@ Manonvd: Wat leuk dat je samen met je vriendin zwanger bent! @ Geslacht: Wat het voor mij ook makkelijk maakt om te wachten is dat ik voor een jongen ook al een hele lading kleertjes heb. Allemaal van mijn zus gekregen die een zoontje heeft die even oud is als mijn dochter. Alle kleding die hij niet meer draagt heb ik nu op zolder staan.
Ja maar die vallen dan binnen je bm toch? Zoals hier: 2 ovalen maar behalve het tussenschot grenzen de buitenkanten van de ovalen aan de want van de bm. Wat ik meer probeerde duidelijk te maken is dat het grijze niet allemaal je BM is Op veel echo's kan je in het grijs heel duidelijk de Bm wand en in sommige gevallen zelfs de BMM zien. Het klopt dat het zwarte de vruchtzak (vliezen) met water en vruchtje is, die rekt je BM op.
[FONT="]Kan het bij die van mij wel uitleggen: Dat linkse langwerpige is het vruchtje en het rondje rechts is de dooierzak. Waar het allemaal in zit is de vruchtzak (zwarte) volgens mij en die "plakt" dus weer ergens in je baarmoeder (grijs). [/FONT] [FONT="]Bijna goed, het grote zwarte is de inhoud van je baarmoeder, het grijze eromheen is deels je baarmoederwand en deels de rest van je lichaamsweefsel Rechtsbovenin jouw echofoto zie je als het goed is de baarmoedermond Ik bedoelde dus dat je vruchtzak niet ergens in je BM plakt, maar je bm vult en naarmate het groeit je BM oprekt dus je vruchtzak is de inhoud van je BM [/FONT]
Goeienmorgen lieve dametjes & Papa! Rommelt het allemaal lekker bij jullie? Ik heb echt een probleempje en hoop dat jullie kunnen helpen of een gouden tip hebben! Ik kan zo moeilijk naar de WC, voor de grote boodschap Zit nu al 2 dagen aan de roosvicee laxo, maar die brengt weinig beweging. Jullie nog tips? Wordt er zo blegh van! Thanx en nog een hele fijne zondag! XXX
Manon haha wat superleuk dat je vriendin ook zwanger is! Collo haha ben je een shopaholic ja? Dus jullie gaan failliet als het een jongetje is? Wat naar dat je zusje geen kindjes kan krijgen zeg! Micha haha baaldagen weggooien Girafje ah ja dat maakt het idd makkelijker! Chayennah koffie drinken (helpt bij mij altijd heel goed) of op de nuchtere maag 2 kiwis eten.. Succes meid! Obstipatie is niet leuk! Ruiken: hier ook, heel vervelend.. We hebben een open keuken en ik word helemaal tureluurs van de etensgeuren die je naar mijn idee heeeeeeel lang blijft ruiken in de woonkamer. Niemand anders heeft er last van (gelukkig) Samen zwanger: mijn schoonzusje is ook zwanger, 14 weken al van de 2e (die volgende week 1 wordt) maar ze hebben het nog niet verteld. En ze weten niet dat ik het weet Dus ja wij zijn samen zwanger maar nu weet zij het nog niet Geslacht: wij willen het dus wel weten. Vond het bij Liam zo fijn om het te weten! Kleertjes hadden we natuurlijk al veel van Olaf, maar zo konden we het eerste pakje echt gericht uitzoeken en konden we het kamertje opnieuw leuk maken We hopen dat het nu een meisje is, al is 3 broers ook superleuk natuurlijk. Als het een meisje is weten we al precies hoe het kamertje eruit gaat zien
@chayenna: Voldoende vezels en voldoende water drinken. En beweging helpt ook. @meer ruiken: herkenbaar. Nu nog niet zo erg als vorige keer. Toen rook ik echt alles van een kilometer afstand! @geslacht weten: ik zou het wel willen weten. Vorige keer had ik een sterke voorkeur voor een jongetje. Nu maakt het me niet zo veel uit. Denk dat het een meisje wordt. We zullen het zien ergens in september....
