Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Mamainspe
    Tenerife is heerlijk! Afgelopen jaar 2 x geweest. Als je een auto huurt en het eiland gaat verkennen zul je ontdekken hoe veelzijdig en mooi het is. De badplaatsen liggen nl in het lelijkste deel van Tenerife.

Mamavandaisy
    Inderdaad leuke setjes hoor! Soms is het daar helemaal niks en soms koop ik er van alles. Ook veel leggings maillots komen daar vandaan.

Dobbertje
    Hier alles geprobeerd van plantenspuit/alu folie tot balonnen maar helaas.... Toen ontdekte ik dat de kat altijd maar in 1 hoek ging liggen (dichtst bij de verwarming) en heb ik daar gewoon iedere dag een nieuwe hydrofiel doek neergelegd zodat hij daar op kon liggen. Op den duur lagen ze ook gewoon lekker samen in de box te slapen. Ben er wel altijd bij geweest hoor, maar weet nu wel dat die kat echt geen interesse heeft in een baby. Heb trouwens 3 katten en maar 1 heeft er een interesse in de box. De andere heeft dan wel weer een sterke voorkeur voor de maxi cosi dus daar lag ook altijd een deken overheen.

2. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    @lovelymom: haha ja t groeit nog steeds... had verwacht dat het wel even op stop zou staan... Beeb ligt wel heel erg voor we kunnen af en toe t hoofdje voelen! hihi dat werd bevestigd bij de 20wk echo! Ben benieuwd over paar weken! :p
    Ook bij jou jij gaat geloof ik net zo hard! missch zelfs wel harder! ;)
    Maar mooi buikje! :D

3. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    mamavandaisy
    ik kon vandaag ook het hoofdje voelen !!
    jaa het groeit en het groeit
    zelf had ik wel het idee dat het even stil staat hoor
    maar dat komt mssn omdat ik me buik zelf elke dag zie
    ben in totaal 6 kg aangekomen maar volgens mij zit dat alleen al aan me buik en borsten hahaha

4. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    @Lovelymom: Dat idee heb ik zelf ook vaak dat het stil staat... en dan sta ik weer ergens en zie ik mezelf in een raam op afstand en dan denk ik weer :$ Waar gaat dit heen! haha :p
    Ik vind het wel heel mooi maar soms zit het me nu ook al echt in de weg! haha

5. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Heb trouwens geen idee hoeveel ik ben aangekomen!..... haha mijn weegschaal is kapot... vd week bij vk maar even vragen of ik op de weegschaal mag staan! ben erg benieuwd! ;)

6. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    nouja zo ver in de weg
    alles past absoluut niet meer waar moet dat heen over 20 weken?
    wordt denk alleen nog maar een jogging broek hahaha

7. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ noa: beterschap voor je dochter en hoop dat je vanavond door kunt slapen.

@ dobbertje: heb geen huisdieren. Slim om de box vroeg neer te zetten ivm de kat.

Denk dat wij de box pas neerzetten als uk er is.
    Gaat er dan meer om dat de kleine een rustige plek heeft om te kunnen slapen zonder dat mijn dochter er makkelijk bij kan. Zet waarschijnlijk de wagenbak in de box.

@ lovingmom en mamavandaisy: wil best wat van jullie buiken overnemen hoor, kan ik ook eindelijk een beetje showen :p

8. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    girafje komt een stukje !!!

pfff echt last van me hormonen
    had een topic geplaatst in de lounge of ik dan echt zo erg ben tegenover me schoonzusje
    maar wordt door half het forum uit gemaakt voor kleuter
    terwijl ik vind dat ik ook nog eigenwaardes heb en dus niet over me heen hoef te laten lopen

9. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    @Girafje: En hier komt nog een stukje! :p

@lovelymom: Ja..... sommige dingen kun je soms beter niet eens op forum plaatsen...vooral niet met al die hormonen hier van iedereen!!! ;)
    Maar snap dat je t even kwijt moest... gewoon laten kletsen! Als zij al zo reageren....wie is dan de kleuter?.... ;)

10. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    ja het blijkt ! ach ik ben het kwijt
    en het heeft opgelucht :p

11. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Mama in spe, *zwaai*

Voelen, de baby keert hier regelmatig en m’n buik is dan één harde bobbel… Geen idee of het dan het hoofdje of kontje is maar voelt wel grappig :D

Kilo’s, hier op de weegschaal gestaan en ben 3,4 kg aangekomen… Ben hier echt trots op! Bij Jelte was ik rond deze tijd al 7 of 9 kg aangekomen…. (whoops)

Box, hier staat er nog een van Jelte maar zit hier echt nauwelijks nog in… We zijn aan het denken hem ff uit elkaar te halen zodat we de kerstboom daar straks kunnen zetten… (tja je kan maar alvast een paar maanden vooruit denken hé haha)

Lovelymom, haha zo’n topic heeft dus weinig zin ;) iedereen zal zo z’n mening hebben…

Hier,
    Heb m’n schildersdoek vandaag wolkenblauw geverfd om vervolgens de rest te kunnen verven… Het doek is echt zo groot dat ik staand moet schilderen… wordt dus stukje bij beetje dan…
    Hubby is nu heel braaf opweg naar Heidi (frietkot) in de buurt… hmmm (op zulke momenten zwangert hij wel mee hoor :p)
    Vandaag een nieuwe jas voor Jelte gekocht (echt super stoer) en had voor mezelf een springpak mee besteld (lees jumpsuit)… Lekker voor thuis! Maar is echt spoeglelijk hahaha was ook niet voor niets maar 9.95 :p
    Heb allemaal breikatoen besteld en hoop tijdens het thuiszitten nog wat creatieve dingen te haken.. Zit er over te denken zelf een mobiel te haken voor in de babykamer… Nu maar hopen dat het een beetje lukt J

12. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Lovelymom ik open zelf geen topic meer. Nog nooit leuke reacties gehad. Lees wel veel andere topics en soms reageer ik. Maar voornamelijk klets ik hier want hier kan ik alles kwijt.

We hebben een gezellige avond gehad maar ben blij dat ik nu in bed lig.

13. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeie morgen!

@zeeman: ik koop daar ook vaak babykleding. Kost meestal maar een paar euro. Blijft alleen niet heel erg lang mooi, maarja dan is het meestal inmiddels ook al te klein. Wat groeien die kleintjes snel zeg!

@box: wij hebben hem vorige keer pas twee weken voor de bevalling in de kamer gezet, ook ivm de kerstboom. Weet dus ook niet waar ik dit jaar die boom kwijt moet... Denken jullie trouwens dat ik een tweede box zou moeten aanschaffen? Onze kleine man is een jaar als zijn zusje geboren wordt. Samen in een box lijkt meniet heel handig, maar zit een kind van een jaar nog in de box?

14. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Goede morgen,

Mamainspe, ik kan je geen advies geven over een 2e box.

Box: wij zetten de box voor de kerst neer. We willen de hond alle tijd geven om er aan te wennen.

15. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    Goedemorgen!

Hoera, precies 20 weken vandaag!
    Begin helaas verkouden te worden en mijn dochter is hangerig en erg verkouden. Als er straks een beetje zon komt gaan we lekker naar de speeltuin voor een frisse neus (en hopelijk ook lege neuzen ;))

@ lovingmom en mamavandaisy: thanxs!

@ mamainspe: mijn dochter heeft tot 1,5 jaar in de box gezeten, maar na een jaar was het soms ook meer voor de veiligheid en even rustig moeten spelen. Misschien kun je de kinderwagen de eerste tijd in de kamer zetten en de baby daar in leggen als Tim in de box speelt

16. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Hey dames!

Box voor 1jarigen is soms echt nog heel handig! Op die leeftijd kun je ze meestal niet uit t oog verliezen en als jij dan even het een en ander moet doen is box echt ideaal! Dan denk ik ook dat missch kinderwagen of wiegje handiger is. 2boxen nemen wel erg veel ruimte in!

