Februari mama's 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Duckertje, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Ik merk ook dat ik lang niet meer de hoeveelheid kan eten die ik voor mijn zwangerschap kon eten.
    Na een bord heb ik al gevoel vol te zitten en dan krijg ik er niets meer in en heb ik het gevoel bijna over mijn nek te gaan.

Vervelend is dat maar aan de andere kant wel handig voor mijn lijn ;)

Manlief denkt dat het komt omdat de darmen al tegen mijn maag aan het duwen zijn, wie weet...

Oh wat ben ik toch benieuwd naar vanavond, nog een 9-tal uurtjes te gaan :p

2. Ank88

Ank88 Lid

30 mei 2012
    58
    113
    33
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Mama in spe, ik wist het bij mijn eerste ook niet wat het zou worden, en dat was erg leuk bij de geboorte, een echte verrassing. Ik wil het nu ook niet weten, voor veel dingen is het wel praktisch maar ik kan mijn mond niet houden en ik wil het dan niet verder zeggen.
    Chayenne, rustig aan doen maar. Ik zou ook schrikken.
    Ik heb zo`n last van obstipatie, hebben jullie dat ook? Wat doen jullie ertegen? Ging vanmorgen bijna van mn graatje op de wc.
    Groetjes

3. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Tjee, wat is er weer veel gekletst!

@echo dames: veel succes vandaag, op naar mooie plaatjes.

@chayenna: we blijven positief. Het komt vast goed!

@ego: moet morgen weer werken, na drie weken vakantie. Zie er zo tegenop! Voel me nogsteeds extreem moe en hang nog elke ochtend boven de WCpot.

4. Manonvd

Manonvd Actief lid

13 jun 2012
    309
    0
    0
    Noord-Brabant
    @chayenna: woow meid wat een schrik! Gelukkig zit beebje er nog, komt goed!

@aankomen: ik ben al 1 kilo aangekomen joh! maar heb toch niet het idee dat k nu meer eet dan normaal hoor... achja! :)

@buikpijn: heb vandaag beetje last van buikkrampjes.. word daar erg onrustig van, maar goed... kan er toch niks aan veranderen he... :(

@mamavan5: ik maak me al druk over 1 kindje opvoeden straks... dus idd ook van mijn kant: respect!! :)

@paloe: ben ook benieuwd of ze het hebben verteld? En jullie?

@collo: fijn he (schoon)ouders met pensioen! Mijn eigen moeder en mijn schoonmoeder gaan deze zomer met pensioen.. dus die staan al paraat voor het maken van gordijnen, bekleden van het wiegje en oppassen: heerlijk hoor!!

@vernoemen: zal bij ons niet gaan gebeuren denk ik. Wordt waarschijnlijk ook niet gedoopt omdat vriendlief daar niet echt waarde aan hecht.. kan altijd nog!

5. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Chayenne, Wat moet jij geschrokken zijn zeg! Gelukkig een mooi kloppend hartje. Ik hoop zo dat het goed komt meid!

Es1983, ik hoop dat ze je met de volgende echo gerust kunnen stellen. Zag al vaker de vraag staan of je niet korter zwanger kan zijn. Bij mij was er bij 6wkn inderdaad ook al meer te zien op de echo. Spannend!

Lovelymom, zou super zijn als jullie konden verhuizen naar een echt huisje met tuin.

Getrouwd: wij zijn wel getrouwd en hoeven dus niet na te denken over de achternaam.

Vernoemen: ik weet nog niet of we ons kindje gaan vernoemen. Waarschijnlijk niet.

Geslacht weten: ik heb bij mijn vorige zwangerschap altijd gezegd het niet te willen weten. Omdat het toen fout ging bij 23wkn heb ik nu zoiets van alles wat ik kan weten wil ik weten, het is al spannend genoeg.
    Al merk ik wel dat ik nu langzaam aan steeds een klein beetje meer begin te genieten van deze zwangerschap en de angst dat het fout gaat steeds kleiner wordt.

Elance, succes met de echo vanavond! Hopelijk een mooi plaatje te zien

Leonizzi, bijzonder dat je al weet dat het een jongen is :)

Angelsound: las er hier ergens over. Wie hebben er allemaal eentje? ik zit er ook over te denken eentje te kopen. Maar weet niet of ik mezelf daarmee onnodig ongerust ga maken. Als ik bijv. het hartje niet kan vinden ofzo. Wat zijn jullie ervaringen ermee? En waar hebben jullie heb gekocht?

Las ook iets over kraamzorg en toen dacht ik ineens 'owja, dat moet ik ook nog regelen' Helemaal nog niet aan gedacht. Toch wel handig zo'n forum he! :)

6. Lavina

Lavina Fanatiek lid

9 jun 2012
    2.367
    0
    36
    Omgeving Utrecht
    ------Breekt in! Alle dames van harte gefeliciteerd!!------

Wat een mooie foto! Wilde je toch even blijven volgen hoor!
    Mooie lijst hou je ook bij :) Hoop dat het beter met je misselijkheid gaat en je je verder goed voelt.

