Dankjullie dames! Grappig he mv5 echt een kereltje, als je die beentjes en voetjes ook ziet hahah! Echt geweldig. Meer dames last van hun stuit? Ik heb t sinds anderhalve week. Jeetje! Trekt soms door naar mn been of zak gewoon door mn knie heen. Hopelijk word t niet erger.
Wow, wat super al dat goede echo-nieuws krijg ook al kriebeltjes voor volgende week dinsdag Foeske, lees ik dat nou goed... weten jullie het geslacht?? Ik heb het zodanig druk dat ik echt weinig kan meelezen dus misschien heb ik het gemist hoor maar jullie wilden het toch niet weten (je man dan )
@echo's: fijn, al die goede berichten! @goedkope buggy: bedankt voor jullie tips. Zou er zelf niet opkomen om bij de kruitvat of trekpleister te gaan kijken.... @hier: nogsteeds moe, maar verder geen klagen.
He meiden! Weer heel onsociaal nog niks bijgelezen.Maar het staat nog steeds op mijn lijstje. Ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat. Hier gaat het allemaal wel weer goed. Heb gisteren een paar uur in het ziekenhuis gelegen omdat ik weeen had, dus dat was even iets minder. Maar nu is alles weer rustig. Vond het behoorlijk eng. Vandaag heb ik de kleine man weer gezien tijdens de 20 weken echo en hij lag er keurig bij. Dat maakt mij ook weer iets rustiger. Verder voel ik me goed. Heb het nog steeds erg druk met werken en de kinderen en ben nog steeds thuis zonder man.... Mijn man werkt voor een Amerikaans bedrijf als projectmanager. Ze hebben nu een project in Koeweit. Nu zit hij in Amerika en over een paar weken reist hij door naar Koeweit. Dus voorlopig is hij nog weg. Afgelopen maandag nog bij de vk geweest. Ben nu 5 kilo aangekomen.... Voel me echt een zeekoe. Maar goed, het begint er nu wel uit te zien alsof ik zwanger ben en dan vind ik het iets minder erg. Zal binnenkort weer eens een fotootje plaatsen van mijn buik. Ik voel kleine Arie (zo gaat hij NIET heten hoor!) heel vaak en gisteren zag ik hem voor het eerst uitwendig. Mn buik bewoog dus. Gezellig.
@Roos&zo, dat was even schrikken! Hoe hebben ze de weeën weer onder controle gekregen? Ik heb een beetje hetzelfde probleem en door de weeën , verkort mijn baarmoedermond. Heb jij dat dan ook. Ik moet nu 75% van de dag platte rust houden, om de druk van de baarmoedermond te houden. Ben benieuwd hoe ze het bij jou aanpakken! Fijn dat alles weer rustig is!!
Ik heb 1 setje kleertjes gekocht nu, verder nog niks. Eigenlijk heb ik ook alles nog van Boaz. Ben zelf geen fan van boxpakjes. Heb er nog eentje van Bowie en dat vind ik toevallig wel een leuk pakje. Verder gewoon losse kleertjes. Denk dat ik nog een paar frisse hydrofiele luiers koop en ik wil graag een draagdoek. Die heb ik nog nooit gehad en lijkt me best prettig om eens te proberen. Heb nog wel een beco en een lodger shelter. Maar dat vind ik fijner als ze iets groter zijn. Bowie gaat nog steeds heel graag in de Beco. Vind ik echt een ideaal ding, kan ik iedereen aanraden. Verder heb ik dus niet veel nodig, Boaz wil al niet meer in de kinderwagen. Hij loopt liever zelf (het liefst in de tegenovergestelde richting van waar ik heen wil). Wel moet ik voor Bowie nog een nieuw bed kopen. Zodat Arie in zijn bedje kan.Wel koop ik denk ik een nieuw matrasje voor in het ledikantje. Vind ik toch frisser.
Ja, ik heb hetzelfde en moet ook rustig aan doen. Maar dat is wel heel erg lastig nu. Hoe doe jij dat? Enig idee hoe het komt dat jij al zo vroeg weeen hebt? Is het bij jou nu ook weer rustig?
