Februari mama's 2013 - deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama in spe, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Winterjas
    Denk dat ik even ga kijken voor zon poncho geval doekachtig ding voor als mijn winterjas echt niet meer dicht gaat. Heb gelukkig nog wel wat speling dus gaat echt om de laatste paar weken

Slapen
    Ik probeer smiddags niet meer te gaan slapen of maximaal een uurtje. Sindsdien slaap ik snachts weer als een roos. Op de wc bezoekjes na dan, maar val daarna weer heerlijk in slaap. Hoop zo dat dat nog even zo blijft.

2. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Zwangerwens, was ik idd maar komt echt puur van de reuma die al m’n gewrichten vast zet… Geen andere enge dingen dus :p

Fliertje en Dobbertje, klinkt mij als BI in de oren… Hoop echt van harte dat dit het niet is!

Woezel, o dan blijft het bij een prikje in de vinger ;)

Mamainspe, hoort er idd bij… Wel zielig hé om je kleine zo te zien?! Jelte heeft ook ongeveer 8 á 9 mnd in de maxicosie gezeten maar kon daarna echt niet meer…

Elance, ziet er leuk uit!

Voelen, hier volop heerlijk vind ik het :D

Hier gaat het wel, de pijn bij het ademen is er nog maar ik ben nogal ‘grensverleggend’ geworden na al de pijnen die ik heb (en heb gehad) dus is het inmiddels weer dragelijk al is het niet afgenomen… Ben nu m’n rugverwarmer aan het testen die ik deze week gekocht heb… Is wel heerlijk warm kan ik je zeggen! Maar wel raar om jezelf (een soort van) in het stopcontact in te pluggen haha…
    Vanaaf heerlijk gegeten bij m’n ouders maar ben weer volledig gesloopt, het zitten geeft zoveel druk bah!

3. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Geboortekaartje: wij maken ze zelf. Naja er komt een foto op en die wordt gemaakt een paar dagen na de geboorte.. Als alles goed gaat! We bestellen bij kaartje2go

Binnenkant van het kaartje staat al klaar

4. Chayennah

Chayennah Actief lid

31 mei 2012
    337
    0
    0
    @24wekenzwanger , en idd moet ik er niet aan denken dat ze nu al komt. Gelukkig is alles rustig en heb ik amper harde buiken!

@geboortekaartje , wij zijn voor 71 euro kwijt, ongeacht hoeveelheid. De man van mijn beste vriendinnetje is ontwerper bij een drukkerij. Heb nu mijn tekeningen bij hem ingeleverd en hij maakt hem mooi. Het wordt een 3 luik. Met voorop in de hoeken 4 puzzelstukjes, waar wij apart in elk stukje een wens voor de baby schrijven. Een roze puzzelstukje in het midden met haar naam erop. Dan op het middelste plaatje, komt het passende puzzelstukje met daarop haar foto en op de 3e kant alle gegevens, volledige naam enz. Alles in de kleuren knalroze met lime groen, net als haar kamertje.

Verder weinig nieuws hier. Alles rustig.
    Oh en zere liezen, je kan altijd ff googlen en als je het dan niet vertrouwd gewoon even de VK bellen, daar zijn ze voor hoor!

XXX

5. Chayennah

Chayennah Actief lid

31 mei 2012
    337
    0
    0
    Oja, winterjas! Ik kon er heb er 1 gekregen van een vriendin. Maar ik zou lekker bij de kringloop of op marktplaats kijken, dat scheelt zoveel. Of nu bij C&A gewoon een X(X)L passen. Scheelt allicht ;)

6. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ noa: heb de mijne via marktplaats! Nog geen 20 euro voor betaald.

@ verkouden: je weerstand is lager als je zwanger bent. Dit zorgt ervoor dat je lichaam het kindje niet afstoot, want dat bestaat voor een gedeelte uit een "onbekende" stof.

@ geboortekaartjes: ben een beetje aan het rond kijken op internet, maar verder nog niet mee bezig. Laatst bij de vk wel een leuk gedichtje gezien op een kaartje en een foto van gemaakt.

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Noa; hm heeft er al vanaf 49.95! Dat is wel te doen hè!
    Ze gaan wel snel! Dus niet te lang mee wachten!

Leuke kaartjes dames!!! Moet me er nog in verdiepen!

Toen ik lekker rustig op de bank lang voelde ik weer om 20.45 (eergisteren ook) paar schopjes
    Nu voel k m ook wat bewegen.. Zo schattig! Zwijmel helemaal weg!

Wel vind ik t erg koud.. Lig in gepakt op de bank met de kachel aan en kop thee.. Warm maar nie op :(

Fijn Dat t zo gezellig was Paloe vandaag!

Slaap lekker vast dames.. Fijne avond nog!

8. Jufjip

Jufjip Actief lid

14 jun 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    @noa haha idd grappig en dat terwijl de naam toch nog niet zoveel voorkomt!
    Winterjas vorige keer wel gekocht in de opruiming dus die kan ik nu mooi nog es aan

Ik kan niet slapen zelfs in ons waterbed heb ik het koud

9. Jufjip

Jufjip Actief lid

14 jun 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, dat we dat nog es mogen meemaken, zowel s avonds de laatste als s morgens de eerste die wat post.

