Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ chayenna: jeetje meid, wat vervelend voor je!
    Dikke knuffel voor jou!

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @foeske hahaha ik denk dat wij er meer mee zitten als de kleine man hoor die krijgt me toch wat aandacht hahaha

@woezel fijn dat het goed gaat meis

@chayennah sterkte meid hoop dat het niet minder word anders weer bedrust pff ziet er niet netjes uit weten ze niet hoe het komt je hebt het al eerder gehad en idd waarom geen cerclage:(

@kelly rustig aan luister naar je lichaam de kindjes zijn net weer begonnen met school dus meestal begin drukte toch

@lovelymom ooo je mag helemaal niet sjouwen hoor rustig aan jij en laat het zware werk maar aan iemand anders over meis

3. Chayennah

Chayennah Actief lid

31 mei 2012
    337
    0
    0
    Ze dachten dat het de vorige keer kwam, doordat ik na 8 maanden alweer zwanger was. Ze hoopten dat nu er zolang tussen had gezeten, het niet zou gebeuren. Een cerclage neemt nogal wat risico's mee. We krijgen nu dinsdag weer een meting en als hij dan nog kleiner is geworden, gaan we een plan opstellen en dan staat die optie zeker in de lijst. Nu kunnen ze de oorzaak niet achterhalen, waarschijnlijk heb ik 'gewoon' een zwakke BBM.
    Ben er wel verdrietig van, hoopte ook dat het éénmalig was. Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes! Dikke kus voor jullie!

4. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Pip haha ben blij dat je ervan straalt :D ik zou me lam schrikken hahaha

Lovelymom, oeioei neem je zelf in acht! (hoor wie het zegt ;))

Chayennah, wat had ik gehoopt dat het groeipijn was zeg!!! Echt balen!! Duim voor je mee dat het voorlopig niet verder achteruit gaat!! Sterkte…

Mv5, geloof het helemaal haha!

Ga nog wat tv kijken… Pijn neemt niet af en baal hier ontzettend van… bah! Ga maandag gewoon weer werken om te kijken hoe het gaat… gaat het niet ga ik proberen thuis te werken maar dat zijn zorgen voor later!

5. Dobbertje21

Dobbertje21 Actief lid

20 nov 2011
    193
    0
    0
    Ik studeer voor pedagogisch medewerker in de kinde
    Friesland
    @Chayennah, wat lees ik nu allemaal. Wat ontzettend balen, doe rustig aan en we duimen dat je dinsdag beter nieuws krijgt.

Vanavond hebben we onze pret echo gehad! Was echt heerlijk om de kleine weer eens gezien te hebben. De vrouw die de echo deed, deed het super leuk. Ze heeft veel uitgelegd en we hebben er zo'n half uur gezeten. Het was lastig te zien wat het is want het lag met de beentjes dik tegen elkaar. Maaaaaar....... Uiteindelijk hebben we toch nog even een kijkje mogen nemen.

Wij krijgen een jongen!!!!!!!

Zijn echt helemaal blij :D

Ik had vanmorgen op facebook geplaatst dat ik zwanger ben, en heb al de wereld aan leuke reacties en likes gekregen.

Zo lekker op bed, moet morgen weer naar school :S

6. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    GEFELICITEERD Dobbertje, nog een jochie :D
    Nu lekker genieten!

7. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook van mij even een teken van leven.....hier alles goed.
    zondag alweer 20 weken. Heb nog maar een klein bescheiden buikje ondanks dat het toch mijn tweede zwangerschap is. Dat maakt me soms wel wat onzeker. Af en toe voel ik wel wat schopjes, dat is dan wel weer een heel veel gevoel.

Verder druk op het werk en het sportseizoen is weer begonnen, dus ook daar van alles voor aan het regelen. Flink wat avonden van ons voor diverse vergaderingen.

dikke knuffel voor iedereen die hem nodig heeft!!

8. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    @chayenna: balen zeg, succes dinsdag.

@dobbertje: gefeliciteerd met je mannetje.

@hier: moe en vreselijk dikke voeten. Denk dat ik teveel gestaan en gelopen heb.... Nog twee nachtjes en dan hebben we onze 20-weken echo!!! Spannend!

9. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Chayennah, ohnee meid, was er echt zo van overtuigd dat het groeipijn was. Hopelijk wordt het nou niet erger, en kun je toch nog dingen doen

Dobbertje, gefeliciteerd meid! Kom er lekker bijzitten op de blauwe wolk :D

Hihi vocht uit de tepels, hier precies nog geen last van :p

10. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Elance
    Vind Joren best een leuke naam! Leuker ook dam Siemen. Vond Joran ook wel leuk, maar om begrijpelijke redenen staat die niet op de lijst...
    En juist een goede reden om je beebje lekker bij je te houden de eerste maanden. Gelukkig duurt de winter in februari niet heel lang meer.

Paloe
    Klopt ook. Heb vandaag nog eens in mijn eerdere zw. dagboeken gekeken en zag dat ik bij de vorige keren ook pas deze of volgende week de eerste echte schopjes voelde.

Fliertje
    Merk het ook aan de kids, zijn ook snotterig en nogal vervelend. Vandaag lekker een paar uur kunnen slapen tussen de middag en heeft me echt goed gedaan.

Lovelymom
    Heb ook melatonine geslikt toen ik net zwanger was van de eerste. Was gestopt met roken en sindsdien sliep ik niet meer. Heb op mijn ha vertrouwd en ben gestopt toe ik dacht het niet meer nodig te hebben.

