Morning! Pff, ik slaap wel lekker maar te kort! Lag er zondag en gister veel te laat in... Dat merk ik wel! En als het sochtends koud is of nog wat donker, dan kom ik al helemaaaal m'n bed niet uit ! @aankomen: hier juist de eerste 16 weken maar 2 kilo en nu 3 weken later ineens 2,8 kilo meer! Schrok daarvan, maarja buik en boobs zijn ook weer gegroeid. Vriendlief zegt dat ik alleen daar nog bek aangekomen, maar verder gelukkig nog niet in gezicht of bij armen ofzo. Nahja, ik denk maar zo: als ik de komende 20 weken ook maar 5 kilo aankom, dan zit het wel goed haha! @kleertjes: ik heb nu rompertjes maat 50 en 56, joggingpakje maat 56. Had nog een pakje en jeans maat 50, maar die ruil ik nog om voor 56 of 62! Lees nu dus idd dat dat wellicht betere maten zijn... Nou, ik ga maar eens douchen.... Tot straks!
Goeienmorgen! Hier nu ook maar naar pakjes maat 62 op zoek. Héél vervelend Ik ben nu 2 / 2,5 kilo aangekomen. In het begin 1 kilo en denk de laatste 2/3 weken de laatste 1,5 kilo. In het begin weinig honger, en nu ook niet veel. Maar wel veel zin in chocola. Als ik niet zwanger ben ook al hoor, maar nu geef ik er iets vaker aan toe. Hier ook geen vlees...maar hebben jullie de kaaskroket van Dobben al geprobeerd? Ajajajaj, die is lekker!! Nog een tip, vanaf morgen MamaMazzelDagen bij de Prenatal! Meiden zijn op de fiets naar school, even douchen,de bank weer op en om 12 uur komen ze weer een broodje eten Fijne dinsdag!
25-09 chayennah -----------------------------------------------------------------------------------------------controle gyn kinderwens1983-----------------------------------------------------------------------------------------extra 20 weken echo
Hoi dames! Ik lees dat het over gewicht gaat, ik ben nu 5,30 kg bijgekomen, perfect volgens de groeicurves van UZ Leuven, dus mij hoor je niet klagen. Als het zo verder gaat dan ben ik tegen het einde van de zwangerschap zo'n 13kg bijgekomen, dus dat vind ik zelf wel heel netjes. Wat kleertjes betreft heb ik ook nog niet zoveel, en als ik wat heb is het maatje 56. Ik koop geen maatjes 50, mochten we het nodig hebben dan stuur ik mijn mama er wel om (manlief is daar niet zo handig in) terwijl ik in het ziekenhuis lig. Misschien dat ik stilletjesaan wel mag beginnen zoeken naar kleertjes... Maar nu eerst het kamertje afwerken. We hebben zondag trouwens een kamertje gekocht 23 november komen ze leveren, dan post ik wel even een foto'tje Volgende week hebben we onze 20-weken echo, ben al helemaal benieuwd naar ons kleintje.
Hoi meiden! Ik ben weer bijgekomen van mijn vakantie!! Was heerlijk warm daar en dan nu de herfst hier even wennen. Maar alle jaargetijden heeft zijn charmes. Ik zag wat voorbj komen over skipakjes. Ik zelf heb er 1 van name it in maat 62. Name it heeft ze gewoon vanaf maat 56. En betaalbaar. Gister bij de anestasist geweest (weet niet hoe ik dat schrijf hihihi) die willen me gezien hebben ivm mijn overgewicht. Ik krijg zodra de bevalling is begonnen een ruggenprik aangelegt zodat als het nodig is zij daar wat kunnen inspuiten. Iemand ervaring met een ruggenprik? Ben nu al best beetje bibberig van het idee. Kleertjes, ik heb in maat 56 en 62 van alles. Onze babykamer is ook nu klaar en helemaal ingericht. We hebben pas de kinderwagen besteld. Mutsy 4 rider lichtgewicht. Helemaal blij! Naam, dat wordt nog wat!! We komen er gewoon nog steeds niet over eens. Balen! Maar we hebben nog paar maandjes. Vanmiddag om 16u weer een echo. Best spannend hoop dat alles goed is. En zal zo leuk zijn als kleintje geslacht nu liet zien! Vorige keer niet. Bij pretecho wel vandaar dat we al wisten dat we een zoon krijgen. Volgen week maandag de 4d echo. Leuk!! Zo benieuwd! We gaan samen met moeder en schoonmoeder. Eten, ik heb juist niet hee veel trek en ook niet in zoetigheid. Ben juist afgevallen sinds ik zwanger ben. Gister nog gewogen in ziekenhuis en was nog zelfde. Kleintje heeft genoeg aan mijn voeding en ik aan me reserves bleikbaar hihihi. Iedereen hele fijne dag!!!!!