Hier ben ik aan het nadenken over vervoer straks!... Ben al tijd aan het rondkijken naar een goedkopere goede fietskar ook geschikt voor babys. pff en dat is nog niet zo makkelijk! Wilde eigenlijk een eenpersoons maar die zijn er alleen vanaf zo'n 300eu! voor 2 is direct al zo groot...maar denk dat dat de enige optie is. en dan nog de keuze tussen babyschaal of maxicosi ... babyschaal blijkt handiger te zijn bevestigen ... maar het ziet er zo kwetsbaar uit zo'n schaaltje! En dan zijn de meningen over wanneer de baby in de fietskar mag ook verdeeld!.... Zelf denk ik dat als je op goede wegen fietst het niet veel uit maakt voor kleine stukjes. Het gaat er echt om, om mijn andere dochter naar school te brengen en op te halen!... heb geen rijbewijs en het is nu niet echt op loop afstand... en ik kan echt niet voor paar maanden regelen dat ik daarbij iedere dag hulp ga krijgen!
    Iemand nog ideeën?

fijne zondag allemaal!

17. Chayennah

Chayennah Actief lid

31 mei 2012
    337
    0
    0
    Mama in spe, mijn dochter was 17 maanden toen mijn jongste kwam. Je hebt hier een winkel waar je boxen e.d. kan huren. Het is wel even prettig als ze nog in de box zitten, juist als ze wat groter zijn. Kan ze niet onbewaakt alleen laten bij de baby. Mijn dochter had haar eigen domeintje daar. Ze zat er niet lang in, maar 's morgens tot een uur of half 11, en dan heb jij net even je handen vrij. Ze heeft er wel tot haar tweede in gezeten. Snap mensen niet die op de éénjarige leeftijd de box weghalen, juist dan begin ik hem steeds meer te waarderen. Wat ook kan, is een campingbedje neerzetten.

Hier verders alles rustig, morgen weer even kijken, nog een stukje 20 weken echo. Dinsdag weer naar de gyn en gaan ze mijn baarmoedermond weer opmeten. Spannend!

Nu lekker zondag houden,ook man & kids hebben niets op het programma, dus gezellig met zijn allen in pyama! Fijne dag!

18. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ mamavandaisy: Vrienden van mij hebben een fietskar gekocht waar de maxi cosi in past.

19. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Goedemorgen meiden!

Heb het hele weekend al niet kunnen meelezen, dus ga hier weer inpikken ;)

Vrijdagavond hebben wij ons huis gekocht :D Het was het huis van mijn schoonmoeder wat we van haar huurden, maar dus nog veel werk aan was en we hebben het nu gekocht om de kosten te kunnen maken.
    Manlief gaat morgen de banken afbellen om afspraken te maken zodat we een lening kunnen afsluiten en dan hebben we eindelijk ons eigen huisje :)

Hier vandaag op de 20-weken beland. Manlief heeft weer foto's genomen en ook eens van aan de voorkant omdat hij beweert dat ik zo'n streep (linea negra?) aan het krijgen ben vanaf mijn navel naar beneden. Maar ik kan dat natuurlijk niet meer zien aangezien mijn buik zo'n bobbel geworden is :p
    Haha, maar ik moet hem wel gelijk geven, hij is licht, maar hij is er wel... Vind ik wel super mooi dus ik ben er wel blij mee ;)

20. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    He dames,

Gister geen tijd gehad om op de pagina te komen... Zijn druk bezig geweest in de babykamer. De kamer is nu in de juiste kleuren.. Waarschijnlijk moet je gekleurde kant nog een keer, maar we lopen zo ontzettend goed op schema, dat dat makkelijk kan. Voelt echt goed om gewoon af en toe wat te doen en dat dan straks alles mooi op tijd af is.

Daarnaast heb ik gister ook een super gaaf aankleed kussen gekocht: zilver. Hij is helemaal super!!!!

Nu zenuwachtig voor de 20wk echo straks!!!

Deel Deze Pagina