Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Manon hier hebben we natuurlijk al veel omdat we al 2 boys hebben en ik sprokkel wat bij elkaar op mp, maar het inrichten enzo duurt nog even...bij ons moet ook eerst de verbouwing af en dat doen we helemaal zelf en wanneer we tijd hebben... herfstvakantie hopen we een stuk verder te komen!

Lovely 35 kaartjes? wij komen zoiezo uit op 100! Wel voordelig die 35!:) wij hebben ook een kaartje gezien:D heel anders dan de andere 2 kaartjes (die ook behoorlijk verschillend waren) en toch lijken ze alledrie wel wat op elkaar!;)

Kleinduimpje fijn dat het weer goed was!!

Foeske ik pas echt niet meer in mijn gewone broeken;) De 8 kg die eraan zitten merk ik echt goed. En ik heb er al last van met bukken omdat het al zo hoog zit;)

D83 meestal passen ze eerst 50 wel hoor;) Zou er wel een aantal dingen van aanschaffen!
    Wij hadden ook geen skipak, gewoon een heerlijk warme slaapzak van de prenatal (met fleece aan de binnenkant, echt super. Die deden we zo van de kinderwagenbak in de maxicosi, heerlijk!

Chayennah hier hebben ze allebei een tijdje 50 gepast. E zit trouwens ook nog verschil tussen 50, 50/56 en 56 he;) En ja ik zou ook al wat 62 aanschaffen als ik jou was, al past 56 meestal wel hoor;) mja, je hebt de grotere maten op een gegeven moment toch nodig;)

Girafje gefeliciteerd met de goede echo!!!!

mamavandaisy heb je van daisy niet nog alle kleertjes?

Allmine welkom!!! Leuk ook een 3e kindje! Ik zie dat je jongste iets ouder is dan onze jongste en je oudste net iets ouder dan onze oudste;) Idd, als je al een meisje en jongen hebt is alles even leuk lijkt me!;)

2. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    Paloe ja 35 haha
    Mijn fam is niet groot
    Man zijn kant wel maar dat zijn bijna allemaal oud ooms en tantes
    En we hebben daar niks mee dus ook geen kaartje

All mine welkom !!
    Zou je gegevens even willen sturen in een pbtje ?
    Dan zet ik het op de site
    Zie onderschrift !

3. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Girafje, joepieeee

Allmine, welkom!

D83, oef das idd flink ;)

Kelly, volgens mij kan dat bij de hema ook…

Paloe, zit idd hoog.. in je borsten zei je?? Haha grapje hoor!

Hier lekker avond aan het houden. Vandaag een redelijke dag gehad dus hoop dat de nacht net zo wordt!

4. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    @all mine: welkom hier!

@rompertjes: had vorige keer rompers met lange mouw gekocht. Dacht dat is lekker warm in de winter. Maar eingenlijk was het vooral lastig om een T-shirt met lange mouw over de romper met lange mouw heen te krijgen. Nu ga ik voor de korte mouwtjes.

@buggy: heeft iemand nog een goede suggestie voor een goedkope buggy? Wil ik meenemen in het vliegtuig. Hoorde dat er niet zo zuinig mee omgegaan wordt, dus wil niet de Joolz meenemen. Onze kleine man is dan negen maanden en ongeveer tien kilo. Ben op zoek naar een simpel model, wat relatief klein inklapbaar is.

5. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    @Paloe: Nee het kleine spul helaas niet meer! :( anderhalf jaar terug is dat weg gegaan!!.... En nee ik heb t zelf niet gedaan maar vriendlief was in een opruim bui en dan denkt ie gewoon niet na!... oeff wat was ik boos! Mja niet meer terug te draaien...