Goedemorgen meiden! Gewicht: nog steeds niet veel aangekomen, misschien 0,5 kilo ben ik wel heel blij mee want ik had al overgewicht. Eten: gaat steeds beter, in het begin had ik heel veel last dat ik tot een uur of 5 's avonds niet goed kon eten. En ik merk dat ik dingen die ik in het begin niet hoefde, zoals bijvoorbeeld kaas, nu weer gewoon lust. Kleertjes: Ik heb een paar pakjes van maat 50 en 56 maar nog niet veel. Eerste pakje heb ik al wel compleet zo schattig! Zal vanavond eens een foto maken en hier zetten Ruggenprik: nee geen ervaring mee, maar lijkt me toch ook wel een beetje eng hoor Kamertje: is al ver af, moeten nog gordijnen en het een en ander voor aan de muur. Kinderwagen: heb ik 2 weken geleden besteld en wordt volgende week vrijdag bezorgd, ben er zo blij mee. Is wel geen heel bekend merk, maar ik vond hem super gaaf en alles zat er op en aan wat voor ons belangrijk is. Mijn man is namelijk vrij lang en ik ben heel klein dus we moesten er zo ie zo een hebben die je in de hoogte kan verstellen en verder wilde ik er een met 4 wielen Hier: Gaat het lekker z'n gangetje, vanavond heb ik gepland om verder te gaan borduren (is voor op de babykamer) en heb veel zin in het weekend want dan geeft m'n neefje een feestje en a.s. zondag zijn wij een half jaar getrouwd dus een feestweekend. Voor iedereen weer een hele fijne dinsdag!
@kleinduimpje, fijn dat de controle weer goed was! Op naar de 20 weken echo! @D83, de jongens vinden het ook helemaal geweldig, maar er is nog wel 2 strijd, hahaha. De 1 wou een zusje en de ander wou een broertje............... @mama in spe, ben ik met je eens, dat je niet te veel kleine maatjes moet kopen, want mocht het wel nodig zijn zijn ze snel genoeg gekocht. Haden wij met de vroeggeboorte van de twin ook, zijn toen even snel naar prenatal geweest en we hadden kleertjes in maat 44 gescoord. De jongens waren trouwens na 3 weken al weer uit de 44. En 50 was toen ook snel gebeurd............... @Girafje, wat fijn dat alles weer goed was. @All Mine, welkom hier! @Ceyden, flessenwarmer hadden wij bij de vorige 2 ook,ideaal. Ik heb 4 maanden gekolfd en zo kon mijn mijn ook altijd als hij thuis was flesjes geven. Het kan trouwens ook au bair marie......(flesje in warm water zetten, duurt wel langer) @eten, ik kan ook de gehele dag wel eten, maar moet het nu echt binnen de beperken houden anders vliegt mijn suiker omhoog. @Gewicht, ben ook nog niet veel aangekomen, het was 3kg, dus vind het wel netjes........ Maar als ik dan vergelijk met de vorige zwangerschap toen was ik over de hele zwangerschap maar 4 kg aangekomen............... @Meiden met een afspraak vandaag , SUSSES!!!!
gisteren 20 weken echo gehad. alles was in orde met onze mooie kleine meid!! wat een opluchting is dat toch zeg!! xxxx
Hallo lieve aankomende mama's Heb een tijdje niet gelezen, ik kon meteen 25 pagina's lezen haha. Wat betreft gewicht, volgens mij ben ik de enigste die al 7 kg is aangekomen pfff haha ik wil niet weten wat het op het einde is. Wat betreft eten, ik eet niet meer dan anders zelfs misschien iets minder. Maandag hebben wij onze 20 weken echo, ben benieuwd. Wij zelf denken dat het een meisje wordt maar anderen denken dat het een jongetje word. spannend hoor. Wij hebben ook nog niet alle kleertjes. we willen wachten tot dat we weten wat het wordt. Zo zometeen even naar de ha urine afgeven. ben benieuwd wat ze zegt. Heb namelijk last van steken in de zij als ik loop lang sta of lang op een bureau stoel zit. Ben ik iets vergeten? haha ik geloof het niet
Goedkope buggy, er staan er regelmatig bij kruidvat in de aanbieding Paloe, dat is idd hoog dan! Van mij zit volgens mij nog niet boven mn navel Ceyden een flessen warmen of warmen in gekookt water kan ook (eau bain marie ofzoiets haha) Stoppen met roken kan idd gewichtstoename veroorzaken Kijk of je gezonde snacks kunt pakken Koffie, kon dit in het begin niet hebben aan mn darmen maar inmiddels smaakt het weer helemaal Kleertjes, heb nog alles van Jelte liggen maat 50/56 is allemaal vrij neutraal omdat we toen niet wisten of het een j/m zou worden En de rest Tja wie weet kan ik het nogmaals gebruiken (of niet) Kinderwens, ik heb ook een ruggenprik gehad en vond dit een grote opluchting! Ik werd ingeleid en kreeg de een na de andere weeënstorm dus dankzij de ruggenprik had ik mn praatjes weer terug Sallebel, super! Werd gister ineens gebeld door de vk Schrok even want had dit niet verwacht natuurlijk Gelukkig was het maar om het tijdstip van de 20wk echo te verzetten (wat een opluchting) Hier vandaag weer fysio gehad en boodschappen voor een week gedaan Zit er alweer goed doorheen dus ga maar proberen slapen zo Bij de fysio nieuwe oefeningen gehad en geoefend om met de krukken te lopen Nog een hele kunst vind ik!
