Februari mama's 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Duckertje, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    @Girafje, we zijn very happy met 1, maar ik had 2 ook erg leuk gevonden!

@Roosenzo, wat erg, heel veel sterkte! Hoop zo dat het is goed gegaan, wanneer mag je voor een echo?

@Jadaar wat een mooie echo, bij ons was de tweeling niet samen in beeld te krijgen toendertijd....... Met een tweeling ga je natuurlijk veel harder groeien, heb zelf toen eens met 20 weken al eens de vraag gehad of ik nog lang moest???? Verder had ik niet veel striemen, op twinsite zijn er wel die echte landschappen hebben aangelegd......(volgens mij had je je daar ook aangemeld of niet?)
    Namen, we hebben al namen....... Meisjes naam nog van de vorige keer en een jongensnaam omdat dat heel mooi past bij onze jongens en die hebben Bijbelse namen.....

Hier even een berichtje van mijzelf.........
    Heb denk ik niet op iedereen gereageerd, sorry daarvoor! (moest meer dan 20 pagina's lezen)
    Vrijdag- en zaterdagavond een bruiloft gehad, was vandaag helemaal kapot....... vanmiddag even heerlijk 2 uur geslapen.
    Ook had ik vandaag veel last van dat mijn eten zo hoog zit.
    Gisteren hebben we even wat kleding gekocht, voel me weer helemaal happy!

Voor de lijst 10 aug heb ik 2e afspraak bij de gyn.

2. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    Pip 25/26
    Roosje 24/25, NH
    Elance 24/24
    Chayenna 32/33, NH
    Manonvd 32/33
    Mama in spe 29/30, NH
    Girafje 32/32 NH
    Paloe 25/26, GL
    IngeM 26/27, ZH
    Roosenzo 29/30, UT
    Foeske 28, ZL
    lovelymom 24/25 ZH
    MamaSylvia1975 36/37 OV

@ Roosje: heb jou er ook weer bijgezet.

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hey Meiden,

Druk weekend gehad hier dus heb bijna niet gelezen, was me écht te veel vanaf vrijdag. Sorry daarvoor.

Las wel wat naar nieus bij Roosenzo? Balen meid, hopelijk valt het mee en krijg je toch snel een echo.

Hier dus druk geweest maar wel redelijk fit moet
    zeggen. Ga morgen voor 2 wkn op vakantie dus zullen jullie weer even niks van mij horen.

Hopelijk is dit clubje nog helemaal intact als ik terug kom.

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Pip 25/26
    Roosje 24/25, NH
    Elance 24/24
    Chayenna 32/33, NH
    Manonvd 32/33
    Mama in spe 29/30, NH
    Girafje 32/32 NH
    Paloe 25/26, GL
    IngeM 26/27, ZH
    Roosenzo 29/30, UT
    Foeske 28, ZL
    lovelymom 24/25 ZH
    MamaSylvia1975 36/37 OV
    Sukke 25/25 ZH

5. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Roosje 24/25, NH
    Elance 24/24
    Chayenna 32/33, NH
    Manonvd 32/33
    Mama in spe 29/30, NH
    Girafje 32/32 NH
    Paloe 25/26, GL
    IngeM 26/27, ZH
    Roosenzo 29/30, UT
    Foeske 28, ZL
    lovelymom 24/25 ZH
    MamaSylvia1975 36/37 OV
    Noa80 32, NH

6. Chayennah

Chayennah Actief lid

31 mei 2012
    337
    0
    0
    Roosje 24/25, NH
    Elance 24/24
    Chayennah 32, NH
    Manonvd 32/33
    Mama in spe 29/30, NH
    Girafje 32/32 NH
    Paloe 25/26, GL
    IngeM 26/27, ZH
    Roosenzo 29/30, UT
    Foeske 28, ZL
    lovelymom 24/25 ZH
    MamaSylvia1975 36/37 OV
    Noa80 32, NH

Had mijn leeftijd aangepast. Met de bevalling ben ik ook nog 32 :) Scheelt toch weer hé ;)

En oja striemen. Toen ik zwanger was van mijn oudste, was ik 20, hoe jonger je bent, hoe strakker je huid, hoe meer striemen. Ik heb echt al een tijgervelletje. Ik had zo een grote buik, dat er 1 striem open is gegaan aan de bovenkant en echt een lelijk litteken is gebleven. Nou ja, hoort bij het leven zeggen we dan maar.

Weltrusten voor straks!