Paloe: arrrgghhh iejl, misselijk en maagzuur pff.. inderdaad, jeej zwanger! Hoe kan t btw dat je schoonzusje al 14 (!!) wk zwanger is en nog niets heeft gezegd?? Laat hoor.. Manon GezelligJ ook lkkr samen shoppn! Mama van S, Wauw! Leuk! (ik maak ook altijd zelf, of zo of met 2 lagenJ dit jaar ook 3D gemaakt, ook heel euk!) Wat heb je binneningedaan?! Collo: jah indd, ben beniewd wat je krijgt, ga je t hier delen? Micha baaldagen weggooien , lachen! Pff en dat ruiken. Hier ook, om gek vam te worden. Ik ruik gewoon al als er verderop een auto langs is gereden, en t is niet alleen ruiken maar t ook echt goor vinden L Chayennah als de huistuinkeuken dingetjes niet helpen ms toch een laxeertabletje? Als t meestal eenmaal op gang is mij help heel veel drinken ook en met een boekje op de wc zitten haha.. Geslacht: Wil het deze keer dus, omdat het er 2 zijn, wel weten! Lijkt me wel zo handig. Grappig Paloe dat je hooptop een meisje. Natuurlijk is een jochie ook super leuk, maar kan me wel voorstellen. Ik dacht dat ik deze keer echt geen voorkeur had. Hoop echt zo dat alles gewoon goedkomt en ze gezond zijn. Maar zou t toch wel heel leuk vinden als er iig 1 meissie bijzit! Natuurlijk zijn 2 jongens ook super leuk! Maar voor meisje kan ik altijd makkelijker slagen qua kleding en kadotjes met verjaardag..tsja, t maakt dus niets uit maar zou extra leuk zijn zeg maar haha Grtjs!
mamavanS, mooie taart J en gefeliciteerd! Manon, hihi das nog eens leuk om elkaar als vriendinnen zo ter verassen Noorus, al zoveel leuks gezien . Dat is juist het probleem Geslacht, hier ook niet weten hoor. Wilden we bij J ook niet en omdat we allebei wat anders dachten ontstonden er hele leuke plagerijen
Jijdaar bij hun dochtertje vertelden ze het ook pas met 14 weken Ze smste of we vanavond samen zullen eten.. ik denk dat ze het dan willen vertellen en niet in gezelschap van anderen omdat ze weten dat het bij ons niet wilde lukken. Als ze het vertellen, vertellen we het hun ook, dan hoeven ze zich iig niet bezwaard te voelen Wij hebben het bij Liam met 11 weken verteld. En tja we hopen wel op een meisje na 2 jongens, zou wel ultiem leuk zijn! Maar gezondheis is uiteraard het belangrijkst!
@ Chayennah, inderdaad kop koffie drinken helpt. En gewoon veel vezels en water. Maar blijft hier moeilijk hoor. Had gister veel ontlasting (sorry voor ranzige praat), maar was wel keihard en had bij afvegen ook beetje bloed (kwam uit voorkant). Weten jullie of door persen je een bloedvaatje kan scheuren?
Paloe Idd wordt je vruchtje op een gegeven moment net zo groot als je baarmoeder maar nu nog niet. Maar idd niet al het grijs is je baarmoeder. Een jongetje of meisje maakt niet uit hoor. Ga toch wel shoppen. Vriendin van me houdt al haar kleertjes vast, die hebben net een jongen gehad, dus dan heb ik alvast een leuke start. Jongen of meisje... Zie van beiden wel het voordeel in, dus alles is goed, maarzag laatst een vrouw met haar drie dochters lopen en dat vond ik er wel heel leuk uit zien... Maar als dit geen jongen wordt, zullen we ws nooit een jongen krijgen en dat is dan ook wel weer jammer. Jijdaar Ja tuurlijk ga ik het hier delen. Kan echt niks geheim houden... gaan ws wel weer bij 16 weken een pretecho laten maken. Nog 9 weken wachten...
Fijn. Dacht ik al wel, maar stelt me toch gerust. Had ook geen bloedverlies meer daarna. Alleen bij het afvegen op dat moment zelf...
Ik ben richting werk! Nog 1 dienst en dan lekker 2 dagen vrij! Na deze dienst nog 5 dagen werken voor volgende echo! Ben zoooo benieuwd (nu al!)
Hoi meiden, even snel nog een berichtje Mijn dag gisteren is wel nog in orde gekomen, heb het hele huis nog kunnen schoonmaken en dan gisterenavond naar een vriendin geweest en daar het nieuws verteld (haar zoontje is 18 maanden) dus dat was best wel fijn Vandaag tot 12u geslapen snel mijn strijk nog gedaan en een aflevering van battlestar galactica gekeken (mannetje en ik zijn er gek op) en nu moet ik dringend nog wat werk verzetten voor mijn werk (haha klinkt wel grappig) Dag gaat snel gepasseerd zijn, maar dan zijn we sneller maandag en dat is de dag van onze echo Oh wat spannend! Nou meiden, geniet van jullie zondagmiddag, ik kom snel nog even lezen
@noorus: ik heb dat ook hoor, beetje bloedverlies bij het afvegen. Zolang het daarbij blijft ben ik blij. @geslacht: omdat het onze eerste is, maakt het me eigenlijk niks uit! Zag mezelf vroeger altijd met een meisje, maar nu er om ons heen ook veel jongetjes zijn geboren de afgelopen twee jaar, lijkt me dat toch ook wel erg leuk! We zien het vanzelf! @jijdaar: inderdaad samen shoppen met m'n vriendinnetje. Nu al zin in! Als alles goed gaat, mag zij bevallen als ik met zwangerschapsverlof ga, dus ik ga daar dan gewoon hele dagen zitten met m'n dikke buik hahaha (grapje).. @ego: vandaag beetje off day... Ben erg moe.. En heb sinds deze week ook echt last van mijn onderrug! Vanaf net boven m'n billen en dan uitstralend naar onder. Heel vervelend als ik wil bukken of opstaan. Heeft daar nog iemand last van?
