Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ elance: heerlijk gevoel he, de 20 weken mijlpijl bereiken!
    Super dat jullie nu een "eigen" huis hebben!

@ zwangerwens: fijn dat jullie al zo lekker opschieten!

Komende week gaan mijn schoonouders de nieuwe kamer voor onze dochter behangen en dan kan ik langzaam mooi beginnen met inrichten! We hebben al een kast op het oog die we graag willen hebben. Helaas is de dichtbijzijnde leenbakker bij ons bezig met een verhuizing, dus wachten we tot de nieuwe winkel open gaat en misschien wel een leuke kortingsactie heeft tijdens de opening...

2. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Mama in spe, Jelte zat nog nauwelijks in z’n box toen hij een jaar was! Was (en is) ook erg braaf buiten de box dus vind het dan niet nodig… Was wel handig als je zelf bijv. even naar boven/buiten moest of wanneer hij niet goed met alle ruimte kon omgaan… Box bied dan veiligheid!

mamavD, kan je niet helpen qua fiets gerief… Heb bij 9 mnd (van Jelte) een fietsstoeltje gekocht…

Elance, heej wat super dat jullie het huis hebben kunnen kopen!Gefeliciteerd met de 20wk :D Heb net je buikfoto’s voorbij zien komen! Mooie buik hoor :D

Vind het zo leuk om te lezen dat iedereen druk is met de voorbereidingen :D Wordt allemaal wel wat tastbaarder zo! :D:D:D

3. Chayennah

Chayennah Actief lid

31 mei 2012
    337
    0
    0
    Zwangerwens, veel succes! Spannend, maar als alles goed is, wel ontzettend mooi! GENIET!!

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Mamainspe
    IK zou geen tweede box aanschaffen maar dat ligt er ook een beetje aan hoe je oudste is. Mijn oudste was vrij rustig en kon ik rustig even mijn rug naar omdraaien of iets uit de keuken halen.
    En als de baby in de box ligt, kan de oudste daar niet bij dus daar hoef je ook niet bang voor te zijn.
    Heb hier zelfs nog zon grote grondbox aangeschaft, maar een paar maanden later weer verkocht omdat ik haar zo verdrietig maakte als ik haar opsloot. Dan stond ze met grondbox en al onder aan de trap te jengelen.... Terwijl als ik haar gewoon ergens op de grond liet spelen ze braaf bleef zitten.
    Mijn dochter was 13 maanden toen de baby kwam.

5. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ mamainspe: nog even een snelle ingeving. Als je juist je handen even vrij wilt hebben en ze niet allebei in de box wilt zetten, is een campingbedje dan geen oplossing?
    Mijn dochter heeft een tijd in haar campingbedje gespeeld toen ze bij de gastouder was die geen box in huis had. Als ze moest slapen dan ging ze gewoon in het ledikantje.

6. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Foeske wow creabea! Heerlijk! Tja je moet wat inderdaad…

Mamainspe ja bij ons zaten ze met een jaar nog wel eens in de box maar ach, die zeldzame keer leg je de kleine even in de wipstoel ofzo.. ik zou echt geen tweede box aanschaffen!

Mamavandaisy ja inderdaad lastig.. je hebt ook van die standaards voor maxicosi’s voor achterop de fiets, is dat geen idee?

Chayenna hopelijk is morgen en dinsdag alles helemaal in orde! Heerlijk zo’n luierdagje!

Elance haha die streep zal nog wel duidelijker worden!;) gefeliciteerd met het huis! Wordt het nog spannend met het krijgen van een lening of is dat gesneden koek?

Zwangerwens hopelijk is de echo goed! Fijn dat jullie zo op schema zijn met de babykamer!

Aankomen: ik ben vanmorgen ook weer eens op de weegschaal gaan staan en ik ben in de laatste 5 weken nog maar krap een kilo aangekomen:D Ben wel in totaal 8 kg aangekomen maar ach, mijn lijf zal de reserves wel nodig vinden. Die eerste kilo’s gingen bij Liam ook zo snel:)

Vandaag mocht ik lekker uitslapen tot 10 uur van manlief:D Daarna heerlijk gedouched en de oven aangezet voor de broodjes. Samen heerlijk aan tafel uitgebreid geluncht en daarna naar boven. De mannen met de lego en ik met de was;) Daarna zijn we naar het bos gefietst en hebben we daar een eindje gelopen en spulletjes voor de herfsttafel op Olaf zijn school gezocht. Toen weer teruggefietst en onderweg wat gedronken en een luikse wafel gegeten. Nu weer lekker thuis, even relaxen en straks de andere helft van de ovenschotel van gisteren in de oven:) Kids douchen en in bed en dan gaan wij allebei nog even aan de studie. Daarna nog even chillen en dan is het weekend weer voorbij!:) Ik vind het al best koud buiten trouwens!

7. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    18w6d:)

8. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ paloe: waar heb je die 8 kilo gelaten ;)?
    Ik vind het ook al aardig koud worden buiten!

9. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    He dames,

Oh wat voelen wij ons happy!!! De 20 wk echo was helemaal goed! We hebben ruim eenn uur mogen genieten van ons kruimeltje (zo noemde de vk onze baby :) )hihi

De baby was echt super druk en beweegelijk. En overal waar wij keken zat kruimeltje met de handjes in de weg hihi. Waren wij bij het kontje had kruimeltje jeuk aan de kont hihi... Oh wat was het genieten zeg!