7. Caatje76

Caatje76 Actief lid

24 okt 2011
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Roosje 24/25, NH
    Elance 24/24
    Chayennah 32, NH
    Manonvd 32/33
    Mama in spe 29/30, NH
    Girafje 32/32 NH
    Paloe 25/26, GL
    IngeM 26/27, ZH
    Roosenzo 29/30, UT
    Foeske 28, ZL
    lovelymom 24/25 ZH
    MamaSylvia1975 36/37 OV
    Noa80 32, NH
    Caatje76 36/37, GL

@striemen: heb in mijn tienertijd nogal wat striemen gekregen toen ik ineens heel snel dikker werd. Die zullen zich nu ook wel weer melden ;).
    Ik verwacht er niet zonder kleerscheuren vanaf te komen in ieder geval. Hoeft ook niet. Hoort erbij.

8. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Roosje 24/25, NH
    Elance 24/24
    Chayennah 32, NH
    Manonvd 32/33
    Mama in spe 29/30, NH
    Girafje 32/32 NH
    Paloe 25/26, GL
    IngeM 26/27, ZH
    Roosenzo 29/30, UT
    Foeske 28, ZL
    lovelymom 24/25 ZH
    MamaSylvia1975 36/37 OV
    Noa80 32, NH
    Caatje76 36/37, GL
    MamavanDaisy 24/24 OV

We zijn hier eindelijk weer wat opgeknapt! Vandaag een heerlijk rustig prutsdagje gehad. :)

@Striemen: Heb ik niet, ik was 17/18 bij de eerste en toen werd juist gezegd hoe jonger hoe elastischer de huid...;) Na de bevalling was ook de buik per direct weg.... hoezo ik was zwanger geweest?...dat was niet te zien. maar we zullen zien hoe t dit x zal gaan! ;)

9. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Zo ik moest even wat teruglezen.

Roosenzo, ben me wild geschrokken, maar het feit dat er geen stolsels zijn gekomen en het nu is gestopt geeft wel goede hoop. Morgen bel je de vk en vertel je dat het gestopt is, maar dat je wel veel bent verloren en ook krampen had, dat je doorverwezen wilt worden voor een echo, omdat het niet weten of je nu een miskraam hebt gehad, of hoe het met kindje gaat onmenselijk is. Dat je er nu gewoon gestresst/emotioneel door bent. Dit kunnen ze echt begrijpen en ze zullen je dan echt wel een verwijzen naar het echocentrum of een afspraak plannen (zonder dat jij dit hoeft te betalen).
    Wel ken ik een verhaal van een kennis die de hele zwangerschap enorm veel heeft gebloed, maar wel een ezond kind :) en daar gaan we voor meid!

Fliertje, hoofdpijn is ook een zwangerschapskwaaltje, zorg er voor dat je veel (water) drinkt, meer dan gewoonlijk omdat je lichaam dit nu nodig heeft. Dus ook ter voorkoming/vermindering van de hoofdpijn straks.

Paloe, was je uitje leuk? Wij kwamen er achter dat de film in Hilversum vorige week nog draaide, maar gister niet meer :(. Vriendin is ook zwanger dus we hebben heerlijk geshopt en gezwijmeld over baby's en heerlijk op een terras gegeten. Bij het water wonen is enorm fijn. Veel mensen lijkt dat eng met kinderen, maar in deze buurt is er nog nooit 1 in het water gevallen. Ze groeien er eigenlijk mee op waardoor ze eerder bewust zijn van de gevaren denk, dan kinderen die niet gewend zijn. En natuurlijk hebben we om de tuin wel een afrastering met een hekje om op de steiger te komen.

Jijdaar wat een gave echo, leuk om te zien!

Striemen. ik heb geen enkele striem gekregen in mijn vorige zwangerschap. Smeren is wel goed om je huid soepel te houden, maar ik denk dat je het daarmee niet kan voorkomen, maar genetische, leeftijd enz factoren meest bepalend zijn. Al had ik wel een hele lekkere olie van mijn vriend gehad van Clarins. Niet de goedkoopste maar bijna de gehele zwangerschap mee gedaan.

Gister zijn mijn ouders teruggekomen van vakantie. We waren van plan volgend weekend daar langs te gaan om het te vertellen (na de echo di.) Maar vanmorgen sprak ik ze en wilden ze vanmiddag even langskomen.
    Het was toen echt onmogelijk voor me om het niet te vertellen. Dus toen ik begon, nou we hebben een nieuwtje vroeg mijn ,oeder; Ben je zwanger: Toen ik lachte sprong mijn vader echt letterlijk van de bank en riep; JAAAA! Haha zo spontaan en lief.
    Ze hadden het er in de auto over gehad wanneer wij voor een 2e zouden gaan en dat we vast niet lang zouden wachten. Maar dit hadden zij, net als wij ook niet verwacht, zo spontaan zonder hulp en dus zo snel omdat zij ook wisten dan ik voor 1 juni nog niet zwnager mocht worden.
    Nu ik het vertelt heb wordt het weer een beetje echter en ga ik stiekem steeds meer dromen van de toekomst.
    Heb ook het boek gekocht zwanger met hart en ziel van Susan Smit. Denk dat dat wel goed voor mij is om er bewust mee bezig te zijn, het echt te beseffen. Bij de eerste ging dat toch makkelijker, had meer tijd en we leefde er al heel lang naartoe enz.
    Denk ook dat het pas echt echt wordt wanneer ik di. hopelijk een kloppend hartje zie. Dan ga ik proberen echt te genieten.