vind het van het meeste niet erg hoor! Doordat zij zo ongepland was hebben we het toen al van veel tweedehands spul moeten doen en vind het nu wel leuk om zelf uit te zoeken enzo! Ook niet alles nieuw maar wel meer van deze tijd en toen kreeg ik zakken vol van mensen om me heen waar de kids al heel groot van waren en daar moesten we t maar mee doen.
    Wel balen van al het spul wat we wel zelf hebben aangeschaft of wat mijn schoonmoeder gebreid had! oooeh die was ook boos op zoonlief!...mja vind je t gek? Typisch kenmerk van ADHD dat doen zonder nadenken...en andere keren te veel nadenken... Kan ik echt bij hem merken! Maar dat nemen we dan maar weer voor lief!.... *zucht*.... :p;)

Ben nu wel alles van Dais wat niet meer past aan het bewaren hoor!! :p Binnenkort even mooie opbergboxen halen dan kan ik zakken vol kleding uit gaan zoeken op maat!

Geboortekaartje: Wij komen ook echt niet op heel veel kaartjes uit! Zal binnenkort inderdaad eens ga kijken naar wie wel een kaartje en achter de adressen aan! haha er gaat tegenwoordig zo weinig via post...ik heb geen adresboekje ofzo!!! :p

6. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    mamavandaisy hier was Olaf ook ongepland en we hebben toen ook ontzettend veel gekregen;) mannen! Soms zou je ze...;) Ik ken het probleem, mijn man heeft ook van die acties. Wij kregen toen wel van mensen waarvan de kids net uit die maat waren, dus nog modern;) Pff persoonlijke dingen weggegooid... dat is inderdaad niet leuk!
    Wij hebben de adressen nog up to date in het adresboekje door de geboortekaartjes van de jongens en onze trouwkaarten;)
    Tip voor het opbergen van kleding: vacuümzakken! Neemt veel minder ruimte in!;)

Foeske hahhaahhaha ja daar zit wel wat maar het is geen beeb;) nee beeb zit ruim 4 vingers boven mn navel nu.. dus met bukken voel ik t al tegen mijn ribben

trusten zo meiden!

7. Dobbertje21

Dobbertje21 Actief lid

20 nov 2011
    193
    0
    0
    Ik studeer voor pedagogisch medewerker in de kinde
    Friesland
    @ nieuwe meiden, welkom en klets gezellig mee!

Kaartjes: Wij komen tot nu toe op zo'n 45 kaartjes. Dan heb ik zelfs mijn oud ooms en tantes meegerekend en mijn ouders zijn gescheiden dus heb met de fam van mijn vriend meegerekend, met 4 verschillende families te maken. Verder zitten de vrienden en kennissen er ook bij.
    Vrienden van ons kwamen op 120 kaartjes, en toen waren ze achteraf ook nog mensen vergeten. Dan doen wij het nog niet zo gek :p

Kleertjes: Als ik dat van jullie lees, dan schrik ik wel. Ik was al een tijdje aan het sparen. We zijn zo'n half jaar bezig geweest met zwanger worden, en elke keer als ik wat leuks zag nam ik dat mee. Daarvoor had ik ook al wat dingetjes gehaald. Vooral speelgoed en kleding. Ik heb qua kleding tussen de mt 50 en 80 aan kleding. Van 50, 56, 62 heb ik het meest. Vooral rompers en een aantal setjes van de oude new born collectie van de Hema. Ach ik vind het wel weer een voordeel. Kleding kopen we nu niet meer, heb laatst ook al het geboorte pakje gekocht. zal binnenkort wel even een foto op mn profiel zetten. Nu kunnen we ons qua aankopen focussen op de overige dingen, het kamertje moet nog, badje, hydrofiele luiers, flessen enz. Heb nog tijd zat.

Hier: Alles goed. Ik voel me ook goed. Heb vandaag wel nog even geprikt bij de ha voor mn hb. Ik ben al een aantal weken moe, futloos, eet slecht en zie heel bleek met dikke wallen.. dus dacht moet maar even kijken of er ook iets mis is! niet dus, hb was 7,9 wat heel goed blijkt te zijn. als het bij mn volgende afspraak met de vk over twee weken nog niet over is geef ik het daar wel even aan.

