Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa89

Rosa89 Actief lid

13 feb 2012
    194
    0
    0
    Hoi meiden,
    Wat een leuk topic!! Mag ik erbij?!! Haha
    Ben 20 feb uitgerekend! Vrijdag geslachtsbepaling!
    Heb foto van de baby bij mijn profiel, waar een nub op te zien is.
    Zag dat er hier waarschijnlijk een hoop meisjes geboren worden?!

2. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Welkom Rosa! Leuk vrijdag geslachtsbepaling!

Zo ben alweer terug van de huisarts. Hij heeft een kweek gemaakt omdat ik verder geen jeukklachten etc heb. Maar pff wat deed dat pijn!! De binnenkant zag er ook wel rood en geïrriteerd uit. Nu toch de kweek afwachten tenzij ik morgen of vrijdag wel klachte krijg. Dan mag ik meteen bellen.

3. Rosa89

Rosa89 Actief lid

13 feb 2012
    194
    0
    0
    Kelly; las dat je mogelijk een schimmelinfectie heb, zelf heb ik het nog nooit gehad maar vriendin van mij wel, die smeerde er een laagje yogurt op en door de bacteriën die daar in zitten dood het je schimmel, zoiets.. Misschien heb je er wat aan.. :)

4. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    @rosa: welkom hier, uiteraard kun je meekletsen (als je het bij kunt houden...).

@bettypalma: leuk een jongen! Zelf hou ik van stoer, kort, hollandse namen. Of zijn jullie op zoek naar iets internationalers, aangezien je op Spaans grondgebied woont?

@foeske: flauw hoor:p

@hier: Eigenlijk weinig bijzonders te melden. Wel nogsteeds moe. Maarja, dat hoort erbij.

5. Chayennah

Chayennah Actief lid

31 mei 2012
    337
    0
    0
    Hé Kelly,

ik heb een schimmeltje als ik al niet zwanger ben, slik ik maandelijks 1 pil om dat te voorkomen. Die mag ik nu niet meer, maar de klachten komen wel terug. Als 'stinkt' mijn afscheiding niet, het jeukt wel licht (komt bij mij altijd later) , het heet Candida en er zijn nu medicijnen voor in de winkel te koop. Die mag ik wel slikken. Canesten heet het geloof ik. Ik mag het wel,maar moet het proberen zo lang mogelijk te rekken.
    Misschien een tip... en misschien heb jij wel heel iets anders! Heb ook een uitstrijkje gehad in de zwangerschap, en veel pijnlijker al anders! Gelukkig heb je het achter de rug. Nu afwachten!

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @roosenzo meis goed te horen dat het goed met je gaat die hartkloppingen horen er idd ook bij erg vervelend maar kan gelukkig geen kwaad

@bettypalma gefeliciteerd met jullie zoon wat geweldig

@paloe we moesten eerst 65 euro betalen en nu 30 euro vind ik eigenlijk ook wel genoeg maar werd gebeld aangezien ik eerder bij haar ben geweest mag gewoon de 8ste al komen voor 30 euro dus ik moet weer even een pbtje doen aan lovelymom sorry

@mamasylvia als jij je er fijn bij voelt is het super toch hoop dat de hele zwangerschap goed blijft gaan

@kelly wat een superlieve buurman zeg zo hoor je met je buren te zijn, wat naar die schimmelinfectie maar gelukkig snel en gemakkelijk verholpen

@rosa89 natuurlijk mag je erbij is toch supergezellig hoe meer mama's hoe meer vreugde

hier alles goed werd gebeld door de echoscopiste en die scheen mij te herkennen van de vorige kids :D:) (ik haar niet maar owkee :)) ze vroeg waarom ik me afspraak had verzet naar later en haar dus uitgelegd dat ik twijfelde of het wel te zien zou zijn, en natuurlijk ook het kostenplaatje, nu mag ik komen op de 8ste bij haar voor 30 euro incl dvd en mocht ze het niet zien mag ik gratis nog een keer hetzelfde pakket op een tijd en datum naar wens, nou die slaan we niet af natuurlijk dus mag toch volgende week al een kijkje nemen joepieeee :D:D

7. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    @mamaatje, wat vreselijk van je eerste man zeg werd er even stil van toen ik het las.. Maar wat mooi dat je nu je geluk gevonden hebt mrt je huidige man en nu ook nog een kleine erbij echt super mooi !!!

