens eentje te drinken).

Als mijn vrienden aan de rode wijn zitten en ze zijn toch zo aan het boffen dat het zo'n lekkere wijn is, neem ik een hééééél klein slokje om te proeven en te beamen, dat kan in principe ook geen kwaad.

Zo lang het de spuigaten maar allemaal niet uitloopt ;)

14. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

@mamaatje, mooi kindje! Neusje, mondje, kinnetje! :):)
    Lastig dat je niet 100% zeker weet dat het een meisje is.
    Maar wachten op de 20wk echo?

15. Chayennah

Chayennah Actief lid

31 mei 2012
    337
    0
    0
    Mamaatje, wat een mooie glimlach heeft je Ukkie. Ik weet niet waar je de echo geplaatst hebt, maar ik zal de foto erop zetten, waar ze hebben gezien dat ons Ukkie een Mevrouw Ukkie wordt. Misschien helpt het je iets. Als het een jongen is, zie ze het heel duidelijk! Succes!

Bijgevoegde bestanden:

16. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Aaargh op dit moment haat ik zwanger zijn :x
    Ik zweet zoveel joh! Het t-shirt wat ik nu aanheb heb ik zaterdag eventjes aangehad (welgeteld 4u) en toen stonk het al keihard naar zweet. Bah! :x
    Ik douch mij elke dag, ik gebruik deodorant en heb het overal mee naartoe, maar nee hoor stinken doet het toch.
    Heb het t-shirtje dan vanmorgen weer uit de was gehaald, had mooi hangen drogen buiten, rook heerlijk :D
    Nu stinkt het weer... En wat doe ik, niets... Heb een bureaujob, dus ik zit een hele dag op een stoel te werken. Ok het is hier wel warm, maar dit gaat me echt te ver hoor.
    Straks moet ik nog naar school en dus ben ik nog zeker tot 22u vanavond wel. Ik kan toch moeilijk gaan zitten stinken op school :(
    Heb al deo gespoten dat het geen naam meer heeft, maar het helpt niets meer :(

Note to self: neem altijd een 2e t-shirt mee, neem hem overal mee naartoe!

17. Chayennah

Chayennah Actief lid

31 mei 2012
    337
    0
    0
    En onthou dat nu je zwanger bent, je reuk veel sterker is als normaal. Scheelt misschien dat je je wat ongemakkelijk voelt naar je omgeving toe...

18. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Mooie echo, Chayennah!

Fliertje, ook een zoon.. leuk!! Gefeliciteerd!

Mamaatjev5, mooie echo!

Ik had vandaag ook weer APK keuring. De kleine man speelde geen verstoppertje en het hartje was meteen gevonden. Mijn baarmoeder zit nog 3 vingers onder mijn navel maar dat was helemaal goed voor mijn periode (17+3). In totaal nu 3kg aangekomen. Ongeveer 2Kg in 5 weken..dat is dan wel weer jammer Maar ja weinig tot niks gesport maar dat komt nu wel weer.

Ben zo trots op mijn kleine ventje

19. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Odaban, DE oplossing!

20. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

@Kelly, Fijn dat het weer goed is!!

Hier ook weer terug van controle! Hartje gehoord;)
    Ik kreeg ook een harde buik. Heb ik nog steeds best veel.
    In de gaten houden dat het niet erger wordt. Al vind ik het al best vaak.
    Maar geen pijn.

ik heb nog niet op de weegschaal hoeven staan. Vind ik niet erg.
    Maar ik vind ook niet dat ik dikker ben. Eet ook hetzelfde als normaal.

Heb ook even gevraagd of mijn buik niet te klein was. (na de vele opmerkingen van mensen)
    Maar was prima. baarmoeder komt ruim 1 vinger boven mn navel uit.
    Ze zei dat vrouwen of te horen krijgen dat ze een te kleine buik hebben of te horen dat ze een te grote buik hebben.

het is nooit goed.. :D

Deel Deze Pagina