Hier lekker geslapen. Toch nog vrij snel na mijn berichtje in slaap gevallen.
    Had mijn lief nog wat namen gestuurd. Alleen de eerste 2 van het lijstje gaan door naar de volgende ronde pfff en weet je? Die stonden er al op:)
    Wel kwam hij met nog meer namen, wel namen die we al es besproken hadden, maar goed het is een begin. T is toch wat dat het via de whatsapp gaat haha.
    Hij ligt nu nog lekker te slapen en ik zit al klaar om zo te gaan peuterzwemmen met ons meisje. Hij was vannacht zo laat thuis van zijn werk dat hij maar es uit moet slapen. Hopelijk heeft hij wel de koffie klaar als we thuiskomen:)
    Om 1 uur moet hij gaan werken dus nog even gezellige tijd pakken samen van te voren. We gaan dan ook maar niet etxra lang zwemmen en na ons half uurtje les maar naar huis.

Zijn er meer die zwemmen met hun kleintje? Moet nog even goed bedenken hoe ik dat straks met 2 ga doen, want in mijn eentje is dat geen doen. Misschien mijn moeder en vriendinnetje maar even lief aankijken.

Yara zit nu nickjr te kijken Thomas de trein 2e aflevering na elkaar...stoot ze me aan zegt ze...mama??? trein nie meer leut hoelahoep tijten??
    Hihi ze kan de k niet zeggen, maar oooog wat wordt ze groot!!! Ze weet zo goed wat ze wil....21,5 mnd en ze kan me al zoveel vertellen....vind dat echt bijzonder om te merken iedere keer.

Nou ik zal es stoppen haha. Even wat drinken nog, mezelf ietwat fatsoeneren en madammeke zo in dr jas en schoenen hijsen...pffff wie dit tijdstip van zwemmen bedacht heeft haha...

10. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    @winterjas: ik heb er vorig jaar een van mamalicious gekocht. Was iets van 70 euro. Op zich wel prijzig, maar dit jaar kan ik er weer gebruik van maken. En mijn buik was vorige keer zo groot (en nu ook alweer aardig aan de maat), dat een gewone winterjas echt niet past.

@babyzwemmen: heb het een keer gedaan, maar vind het eerlijk gezegd wel veel moeite. Het is een half uurtje zwemmen, maar je bent zo lang bezig met omkleden etc....

@hier: vandaag maar eens iets aan het huishouden doen. Is hard nodig...

11. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    noa bij Olaf en Liam beviel ik in oktober en november, toen was het nog wel te doen met een trui en oversized bodywarmer, maar nu ik de hele winter door moet ga ik wel een positiejas kopen... je hebt ook wel jassen die je groter kan kopen dan je normaal hebt waarmee je de zws uit kan lopen.
    vaak ziet dit er niet heel netjes uit omdat hij dan voor de rest te groot is. normaal maakt dat me niet uit, maar voor mijn werk moet ik er gewoon netjes uitzien.. en je kan je positiejas ook weer verkopen he!:)

12. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    zwemmen: wij gaan niet naar baby of peuterzwemmen maar zwemmen wel regelmatig met de kids, ze zijn ook supervrij in het water, heerlijk is dat!

Hier: vanmorgen in mijn hand gesneden met het broodmes.. weet me nu ook weer te herinneren dat ik dat soort dingen echt niet moet doen als ik zwanger ben.. had me laatst ook al gigantisch in mn vingers gesneden met uien snijden. nu zit te echt op een rotplek, net de overgang van hand naar wijsvinger.. dus kan mijn wijsvinger nu niet meer recht doen want dan gaan het open staan, lekker handig;)

13. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Nee is een voorbeeld kaartje ;) Wij horen die naam ook wel graag, maar een goede vriend van ons heet zo en een vriendin van me haar zoontje (dat een jaar gaat zijn bij de geboorte van onze zoon) heet Thoma dus we gaan voor een andere naam.

We spreken mijn buik dikwijls al aan met zijn naam maar het is zo onwennig zeg, zo raar...
    Haha, zal wel beteren eens hij er is :p

Ik kijk er al zo naar uit, hem eindelijk leren kennen en vastnemen en knuffelen :D
    Nu leren we hem ook wel kennen, maar het is toch niet hetzelfde hé.
    Ik heb precies wel de indruk dat hij zeer nieuwsgierig is, maar snel verveeld geraakt. Haha, als ik 3x mijn hand verleg op mijn buik komt hij er 3x naar schoppen maar bij de 4e keer is hij het zat precies en gaat hij terug onderin liggen.
    Haha dat belooft ;)

14. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Kelly kaartjetogo is ideaal he! Wij doen ook met een foto op de voorkant en nog meer en hij staat ook al helemaal klaar;)

Chayennah het kaartje klink superleuk!!! En niet duur;)

15. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    haha elance eigenwijs mannetje;)

16. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    hey allmine, hoe gaat het??

17. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Tijdje niet geschreven, behoorlijk druk.