Nu ook best wel moe. Zo maar op bed denk ik. Lekker met een boek onder de wol. En als dit weer aanhoud halen we denk ik aan het eind van de week het donzen dekbed weer van boven! Heerlijk, dan kom ik 's ochtends helemaal mijn bed niet meer uit ;) haha

Fijne avond allemaal en lekker slapen!

8. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    @Dobbertje21: Kan ook je bloeddruk zijn! Zelf ook heel erg gehad... Hb was dan ook inderdaad aan de lage kant maar bloeddruk was veel te laag bij mij! Hopen dat het gauw beter gaat ik vind het een en al ellende zo futloos zijn etc... ik was ook gehele dagen duizelig :S Niks aan! Nu is het op en af... goede dagen maar ook nog steeds die mindere...mja moeten er wat voor over hebben ;)

9. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Paloe: dankje! Kan niet wachten :)

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dankje, leuk om mee te lezen en mee te schrijven!

Bedankt voor de tips. Ga nog paar dingen van maatje 50 halen dan. Niet te veel kan altijd bijhalen!
    Kan niet wachten alles in z'n kastje te hangen maar dat zal nog even duren!
    Goed om te weten wat betreft de rompers met lange mouw.. Heb er niet superveel.. Maar met een trainingspakje of vestje erover moet t wel goed te doen zijn

Geboortekaartje; nog niet in verdiept, ga t wel doen. Ook wij hebben er niet veel nodig! T grootste gedeelte gaat naar m'n mans kant, heb niet zoveel familie meer..

Fijne avond allemaal, lekker slapen/lui zijn etc
    Wij gaan zo spontaan naar de bios! Naar Ted! Haha..
    Nu kan t nog.. Straks met een kleintje ga je niet zomaar 123 naar de bios!

11. Ceyden

Ceyden Lid

11 jun 2012
    40
    0
    0
    Hallo dames, nieuwe dames welkom...

Lees dat iedereen al actief aan t shoppen is, echt leuk. Ik zelf heb nog niet heel veel, paar pakjes in creme en wit....
    Morgen hebben we de 20 weken echo :) Dus daarna gaan man en ik gericht shoppen.

Kaartjes: ging laatst me telefoonlijst af, kom op zo'n 35 kaartjes... Maar moet nog een mooie turkse en nederlandse tekst vinden.

Vreetbuieennn:: ben ik nou de enige hier die maar niet kan stoppen met eten :s vind het zo erg, want was al niet slank van mezelf en nu voel ik gewoon de kilo's er aan vliegen. Maar ik heb gewoon continu trek! En met iets gezonds neem ik geen genoegen :( dat wordt flink sporten na de bevalling...

Vraagje: heb thuis geen magnetron, lees ook dat je moedermelk niet mag opwarmen daarin. Is de flessenverwarmer Dan een goede optie? Ook voor manlief die dan makkelijk een flesje kan opwarmen.

Morgen weten we of alles goed gaat, zal jullie op de hoogte houden.
    Fijne avond

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Btw! Iemand vroeg iets over goedkopere buggles
    Heb er heel veel bij de babydump in Roosendaal gezien! Al vanaf 65€!
    Wij willen ook voor de vakanties een goedkopere aanschaffen, een van quinny gezien! Want die joolz van mij, daar gaan ze niet mee gooien hoor haha

13. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Succes ceyden morgen met de 20wk echo! Spannend!
    Veel plz erna met shoppen!

K eet ook veel hoor! Had in t begin ergere vreetbuien, echt om de twee u hele maaltijden...
    Maar eet nog steeds veel maar wel gezond
    Dan voel k me minder schuldig als k daarnaast als extra chips neem, of frietjes met snacks etc..
    K dwing mezelf echt om elke dag aan m'n fruit groente zuivel en maaltijden te komen.. Maar kan niet daar alleen op leven haha
    Ik hou echt van lekker eten en lekkere hapjes
    Vnml hartig en gekruid en gefrituurd
    Weinig behoefte aan zoetigheid.. Soms wel zure snoepjes of warme chocomelk maar verder..
    Nog niet aangekomen.. Was Juist een kilo afgevallen
    Maar voor m'n zwangerschap dronk ik veel redbull en at k veel ongezonder en ipv gezonde tussendoortjes ging de oven of frietpan aan.. Merk dat t me wel goed doet, m'n nagels zijn voor t eerst in m'n leven sterk en lang, m'n haar gezond etc..

