Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    mamaatje ze gaat er luchtig mee om neemt de medicatie zonder slag of stoot
    ik denk ook wel dat ze merkt dat ze zich er fijner bij voelt
    heb vandaag niet echt het idee gekregen dat ze een rebound had dus denk dat we nu op de goeie tijden zitten

zo T weer uit bed en dan richting school het is dieren dag dus we gaan met beau naar school toe

2. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Girafje, mooi! Wat een leuk idee om zo voor de kids een controle te doen :)

Paloe, och ja tijd zat toch?!

Zieke man, Hij is weeral gaan werken het uitslapen heeft hem goed gedaan… Gelukkig een meevaller dus (voor beiden haha)

Dromen, hier de meest vreemde erotische dromen… Weet dat ik dit vorige zwangerschap ook had, maar ’t went niet hahaha

3. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @lovelymom: fijn dat ze zich er prettig bij voelt en zonder problemen de medicatie neemt!

4. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    Net een mailtje gekregen van mijn werk en er is eindelijk duidelijk over mijn uren! Werk lekker tot de vakantie elke maandag en als ik niet voor de klas sta, dan mag ik ondersteuning doen. Valt meteen weer een last van mijn schouders!

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Chayennah
    Hier nog steeds heel blij met mijn FP wipper met trilstand. Heeft mijn oudste dochter heel fijn gevonden, dat trillen. Mijn jongste gaf er niet veel om maar het andere fijne vind ik dat het wippertje heel snel echt een beetje wipt, waar normale wippertjes vaak niet in beweging te krijgen zijn.

Paloe
    Mooi hoor!

Verder vandaag nog een echo gehad bij Fontys door een aantal studenten. Erg leuk om weer een uurtje naar de kleine te kunnen kijken.

6. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Foeske haha ja eigenlijk moet het eerder maar ach, geen probleem!:)
    Haha erotische dromen nog wel! Ik had er één de nacht na de bevalling van Olaf… :S heel apart;) Misschien toch een reactie op al het heftige gebeuren daaronder;)

Girafje fijn!

Collo leuk die echo! Ik mag eind deze maand weer voor echoscopistenbijscholing:D

[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]vandaag goed bezig,

Gewerkt, kraamzorg en verzekering op de hoogte gesteld en...
    geboortekaartje en postzegels gemaakt! Is in principe helemaal klaar op het kaartje moet alleen nog foto, datum, tijd, gewicht en lengte

Wel allemaal in pyama en badjas dus ga me maar even aankleden voor de jongens thuis komen [/FONT]

7. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Ik heb eigenlijk een praktische vraag voor mama's met al 1 of meerdere kindjes.
    Omdat ik zie bij mijn vriendinnen dat ze vééééél te veel kleertjes hebben, wil ik dus niet dezelfde fout maken.

Daarom leek met me wel handig om eens een inventaris te maken van wat we al hebben aan kleertjes en dus aan de hand daarvan een lijst te maken van wat we nog nodig hebben (zo kan ik dus ook niet teveel in huis halen).
    Maar, wat heb je zo allemaal nodig en hoeveel?
    Onze kindjes zullen dus februari-kindjes zijn, dus ik heb al wat warmere spulletjes gehaald, maar kunnen jullie moeders met ervaring eens een lijstje opmaken met wat ik zeker nodig zal hebben?

8. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Hoi dames, heb nog niet terug gelezen maar zit bij de huisarts. Had eigenlijk vanochtend gebeld en een afspraak voor
    Maandag gemaakt omdat ik weer er veel afscheiding heb. Omdat ik geen buikpijn had kon het tot maandag wachten maar vanmiddag kreeg ik toch een klein beetje (echt maar heel weinig) buikpijn en ik dacht ik bel toch maar. Nu mag ik zo en dan maken ze weer een uitstrijkje voor op kweek. Het zal wel weer schimmelinfectie zijn maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. Eventueel breng ik morgen ook nog even urine om te checken op blaasontsteking want opvangen op mijn werk is niet gelukt.

9. mienma

mienma Actief lid

20 jun 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf
    Vandaag in het zk geweest ivm de navelstreng. De vk had maar 1 bloedvat gezien en het zk had er 2 gezien naja nog altijd 1 te weinig haha. Alles was in orde het hartje de niertjes etc. Ik krijg nu alleen met 30 weken nog een extra groei echo. och wat vinden wij dat erg lol :) We hebben 3 foto's mee gekregen waarvan 1 een 4d! :)

10. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Girafje, dat is nog us mooi nieuws :)

Elance, in het begin heb je sowieso meer kleertjes nodig omdat de baby’s gemakkelijk spuugen e.d. maar koop niet al te veel want wij hebben zo ontzettend veel gekregen…. (tot ongeveer maat 80) Heb vanaf maat 64 wel zelf moeten bijkopen (ook smaak kwestie haha) Heb nu ongeveer 8 stuks kleding van alles in de kast… Jelte draagt het meeste 2 dagen dus dat is wel prettig…
    Volgens mij kun je op internet ook wel lijstjes vinden van wat je ongeveer in huis moet hebben.. Heb hier de vorige keer ook naar gekeken! En hydrofiel luiers kun je iig niet te veel hebben!!