@Rosa, welkom gezellig dat je mee komt kletsen :)

@ Roosenzo, fijn dat je je beter voelt !! Hartkloppingen en kortademig ben ik ook de laatste tijd hoop dat het snel overwaait :)

@Kelly, wat vervelend meis hopelijk krijg je snel de uitslag en een middeltje zodat je wat minder last heb

Meiden met nieuwe geslachtsbepalingen gefeliciteerd !!!!!

8. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Rosa98: Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap, klets gezellig mee!

Kelly1609: Aii vervelend een schimmelinfectie. Wist niet dat een uitstrijkje pijn deed?! Hopelijk ben je er gauw vanaf

Foeske: aaaaaaaaaaaaah gemeen! Ben benieuwd hoor!

Mamaav5: Geluk weer zeg! Lekker genieten van het gluren naar je beebje! Zo'n aanbod zou ik ook niet afslaan.

Wou me vanochtend aankleden maar dat ging niet meer lukken met mijn broeken. Elastiekje erom en hup shoppen maar. Drie leuke positiebroeken kunnen scoren voor een leuk prijsje en nog een positielegging, altijd fijn. Als ik dan toch bezig was ook maar nieuwe enkellaarsjes erbij gehaald. Gisteren is onze wieg en maxicosie gekomen. WAUW! Helemaal verliefd haha. Dus de kinderwagen, wieg, en alle al gekregen babyspulletjes staan al op de babykamer. Zo leuk! Morgen om 10:30 geslachtsbepaling..... PFFFFFF can't wait! Ben er een beetje bang voor dat het beebje met zijn/haar beentjes dicht gaat liggen haha.

9. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Rosa89 welkom! Leuk, ook al vrijdag de geslachtsbepaling! Heb je zelf een gevoel?
    T is hier trouwens wel bij te houden hoor, t is nu iets rustiger dan in het begin;) schimmelinfectie kan je beter oplossen door de zalfjes en eieren die er voor zijn, zijn nu ook bij de kv te krijgen. Die zijn er speciaal voor en zo verstoor je de huishouding niet daaronder;)

Kelly wat vervelend zeg! even afwachten dus..

mamaatje super dat jullie eerder mogen komen voor die 30 euro! fijn zeg!

Elijfay wow haha wat zijn jullie al ver!;) Heel veel plezier morgen!

10. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    @rosa: ik zie dat je nog geen banner hebt. Is wel leuk om er een te maken. Dan kun je (en wij ook) elke dag zien hoe ver je al bent.

@schimmelinfectie: naast alle tips die ik al voorbij zag komen, is het belangrijk om niet meet zeep te wassen, maar alleen met water. En daarna goed afdrogen. Verder schijnt katoenen ondergoed beter te zijn dan synthetisch.

11. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Bedankt voor alle tips! Ik gebruik ook alleen katoenen onderbroeken maar helaas al vanaf het begin van de zwangerschap dat ik echt inlegkruisjes moet gebruiken. Dat is natuurlijk ook niet goed voor schimmels.

Vandaar dat ik zodra ik in pyama ga geen inlegkruisje meer gebruik. Moet zeggen dat het 's avonds ook wel meevalt maar dat het er 's middags soms echt uitloopt.

Leuk Elijfay, de spulletjes in de babykamer! En ga je hier bekend maken wat het geslacht is?

12. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb ook last van veel afscheiding. Gebruik alleen geen inlegkruisjes omdat ik daar zoiezo niet tegen kan. Meestal doe ik dan een tampon in.

Jaa zal het morgen laten weten.
    Mamav5 heeft een jongen voorspelt. Ook iemand die voor me heeft gependeld heeft een jongen voorspelt. Er zijn al verschillende mensen in mijn directe omgeving die over een jochie hebben gedroomd dus ben benieuwd wat de echo morgen gaat laten zien :D natuurlijk het belangrijkste dat het goed gegroeid is en gezond is zover morgen te zien zou zijn.

13. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Bedankt met de felicitaties :) Heb vanmiddag een voedingskussen gehaald omdat ik niet meer lekker kan liggen… Kon het natuurlijk niet houden bij de babykleertjes en heb wat nieuwe kleertjes gekocht… Vind de hema zoooo leuk (en goedkoop) haha O dat kussen was trouwens minder goedkoop :(
    Heb vandaag trouwens al heel wat af ‘gelogen’ heb n.l. overal gezegd dat we het geslacht niet willen weten… Gelukkig heb ik een goede pokerface :p

Roosenzo, gecondoleerd met je laptop ;)

Bettypalma, wat leuk! Gefeliciteerd :D

Paloe, o jawel hoor hihi

Rosa89, welkom :D

Ben helemaal gesloopt… Heb vandaag van 8.30 tot 21.30uur gewerkt en aangezien ik hier eigenlijk de energie niet voor heb is dit toch wel een prestatie… Zo maar lekker m’n bedje in en hopen dat de fysio morgen de boel weer wat losser kan maken :p

14. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Foeske: fijn he zo'n voedingskussen!! Ik heb hem ook aangeschaft maar van de prenatal, niet van de hema. Moeilijk he inhouden met kleertjes :D vandaag even bij H&M geweest, zoveel leuks!! Maar toch morgen even afwachten.

Drukke dag dus, lekker uitrusten!

15. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    gooodmorning meiden !!

foeske
    knap hoor dat jij het kan!

16. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Goedenmorgen allemaal!

17. Kleinduimpje

Kleinduimpje Actief lid

18 okt 2006
    462
    0
    0
    goede morgen!

Ik heb tot nu toe nog niet zo veel gekocht. Mijn man gaat de komende weken veel naar het buitenland dus ga ik 13 en 14 september naar m'n ouders (wonen 1,5 uur rijden bij elkaar vandaan). Ik ga met m'n ouders voor een kinderwagen kijken en uiteraard wil ik dan ook een beetje kijken voor kleertjes en nog wat aankleding voor het kamertje.

Ik hoop a.s. weekend de kast en het ledikantje klaar te hebben. We hebben deze gekregen en ik ben er even een nieuwe verf laag op aan het zetten. Dan kan van het weekend alles in elkaar en kan ik een matrasje e.d. gaan kopen, Zo leuk !

Verder gaat het heel goed, ben alleen nog steeds ontzettend moe, maar dat geeft niet zo.

Fijne dag allemaal.

18. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Hoi meiden!

Schimmelinfectie: ik heb dat vroeger héél veel gehad. Ik waste me als tiener altijd met zeep, dus dat was een no go hé. Toen gewoon met water gaan wassen want van Lactacid kreeg ik het ook dikwijls. Sinds mijn man en ik steevast met een condoom zijn gaan vrijen zoveel jaren terug (toen er bij mij HPV werd vastgesteld) heb ik geen schimmels meer gehad.
    Toen we geen condoom gebruikten hadden we altijd beide last van schimmels, verschrikkelijk vond ik dat. De reden daarvoor was vooral omdat hij iets scheurde ofzo (ja, het is nogal smalletjes daar beneden :p) en toen had ik er van en daarna hij dus ook.
    Ik smeerde dan Dactarin eraan, hij ook en we waren weer goed.
    Dactacort kan ook maar daar zit Cortisone in en dat is misschien niet goed tijdens de zwangerschap.

Hier: ik voel het beebje meer en meer. Wel leuk, maar niet het is niet zo duidelijk als afgelopen zondag. Ik voel het wel nog kriebelen enzo, helemaal leuk zeg :D

19. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ben ook bekend met schimmelinfecties hoor.. Vooral in het begin na sexuele activiteiten. Maar de laatste jaren niet. En omdat ik geen jeuk had gingen er bij mij geen belletjes rinkelen.

Ook nu nog steeds geen jeuk maar wel pijn sinds dat het uitstrijkje genomen is. Pijn vooral tijdens het plassen. Even kijken hoe dat vanmiddag gaat en anders ga ik weer bellen.

Vandaag een heftige dag... de crematie.. pff ben blij als vandaag voorbij gaat!

@voelen: ik heb het gekriebel van vorige week ook niet meer zo duidelijk gevoeld. Vind ik wel jammer! Maar voel wel vanalles in mijn buik wat ik niet kan plaatsen, dus kan goed de kleine zijn.

20. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Haha super grappig zeg!
    ik was nog even naar het hypoforum gegaan om daar wat bij te lezen en te kletsen en voel ik nu toch echt wel de kriebel waar ik hem vorige week zondag voelde.
    En kort daarna het allereerste plopje :D

Oh wat leuk en lief! Helemaal in de wolken, als ik wandel is het stil, maar als ik neerzit (en ik heb een zittend beroep) dan is het precies feestje in mijn buik :D Helemaal top!

Deel Deze Pagina