Nou k ga snel naar bios! Tot gauw weer!

14. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Ceyden: vervelend! Hier geen last vreetbuien. Eet gewoon normaal soms zelfs minder. Morgen wegschaal dag, ben wel benieuwd wat ik ben aangekomen. Hoeveel jij?

15. Ceyden

Ceyden Lid

11 jun 2012
    40
    0
    0
    @D83 , ik ben blij dat ik niet de enige ben :) maar afgevallen ben ik zeker niet, met mijn 16 weken afspraak was ik totaal al 4 kilo aangekomen... Denk nu ook weer een paar en we moeten nog 4 maanden... Misschien houd het wel op, maar tis toch niet normaal dat ik continu aan vette patat denk.. Kan het te maken hebben met dat ik gestopt ben met roken?? Iemand ervaring ermee?

16. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Ceyden: dat kan best door het stoppen met roken komen! Ik ben geen grote eter maar toen ik stopte kon ik zelfs de keukenkastjes erbij op eten. Serieus ALLES ging erin en continu! Probeer wat afleiding te zoeken of ga komkommers snacken/ paprikas of whatever.

17. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Dobber waarom schrik je van de kleertjes? Fijn dat je dat al in huis hebt!
    Haha hier ligt het donzen dekbed er al op hoor, heeeeerlijk! (en verslavend inderdaad;))

D83 veel plezier in de bios!

Ceyden opwarmen van moedermelk deden wij au bain-marie. Dus de fles in een pannetje water:) die kilo’s krijg je er wel weer af joh;) ik was ook bij de eerste 16 en de 2e 20 kg aangekomen.
    Succes morgen!

Eten: nee heb ik niet, had ik aan het begin wel! En nu heb ik geluk, alleen veel zin in gezonde dingen! De laatste dagen onwijs veel zin in fruit!;) En brood met kaas, hmmmmm;) mja, ik eet gezond en niet te veel: ochtend 2 boterhammen, dan een stuk fruit, tussen de middag 2 boterhammen en een soepje, dan een stuk fruit of een ‘schoolkoek’ en dan avondeten. Ben wel al 8 kg aangekomen maar dat was vooral in het begin. In de laatste 5 weken maar krap een kg aangekomen:)

18. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Eten: Begin heel veel trek! Nu heel wat minder... vlees moet ik al helemaal niet aan denken! vooral niet als ik het zelf ook moet bakken! Verder patat.....dat kan ik iedere dag naar binnen krijgen...moet mezelf echt inhouden haha! Bij mijn dochtertje had ik dat met de frikadellen speciaal! Daarnaast krijg ik af en toe ineens heel erg trek in zoetigheid zoals die aardbeiveters! kan ik hele dozen van opeten! Haal er af en toe ook een bij de kruitvat of xenos als ze die daar hebben! :D hihi Ik probeer ook zoveel mogelijk gezond te eten... qua fruit enzo gaat dat ook wel goed want grijp altijd naar een appel als ik zo duizelig ben! En ben toch veel duizelig geweest!!!
    Broodje kaas kan ik ook zo van genieten laatste dagen! Oja en ik kon het niet laten om toch wat chocolade pepernoten te halen! :D
    Afgelopen week moet ik geen koffie meer hebben... bleehg Heb dan wel een pak wiener melange gehaald dat vind ik zo af en toe nog wel lekker!

19. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    Gooodmorning heb gewoon 10 uur geslapen! Heerlijk!

20. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Morgen!!

Lovelymom:
    heerlijk!! Ik vind het echt al in bed blijf weer!!! Maar helaas gaat dat niet op vandaag maar heb wel goed geslapen en laatste dagen ook in de ochtend goed te pas :D ... hopen dat dit zo aanhoud!!

Deel Deze Pagina