Elance, Ja we hadden het op een kaartje laten schrijven (4 wk terug) en manlief werd gelukkig TE nieuwsgierig dus hebben diezelfde avond nog gekeken haha Maar we houden het voor onszelf Mensen in onze omgeving weten ook niet dat we het weten (aangezien manlief niet zon pokerface als mij heeft ) Roosenzo, Ojee nu al weeën.. Zou ik ookvan schrikken ja! Gelukkig alles weer rustig nu 5kg is toch nog best te doen??!! Heb vanmiddag toch nog even getukt Hopen dat komende nacht wat beter wordt Ga zo iig een heerlijke warme douche pakken en morgen op naar de arbo arts zie hier wel tegenop (moet 2 uur rijden voor misschien een kwartiertje bezoek )
Oh Roos...een medestander! Ik heb nu het geluk dat mijn meiden al groot zijn ( bijna 10 & 11) , dus die kunnen aardig zichzelf redden. Ik lig veel plat, probeer af & toe even een kwartiertje wat te doen, of even een boodschap. Ik probeer 1 ding per dag te doen, en ik kook zelf nog. Ik heb het mijn mijn jongste ook gehad,vanaf 22 weken plat. Toen dachten dat de oorzaak was, dat ik snel achter elkaar zwanger was, daarom dachten we,dat we de stap wel konden wagen. Nu begon het met ruim 19 weken. Omdat ik nu alert was, viel het gelijk en was hij (bbm) van 3,9 naar 3,2 gegaan in 2 weken. Sindsdien niet meer gewerkt en veel rusten. Voor jou erg lastig met 2 van die kleine aapies en een mannetje in het buitenland. Heb jij het al eerder gehad? XXX
Chayennah, dus geen idee wat nu de oorzaak is? Ik heb het nooit eerder gehad. Mijn voorgaande zwangerschappen had ik nergens last van en nu gaat het allemaal toch wat minder goed helaas. Had altijd zo'n dramatisch idee dat ik eigenlijk niks kon, maar dat ik heel goed was in het maken van kinderen. Dat valt nu een beetje tegen... Maar goed. Probeer rustig aan te doen, maar daar ben ik heel erg slecht in. Kunnen we niet samen ergens gaan liggen?
Foeske, succes morgen. Vervelend dat je zo ver moet gaan rijden morgen. Ja, 5 kilo is op zich best te doen, maar het zit allemaal op mn heupen en heb een plofkop!
Hoi meiden!! Bedankt voor de reacties over de ruggenprik. Ik heb vandaag van de gyn gehoord dat ik niet meteen de ruggenprik aanlgelegt krijg. Pas als ik pijnbestrijding wil of een keizersnede. De echo gister was helemaal geweldig. Hij liet duidelijk weer zien dat hij een jongen is! Zo leuk! Alles was verder allemaal in orde. Liefs
Foeske hihi onderlijk... fijn dat je zin had in de 20 weken echo! Hebben jullie genoten? Ja dus, superfijn! En fijn idd dat het geslacht bevestigd is! Ik wacht ook met echt shoppen tot na maandag, dan hebben we savonds de 20 weken echo en weten we het als het goed is zeker Elijfay fijn dat de echo goed was! Volgende week nog een keer kijken dus, zal duimen dat het gewoon in orde is! Primark, daar heb ik vaker van gehoord, wat is dat voor iets? En, babykamer gevonden vandaag? mooie echofoto! Ceyden super dat de echo goed was! Superleuk een meisje! Chayennah fijn dat de controle goed was en het nemen van rust zijn vruchten afwerpt! Superfijn! De rust blijft neem ik aan toch? mamasylvia idd jij hoeft bijna niks te kopen! Hm bloedverlies, vervelend...hou je jezelf wel goed in de gaten? Niekje fijn dat het goed was en gefeliciteerd met jullie zoon!!! Girafje mooie echofoto! lovely heftig en fijn tegelijk! mienma ach we hebben ook allemaal nog ruim genoeg tijd! Roosenzo ai weeen, niet fijn idd maar wel fijn dat ze er meteen naar gekeken hebben! Hier gisteravond en nacht heb ik ook pijnlijke weeen gehad. Ik vind het alleen wel moeilijk.. bij Liam begon het met 23 weken en werd het door de vk afgedaan als 'laatste loodjes' (ahum, vanaf 23 weken....) De weeactiviteit is toen nooit nagekeken terwijl ik het gewoon zeker wist, ik begon de bevalling dan ook met bijna 5 cm ontsluiting en volledig uitgeput omdat ik vanaf 23 weken elke 10,8,6,4,2,4,6,8,10 minuten een wee had gehad.. Ik heb dus gisteren niet gebeld terwijl het duidelijk weeen waren. Ik ben gewoon bang voor weer die reactie. Al zit ik nu bij een andere praktijk... ik heb me voorgenomen om wel te bellen als het weer zo is maar vind het wel spannend. Vandaag alleen maar harde buiken gehad gelukkig en geen weeen meer. ben trouwens op weg naar huis vandaag even langs de zeeman (jurkje, jasje en 2 leggings) en hema (slabbetjes, matrasovertrek voor de wieg, waskussenhoes, 2 paar slofjes, 2 paar sokjes, mutsje, pakje en 2 maillotjes) geweest morgenavond of vrijdagmiddag wil ik nog even bij de prenatal kijken, mamamazzeldagenoordeel benutten En prijzencircus bij v&d, vanavond was vipavond maar heb geen puf meer Hele dag college gehad. Morgen nog een dag en vrijdag een halev dag vergaderen en een halve dag thuis werken