Hallo dames! Iedereen met een afspraak succes vandaag! Iedereen met een goede echo/uitslag; gefeliciteerd! Veel van ons zitten allemaal rond de 20 wk echo, spannend! Bijna op en rond de helft alweer van onze zwangerschap! Kinderwens; welkom terug van vakantie, wat n omschakeling hè! Echt herfst hier! @eten; moet ook niet veel van vlees hebben. Eerst kon ik een hele tijd geen kip verdragen, nu eet ik dat gelukkig weer maar biefstuk bijv.. Moet er letterlijk van kokhalzen, vooral als ik de geur in de pan ruik! Wat heel lekker is zijn die chorizo kipsaucijzen vd Ah! Ik ga eens wat in het huis doen, m'n moedertje kom straks winterse hachee brengen; Zo lust ik t dan gelukkig weer wel.. En patat, las dat iemand wel heel de dag door patat kan eten, nou hier ook iets wat ik altijd wel weg kan krijgen haha Lekker met van die gekruide hamburgers of frikandellen van mekkah food mayo curry en uitjes.... Fijne dag allemaal!!! Oh ja nog n vraagje; ik heb eerder n ruggeprik gehad voor n teenoperatie Maar die prik verschilt volgens mij met een ruggeprik tijdens een bevalling, of niet? Want ik lees hier van alles terug over t inbrengen van slangetjes maar weet eerlijk gezegd niet meer of ik dat toen ook had? Voelde vrijwel niks van de prik dus vroeg t me af...
Paloe Nee zet ze niet op Mp. Heb ik wel eens gedaan maar zoveel gezeur mee en daarbij is het echt teveel... Zou er echt een dagtaak aan hebben om alles te plaatsen en bij te houden.... Geen zin in een rommelmarkt op 21 oktober? Ik denk dat bij buikdragers en fietsen vrouwen het gevoel hebben dat het veilig is, juist omdat je je kindje zo dicht mogelijk bij je houdt...onterecht, maar wel begrijpelijk. Ik vind eigenlijk alles eng met een baby op de fiets...alleen een bakfiets lijkt me redelijk veilig, maar daar zie ik mezelf niet echt mee gaan... MC voetenzak heb ik eigenlijk maar weinig gebruikt. Had veel meer wikkeldoeken/lodgers/dekentjes die ik gebruikte... Maar volgens mij zijn die wel redelijk warm hoor. Anders nog een dun dekentje eronder? Kaartjes Hier ook 100 kaartjes. Heb ooit met ons trouwen eens een adressenlijst aangelegd en deze braaf bijgehouden dus heb bij elke geboorte/jkerst een up-to-date lijst...erg handig! D83 59 centimeter is wel buitencategorie hoor... Meeste kindjes passen idd wel even in 50... Hier heb ik zon lekker berenpakje. Heb daar mijn beide dochters in mee naar huis vanuit het zh genomen.... Allmine Leuk! Ook derde kindje voor jou! Mamainspe Haha, echt van die typische dingen die je al doende leert met die rompertjes. Hier wel altijd een paar rompertjes met lange mouwen onder T-shirts met korte mouwen... Geen tips voor een goedkopen buggy. Kan je wel vertellen dat onze beide buggy's erg veel geleden hebben tijdens alle vliegreizen. Zelfs onze mooie Maxi Cosi Mila buggy begint een beetje gammel te worden... En de Prenatal buggy, daarvan is een wieltje krom gesmeten ws de laatste keer....beetje jammer... MamavanDaisy Oeg, ik zou ook boos zijn zeg! Boos zou echt nog een understatement zijn. Mijn man durft de kleertjes echt niet met 1 vinger aan te raken...hahaha Dobbertje Klinkt als lage bloeddruk....Anders tussendoor even je bloeddruk laten checken? En hoezo schrik je van het lezen over de kleertjes? Ceyden Kijk even naast me naar de schade van gisteravond en er ligt een aangebroken zak chips, een half bon-bon block en een pak gevulde koeken met nog maar liefst 1 hele koek er nog in... Need I say more? Hier trouwens ook continu zin in frietjes... Ken het van eerdere zwangerschappen... Uiteindelijk na de bevalling allemaal weer redelijk bijgetrokken en niet veel blijven hangen. Bij het verwarmen in de magnetron van moedermelk schijn je een hoop van de goede stofjes te vernietigen... ...en dan daarbij... Ik vind zwangere vrouwen die wat voller zijn geworden vaak veel mooier dan ze daarvoor waren. Vriendin van mij was echt best wat aangekomen. Vond het haar best goed staan. Inmiddels weer veel afgevallen en ze ziet er weer uit als een gratenbak...zo zonde.... Kinderwens Waarom moet je eigenlijk meteen een ruggeprik? Sorry als je dat al verteld had... Als het niet nodig is konden ze van mij de boom in hoor... Ik vind het al zeer onprettig dat ze meteen een infuus willen aanleggen, laat staan een ruggeprik... Hier trouwens niet meer gewogen na de eerste keer. Zullen ze eens in de zoveel afspraken doen bij de vk. Ik heb niet eens een weegschaal en dat bevalty me prima! Sallebel Van harte met de mooie echo!
