Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar dat matrasje wat ik uitgekozen heb is toch ook aerosleep of niet?:(

2. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Mmm oke nog niet eerder gehoord. Bij mn schoonzusje hebben ze helemaal niks gezegd? Maar slecht kan t niet zijn lijkt me? Zou anders echt nog een gewone hoeslaken moeten halen want die hebben we niet gekocht..

3. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    nee maar het heeft geen keurmerk dus werd mij duidelijk verteld dat de kraamverzorgster er niet mee mag werken
    zijn hier toen der tijd genoeg topics over geweest

4. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    jep is ook een aerosleep

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Lovelymom
    Knappe kraamverzorgster die de Aerosleep er hier af komt halen hoor. Is hier ook nooit ter sprake geweest overigens. Het is idd nooit bewezen dat het helpt tegen wiegendood. Gaat ook nooit gebeuren aangezien ze dit nooit mogen testen met babys, wel logisch. Maar waar het super voor is, is als je een baby hebt die veel spuugt. Spuug zakt heel snel door de toplaag waardoor ze niet lang in hun eigen spuug blijven liggen. Overigens had onze oudste ook altijd hele dunne poepluiers waardiippoor dat ook nog wel eens doorlekte. Heel prettig als je dan alleen het topdekje in de wasmachine kan gooien.

6. Chayennah

Chayennah Actief lid

31 mei 2012
    337
    0
    0
    Ik heb alleen over aerosleep gehoord, dat hij vaak vals alarm geeft. Dat je 's nachts stijf van de schrik naast je bed staat en er (gelukkig!) niets aan de hand is. Als dat 4 x is gebeurt, wordt de je 5e keer toch wat nonchalanter. Ik heb ook gehoord dat het afgeraden wordt. En aan de andere kant...baadt het niet, schaadt het niet!

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Aerosleep is alleen een topdekje, zit geen alarm op hoor. Denk dat je in de war bent met dat ding wat ademhaling van je kindje zou detecteren.

8. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Fliertje: ja, ken het topic van de babykamers, maar ik zoek geen babykamer, wel een kamer voor onze dochter van 2, een nieuwe meisjes kamer dus..;)

Mamaatjev5: Denk dat het hier toch ook aardig roze gaat worden, hoewel ik inmiddels wat meer inspiratie heb. We zullen zien.

Morgen eerst nieuwe kleren kopen voor dochterlief, ze past echt niks meer...
    Aerosleep hebben wij niet. Vind het geen meerwaarde hebben bovendoen is het in de winter te koud, door de gaatjes structuur kunnen ze hun eigen warmte niet goed vasthouden vertelde de VK mij de vorige keer. In elk geval vind ik het niet nodig.

Hier hele dag hard gewerkt en nu bouwt de kleine een feestje in me buik. Zo maar lekker naar bed

9. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    meiden, wij zijn weer terug van een heerlijk weekje vakantie. Ik heb niet alles bij gelezen maar ga vanaf nu weer proberen jullie bij te houden.

10. Dobbertje21

Dobbertje21 Actief lid

20 nov 2011
    193
    0
    0
    Ik studeer voor pedagogisch medewerker in de kinde
    Friesland
    Hoi dames,

Ik ben er vroeg bij vandaag. Ik ben om 7 begonnen met werken en nog geen klant gehad. Dus je zou kunnen zeggen dat het behoorlijk rustig is. Wat zn voordelen heeft want ik kan nu even lekker een berichtje typen.