Hé Paloe, hier idd nog rust hoor. In ieder geval tot 26/27 weken! En die weeën, jeetje joh. Ik moet direct het ziekenhuis bellen,zodra er ook maar iets van krampen zijn, en vooral als er nog regelmaat in zit. Beter een belletje teveel,dan te weinig. Het kan gevaarlijk zijn, vroegtijdige ontsluiting. Voorzichtig aan hoor! Ja Roos, kan makkelijk,samen liggen! Ik heb veel buurtjes en kennissen die boekjes brengen, ik speel veel wordfeud en volg nu maar de 16 jarige mama's op Mtv. Nee, geen oorzaak. Maar als ik niet zwanger ben, verlies ik ook wel vaker bloed na een vrijpartij, vanwege een zwakke baarmoedermond. Van 8 tot 14 weken heb ik in deze zwangerschap ook bloedverlies gehad. Met mijn eerste had ik ook nergens last van, met bijna 40 weken bevallen. Met de 2e van 22 tot 35 weken aan de weenremmers en bed gekluisterd, toen was de oudste 14/17 maanden, dus ben toen bij mijn moeder ingetrokken, tussen de 6 weken ziekenhuis. Het is nu voor ons ook echt de laatste, die onzekerheid maakt de zwangerschap heel vervelend. Gelukkig doet Ukkie het goed! Ben ook een doener en kan de bank hier inmiddels wel opvreten! Succes Roosje! En jij ook Paloe, bellen hoor!!
dank je chayennah Ja ik weet het, waarschijnlijk heeft die ontsluiting er ook voor gezorgd dat ik een infectie heb opgelopen en ze op de IC 3 dagen voor mn leven hebben moeten vechten.. Volgende keer zal ik bellen maar ik ben zo bang dat het weer zo afgedaan wordt. Dat machteloze en verloren gevoel was zo vreselijk... Mja, vorige keer dus vanaf 23 weken en ik hoop echt niet dat dit het begin is van die periode. Nogmaals, dank voor je steun
Zo chayennah wat een verhaal. Respect dat je het nog eens aan durft! 9 maanden kunnen heel lang duren als alles zo onzeker is. Hoop oprecht dat je deze zwangerschap wat langer thuis mag zijn zonder al teveel complicaties
@ Foeske, ik slaap normaal heel erg goed, maar de afgelopen weken word ik snachts iedere keer wakker, waarvan geen idee, maar het duurt dan ook weer even om weer in diepe slaap te vallen. Erg irri! Fijn dat alles goed was met je baby! @ Girafje, wauw wat een mooie echo! @ Elijfay, ook al zo een mooie echo! @ Roosenzo, jeetje dat is ook wat, nu al weeen en heftig dat je man nog wel een tijd weg is. Denk je wel om jezelf?! @ kinderwens, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! @ Paloe, wat vervelend dat je al weeen hebt en dat je de vorige keer zo rottig behandeld bent. Maar ik zou toch echt aan de bel gaan trekken en voor jezelf opkomen!! @ Chayennah, wat zullen die weken voor jou lang duren omdat je zoveel plat ligt.. Hier net terug van vergadering van werk, ben bekaf, dus ga zo lekker slapen. Morgen laatste werkdag deze week!
Zo meiden, Heb weer van alles bij gelezen. BEn een paar dagen ziek geweest en moest vanaf zaterdag avond bijlezen, was best veel Erg verkouden geweest, maandag thuis gebleven maar gister wel gewerkt. Ben zelfstandig ondernemer dus blijf eigenlijk alleen thuis als het echt niet meer gaat... Zie allemaal goede echo's voorbij komen, goed hoor. Micha: Wat leuk een posi test! We duimen voor een plakbeeb bij je! Leuk dat je het komt melden Maar lees ook minder leuke dingen, weeen enzo, niet goed hoor dames, let op jezelf en bel de VK! Daar zijn ze voor en laat je niet afschepen! Echte weeen horen nu echt niet! MEiden met bedrust, respect voor jullie en sterkte! Kleertjes en kamer: hier gaan we beginnen met de nieuwe kamer voor dochterlief. Kleertjes nog niet veel ingeslagen, heb nog veel liggen (beide geslachten). Gaan zaterdag naar prenatal. Heb voor mijn verjaardag een kadobon gekregen van mijn zus en gaan daar leuk het eerste pakje voor kopen. Verder ben ik op zoek naar inspiratie voor de kamer van onze dochter. Kunnen jullie me daar bij helpen? Ik heb nog werkelijk geen idee! We willen wel een beetje een meisjes kamer maar niet te erg ( dus niet alleen maar roze en prinsessen behang enzo). Misschien hebben jullie tips? Hoor het graag! Fijne avond verder!