Fijne avond meiden!

10. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    nee maar je kan toch wel gewoon naar de poli gyneacoloog bellen
    desnoods bel je HA voor een verwijzing

11. Ceyden

Ceyden Lid

11 jun 2012
    40
    0
    0
    28/29 : Zh

12. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    meiden ik ga naar bed
    heb weer ontzettend hoofdpijn en ben honds moe
    ben trouwens ook goed beroerd aan het worden
    hoesten enzz.. hoop dat het niet erger word blegh
    naja we zien wel

woehoee morgen echoooo!!:D:D

13. Pip24

Pip24 Lid

16 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    heee meiden,

Ik was ineens weg uit het lijstje haha..
    pip 25/26 --> OV
    Roosje 24/25, NH
    Elance 24/24
    Chayennah 32, NH
    Manonvd 32/33
    Mama in spe 29/30, NH
    Girafje 32/32 NH
    Paloe 25/26, GL
    IngeM 26/27, ZH
    Roosenzo 29/30, UT
    Foeske 28, ZL
    lovelymom 24/25 ZH
    MamaSylvia1975 36/37 OV
    Noa80 32, NH
    Caatje76 36/37, GL
    MamavanDaisy 24/24 OV

@foeske, tot mijn grote verbazing valt mijn oog ineens op jou blog met leven met Bechterew. Ik zit nml in het zelfde schuitje.
    Hoe ga jij hier mee om en heb je nu je zwanger bent juist meer/minder klachten?
    Bij mij is het tot openbaring gekomen tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik kan helaas geen medicatie gebruiken ivm allergie voor alle medicatie waar ontstekingsremmers in zitten *zucht*. Tot nu toe heb ik me wel gered zonder medicatie gelukkig. Alleen weet ik niet wat de toekomst brengt.
    Ben erg benieuwd na jou verhaal (heb je blog nog niet doorgelezen hoor, alleen ff aangeklikt, daar zullen vast ook wel een aantal antwoorden opstaan hihi).

Nu lekker slapen. Slaap lekker meiden. Morgen weer een dagje langer zwanger! Fijn!!

En Roos, idd ik zou echt aandringen bij de VK dat je deze onzekerheid slopend vindt en toch wel graag zekerheid wil dmv een echo. Kunnen ze echt niet weigeren.Sterkte morgen hoop voor je op goed nieuws.

14. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    @iedereen met een afspraak vandaag: succes!

@ego: na een goeie dag gister, vanmorgen alweer boven de WC pot gehangen.

15. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Mamainspe oh wat lijkt me dat een naar begin van de dag sterkte!

Roosenzo hou je ons op de hoogte? Bellen hoor.

16. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    goeiemorgen !
    pff wordt al 3 dagen wakker met hoofdpijn en honger maar day honger gevoel gaat maar niet weg
    denk dat ik maar fruit in huis ga halen dan kan ik me daar scheel aan eten ipv ongezonde dingen

17. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Goeiemorgen dames!

Over 24 uur lig ik op de echotafel :D zooo benieuwd!

Bijgelezen, maar weinig onthouden. Veel gelezen over leeftijden en striemen...;)

@ roos, bellen vandaag hoor en dan gewoon je betaalde echo afzeggen, want zeker weten dat een VK je moet doorsturen voor een echo in het ziekenhuis.

18. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Hiermook hoofdpijn en honger smorgens lovelymom....

19. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    noorus
    ben gelukkig niet de enige
    ik lig vanmiddag op de echotafel:D:D

20. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Oh jullie gelukzakken!
    Wij moeten nog exact een week aftellen tot we onze eerste echo krijgen :(
    Dat duurt zooooo laaaanngggg :(

Ik heb geen honger en het liefst van al eet ik ook helemaal niets. Jammergenoeg word ik dan misselijk dus dat is geen optie.
    Gisterenmiddag een pannenkoek gegeten en ik heb er heel veel moeite in moeten steken om hem binnen te krijgen. Het gaat gewoon niet meer om goed te eten.
    Vanavond zal ik wel koken voor mijn mannetje maar ik hoef het niet meer, bah bah bah! Het idee alleen al doet mijn maag 180° draaien...

Ik heb wel al mijn lekkere nieuwe broek aan, héééérlijk is dat :D zit tenminste niet zo te duwen in mijn buik, wat super :p

Deel Deze Pagina