Chayennah
    Wat naar voor je meid. Kunnen ze er niks aan doen? Oh lees hetal. Ga hard duimen dat het niet erger wordt tot de 35 weken ofzo...

Dobbertje
    Leuk! Nog een jongen erbij!!

11. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    colloo ja ik ga het vandaag toch halen!
    gister 9 uur naar bed pas om 1 in slaap en om 4 uur weer wakker pffff ben moe
    dochter lief blijft vandaag thuis want die is niet echt lekker omdat ze niet wou luisteren en dus deze week zonder jas heeft buiten gelopen terwijl het niet meer warm is buiten

hier een lekker dagje bijkomen en niks doen
    het wordt dus lekker een pyjama dagje

dobber leuk een jongen!!

12. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ dobber: Leuk, een jongen!

@ Noa: Heb zelf ook een zeer bescheiden buik en ben elke keer weer blij als ik de kleine voel. Had bij mijn dochter ook een bescheiden buik in het begin.

Zit nu echt in de fase dat mijn eigen broeken soms niet meer zo lekker zitten en de zwangerschapsbroeken ook nog niet. Rol de band van de zwangerschapsbroeken maar zoveel mogelijk naar beneden als ik er 1 aan heb.

13. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Dobbertje, leuk een jongen! Geniet ervan :D

Noa, *zwaai*

Girafje, draag hier ook nog steeds gecombineerde kleding… sommige broeken zitten nog goed, dus waarom niet?!

Vannacht redelijk geslapen ondanks de pijn, maar heb dan ook 2 valdisper ingenomen ;) De woorden van Paloe (over het gevoel van een koevoet tussen je schaambeen) zetten me ineens aan het denken… Ik heb afgelopen jaren (na al een hoge pijngrens te hebben) zo’n ontzettend hoge pijngrens opgebouwd dat pijn gemakkelijk een 6 kan geven terwijl een ander het misschien wel een 9 kan geven… Dit werkt wel in m’n voordeel denk ik dan maar… Maar dat wil wel zeggen dat ik die koevoet dus wel degelijk kan hebben gevoeld maar m’n beleving anders is… Ik heb n.l. wat ‘meer’ speling… of is dit een raar gedacht??? Ben wel erg benieuwd naar hoe het zal gaan op het werk, ik ben deze week nog vrij en heb ondanks dat ik heel erg m’n best doe om het advies van de fysio op te volgen zit er geen verbetering in… (maar gelukkig ook geen verslechtering) Ben bang dat als ik weer ga werken het wel verslechterd…. (kan het maar meevallen)

14. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ foeske: helemaal niet raar gedacht hoor! De pijngrens kan per persoon heel veel verschillen. Hoop dat de pijn niet erger zal worden als je weer gaat werken!

15. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    ik wil niet zeuren maar mijn HA zei dat valdisper echt niet mag tijdens je zw-schap vanwege het valium dat er in zit

16. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Lovelymom, stond niets van op de bijsluiter… zal er waarschijnlijk aan liggen of je valdisper rust of nacht pakt?! Ach ja doe dit ook maar bij uiterste nood dus nu weer een nacht bij kunnen tanken…

17. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    mocht allebei niet had het gister namelijk gevraagt
    en wordt sterk afgeraden door valium word je kindje suf van

18. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    Hier trouwens vandaag ook nog is last van een zere buik
    Echt bandenpijn maar pfff was even vergeten hoe pijn dat kan doen

Manlief de opdracht mee gegeven om wat. Lekker voor op de toastjes te halen en een alcoholvrij rose biertje mee te nemen
    Om het vanaaf even lekker romantisch te maken kaarsjes aan en dekentje erbij en lekker samen bankhangen
    Ondanks dat ik moe ben vind ik dit wel even heel erg leuk om te doen

19. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Ahhh gezellig zeg lovelymom.
    Altijd lekker om even tijd te nemen samen.

Hier gaat het goed nog veel moe en last van duizeligheid, ook vaak hoofdpijn maar verder oke.
    Merk wel dat ik me continu zorgen maak om de baby.
    Heb hem sinds gisteravond niet gevoeld en ben gelijk bang dat er iets aan de hand is :(
    Stel ik me gewoon aan of hebben anderen er ook wel 'last' van?
    Raak er een beetje onzeker door.
    Wou eigenlijk vandaag de vk bellen maar wil ook niet aanstellerig overkomen.

20. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Lovelymom, fijne avond vanavond! Maar dat zal vast goed komen.

Ik heb de hele ochtend en een stukje middag lekker gefreubeld aan de taart. Hij is erg leuk geworden! Morgenochtend wordt hij opgehaald. De rest van de dag de was en afwas gedaan en lekker bijgekomen. Kreeg op eens erge steken toen ik rechtop zat aan de keukentafel. Toen ik verder naar achter ging zitten ging het weg. Het was maar een paar seconden maar deed wel pijn!

Manlief belde net dat hij het niet redt met het eten. Hij is hopelijk rond 7uur thuis.. pff gebeurt altijd op dagen dat ik hem juist nodig heb. Om 18.15 komen de oppaskids en wilde dan de laatste boodschappen doen voor mijn verjaardag. Moet nog wat kleine dingen en bier.. maar bierkratjes ga ik niet meer sjouwen.

Misschien dan maar vast de kleine dingen halen zodat ik morgen op tijd kan beginnen met het maken van de zoetige hapjes.

Deel Deze Pagina