Kelly, hoop dat het meevalt!

Mienma, wat leuk dat jullie een 4D hebben meegekregen! Ga je hem posten?? Ben wel benieuwd :p

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Daar kom ik ook weer f kijken!

Girafje fijn dat de echo goed was en Paloe mooi plaatje!

Vandaag ook weer naar de vlos geweest, ze was zeer tevreden. Bloeddruk in orde, totaal nu 3kg aan gekomen en m'n baarmoeder komt tot twee vingers onder m'n navel.
    Genoten weer even van t hartje! Wat gaat die lekker!

Zag t een en ander voorkomen over afscheiding
    Wanneer is t raadzaam om naar de huisarts te gaan?
    Ik heb gedurende me zwangerschap de ene keer meer afscheiding als de andere keer.
    Nu is t weer wat dikker en wit, is toch gewoon normaal?
    Ik heb soms ook een beetje vochtverlies lijkt wel, beetje nattig zeg maar doorzichtig.. Hoort dat erbij? Lijkt dan net of urine verliest voor je gevoel
    Nou is weer een smakelijk praatje geworden, sorry hoor!

Ah mamaatje toch..
    Spannend hoor maandag! Zal voor je duimen
    Hier ook rare dromen hoor!
    Ging ik ineens in een achtbaan met m'n moeder en voelde heel de baby los in m'n buik door elkaar schudden..
    Sommige dromen zijn gewoonweg echt naar, zo heb ik gedroomd dat ik m'n mannetje op korte termijn zou verliezen door een ongeneeslijke ziekte, de dag erna bleek Ie al jaren een ander te hebben etc etc
    Vreselijk zo levendig en echt die dromen bah!

12. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Hi meiden!

Ik wilde een kort laten weten dat ik een zoontje krijg!! Zoooo leuk!! Ben helemaal verliefd.. ALLES was verder helemaal goed en alle groeimetingen zaten tussen 19.4 en 19.6 weken.
    Alleen placenta aan de voorkant en een hoge bloeddruk (misschien door de spanning)

Liefs

13. Chayennah

Chayennah Actief lid

31 mei 2012
    337
    0
    0
    @d83

Fijn , alles goed bij de verlos.
    Ik heb dus idd ook dat het variëert. En dan weer heel waterig dat het eruit loopt en dan weer wat dikker. Ja, smakelijke praatjes hé...gelukkig zitten we allemaal in hetzelfde schuitje.

Ik ben ook wel benieuwd naar de 4d foto! Ik zeg...posten!

Fijne avond! XXX

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Gefeliciteerd bootjekatootje!

Chayennah dankjewel! Je hebt ook helemaal gelijk. Tis jullie niet vreemd..

15. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Bootjekadootje, fijn dat alles goed was!!

Ik heb weer een schimmelinfectie. Heb dus weer een capsule gekregen. Gelukkig geen uitstrijkje hoeven maken want daar heb ik zo'n hekel aan!! Als het volgende week niet over/minder is moet ik even terug komen

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Vervelend Kelly
    Vraag me af wanneer je echt merkt dat je een schimmelinfectie hebt
    Heb je dan andere klachten daarnaast? Meer afscheiding?
    Hoop dat t snel over is meid!

17. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Bootje, hoera nog een mannetje erbij! :D

Ik wilde even volgende foto delen. Volgens mij hoef je niet al te goed te kijken om toch wel een goed geschapen mannetje te zien ;)
    Hahahaha, dat belooft voor later :p

18. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Elance..het is moeilijk om te zeggen wat je nodig hebt! Hou er rekening mee dat je soms wel 4 pakjes per dag nodig kan hebben:) Als je eens een lijstje post van wat je al hebt, dan kunnen we dat aanvullen;) Dat is misschien makkelijker? Hydrofielluiers moest ik voor de bevalling 12 stuks van hebben. Had dus 12 witte en daarnaast nog een aantal gekleurde;)

Kelly vervelend! Succes!

Mienma vervelend van de navelstreng maar leuk van de echo en de foto’s!

D83 fijn dat de controle goed was! En thnx! Qua afscheiding heb ik precies hetzelfde als jij..

Bootje gefeliciteerd met jullie zoon!!!

19. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Elance haha duidelijk!!! ;)

20. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010