zo was ik ook weer even sallabel gefelicteerd met je goed echo buggy: ik heb nog z'n kruidvat lichtgewicht ding liggen! gebruiken we echt niet
o en me vader gaat dit voor me maken voor achter de kinderwagen zo kan me zoontje niet steeds wegrennen bij school enzz
Hoi meiden, Ik wilde jullie toch even laten weten dat ik zondag een positieve test in handen had. Ik vind het echt super spannend, maar ik merk dat ik bij ieder pijntje een beetje bang ben. (Heel anders dan de vorige keer) Ik zie dat jullie al aardig op de helft zitten. In het begin wist ik precies hoeveel weken ik was geweest, maar nu hield ik het een tijdje al niet meer bij. Groetjes Micha!
hey meiden sorry we zijn zoo druk met de kinderkamer en spullen dat ik savonds echt te moe ben om bij te lezen ga me best weer doen dus @chayennah fijn dat de 20 weken echo goed was @foeske hahaha ja hij deed het eerst niet meer, en heb die foto niet meer zo klein dus maar eentje uitgekozen @kelly superleuke schoentjes ik heb ze in het roze @mamavandaisy superleuke kleertjes @paloe jij heb ook al zo een giga figuurtje ondanks dat je al 2 keer mama bent hahah lekker is dat stiekem ook he @D83 welkom meis harstikke gezellig dat je hier ook mee schrijft @chayennah hahaha rustig aan meis je bent op de helft, leuk he hier stiekem ook alles klaar hoor alleen nog een box hihihih, en ik begrijp je natuurlijk maar al te goed gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt dan staat het in elk geval alvast klaar @skipakje heb ik gekocht in new born maat op de almeerse markt voor 18 euro incl handschoentjes e.d eraan erg dik en handig en zooo lief @girafje fijn dat alles goed was met de 20 weken echo @all mine welkom meis en tuuuurlijk mag je meeschrijven super gezellig @ceyden hier ook geen vreetbuien ben ook nog maar 4 kilo aangekomen maar soms heb ik wel vreetminuutjes ofzo dan ineens zin in van alles tegelijk @kleertjes hier 50/56 al mijn kindjes waren klein bij de geboorte dus dat word bij deze ook weer verwacht @sallebel fijn dat alles goed was met de kleine meid @lovelymom ziet er handig uit zo een wagen aanhang hoe noem je zoiets eigenlijk erg handig idd @micha meid wat ontzettend fijn en nu duimen we met zijn allen op een plakbeeb natuurlijk heel veel succes en op naar de volle 9 maanden hier alles goed mag niet klagen heb nergens last van, ben ook bijna niet aangekomen, kinderkamer is af kleertjes en alles in huis alleen nog een box en we zijn klaar.
Collo; wat schattig zo n Berenpakje!! Lovelymom; handig zeg voor achter de wagen! Mamaatje; hallo!! Miste je al!! Lekker druk bezig dus! Wat ben je opgeschoten super! Micha; spannend! Gefeliciteerd met de positieve test! Hoop dat jullie over 9 mnd een gezond kindje ter wereld mogen zetten! Omdat t ons eerste kindje is f een vraagje; hoeveel luier/boxpakjes en hoeveel outfitjes (broekje/truitje/vestje) raden jullie aan? We hebben al aardig wat maar wat is echt genoeg?