@hier: Alles goed. Ik voel me prima zit lekker in mn vel en ben lekker met school bezig. Gisteren niet helemaal fit, dus niet naar school geweest. Dacht toch dat mn griepje nog een keer zou doorzetten, maar dat deed het gelukkig niet. Vanmorgen weer even werken van 7.00-14.00u. En vanmiddag lekker niksen. Moet krachten sparen voor de familie dag morgen. Dat is een dag per jaar dat de hele familie van mijn vader bij elkaar komt. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader woont in Haarlem dus die zie ik al niet zoveel. Dat is eigenlijk de enige reden dat ik heen ga. De rest kan me gestolen worden. Maar goed ik heb dit jaar de organisatie gedaan, dus ik moet wel.
    De box staat morgen alweer een week in huis. Dat zou ik niet zeggen. Ik heb het idee dat we zelfs meer ruimte in huis hebben nu dat ding er staat. En het mooiste is dat de katten er nog helemaal niet naar getaald hebben. Die liggen al de hele week met zn tweeën op een kleed op de bank. Dat doen ze anders ook nooit. Dan liggen ze overal op de bank, behalve op het kleed. Maffe beesten zijn het ook ;)
    De bank hebben we overigens eindelijk verkocht. Hebben er geen vetpot voor gekregen zoals we hoopten maarja wat wil je met mp. zijn allang blij dat we er vanaf zijn want hij stond enorm in de weg. De nieuwe bank ik ook al besteld, hebben zo'n honderd euries bij moeten leggen op de nieuwe. Het voordeel is dat van de nieuwe bank nog eens 25% af ging :D:D:D Wij blij!
    Dus als dat allemaal eenmaal geregeld is en staat, kunnen we ons focussen op de babykamer en de kinderwagen. Wat alleen maar leuker is.
    Verder moet ik hard aan de slag voor school wil ik mijn diploma nog halen voor de kerst! Wat eigenlijk wel mijn doel is. Maar dat is pure zelfdiscipline, die ik niet heb :( Het is alleen geen zure appel waar ik doorheen moet bijten eerder een verrotte appel :(
    Maarja allemaal zelf gedaan het, als ik Echt had gewild was ik februari of anders Juli dit jaar al wel klaar geweest.

Over anderhalve week hebben wij onze 20w echo. Vind het nu al wel spannend te vinden. We hebben met 16w een pret echo gehad en daarop zag alles er goed uit, maar ik ben gewoon bang dat er iets mis is en dat we dan voor een moeilijke keuze komen te staan ofzo. Weetniet is een grote angst van mij. Hadden jullie dat ook met jullie 20w echo's? Of ben ik nou gewoon een grote stresskip!!!

Ik brei er nu maar eens een eind aan. Is alweer een heel verhaal geworden. Maarja wat wil je ook als je al een uur op je werk zit te wachten op klanten. Die maar niet komen!!!!! Maar goed, zo heb ik meer tijd om even schoon te maken, dan hoeft dat straks niet meer ;)

Fijn weekend allemaal, geniet ervan. :)

11. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Goedemorgen,
    Dobbertje, ik had die angst ook.. maar het bleek allemaal voor niks. Ik denk dat het gezonde spanning is.

Manonvd en Grieby hoe was gisteren jullie echo?

Wij hebben gisteren nog een mutsje voor bij zijn eerste pakje en een lekker vestje gekocht bij de prenatal.

Bekijk bijlage 276958

Ook hadden ze de letters bij de Xenos :) dus de naam hebben we compleet! Nu nog bedenken of ik de letters lime of zilver ga maken.

Vanmiddag gaan manlief en ik samen lunchen om de goede echo te vieren want gisteren konden we niet uiteten omdat ik weer een wedstrijd moest spelen. Maar voor nu is het weer afgelopen want ik lig eruit ;)

Van 26-10 t/m 4-11 doe ik nog mee met twee onderdelen aan een toernooi en daarna is het afgelopen met de toernooien voor mij.

Fijne dag allemaal!

12. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Goedemorgen dames!! Hier gelukkig iets opgeknapt:) Vandaag maar eens flink aan de slag in het huishouden en vanavond een verjaardag gezellie!! Fijn weekend allemaal!!

@Foeske, veel haakplezier :) Wat ga je maken??

@Pip, weet natuurlijk niet precies wat jij voelt maar hier ook veel last van steekjes en soms soort van krampen zijn volgens mij inderdaad onze banden groeien van onze gaat nu echt hard en vooral van binnen:)

@D83, ik begrijp wat je bedoelt hoor is soms ook lastig om op iedereen te reageren gaat zo hard hier! Is toch helemaal niet erg:) We zijn hier om gezellig te kletsen en dat doet iedereen idd op zijn eigen manier niks om je schuldig over te voelen;)

@Girafje, aarrgh! dat is rot zeg!! Ik hoop dat de 'schade' mee valt vandaag en dat het mooi opgedroogd is!