Ik mag nog wel even terugkomen met 32 wk. Er zat iets teveel urine in de niertjes van 0-5ml hoef je niet terug te komen, bij 5-10 willen ze het nog een keer zien en vanaf 15ml kunnen er afwijkingen zijn. Bij ons kruimeltje zat er in het ene niertje 5,1 en de andere 5,6. Dus stelde eigenlijk niks voor.... En we hoefden ons totaal geen zorgen te maken. Dit komt vaker wel dan niet voor zei vk. Net als jezelf je urine te lanng ophoudt dan gaat het stuwen in je nieren... En omdat het zo eigenwijs was qua draaien was het heel lastig om gezichtje in beeld te krijgen wat uiteindelijk wel gelukt is haha. Maar ze zei al, kan je die met 32 wk ook nog een keer goed bekijken....

Nadien zijn wij even heerlijk gaan fietsen en hebben het op het terras gevierd met wat drinken en iets lekkers erbij hmmm.

Nu lekker pizza in de oven en gaan we heerlijk genieten. Goh wat is dit toch een heerlijk gevoel. Kan het niet vaak genoeg zeggen :) hahaha (sorry)

Fijne avond meiden

10. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ zwangerwens: lekker blijven genieten van de goede echo meid! Super dat alles oke is met de kleine en fijn dat ze de niertjes met 32 weken nog een keer willen controleren.
    Bij een collega was dit ook het geval en bij de 32 weken echo was alles oke!

11. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Girafje op mijn bovenbenen, billen, buik en borsten;):p

Zwangerwens super dat het goed was! En idd wat je zegt, met 32 weken nog een keer lekker kijken;) Als ze echt dachten dat het niet goed wa hadden ze jullie al veel eerder terug laten komen;)

12. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    @paloe: weet je zeker dat je zwanger bent? Nog een beschaafd buikje hoor!

@zwangerwens: goed dat ze de niertjes nog eens controleren. Zou me nu nog niet te veel zorgen maken.

@hier: ben zo blij met mijn man. Heeft de hele benedenverdieping gesopt en gezogen. Alles weer eens goed schoon. Fijn!

13. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    mamainspe haha ja na 3 echo's en een hoop drukte in mijn buik weet ik het zeker;) En ik ben dit gewend;)

Heerlijk zo'n man die niet schuw is voor het huishouden! Is die van mij ook niet, zo fijn!

14. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je bemoedigende woorden! Dat zei zij ook, het komt zo vaak voor dat ze het toch nog even willen zien. Die 0,1 ml en 0,6ml teveel urine stelt natuurlijk niks voor. Ze zag dat de niertjes goed werkten dus.!!

15. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    @paloe en mamainspe, maak me geen zorgen hoor! KOmt heel veel voor dat ze nog even willen kijken. baby was erg eigenwijs waardoor gezicht moeilijk te zien was, dus zei ze hebben we mooi excuus om nog een keer te kijken hihihihi..... Manlief vroeg ook nog expliciet (terwijl vk het ook al gezegd had) of we ons geen zorgen hoefden te maken? En vk absoluut niet.... manlief weer anders dat ik dat wel ga doen, dus hihi de skeet... Ze konn zijn dat de niertjes goed functioneerdenn dus!!! Geen zorgen maken!!!

16. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Heb ik inderdaad ook aan gedacht maar dat lijkt me best koud straks! Fietskar geeft ook beschutting tegen wind etc! Ik zal nog wel eens verder gaan speuren! Heb nog wel even gelukkig ;) :p

17. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Fijn zwangerwens dat alles goed was! En inderdaad als de vk zich zorgen zou maken dat hadden ze je wel eerder terug laten komen. Lekker genieten van dit goede nieuws!

Ik heb net toch weer even de angelsound erbij gepakt en heb niet eens hoeven zoeken. Kleine uk liet zich goed horen. Ben nu al zo trots op mijn knulletje! Ik ben echt aan het aftellen naar vrijdag, dan hebben wij de 20 weken echo. Vind het ook wel erg spannend omdat hier al zoveel goede echo's voorbij zijn gekomen. Maar ik probeer er vanuit te gaan dat die van mij dat ook is.

18. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    mamavandaisy in de maxicosi achterop ligt ze achter je rug he;) Ik vind het er altijd wel gek uitzien die maxicosi's achterop, maar die karretjes erachter ook... in die karretjes zijn ze zo kwetsbaar!:)
    En voor de maxicosi zijn ook regenhoezen te krijgen, die beschermen ook weer tegen de wind..
    Lastig!

19. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Erg lastig.. denk dat ik achterop kwetsbaarder vind...stel ik val om... kar zou dan blijven staan! Haha zo kunnen we nog wel even door gaan... vind het ook erg lastig.. als Dais dr school nou iets dichterbij was geweest!!!! Mja... en aan de ene kant is het voor mij nog niet zo ver...ik zou er 20minuten over doen denk ik? Maar denk dat daisy dat niet trekt na hele schooldag.

20. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Net deze besteld...potentieel eerste pakje.Welcome! | kleertjes.com
    Kijken of we nog leukere tegen komen. Heb van Z8 ook nog wel iets leuks gezien....maar dan ben ik weer 50 euro armer... Ga eerst maar eens al mijn meidenkleding verkopen en van de opbrengst lekker shoppen...
    Voor jongens hebben ze ook echt leuke dingen maar je moet wel echt een stuk harder zoeken hoor!

Deel Deze Pagina