Afgelopen week hebben we een hele mooie 20-weken echo gehad!
    En we verwachten een klein MEISJE!

Zo niet verwacht, was er bijna zeker van dat ik in verwachting was van een zoon.
    Maar we zijn er heel erg blij mee, een klein zusje!

Verder zag alles er gelukkig gezond uit, helemaal in de wolken dus!

Ook met de zwangerschap gaat het goed, gelukkig nog geen bekkenklachten (bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik er rond deze tijd last van en met 25 weken moest ik stoppen met werken).

@ Paloe, gatsie in je hand gesneden!
    @ kindje voelen, hier gaat nu regelmatig mijn buik alle kanten uit, heerlijk vind dat!
    @ Geboortekaartje, nog helemaal niet mee bezig. Maar denk dat wij voor een lief kaartje gaan.
    En ga niet veel kaartjes versturen.

@ mama in spe, mooi kaartje met die voetjes!
    @ noa, winterjas heb ik ook al naar gezocht, maar kan helemaal geen leuke vinden!
    @ Chayennah, wow 24 weken alweer!

18. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Hier net heerlijk baantjes gezwommen wat een verlichting biedt dat zeg voor mijn rug heerlijk!!

@Positiejas, hier een ruime winterjas van vorig jaar die ik met een riem droeg die riem is nu niet meer nodig hihi ... ook heeft mijn jas 2 ritssluitingen dus kan em dichtmaken en dan van onderen weer wat open zetten (pff lekker duidelijk schrijf ik he:p)

@Geboortekaartje, wat een leuke kaartjes heb ik al voorbij zien komen helemaal leuk!! Hier wel wat rondgekeken maar nog niet echt intensief mee bezig geweest een kubuskaartje lijkt ons wel errug leuk voorbeeld:

Belarto Baby Colours geboortekaartjes 712031 Belarto Baby Colours geboortekaartjes Geboortekaartjes - online geboortekaartjes winkel - drukkerij klaassen

fijne zondag allemaal!

19. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @mamasylvia je moet gewoon tegen je man zeggen is toch super een afsluiting en dan een meisje erbij hihihi zal je net zien dat nummer 4 ook een zoon is maar goed je weet nooit

@paloe haha oooo en hebben ze uiteindelijk nog toegegeven of zijn het echt diehards die nooit toegeven

@D83 de schopjes en trapjes nemen inderdaad geleidelijk aan toe vanaf week 24 ongeveer zul je je zoon met regelmaat voelen

@fliertje superleuk dat je de kleine voelt wat een speciaal gevoel he

@dobbertje ik had gister ook het gevoel alsof er een spiertje ofzo gedraait was in me lies erg vervelend gelukkig kan het geen kwaad

@namen hier noemen we haar ook al bij de naam soms maar moeten echt oppassen want ik verspreek mezelf nogal eens

@woezel wat leuk de dierentuin vinden de kleintjes toch zo geweldig al die dieren heerlijk zo een dagje eruit

@elance jullie naam staat toch niet al op de kaartjes he is toch een voorbeeldje hihihi

@jufjip klinkt als een supergezellige dag koken en spelen

@kaartjes zie ontzettend leuke kaartjes voorbij komen, hier geen geboortekaartjes heb ik eigenlijk nooit gedaan is zeg maar niet echt mijn ding houd van persoonlijkheid en een kaartje vind ik persoonlijk niet persoonlijk uhm snappen jullie hem nog hihih, hier is ook kraambezoek gewoon op alle momenten welkom zijn eigenlijk heel makkelijk daarin

@noa80 je zou een maatje of 2 groter kunnen kopen van een goedkopere winterjas is wel goedkoper dan een speciale positiejas

@foeske mag ik toch even mijn respect voor jou uitspreken want jeetje wat lijkt het me ontzettend zwaar en zoveel pijn en al mama zijn en nog zwanger en straks bevallen echt petje af hoor

@jufjip oooo wat lief kleine yara ik vind die eerste woordjes zooo grappig het is echt iets wat alleen mama's en papa's vaak begrijpen zo noemde mijn dochter een olifant een kokolante niemand begreep het behalve ik en een papagaai een papazaag hahaha

@paloe ooowww jij mag niet meer aan messen zitten komende 18 weken hoor

@elance weet je wat grappig is zodra je bent bevallen herken je direct je eigen kind, zelfs zijn huiltje en zijn geur je kan er duizend kindjes naast leggen maar blindelings zul jij je kleintje er zo uitpikken

@allmine super gefeliciteerd met je 20 weken echo en met jullie dochter op komst een zusje voor broer en zus helemaal leuk

hier alles goed lekkere zondag het regent hier behoorlijk dus lekker in me huispakkie niets doen ;)

20. Jufjip

Jufjip Actief lid

14 jun 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zag weer een goeie echo van een nieuw meisje voorbij komen. Super!!!!

Mijn lief is het gaan werken, mijn meisje ligt in bed en mijn eerste vriendinnetje is onderweg...ik ga zo eerst maar lekker cupcakes maken en daarna uitgebreid koken, mmmmmmmmmmmm

Deel Deze Pagina