@All mine, jij ook een fijn weekend!!

@Woezel, ooh zo .. Sorry niet goed gelezen:)

@Noa80, welkom terug!!

@Dobbertje, aan het relaxen op je werk:) lekker hoor!!! Jij ook nog met school bezig leuk! Wat doe je en hoelang moet je nog? Hier niet aankomende maandag maar die maandag daarop de 20wkn echo en ook met de geslachtsbepaling te horen gekregen dat alles er goed uit zag maar ook hier superrrrr zenuwachtig en een beetje bang voor de 20wkn echo!! Heel normaal dus:)

13. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    @Kelly, ahwwwww super schattig!!! *hearteyes!!!

14. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Girafje, balen van je behang zeg… Ligt het aan de muren, papier of behangers??

D83, wil zelf wat leuke dingen haken voor op de babykamer… Als het me lukt wil ik een mobiel maken…

Matras, Weet dat ik bij jelte gewoon een goedkoop matrasje heb besteld via babydump en hij slaapt er nog steeds heerlijk op!

Elijfay, o leuk zeg… Hier maar goed dat ie nog niet af is want zou er hele dagen zitten, gewoon omdat het dan zo tastbaar is :D Heb je een foto??

Dobbertje, idd niet druk als je zo’n verhaal kunt typen haha :p

Gister een hele dag m’n schouderbladen bewogen met kleine bewegingen en het lijkt erop dat de boel toch weer ietsje losser is gekomen… Ben hier erg blij mee want veel meer pijn als wat ik gister had, had ik echt niet meer kunnen hebben…

15. Dobbertje21

Dobbertje21 Actief lid

20 nov 2011
    193
    0
    0
    Ik studeer voor pedagogisch medewerker in de kinde
    Friesland
    @Fliertje, Gelukkig ben ik dus niet de enige. Zal idd wel gezonde spanning zijn. Hoort er allemaal bij. Wij hebben de wo na jullie de 20w echo.
    Ik doe de opleiding pedagogische medewerker niveau 4 Kinderopvang. Ik ben nu nog bezig met het afronden van mijn examens. Ik ga alleen op vrijdag ochtend naar school. Ik heb mijn planning lopen tot eind november, zodat ik voor de kerst mijn diploma heb. Dan kan ik in het nieuwe jaar lekker op mijn luie reet zitten :p

@Foeske, Idd. Haha, begint nu langzaam wat drukker te worden. Zijn ook al meer mensen op de been. En bij vlagen een beetje druk. Maar zoal je ziet nog steeds tijd zat om een berichtje te typen :D I love my job:p

16. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeie middag!

Onze kleine man heeft een nieuwe slaaphouding. Vond het zo schattig, dat wil ik jullie niet onthouden...
    image.jpg

17. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoe komt die foto nu weer ondersteboven...?

18. Chayennah

Chayennah Actief lid

31 mei 2012
    337
    0
    0
    Wat een schatje!!

19. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Hoi dames!

Mama in spe, wat een grappige foto zeg :D

Ik ben net nog even op zoek gegaan naar een leuke zwangerschapstrui ofzo, maar niets gevonden :( vanmiddag nog maar eens in een andere winkel proberen.
    Heb wel een leuk t-shirtje voor onze kleine man gekocht. Limoengroen met lange mouwtjes, maatje 50 maar het viel me nogal wat groot uit.
    Dus het zal wel passen volgens mij eens hij er is.

Dinsdag onze 20 weken echo :D helemaal benieuwd naar ons klein hummeltje. Nog 3x slapen :p

20. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Oh ik heb nog wat foto's van de kinderkamer. Hoe het was voor we eraan begonnen en hoe het er nu uitziet. (oh, ik moet wel nog opruimen en poetsen vandaag dus er ligt nog wat rommel op de achtergrond ;))

Deel Deze Pagina