heey meiden ik val hier even in!! hoe is het hier?? hier gaat het nog steeds goed krijg steeds meer vragen of ik zwanger ben en zijn er dus maar gewoon open in druk weekend gehad kom ik gister avond thuis verteld manlief met een half slapend hoofd we gaan verhuizen! me schoonzus en man gaan verhuizen naar een andere woning en wij gaan waarschijnlijk hun huis kopen en me andere schoonzusje waarschijnlijk ons huis huren of kopen ! helemaal spannend want dat zou betekenen dat wij eindelijk naar een eengezinswoning gaan met tuin echt z'n hallaluja momentje, maar nog niet te veel juichen want als het financieel niet gaat voor me schoonzusje voor ons huis dan houd het op
Okay Paloe, nou die kunnen het lang voor hunzelf houden dan Maar bij jullie lukte het eerst niet? Ik heb het nou juist aan 2 mensen al eerder verteld omdat ik weet dat hun al bijna een jaar zwanger willen worden (2 verschillende gezinnen) en dat is tnt niet gelukt.. erg lastigom te vertellen maar zo kunnen ze er een beetje aan wennen en als van de week iedereen t weet, zijn hun al gewend zeg maar. vonden ze gulukig zelf ook fijn. vonden sowieso niet dat ik me bezwaard hoefte te voelen, maar ja doe je toch. Voor ons was deze zwschp echt van, lukt het dan is het super, lukt het niet is het ook goed. dus dan gun je het iemand anders gewoon meer zeg maar. Maar nu vind ik t zelf ook wel spannend hoor. ivm paar dagen bldvrls, is nu wel gestopt, maar toch. Nu je ze gezien hebt wil ik echt geen 1tje meer kwijt. als ze t vanaaf ni gaan vertellen doen jullie t dan wel? ben benieuwd Noorus: indd, geeft nix. kan goed gebeuren! je kann evt nog wat oud verliezen.. Collo: jeej! wil graag altijd alles weten haha. Ga t zelf ni delen komt omdat ik 'bang'ben dat er toch bekenden op t forum zitten Gevoel wat je indd hebt van dan komt er ws nooit een jongen herken ik wel, dat is ook btje de reden dat ik best nog graag een meissie wil, anders weet ik dat ik nooit een baby meer is zoetig roze kan kleden. en ik vind roze zooooo leuk!!! maar met 16 wk al een pretecho?? is dat goede termijn of is dat omdat je dan op zn vroegst al wat kan zien hihi Wij hebben wel een echo dan, maar dat komt omdat we naar de gyn moeten ivm twins. Denk dat wij deze keer ook een pretecho en 3d laten maken, want het is de laatste keer... Voor jullie ook dus? hoe voelt dat voor je? Ik vind t echt een heerlijk idee! heb echt zit in als de baby's er zijn(helemaal is ik t foto topic doorblader van allereerste foto met je kleintje) maar vind t ook heerlijk dat t de laatste keer is, daarna ben ik voor altijd weer mezelf in mn eigen lichaam haha Zat ook in topic: katoenen luiers te lezen. Heel leuk. Was benieuwd wat jullie doen. Mn man lachte me al uit, die wil dat echt niet. en ik weet niet of t echt zoveel scheelt... ik koop altijd in de aanbieding en zijn voor 2e al uit de luiers maar..hebben er straks toch twee.. Ik denk erover na dus. ws wordt t m ni, maar vind wel leuk om uit te zoeken, maar wat doen julie?? Nog een vraag Gaan jullie ook vernoemen? Wij wel. wordt nog ff lastig, maar hebben nog ff de tijd
manon, pff balen van je off day... Ja ik herken t wel. Ik heb BI bij mn vorige gehad, en helaas voel ik t nu alweer. komen dan wel meer dingen bij kijken dan alleen pijn in de rug, maar ik kan me iig echt voorstellen dat jeje ff heel k*t voelt... Succes.. Lovelymom: jeej! spannend dat zou echt heel gaaf zijn!!