-------------Breekt weer uit-----------

7. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    jonneke
    angels sound me zus heeft er 1 dus die wil ik lenen aangezien A bijna nooit mee kan naar de vk vanwege de zomerdrukte

8. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    @ Angelsound: ik weet graag één hebben maar ik heb onlangs gelezen dat je dan warmtestralen stuurt, die uiteraard geen kwaad kunnen voor de baby. Maar ik had dan gelezen van een meisje die haar kleintje al voelde en telkens ze de angelsound erop legde werd haar baby helemaal knetter, dus het zal wel iets doen met het kleintje.
    Maar als je het maar 1x per week gebruikt en niet te lang kan dat volgens mij niet veel kwaad. Mijn collega heeft ook één en zij luisteren 1x per week of om de 2 weken.

@ Geslacht: ik heb al vanaf het begin dat ik zwanger ben het idee dat ik een meisje ga krijgen, soms dan weer het idee dat het een jongen gaat zijn, maar een meisje blijft sterker. De chinese geslachtskalender spreekt me tegen, maar ach, zolang hij/zij maar gezond is, dat is voor mij het belangrijkste. Voor een eerste kindje maakt dat nog zoveel niet uit hé ;)

9. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even kort, de echo was niet goed, vruchtje was veel te klein voor de duur van de zwangerschap. Donderdag controleren of het inderdaad foute boel is en dan miskraam opwekken. Vrijdag controle en wanneer nodig curettage. Dit alles in sneltreinvaart, omdat we volgende week op vakantie gaan.
    Ik ga ervan uit dat jullie mij van de lijst af kunnen halen. De kans is heel minimaal dat dit nog goed zit, zeker omdat mijn cyclus heel regelmatig is. Ik reageer later nog wel, dit doe ik vanaf mijn mob.

10. Chayennah

Chayennah Actief lid

31 mei 2012
    337
    0
    0
    Oh wat verdrietig :( Sterkte en een dikke knuffel!!

11. Chayennah

Chayennah Actief lid

31 mei 2012
    337
    0
    0
    Dank jullie wel voor de lieve berichtjes, ongelofelijk hoe blij je ervan wordt. Het bloeden is al een heel stuk minder geworden. Ze hebben geen oorzaak kunnen geven voor de bloeding. Morgen weer terug naar de gyn. Wat spannend!

12. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Fijn dat het bloeden al een stuk minder is. En ook een goede controle dus als je morgen weer terug mag. Dat moet wel een geruststelling zijn. Maar ow wat zijn het nu even spannende momenten.

13. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

heb wel constant meegelezen hoor, maar zelf niet zoveel nieuws te melden hihi. Moeten nog een week wachten op de echo! Vind het nu wel spannend worden....

@Micha, balen meid dat de echo niet goed was!! Heel veel sterkte!!

@Chayennah, gelukkig niks ernstig van het bloedverlies! Fijn morgen weer controle

14. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    micha heel veel sterkte

15. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Micha, wat erg meid! Ik hoop voor je dat je snel zekerheid hebt over wat er komen gaat en dat jullie dat lekker kunnen uitwaaien op vakantie om volle goed moed terug te komen.

Vind het zo verschrikkelijk voor je!
    Veel sterkte meid!

16. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Jeetje Micha, wat vreselijk... :( hoe oud was het vruchtje dan? E klopte het hartje ook niet of dat wel? Heel veel sterkte meis de komende tijd! Knuffel!

17. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ chayennah wat schrikken meis! Fijn dat je meteen kon omen en alles goed was!

18. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Micha, sorry had jouw berichtje niet gelezen en er daarom net niet op gereageerd. Wat erg :( Hoe oud was het vruchtje dan? En geen kloppend hartje dan? Het kan niet zo zijn dat de innestelling langer heeft geduurd? Wel balen zo net voor je vakantie nog. Zeker omdat het dan ook nog snel snel moet, en het is al niet fijn lijkt me. Sterkte meid.

19. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het vruchtje was 5mm. Mijn man had opgezocht dat dat hoorde bij 1,5 maand. Klinkt misschien raar, maar ergens vind ik het wel fijn dat het snel gaat. Donderdag gaan ze het voor de zekerheid meten. Maar we konden ook geen kloppend hartje zíen. Als we op vakantie zijn, hebben we de rust om het er over te hebben,, samen met ons gezinnetje te zijn en het hopelijk een plekje te geven.

20. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    @Es, inderdaad een erg onduidelijke echo:( Kan het zijn dat je korter zwanger bent dan je eerst dacht? Of heb je een regelmatige cyclus of je eisprong gevoeld?

@Foeske, wat lekker dat je 2 weken vakantie heb!!!! :D:D

@Noorus, hier (nog) niet getrouwd vriend heeft het er wel vaak over.. Kindje krijgt zijn achternaam:)

@Elance, heeeel veel plezier vanavond met het naar binnen gluren !!

@Mamavandaisy, wat leuk dat iedereen het al weet! En wat sneu voor dat stel :( Gek he dat het soms gewoon niet lukt:(:( Echt zo oneerlijk! Als ik zulke dingen hoor/lees dan zet me dat echt even met beide benen op de grond! Het is echt een wondertje wat groeit in onze buikjes!

@Chayennah, dat is schrikken! Maar wat goed dat alles er goed uitziet van binnen

@Micha, wat een rotnieuws! Heel veel sterkte toegewenst en ik hoop op een wonder

Deel Deze Pagina